Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-09-2002, 14:53
DaRealEvE
DaRealEvE is offline
Wat is volgens jou de leukste, gezelligste, mooiste, relaxte stad om te gaan studeren? (met oog voor mij op volgend jaar)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-09-2002, 15:04
Swami Salami
Swami Salami is offline
ik denk dat een aantal steden niet zo heel veel verschilt in hoe leuk mooi enz. ze zijn.. Wel ben ik een beetje geschrokken van tilburg en enschede toen ik daar was. Maar daar is het waarschijnlijk toch ook zeker niet slecht wonen en overal waar je vrienden hebt is het gezellig lijkt me...
Maar je kiest eerst voor n studie en dan voor n stad lijkt me?
Met citaat reageren
Oud 01-09-2002, 15:09
Boogie
Boogie is offline
---> School & Studie
Oud 01-09-2002, 15:10
Roos
Roos is offline
R'dam in ieder geval niet, daar leeft het studeren helemaal niet
Oud 01-09-2002, 15:11
Lyx
Lyx is offline
Citaat:
Swami Salami schreef:
Wel ben ik een beetje geschrokken van tilburg en enschede toen ik daar was.
op welke manier geschrokken?
Oud 01-09-2002, 15:13
Boogie
Boogie is offline
Dat lijkt me duidelijk: Groningen!

Waarom? Gezellig uitgaanscentrum, allerlei faciliteiten, bijna alle studie te volgen ect
Oud 01-09-2002, 15:30
DaRealEvE
DaRealEvE is offline
Jah ik kon al geen goeie plek vinden om deze te plaatsen en blijkbaar School & Studies over het hoofd gezien..

Groningen lijkt mij ook supercool en zo..

Maar jah Enschede, daar woon ik in de buurt duz ga ik sowieso niet heen, wel op uitgekeken onderhand...
Met citaat reageren
Oud 01-09-2002, 15:39
Kat
Kat is offline
Citaat:
Swami Salami schreef:

Maar je kiest eerst voor n studie en dan voor n stad lijkt me?
mjah, maar er zijn natuurlijk studies die je in heel veel steden kan doen...
Oud 01-09-2002, 15:47
Angeles
Angeles is offline
Ik denk dat er zo veel leuke studentensteden zijn. Leiden, Utrecht, Amsterdam, Groningen, het zijn allemaal leuke steden. Ik vind het altijd zo'n kinderachtig gedoe, van 'de mijne is de leukste' wat veel studenten een beetje hebben.

Ik vind mijn eigen stad leuk, maar als ik een dagje ergens anders ben dan denk ik: ja, hier is het ook best leuk.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2002, 15:59
Roozie
Roozie is offline
Ik vind Groningen een erg leuke stad en nu studeer ik zelf in Nijmegen en vind dat helemaal een leuke stad!!

En Enschede is ook een leuke stad om te studeren, als meisje krijg je lekker veel aandacht
Oud 01-09-2002, 16:54
Miess
Miess is offline
Eindhoven! Ontzettend veel te doen op het gebied van sport en uitgaan, erg gezellig.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2002, 17:10
Danny
Danny is offline
Amsterdam.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2002, 17:22
Verwijderd
New York
Met citaat reageren
Oud 01-09-2002, 19:41
Loesje
Loesje is offline
Citaat:
Lyx schreef:

op welke manier geschrokken?
ja dat vraag ik me ook af. Ga zelf in tilburg studeren....en lijkt me echt ontzettend leuke stad. Heb nu intro week en was wel cool. Ik denk ook dta het niet zo heel veel uitmaakt waar je zit, vrienden maak je overal wel.
Oud 01-09-2002, 21:59
Balance
Balance is offline
van de steden met universiteiten ben ik ooit in amsterdam, rotterdam, leiden, maastricht en utrecht geweest.
rotterdam en leiden lijken me niks, de andere drie lijken me super!

(maar das maar gebaseerd op één (of een paar) dagje stadten)
Oud 01-09-2002, 22:01
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Nijmegen schijnt ook leuk te zijn.

Enschede, waar ik dan weer zit, is niet ideaal, maar voldoet ook wel imho.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2002, 23:35
Verwijderd
Citaat:
Swami Salami schreef:
Wel ben ik een beetje geschrokken van tilburg en enschede toen ik daar was.
Lelijke kutsteden he
Met citaat reageren
Oud 02-09-2002, 09:25
xsten
xsten is offline
Citaat:
linda85 schreef:
van de steden met universiteiten ben ik ooit in amsterdam, rotterdam, leiden, maastricht en utrecht geweest.
rotterdam en leiden lijken me niks, de andere drie lijken me super!

(maar das maar gebaseerd op één (of een paar) dagje stadten)
na een dagje stadten krijg je ook geen beeld van het studentenleven van leiden. Het is echter wel een echte leuke studentenstad.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2002, 13:13
heldin
heldin is offline
ik ga nu in Nijmegen studeren en ik woon er al best een tijd vlakbij. ik kan dus wel zeggen dat het een leuke stad is! het is kleinschalig, maar soms wel iets té.. maar je komt met uitgaan altijd wel iemand tegen die je kent en das leuk

ik wilde trouwens eerst naar Eindhoven, dat lijkt me een kei leuke stad, maar die ken ik dus niet echt.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2002, 13:16
miro
miro is offline
Maatricht is een leuke stad.

Utrecht is lelijk.
Zelf zit ik in eindhoven (niet op de universiteit) maar je hebt volgens mij heel wat betere studentensteden.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2002, 20:09
Snufje
Snufje is offline
Ik ga Enschede binnenkort uittesten. Ben d'r al wel een paar keer geweest, maar dan vooral op de campus en 1 keer wezen shoppen.. maar nooit 's nachts / 's avonds.. Aangezien m'n vriend d'r nu zit, zal ik d'r snel achterkomen hoe 't studentenleven daar zit
Met citaat reageren
Oud 02-09-2002, 20:25
Balance
Balance is offline
Citaat:
xsten schreef:

na een dagje stadten krijg je ook geen beeld van het studentenleven van leiden. Het is echter wel een echte leuke studentenstad.
nah ja, bij leiden is het ook dat ik er te dichtbij woon en verder zijn we met school naar een hbo en universiteit geweest in leiden. De hbo vonk wel leuk, maar de universiteit zag er echt smerig uit enzo... kvond 't echt helemaal niets!

oke, heeft natuurlijk niets met de stad te maken, weet ik ook wel, maar toch, alles bij elkaar lijkt het me er niet echt leuk...
Oud 03-09-2002, 10:06
Angeles
Angeles is offline
Ik weet niet op welke faculteit je bent geweest, maar dat geldt dus echt zeker niet voor iedere faculteit (smerig heb ik sowieso nergens gezien, en ik heb het best snel dat ik het ergens vies vind - maar op de universiteit dus echt niet). De faculteit van Letteren vind ik zelf ook niet zo leuk om te zien, smerig is het zeker niet, maar het gebouw vind ik gewoon niet zo mooi. De faculteit Sociale Wetenschappen is wel heel mooi.

Maar goed, als je het niet leuk vindt moet je er vooral niet heen gaan, want niks is vervelender dan mensen die alleen maar lopen te klagen als ze ergens studeren.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2002, 14:09
Nuck
Nuck is offline
Leiden lijkt me echt top . Daar wil ik dan ook geneeskunde gaan studeren. Ik zit te twijfelen tussen Leiden en Groningen.

Nou ja, toch eerst examen doen en ingeloot worden...
Oud 03-09-2002, 16:41
Alana
Alana is offline
Citaat:
Boogie schreef:
Dat lijkt me duidelijk: Groningen!

Waarom? Gezellig uitgaanscentrum, allerlei faciliteiten, bijna alle studie te volgen ect
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-09-2002, 19:46
Balance
Balance is offline
Citaat:
Angeles schreef:
Ik weet niet op welke faculteit je bent geweest, maar dat geldt dus echt zeker niet voor iedere faculteit (smerig heb ik sowieso nergens gezien, en ik heb het best snel dat ik het ergens vies vind - maar op de universiteit dus echt niet). De faculteit van Letteren vind ik zelf ook niet zo leuk om te zien, smerig is het zeker niet, maar het gebouw vind ik gewoon niet zo mooi. De faculteit Sociale Wetenschappen is wel heel mooi.

Maar goed, als je het niet leuk vindt moet je er vooral niet heen gaan, want niks is vervelender dan mensen die alleen maar lopen te klagen als ze ergens studeren.
hoe het heet? geen idee, maar het was een oud gebouw (2 gebouwen geloof ik) met daarachter een tuin... oh wacht, het was het gebouw met de handtekening van beatrix en alexander, dan zal je het wel weten denk ik (en heel veel andere handtekeningen van onbekende mensen, in een klein kamertje). we moesten in een ruimte gaan zitten die eerder leek op een kerk vond ik eigenlijk Ouwe banken enzo. Verder was 't er echt super muf en benauwd en 't rook smerig. Dat vonden de mensen die daar waren zelf ook wel. Ze zeiden dat d'r verderop een gebouw was wat nog veel erger was...

Maar we zijn ook heel ff naar een ander gebouw geweest, kgeloof met veel kamers in de buurt en een grote bibliotheek ofzo. Dat was wel gewoon heel netjes, maar 't sprak me gewoon niet echt aan.
Maar goed, iedereen leek het er wel gewoon goed naar z'n zin te hebben, dus ieder z'n smaak, toch?
Oud 03-09-2002, 20:13
Angeles
Angeles is offline
Dat eerste is het Academiegebouw, dat is inderdaad al heel oud, het tweede is de Faculteit der Sociale Wetenschappen (FSW).

Ik had wel een slecht gevoel toen ik in de universiteit in Gent was, het was er niet vies of zo, maar zo ongezellig, ook in een minder leuk stuk van de stad, ik dacht: als je hier nou elke dag moet doorbrengen...
Met citaat reageren
Oud 04-09-2002, 09:27
A loved one
A loved one is offline
Citaat:
Nuck schreef:
Leiden lijkt me echt top . Daar wil ik dan ook geneeskunde gaan studeren. Ik zit te twijfelen tussen Leiden en Groningen.

Nou ja, toch eerst examen doen en ingeloot worden...
Leiden! Probeer daar maar eens een kamer te vinden.

Ikzelf zou het liefste naar Nijmegen, Maastricht, Eindhoven, Tilburg of Groningen gaan. Ik heb het niet zo op die hele Randstad...
Met citaat reageren
Oud 04-09-2002, 09:54
Mabo
Mabo is offline
Amsterdam is best wel relaxed maar volgens mij zijn Utrecht en Groningen dat ook wel of misschien nog wel meer, maar omdat ik er niet woon maar slechts af en toe kom kan ik er te weinig over oordelen. leiden is op zich ook wel leuk maar toch weer heel ander volk, niks ten nadele daarvan hoor, maar da's gewoon wel heel opvallend.
Oud 04-09-2002, 14:25
Nuck
Nuck is offline
Citaat:
A loved one schreef:

Ikzelf zou het liefste naar Nijmegen, Maastricht, Eindhoven, Tilburg of Groningen gaan. Ik heb het niet zo op die hele Randstad...
Tja, een kamer is inderdaad het grootste probleem. Maar ja, inmiddels is het in Groningen ook al mega-moeilijk om een kamer te vinden.
Oud 04-09-2002, 15:32
heldin
heldin is offline
Citaat:
Nuck schreef:

Tja, een kamer is inderdaad het grootste probleem. Maar ja, inmiddels is het in Groningen ook al mega-moeilijk om een kamer te vinden.
net als in Nijmegen
Met citaat reageren
Oud 04-09-2002, 17:07
Lily
Lily is offline
Citaat:
A loved one schreef:

LEIDEN!!!! En bijna alle 1ejaars die ik daar ken hebben al een kamer, ik ook trouwens...dus het valt best mee.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2002, 18:49
Baron Sengir
Baron Sengir is offline
Om eerlijk te zijn, kan ik niet echt een goed beeld geven, aangezien ik alleen in R'dam en Delft ben (geweest).
Maar Delft is imo beter dan R'dam, maar je moet wel een fiets hebben als je op kamers gaat...
Wel mooi is dat de meeste studentenverenigingen lekker dicht bij elkaar zijn, zodat je snel een beeld kan vormen van de verschillende verenigingen. En lid worden van een vereniging is bijna een 'must' als je op kamers wil als eerstejaars.
Oud 05-09-2002, 21:00
MH
MH is offline
Groningen, prachtige stad. Veel te doen, ook naast de studie, al begin ik het daardoor al een beetje druk te krijgen.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2002, 22:07
Lorelei.tmp
Lorelei.tmp is offline
Niemand die Wageningen de leukste universiteitsstad vind?
Oud 05-09-2002, 22:35
battlestar
battlestar is offline
nijmegen vind ik zwaar ok!
Met citaat reageren
Oud 06-09-2002, 09:13
Iotje
Iotje is offline
Citaat:
DaRealEvE schreef:
Wat is volgens jou de leukste, gezelligste, mooiste, relaxte stad om te gaan studeren? (met oog voor mij op volgend jaar)

GRONINGEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Oud 06-09-2002, 09:45
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
Leiden natuurlijk!!!!!

En héééééél toevallig woon ik daar sinds kort!

Uitstekende verbindingen met de andere grote steden, een schitterende oude binnenstad etc!

Groetjes
Ben(die nu ongeveer 5 weken in Leiden woont
Oud 06-09-2002, 10:58
damaetas
damaetas is offline
Leuven!!!!
Oud 06-09-2002, 10:59
damaetas
damaetas is offline
Citaat:
Demon of Fire schreef:
SWAAAAAAAAAAAAAJ!!!

hoe gaat ie?
Oud 06-09-2002, 11:03
FysioDude
FysioDude is offline
Das niet moeilijk natuurlijk!

AMSTERDAM OFCOURSE!!
Oud 06-09-2002, 11:08
Tampert
Tampert is offline
Amsterdam, daar studeer ik namelijk rolleyes:

nou. Als je ee nkamer wilt vinden kun je al beter niet naar Amsterdam, Rotterdam of Utrecht gaan. Verder moet je in Amsterdam heel veel fietsen als je er studeert (aan de UvA tenminste, de Vu is zo'n leuk betonnen blok... héél gezellig ) .

Och... ik heb niet zoveel met steden in de zin van dat ik er op ga selecteren. Als er maar een bieb is vind ik het allang goed.
Oud 08-09-2002, 12:37
mill's mess
mill's mess is offline
Citaat:
Demon of Fire schreef:
Leiden natuurlijk!!!!!

En héééééél toevallig woon ik daar sinds kort!

Uitstekende verbindingen met de andere grote steden, een schitterende oude binnenstad etc!

Groetjes

Leiden is wel errug relax!!
Maar ik heb nog nooit zoveel last gehad van de NS als in Leiden, k heb er alleen nog maar treinen gehad die uitvielen of vertraging hadden (tussen Leiden - Utrecht)
Ik ben blij als ik volgende week in mijn kamertje in Leiden zit!!
Met citaat reageren
Oud 09-09-2002, 09:45
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
Citaat:
damaetas schreef:

SWAAAAAAAAAAAAAJ!!!

hoe gaat ie?
*swaaaaj*

Goed hoor, het is hier erg leuk en gezellig!

Ben de randstad al onveilig aan het maken!!

Groetjes
Ben(die weet dat hij eigenlijk niet mag chatten, maar dit wel een erg belangrijke boodschap vond
Oud 09-09-2002, 10:06
Just Johan
Just Johan is offline
Leiden natuurlijk al ben ik nog nooit echt de stad in geweest; 'k loop iedere ochtend aan de andere kant het station uit namelijk, maar 't is vast gezellig
Met citaat reageren
Oud 09-09-2002, 20:20
~Third Day~
~Third Day~ is offline
Inderdaad, Leiden!
Leuke winkels, mooie burcht, enz!
BTW, ik woon er.
Oud 09-09-2002, 20:20
~Third Day~
~Third Day~ is offline
Inderdaad, Leiden!
Leuke winkels, mooie burcht, enz!
BTW, ik woon er.
Oud 10-09-2002, 13:04
Anne
Anne is offline
Utrecht!!!!!
Oud 10-09-2002, 17:03
laula
laula is offline
Utrecht it is!!!!
Met citaat reageren
Oud 13-09-2002, 21:50
red violin
red violin is offline
Wat wil je doen?> Wil je je echt student voelen, bijv. feesten; borrelen/ordinair zuipen (bijvoorbeeld bij een gezelligheidsvereniging, veel sportvoorzieningen voor een lage prijs, er zijn trouwens ook nog allerlei sportverenigingen, culturele verenigingen blabla, faculteit dichtbij je kamer hebben>>>>>> dan zou ik naar Leiden gaan. Het is erg compact en er wonen relatief veel studenten in de binnenstad. Je krijgt er ook redelijk snel een kamer
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten