Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Ik denk dat er zo veel leuke studentensteden zijn. Leiden, Utrecht, Amsterdam, Groningen, het zijn allemaal leuke steden. Ik vind het altijd zo'n kinderachtig gedoe, van 'de mijne is de leukste' wat veel studenten een beetje hebben.
Ik vind mijn eigen stad leuk, maar als ik een dagje ergens anders ben dan denk ik: ja, hier is het ook best leuk. |
![]() |
||
Citaat:
|
van de steden met universiteiten ben ik ooit in amsterdam, rotterdam, leiden, maastricht en utrecht geweest.
rotterdam en leiden lijken me niks, de andere drie lijken me super! (maar das maar gebaseerd op één (of een paar) dagje stadten)
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
ik ga nu in Nijmegen studeren en ik woon er al best een tijd vlakbij. ik kan dus wel zeggen dat het een leuke stad is! het is kleinschalig, maar soms wel iets té.. maar je komt met uitgaan altijd wel iemand tegen die je kent
![]() ![]() ik wilde trouwens eerst naar Eindhoven, dat lijkt me een kei leuke stad, maar die ken ik dus niet echt. |
![]() |
||
Citaat:
oke, heeft natuurlijk niets met de stad te maken, weet ik ook wel, maar toch, alles bij elkaar lijkt het me er niet echt leuk...
|
![]() |
Ik weet niet op welke faculteit je bent geweest, maar dat geldt dus echt zeker niet voor iedere faculteit (smerig heb ik sowieso nergens gezien, en ik heb het best snel dat ik het ergens vies vind - maar op de universiteit dus echt niet). De faculteit van Letteren vind ik zelf ook niet zo leuk om te zien, smerig is het zeker niet, maar het gebouw vind ik gewoon niet zo mooi. De faculteit Sociale Wetenschappen is wel heel mooi.
Maar goed, als je het niet leuk vindt moet je er vooral niet heen gaan, want niks is vervelender dan mensen die alleen maar lopen te klagen als ze ergens studeren. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar we zijn ook heel ff naar een ander gebouw geweest, kgeloof met veel kamers in de buurt en een grote bibliotheek ofzo. Dat was wel gewoon heel netjes, maar 't sprak me gewoon niet echt aan. Maar goed, iedereen leek het er wel gewoon goed naar z'n zin te hebben, dus ieder z'n smaak, toch?
|
![]() |
Dat eerste is het Academiegebouw, dat is inderdaad al heel oud, het tweede is de Faculteit der Sociale Wetenschappen (FSW).
Ik had wel een slecht gevoel toen ik in de universiteit in Gent was, het was er niet vies of zo, maar zo ongezellig, ook in een minder leuk stuk van de stad, ik dacht: als je hier nou elke dag moet doorbrengen... |
![]() |
||
Citaat:
Ikzelf zou het liefste naar Nijmegen, Maastricht, Eindhoven, Tilburg of Groningen gaan. Ik heb het niet zo op die hele Randstad... ![]() |
![]() |
|
Amsterdam is best wel relaxed maar volgens mij zijn Utrecht en Groningen dat ook wel of misschien nog wel meer, maar omdat ik er niet woon maar slechts af en toe kom kan ik er te weinig over oordelen. leiden is op zich ook wel leuk maar toch weer heel ander volk, niks ten nadele daarvan hoor, maar da's gewoon wel heel opvallend.
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
|
Om eerlijk te zijn, kan ik niet echt een goed beeld geven, aangezien ik alleen in R'dam en Delft ben (geweest).
Maar Delft is imo beter dan R'dam, maar je moet wel een fiets hebben als je op kamers gaat... Wel mooi is dat de meeste studentenverenigingen lekker dicht bij elkaar zijn, zodat je snel een beeld kan vormen van de verschillende verenigingen. En lid worden van een vereniging is bijna een 'must' als je op kamers wil als eerstejaars.
||
Citaat:
GRONINGEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
|
![]() |
Leiden natuurlijk!!!!!
![]() En héééééél toevallig woon ik daar sinds kort! ![]() Uitstekende verbindingen met de andere grote steden, een schitterende oude binnenstad etc! ![]() Groetjes Ben(die nu ongeveer 5 weken in Leiden woont ![]()
|
Amsterdam, daar studeer ik namelijk rolleyes:
nou. Als je ee nkamer wilt vinden kun je al beter niet naar Amsterdam, Rotterdam of Utrecht gaan. Verder moet je in Amsterdam heel veel fietsen als je er studeert (aan de UvA tenminste, de Vu is zo'n leuk betonnen blok... héél gezellig ![]() Och... ik heb niet zoveel met steden in de zin van dat ik er op ga selecteren. Als er maar een bieb is vind ik het allang goed.
||
![]() |
Citaat:
Leiden is wel errug relax!! Maar ik heb nog nooit zoveel last gehad van de NS als in Leiden, k heb er alleen nog maar treinen gehad die uitvielen of vertraging hadden (tussen Leiden - Utrecht) Ik ben blij als ik volgende week in mijn kamertje in Leiden zit!! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Goed hoor, het is hier erg leuk en gezellig! ![]() Ben de randstad al onveilig aan het maken!! ![]() Groetjes Ben(die weet dat hij eigenlijk niet mag chatten, maar dit wel een erg belangrijke boodschap vond ![]()
|
![]() |
Wat wil je doen?> Wil je je echt student voelen, bijv. feesten; borrelen/ordinair zuipen (bijvoorbeeld bij een gezelligheidsvereniging, veel sportvoorzieningen voor een lage prijs, er zijn trouwens ook nog allerlei sportverenigingen, culturele verenigingen blabla, faculteit dichtbij je kamer hebben>>>>>> dan zou ik naar Leiden gaan. Het is erg compact en er wonen relatief veel studenten in de binnenstad. Je krijgt er ook redelijk snel een kamer
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Nutteloze dingen die jij wel weet en iemand anders niet Hans Kazan | 136 | 05-03-2003 12:30 | |
Algemene schoolzaken |
leukste studentenstad voor WO Blisss | 8 | 01-11-2002 14:43 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
vertaling sophocles - Oedipus azitoga | 9 | 04-10-2002 20:51 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
grote exacte vakken-add mekaar op MSN-actie houden,zo kan men buiten het forum keten damaetas | 56 | 14-06-2002 17:47 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
zeeland krijgt universiteit heavinly | 16 | 07-04-2002 13:20 |