Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-10-2002, 20:38
ratsja
ratsja is offline
ik vraag me jullie naar jullie ervaring met lithium, ik krijg binnenkort ook litium, wat zijn jullie positieve en negatieve bevindingen met litium dit al dan niet in combinatie met paroxtine (seroxat)
Oud 10-10-2002, 18:19
Not for Sale
Not for Sale is offline
is lithium een antidepressivum?

wat ik er van weet is dat het element nr. 3 is, een aardmetaal, en een cool liedje van Nirvana.. I'm so happy cos toaday I found my friends, they're in my head..
anyway ik dacht dat je hersenen er van kapotgingen?
Oud 10-10-2002, 18:33
Gael
Gael is offline
Haha... ahum...
Met citaat reageren
Oud 12-10-2002, 11:50
Verwijderd
lijkt me idd nogal zwaar op de maag liggen...
zou niet weten wat ze ermee denken te bereiken, maar ik heb er dan ook niet voor geleerd...
Met citaat reageren
Oud 12-10-2002, 17:43
Miracle
Miracle is offline
Wij verkopen batterijen voor fototoestellen met lithium erin geloof ik. dus ik denk dat je iets anders bedoeld
Oud 12-10-2002, 21:02
Amoa
Amoa is offline
Hmmz, das een antidepressivum. Ik heb er gelukkig geen ervaring mee, maar als ik jou was zou ik maar goed de bijsluiter lezen! Be aware of bijwerkingen!!
Oud 12-10-2002, 21:06
Gael
Gael is offline
Maar zou je ons willen vertellen waarom dan? En dan ook nog in een keer Litium?
Met citaat reageren
Oud 12-10-2002, 21:18
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
dreen schreef:
Wij verkopen batterijen voor fototoestellen met lithium erin geloof ik. dus ik denk dat je iets anders bedoeld
Inderdaad. Het gaat hier niet om zuiver lithium, maar om lithiumcarbonaat of lithiumcitraat, dus lithiumverbindingen die als antidepressivum worden gebruikt. Zuiver lithium is een metaal dat chemisch met natrium en kalium verwant is. Het gebruik van lithiumverbindingen als antidepressivum kan bijwerkingen veroorzaken, met name dorst, het optreden van bevingen en een vermeerdering van de urineproduktie. Ook is een vermindering van de nier- en schildklierfunctie mogelijk.
Oud 12-10-2002, 21:42
Gael
Gael is offline
Citaat:
mathfreak schreef:
Ook is een vermindering van de nier- en schildklierfunctie mogelijk.
Dat is waar het voor nodig is... vermindering van Schildklierfunctie. Maar dat weten jullie waarschijnlijk wel... Ander staat het er niet in.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2002, 15:01
yvonnaah
yvonnaah is offline
ik slik ook antidepressiva
maar elk medicijn reageert op elk lichaam anders!! dus niemand kan je vertellen hoe jij dit zou ervaren! maar tis in iedergeval wel zoow dat het een paar weken duurt voordat het begint te werken en je zou er vast wel moe van worden in het begin.. reactievermorguh kan trouwens ook minder worden maar zoals ik al zei, ik zou nie kunnuh zegguh wat voor een bijwerkinguh jij zou krijguh..
Met citaat reageren
Oud 18-10-2002, 15:45
ratsja
ratsja is offline
Citaat:
liefferd schreef:
ik slik ook antidepressiva
maar elk medicijn reageert op elk lichaam anders!! dus niemand kan je vertellen hoe jij dit zou ervaren! maar tis in iedergeval wel zoow dat het een paar weken duurt voordat het begint te werken en je zou er vast wel moe van worden in het begin.. reactievermorguh kan trouwens ook minder worden maar zoals ik al zei, ik zou nie kunnuh zegguh wat voor een bijwerkinguh jij zou krijguh..

litium is een stemmingsstabilisator toch ?
Oud 28-10-2002, 11:35
Rugbuksnuffer
Rugbuksnuffer is offline
Citaat:
ratsja schreef:
ik vraag me jullie naar jullie ervaring met lithium, ik krijg binnenkort ook litium, wat zijn jullie positieve en negatieve bevindingen met litium dit al dan niet in combinatie met paroxtine (seroxat)
Ik heb al bijna 2 jaar Litium als aanvulling op een Mao-remmer (anti depressivum) en ik ben er erg happy mee. Ben over het algemeen heel positief in mijn gedachte en de echte depressiviteitsklachten zijn ermee verdwenen. Voel me sinds ik het gebruik dus over het algemeen aardig happy.
Opmerking: Ieder middel heeft een andere uitwerking op verschillende personen. Het zegt dus vrij weinig of Jantje middel a heeft en daarbij baat heeft of Pietje middel b.
Alleen uitproberen heeft zin. Wat mij betreft was het de moeite zeker waard
Met citaat reageren
Oud 28-10-2002, 11:44
ratsja
ratsja is offline
Citaat:
Rugbuksnuffer schreef:
Ik heb al bijna 2 jaar Litium als aanvulling op een Mao-remmer (anti depressivum) en ik ben er erg happy mee. Ben over het algemeen heel positief in mijn gedachte en de echte depressiviteitsklachten zijn ermee verdwenen. Voel me sinds ik het gebruik dus over het algemeen aardig happy.
Opmerking: Ieder middel heeft een andere uitwerking op verschillende personen. Het zegt dus vrij weinig of Jantje middel a heeft en daarbij baat heeft of Pietje middel b.
Alleen uitproberen heeft zin. Wat mij betreft was het de moeite zeker waard
en de bijwerkingen die je had ? of hebt ?
hoe ervaar je die ?
Oud 28-10-2002, 12:22
Rugbuksnuffer
Rugbuksnuffer is offline
Citaat:
ratsja schreef:
en de bijwerkingen die je had ? of hebt ?
hoe ervaar je die ?
Ik heb over het algemeen weinig last van bijwerkingen van Lithium gehad. Het enigste wat ik heb is een behoorlijk droge mond en een verhoogde dorst. Voor mij zijn deze bijwerkingen maar bijzaak omdat het mij meer goed dan kwaad gedaan heeft.
Trek hier geen conclusies uit want ieder medicijn heeft een andere uitwerking op verschillende personen. Het enige dat ik hiermee wil zeggen is dat je niet angstig hoeft te zijn om het te gaan gebruiken. Het is niet verslavend dus als het niet werkt kun je altijd weer stoppen
Met citaat reageren
Oud 28-10-2002, 16:57
Rufus
Rufus is offline
geen ervaring mee, toch jammer dat je vind dat je aan de drugs moet.
Oud 28-10-2002, 17:03
ShoarmaSchaap
ShoarmaSchaap is offline
Citaat:
Rufus schreef:
geen ervaring mee, toch jammer dat je vind dat je aan de drugs moet.
erg jammer, ik hou wel van een bakkie koffie of een stukje chocola....
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten