Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-10-2001, 16:53
jans
jans is offline
is dit waar??
ik heb het ergens gelezen,
maar niet alles wat je leest izz waar?
duz, wie weet het antwoord??
Oud 01-10-2001, 17:00
Kupu
Kupu is offline
volgens heeft diegene die dat verzonnen heeft een beetje te veel gedronken en een feministe een hak wil zetten, want voor zover ik er verstand van heb zijn ze nogal verschillend
Oud 01-10-2001, 17:04
Souris
Souris is offline
slotje...
het zit in je chromosomen of je meisje of jongen bent.
en een lul is anders dan een clitoris
Oud 01-10-2001, 17:16
Whuzz
Whuzz is offline
Uhm, jullie kunnen die stelling wel gaan afzeiken, maar helaas voor jullie heeft ie wel (min of meer) gelijk.
Dit heeft niets te maken met dronken lui die verhalen verzinnen of met een hekel aan feminisme...
Uit onderzoek is gebleken dat een clitoris eigenlijk de eerste beginselen van een penis zijn. Dit blijkt onder andere uit het zenuwstelsel dat er in loopt, hetgeen identiek bleek te zijn aan dat van een penis (maar dan in verkleinde vorm uiteraard).
In het begin zijn jongens en meisjes exact gelijk. De foetus is dan dus nog onzijdig. Na een aantal weken komen er pas echte verschillen en dan wordt er dus een penis gevormd, of niet. In dat laatste geval blijft het zeg maar 'steken' bij een clitoris...

Als er nog steeds mensen zijn die dit niet geloven wil ik wel even een wat uitgebreidere zoektocht doen, ik kan er vast wel wat links over vinden.
Oud 01-10-2001, 17:23
Whuzz
Whuzz is offline
Omdat de edit-functie (tijdelijk?) niet mogelijk was, de resultaten van mijn zoektocht even in een nieuwe message.
Kijk eens op [link=http://www.the-clitoris.com/n_html/n_develop.htm]deze[/link]. Het is in het engels, maar ik denk dat de meesten het wel snappen. Let vooral op deze quote:
Citaat:
It is for this reason that male and female reproductive and sexual organs are more alike than they first appear. The clitoris is actually a penis that is not fully developed, or another way of looking at it, a penis is a fully developed clitoris.
Tataa, daar is het antwoord. Dus voor degenen die meteen de stelling begonnen af te kraken, graag eerst even zoeken voor je jezelf belachelijk maakt
Oud 01-10-2001, 17:23
the exploding boy
the exploding boy is offline
voor zover ik weet is het inderdaad waar ja...
Met citaat reageren
Oud 01-10-2001, 17:41
Slim Kryszstof!
Slim Kryszstof! is offline
Nutteloze topic

*SLOTJE*
Met citaat reageren
Oud 01-10-2001, 17:43
Koen
Koen is offline
Citaat:
Slim Kryszstof! schreef:
Nutteloze topic

*SLOTJE*
Whuzz legt net even duidelijk uit dat dit topic totaal niet nutteloos is, en dan zeg je zoiets?

Heel doordacht.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2001, 21:55
Slim Kryszstof!
Slim Kryszstof! is offline
Citaat:
Koen schreef:
Whuzz legt net even duidelijk uit dat dit topic totaal niet nutteloos is, en dan zeg je zoiets?

Heel doordacht.

Ik vind het een ranzige gedachte
Met citaat reageren
Oud 02-10-2001, 06:53
the exploding boy
the exploding boy is offline
Citaat:
Slim Kryszstof! schreef:

en dan is het meteen nutteloos?... hoe dom kun je zijn
Met citaat reageren
Oud 02-10-2001, 08:08
Drizzt
Drizzt is offline
Het is wel zo, Wuzz heeft gelijk. Heb dat laatst zelfs bij college gehad
Met citaat reageren
Oud 02-10-2001, 18:38
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
It is for this reason that male and female reproductive and sexual organs are more alike than they first appear. The clitoris is actually a penis that is not fully developed, or another way of looking at it, a penis is a fully developed clitoris.[/B]
Whahaha... dus ik heb eigenlijk een volledig ontwikkelde clitoris... leuk dat te weten!

Ik zeg niet dat het niet waar is hoor.
Het is waar.
Heb het ook in een bio-boek staan (Pasteur).

Maar als je het zo ziet, hehe, ik kan voortaan zeggen dat ik een... whahaha, ik lig helemaal op de grond... helemaal ontwikkelde clitoris heb!
Met citaat reageren
Oud 03-10-2001, 11:01
Betsy
Betsy is offline
Hm kan me er wel vaag wat van herinneren ja, toen ik een jaar of twee terug biologie had.
Toen was er ook zoits.
Dat het bij foetus in de beginfase gelijk is aan elkaar. en dan door chromosomen is bepaald of het een jongen of meisje word, en dat heeft weer tot gevolg dt het OF uitgroeit naar de buitenkant en een penis word, OF uitgroeit naar de binnenkant een een vagina word had ik eruit begrepen. Maar dat het niet vagina maar clitoris was kan ook kloppen, weet het niet meer goed want was heel lang geleden he.

Hm maar dus als je meisje bent met grote clitoris zou je dus kunnen zeggen "woh cool als ik een jongen was had ik een grote lul" ?
Met citaat reageren
Oud 13-11-2001, 21:17
skyscraper
skyscraper is offline
Dat een clitorus een niet volgroeide lulo is, heeft theo maassen of hans teeuwen daar geen grap van gemaakt. DDie moet je niet serieus nemen hoor
Oud 13-11-2001, 21:49
Draggy
Draggy is offline
Citaat:
jans schreef:
is dit waar??
mijn leraar heeft het daarstrak zelfs gezegd dus...

Met citaat reageren
Oud 13-11-2001, 21:51
ufo2230
ufo2230 is offline
Citaat:
jans schreef:
is dit waar??
ik weet wel waar je dit hebt gelezen, hier denk ik. was een topic een paar weken of geleden.

doei

xxx jan
Oud 13-11-2001, 23:32
wyner
wyner is offline
Was ook de titel van een column in de Metro.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2001, 01:04
~veritas~
~veritas~ is offline
Citaat:
Draggy schreef:
Citaat:
jans schreef:
is dit waar??
mijn leraar heeft het daarstrak zelfs gezegd dus...

En je geloofd alles wat je leraar zegt?

Wantrouw je leraren en je leert het meest!

Met citaat reageren
Oud 14-11-2001, 05:52
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
~veritas~ schreef:

Wantrouw je leraren en je leert het meest!
Wat is dat nu weer voor onzin? Ten eerste IS het gewoon zo, je ontwikkeld je pas in een vrij laat stadium uit naar jongen of meisje. En ten tweede weten leraren een stuk meer dan jij.

Met citaat reageren
Oud 14-11-2001, 08:03
Dark Angel
Dark Angel is offline
Citaat:
Slim Kryszstof! schreef:
Waarom? Is dit een hele ver doorgevoerde versie an homofobie ofzo?

Oud 14-11-2001, 11:53
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Dark Angel schreef:
Waarom? Is dit een hele ver doorgevoerde versie an homofobie ofzo?
Is toch juis grappig?

Zie mijn eerdere reactie...
Met citaat reageren
Oud 03-12-2001, 18:50
chatfreak2002
chatfreak2002 is offline
zal ik er dan nog maar een dotje bovenop doen?

Een balzak bestaat eigenlijk uit 2 grote schaamlippen. Dit is echt waar. Bij iemand van het mannelijke geslacht is dit doorgegroeid. Vandaar ook die naad die midden over de balzak heen loopt.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2001, 19:15
Nate
Nate is offline
Citaat:
Chimera schreef:
En ten tweede weten leraren een stuk meer dan jij.
An expert is someone who knows more and more about less and less.
Oud 05-02-2002, 10:43
JinX_the_Pioneer
JinX_the_Pioneer is offline
Inderdaad de clitoris is in feite in een onvolgroeide penis. Dus in het begin zijn wij allemaal vrouwelijk geweest. Alleen wat je dan weer ziet, maar dat is altijd. Sommige mensen ontwikkelen zich, die komen verder. Mannen zijn groter, sterker, agressiever en vrouwen zijn kleiner emotioneler, hebben fijnere motoriek waardoor ze beter geschikt zijn voor klein, huishoudelijk werk.......

theo maassen - ruwe pit

JinX
Met citaat reageren
Oud 05-02-2002, 12:31
Chimera
Chimera is offline
Fijn dat je dat na meer dan een maand nog ff komt melden. :roleyes:
Met citaat reageren
Oud 05-02-2002, 15:21
DruidessI
DruidessI is offline
Citaat:
Whuzz schreef:
[B]
Uit onderzoek is gebleken dat een clitoris eigenlijk de eerste beginselen van een penis zijn. Dit blijkt onder andere uit het zenuwstelsel dat er in loopt, hetgeen identiek bleek te zijn aan dat van een penis (maar dan in verkleinde vorm uiteraard).
B]
Nou, dan zou je het ook zo kunnen stellen dat een penis een abnormale vergroeiing van de clitoris is.

Tss.

Het zijn twee hele andere dingen met wat overeenkomstige details.

Grt,
Suzan
Oud 05-02-2002, 15:26
DruidessI
DruidessI is offline
Citaat:
Whuzz schreef:
"It is for this reason that male and female reproductive and sexual organs are more alike than they first appear. The clitoris is actually a penis that is not fully developed, or another way of looking at it, a penis is a fully developed clitoris."
Obviously written by a man........
sigh. Appels kun je niet met peren gaan vergelijken. Ja, ze bevatten allebei pitten. En ja, ze zijn beiden een vrucht. En ja ze bevatten beide water en vitamines.
Ga je toch ook niet zeggen dat de Peer een volgroeide appel is of de appel een onvolgroeide peer is?
Slaat toch gewoon helemaal nergens meer op?

Wat zijn onze borsten dan? Volgroeide borsten en die van jullie mannen achtergestelde borsten?
Ze zijn gewoon anders! De een is er bedoeld voor melkproductie en de ander omdat.. er... weet ik veel.. een natuurlijke tattoo ofzo
(waarvoor dienen mannelijke tepels eigenlijk?)

Suzan

Ps.: ja, sorry hoor.. ben feministe van een ander soort feministe dan je zou verwachten van een feministe in die zin dat ik gewoon een hekel heb om hierover te discussieren, maar ik kon nu echt mijn mond niet houden, want dat in hokjesduwen van geslachten en geloven en culturen hangt me echt de keel uit. Heb vaak genoeg ervaren dat de uiteindelijke mens (man, vrouw, indiaan, afrikaan of european) hetzelfde ageert en reageert. Als het er op aankomt. En dat verschil voornamelijk bepaald wordt door hormoonproductie zelf (niet door lichamelijke aspecten) en educatie. Die eerste valt mee te leven, de tweede is een kwestie van tijd. En ik vind dat man en vrouw veel verder naar elkaar toegegroeid zijn dan in het verleden. Maar nog niet optimaal. (overigens geloof ik niet een gelijkstelling van man en vrouw, maar ik spreek hier duidelijk over gelijkWAARDIGing). En dat laatste verwijt ik aan het in hokjes delen van geslachten.
En nu heb ik mijn post scriptum beeindigd

[Dit bericht is aangepast door DruidessI (05-02-2002).]

[Dit bericht is aangepast door DruidessI (05-02-2002).]
Oud 05-02-2002, 15:36
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
DruidessI schreef:

Wat zijn onze borsten dan? Volgroeide borsten en die van jullie mannen achtergestelde borsten?
Euh, ja?

Waar je je al niet druk om kan maken. Dat een clitoris een niet-doorontwikkelde penis is, maakt de vrouw toch niet minderwaardig ofzo? Vind het ook wel logisch, voor een vrouw is het voor de voortplanting niet noodzakelijk om klaar te komen.

Met citaat reageren
Oud 05-02-2002, 16:14
^AmArU^
^AmArU^ is offline
dat de clitoris heeft overleefd betekent dat het biologisch gezien of nuttig is voor de voortplanting, dit is zeer goed mogelijk, vrouwen hebben natuurlijk liever seks als er wat plezier aan verbonden is, of nooit is gemuteerd en zo uitge-evolueerd...ik gavoor het eesrte
Met citaat reageren
Oud 05-02-2002, 16:39
sas_andrea
sas_andrea is offline
zo... fijn... wij vrouwen zijn dus eigenlijk een beetje jongen... we hebben immers een niet volgroeide lul. Ow, wat een rare gedachte.
Maar oke...

~nutteloze reply~ *is een beetje geshocked*
Oud 05-02-2002, 18:48
Whuzz
Whuzz is offline
Citaat:
DruidessI schreef:
Blablabla
Ok, ben niet helemaal objectief hier, want op het moment dat je 'feminisme' zei had je het al verpest bij mij. Walgelijke stroming. Goed, mijn mening, niets meer en niets minder. (Mocht je nog met opmerkingen willen komen als 'vrouwonvriendelijk', 'macho', enz enz, dan graag in m'n mail en niet op het forum

K, back on topic. Appels en peren zijn niet met elkaar te vergelijken. Mensen en mensen wel. De man is een mens, de vrouw is een mens en ze hebben vrijwel 100% dezelfde genen. Als je de verschillende ontwikkelingstadia van een embrio bekijkt, en dan met name naar de groei van de geslachtsorganen kun je gewoon ZIEN dat de clitoris van een vrouwelijk embrio 'vergroeit' tot een penis. Het is heel leuk dat je met een prachtige 'hokjestheorie' komt (goh, als we nog niet doorhadden dat je een fministe was wisten we het toen wel...), maar het is gewoon wetenschappelijk aangetoont. Net als het feit dat mannen de beginselen van melkklieren in hun borsten hebben en dat de prostaat hun versie van een baarmoeder is. We zijn nou eenmaal grotendeels hetzelfde en we beginnen ook allemaal 100% hetzelfde. Jij was een eitje en een zaadje en ik ook. Niet zo gek dus dat we allebei een boel onderdelen gemeen hebben.

Overigens snap ik niet wat het probleem nou is. Wat maakt het nou in godsnaam uit? Wordt jij minder vrouw omdat je clitoris een lul had kunnen zijn? Wordt ik minder man omdat ik onderontwikkelde melkklieren in mijn borsten heb? Lijkt me niet he?
Zeur dan ook niet zo.
Oud 05-02-2002, 19:02
Verwijderd
Citaat:
Whuzz schreef:
Ok, ben niet helemaal objectief hier, want op het moment dat je 'feminisme' zei had je het al verpest bij mij. Walgelijke stroming. Goed, mijn mening, niets meer en niets minder. (Mocht je nog met opmerkingen willen komen als 'vrouwonvriendelijk', 'macho', enz enz, dan graag in m'n mail en niet op het forum

K, back on topic. Appels en peren zijn niet met elkaar te vergelijken. Mensen en mensen wel. De man is een mens, de vrouw is een mens en ze hebben vrijwel 100% dezelfde genen. Als je de verschillende ontwikkelingstadia van een embrio bekijkt, en dan met name naar de groei van de geslachtsorganen kun je gewoon ZIEN dat de clitoris van een vrouwelijk embrio 'vergroeit' tot een penis. Het is heel leuk dat je met een prachtige 'hokjestheorie' komt (goh, als we nog niet doorhadden dat je een fministe was wisten we het toen wel...), maar het is gewoon wetenschappelijk aangetoont. Net als het feit dat mannen de beginselen van melkklieren in hun borsten hebben en dat de prostaat hun versie van een baarmoeder is. We zijn nou eenmaal grotendeels hetzelfde en we beginnen ook allemaal 100% hetzelfde. Jij was een eitje en een zaadje en ik ook. Niet zo gek dus dat we allebei een boel onderdelen gemeen hebben.

Overigens snap ik niet wat het probleem nou is. Wat maakt het nou in godsnaam uit? Wordt jij minder vrouw omdat je clitoris een lul had kunnen zijn? Wordt ik minder man omdat ik onderontwikkelde melkklieren in mijn borsten heb? Lijkt me niet he?
Zeur dan ook niet zo.

Amen! (maar tis wel waar!!!!)
Met citaat reageren
Oud 07-02-2002, 00:18
DruidessI
DruidessI is offline
Ok Whuzz,

Als eerste wil ik erop terugkomen dat ik - met nadruk - niet vergeleken wil worden met de feministen die de verziekte vorm van feminisme aanhangen!

Waar ik naar streef is dat er niet onnodige verschillen (dat wil zeggen stereotyperingen) aangebracht moeten worden. Ik heb een tijdje in een speelgoedzaak gewerkt, waar die verschillen zo enorm worden benadrukt dat het afgrijselijk is. Ja, ik weet dat er verschillen zijn. Biologisch van aard. Maar er zijn ook enorm veel verschillen cultureel van aard. En ik ben tegen deze laatste vorm van verschillen.

En nu on-topic:
de eigenlijke reden waarover ik viel was de topic zelf. Daarna werd er weliswaar gesproken over het omgekeerd - de penis een volgroeide clitoris -... maar toch.
Sowieso vind ik niet-volgroeid inderdaad minderwaardig klinken.

Wetenschappelijk gesproken:
misschien kun je inderdaad ze gaan vergelijken, maar politiek gezien kan dit misbruikt gaan worden door irritante opmerkingen van 1 van de sexen. Daarom ben ik daar het liefst voorzichtig mee.

Verder vraag ik me wetenschappelijk gesproken af in hoeverre dit juist is:
- een clitoris scheidt geen vocht af, toch?
- de urinebuis komt niet in de clitoris uit

De overeenkomsten zouden wellicht met de zwellichamen te maken hebben... en wellicht met de positie waar deze zich op het lichaam bevindt, maar tja,... dan kun je het ook over die borsten gaan hebben...

Eigenlijk vind ik dit gewoon een onnodige discussie.

Suzan
Ps.: www.malepregnancy.com al eens gezien? Los van de vraag of dit een hoax is, is het wel interessant hoe de mens hier moreel gezien mee omgaat.
Oud 07-02-2002, 00:27
soulless
soulless is offline
Hmmm, de urinebuis van een vrouw komt maar net onder de clitoris uit, is ook een zwellichaam, heeft dezelfde zenuw-verbindingen..

Conclusie? Eenzelfde begin dat tot twee verschillende organen kan uitgroeien. Ofwel tot een volgroeide clitoris of een volgroeide penis...

Duz geen gezeur over clitoris = onvolgroeide penis, daz zo'n onzin
Oud 07-02-2002, 06:54
Drizzt
Drizzt is offline
Als er geen extra hormonen bij zouden komen tijdens de zwangerschap, waren alle jongetjes meisjes geweest
Met citaat reageren
Oud 07-02-2002, 20:59
DruidessI
DruidessI is offline
Citaat:
soulless schreef:
Conclusie? Eenzelfde begin dat tot twee verschillende organen kan uitgroeien. Ofwel tot een volgroeide clitoris of een volgroeide penis...

Duz geen gezeur over clitoris = onvolgroeide penis, daz zo'n onzin

Deal!

Suzan

Oud 08-02-2002, 09:31
@pie
@pie is offline
oke hier komt nog een kleine stelling ofzo :-P

als je naar je balzak kijkt (en ook verder naar achter) lijkt et wel alsof 2 stukken vel aan elkaar gehecht zijn... dr zit een soort randje dat je ook bij een hechting ziet dus.. zouden dit aan elkaar gegroeide schaamlippen kunnen zijn?

wat je ook als kind hebt, is dat je teelballen na je geboorte moeten 'indalen' in die zak.. dus ze groeien er niet in, waardoor dat spul pas later 'dicht' hoeft te groeien...

zomaar iets waar ik nu ineens aan dacht hoor :-P

edit: okee, dat stond dus ook al hierboven (maar heeft niemand op gereplied) sorry!

[Dit bericht is aangepast door @pie (08-02-2002).]
Oud 08-02-2002, 09:34
Python
Python is offline
Ja het klopt wel ja. Ik zou zeggen: verdiep je eens in de embryogenese. Mannen hebben XY chromosomen en vrouwen XX. Omdat mannen Y hebben groeit de clitoris verder en bij vrouwen niet. De schaamlippen bij mannen voegen samen en bij vrouwen niet.

Dus niets onfeminitisch, maar gewoon natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2002, 09:37
Python
Python is offline
Citaat:
soulless schreef:

Duz geen gezeur over clitoris = onvolgroeide penis

Is ook niet zo, bij mannen wordt het oiv hormonen een penis bij vrouwen een clitoris. punt
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten