Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-09-2002, 14:02
Verwijderd
Citaat:
Uit: De telegraaf
OLDENZAAL, donderdag
Een 69-jarige suikerpatient uit het Oldenzaal is deze week overleden nadat het plaatselijke ziekenhuis Medisch Spectrum Twente hem wegens interne bezuinigingen niet wilde opnemen.
De gepensioneerde bouwvakker Johannes van der Veer, die afgelopen maandag acute medische zorg nodig had, werd op aandringen van de huisarts doorverwezen naar de afdeling interne geneeskunde. De longarts liet echter via het verplegend personeel weten dat er vanwege "een intern bezuiniginsprotocol" geen bed meer vrij was en dat de man niet opgenomen kon worden.
De huisarts reed vervolgens hoogstpersoonlijk naar het ziekenhuis om alsnog een bed te claimen. Ondanks zijn aandringen bleef het Oldenzaalse ziekenhuis bij zijn standpunt.
De 35-jarige dochter Karin van der Veer is niet alleen woedend op het ziekenhuis, maar meer nog op de overheid. "Je laat mensen toch niet doodgaan vanwege de stringente bezuinigmaatregelen van de overheid" zegt ze. "Waarom hebben ze onze vader niet tijdelijk met een bed op de gang of in een badkamer van het ziekenhuis gezet. Dan had hij nu nog geleefd."
De Oldenzaler had door zijn suikerziekte allerlei complicaties gekregen. De laatste dagen was zijn buik helemaal opgezwollen en liepen beide longen vol met lichaamsvocht.
Dinsdagochtend kreeg de man door de longcomplicaties ook nog een hartinfarct. De directie van het ziekenhuis liet gisteravond weten dat de zaak tot op de bodem wordt uitgezocht. Vandaag vindt er spoedoverleg plaats met de betrokken internist.
Te gek voor woorden gewoon! Dat kan ook alleen in Oldenzaal, denk ik dan, zo naief Naar mijn mening is dit gewoon een fout van de artsen, niet van de overheid, nood breekt wet.
Ze hadden hem idd best wel ergens kwijtgekunt, want ik ben er meerdere keren geweest, en het is een enorm ziekenhuis, voor een paar kleine dorpjes, hoezo geen plek

[edit]

Overigens staat er weer niets over in de Twentse Tubantia (krantje van Twente)

Laatst gewijzigd op 26-09-2002 om 14:04.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-09-2002, 14:45
Balance
Balance is offline
ik vraag me af wat er gezegd zou worden als die man idd op een badkamertje terecht was gekomen. Dan zou men het hebben over de slechte behandeling die hij wel niet kreeg.

Wel heel triest uiteraard, maar ik vind het weldegelijk een fout van de overheid. Die artsen kunnen niet meer doen als ze al doen. Zit het ziekenhuis vol, dan moet de man naar een ander ziekenhuis, maar extra mensen op plaatsen zetten die helemaal niet bedoeld zijn voor zieken, dat is ook geen oplossing!!!

Maar uiteraard is dit heel triest voor zowel die man, de nabestaanden EN de internist.
Oud 26-09-2002, 16:35
Miess
Miess is offline
Citaat:
perseus schreef:
Naar mijn mening is dit gewoon een fout van de artsen, niet van de overheid, nood breekt wet.
Nee, artsen zijn verplicht zich aan het beleid van het ziekenhuis te houden. Het is wel degelijk de schuld van de overheid, zij hadden er meer geld voor uit moeten trekken. Overigens (ik weet niet of dat gebeurd is, maar merk dit niet op uit dit krantenartikel) had er misschien wel in een ander ziekenhuis een bed kunnen worden geregeld. In ieder geval vind ik het wel erg triest.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2002, 17:19
McCaine
McCaine is offline
Ik heb medelijden met die longarts. Wat zal die man zich shit voelen...
Oud 26-09-2002, 19:42
Joostje
Joostje is offline
borst is moordenaar, bomhoff niet
Oud 26-09-2002, 19:51
UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
Citaat:
McCaine schreef:
Ik heb medelijden met die longarts. Wat zal die man zich shit voelen...
ik heb meer medelijden met man&dochter :/
Oud 27-09-2002, 09:54
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
UnknoWn EntiTy schreef:
ik heb meer medelijden met man&dochter :/
Ik vind het voor alle betrokkenen klote.

Maar goed, dat is dus het beleid van het kabinet: als we maar genoeg mensen laten doodgaan, lost het probleem van de wachtlijsten zich vanzelf op.
Het is nu eenmaal buitengewoon naief om te denken de problemen met de wachtlijsten zich vanzelf oplossen door er geen geld meer aan te spenderen. Ik wil niet zeggen dat eindeloos geld erin pompen wel automatisch effect heeft, maar hier schiet al helemaal geen hond iets mee op.
Oud 02-10-2002, 13:18
Maurice
Maurice is offline
het is toch zo dat dokters een ethische afspraak hebben dat ze ten alle tijde iedereen bijstaan in geval van nood?
Oud 02-10-2002, 13:31
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
morris schreef:
het is toch zo dat dokters een ethische afspraak hebben dat ze ten alle tijde iedereen bijstaan in geval van nood?
alleen werk je tegenwoordig dan 24/7 als arts, want eigenlijk kan er nog wel eentje bij en nog een en nog een.

Je moet als arts ergens een grent trekken anders blijf je bezig, artsen werken in vergelijking al heel veel.

Ik denk dus ook dat het de schuld van de overheid is, als je er een keer aan zoiets begint kun je het als arts niet maken om het de volgende keer en de keer daarop en de keer daarop niet te doen.
Reageren

Regels voor berichten