![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() Ik zeg niet dat het niet waar is hoor. Het is waar. Heb het ook in een bio-boek staan (Pasteur). Maar als je het zo ziet, hehe, ik kan voortaan zeggen dat ik een... whahaha, ik lig helemaal op de grond... helemaal ontwikkelde clitoris heb! |
![]() |
|
![]() |
Hm kan me er wel vaag wat van herinneren ja, toen ik een jaar of twee terug biologie had.
Toen was er ook zoits. Dat het bij foetus in de beginfase gelijk is aan elkaar. en dan door chromosomen is bepaald of het een jongen of meisje word, en dat heeft weer tot gevolg dt het OF uitgroeit naar de buitenkant en een penis word, OF uitgroeit naar de binnenkant een een vagina word had ik eruit begrepen. Maar dat het niet vagina maar clitoris was kan ook kloppen, weet het niet meer goed want was heel lang geleden he. Hm maar dus als je meisje bent met grote clitoris zou je dus kunnen zeggen "woh cool als ik een jongen was had ik een grote lul" ? ![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
doei xxx jan
|||
![]() |
Citaat:
![]() Wantrouw je leraren en je leert het meest! |
![]() |
|
![]() |
Inderdaad de clitoris is in feite in een onvolgroeide penis. Dus in het begin zijn wij allemaal vrouwelijk geweest. Alleen wat je dan weer ziet, maar dat is altijd. Sommige mensen ontwikkelen zich, die komen verder. Mannen zijn groter, sterker, agressiever en vrouwen zijn kleiner emotioneler, hebben fijnere motoriek waardoor ze beter geschikt zijn voor klein, huishoudelijk werk.......
theo maassen - ruwe pit JinX |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Tss. Het zijn twee hele andere dingen met wat overeenkomstige details. Grt, Suzan
||
![]() |
Citaat:
sigh. Appels kun je niet met peren gaan vergelijken. Ja, ze bevatten allebei pitten. En ja, ze zijn beiden een vrucht. En ja ze bevatten beide water en vitamines. Ga je toch ook niet zeggen dat de Peer een volgroeide appel is of de appel een onvolgroeide peer is? Slaat toch gewoon helemaal nergens meer op? Wat zijn onze borsten dan? Volgroeide borsten en die van jullie mannen achtergestelde borsten? Ze zijn gewoon anders! De een is er bedoeld voor melkproductie en de ander omdat.. er... weet ik veel.. een natuurlijke tattoo ofzo ![]() (waarvoor dienen mannelijke tepels eigenlijk?) Suzan Ps.: ja, sorry hoor.. ben feministe van een ander soort feministe dan je zou verwachten van een feministe in die zin dat ik gewoon een hekel heb om hierover te discussieren, maar ik kon nu echt mijn mond niet houden, want dat in hokjesduwen van geslachten en geloven en culturen hangt me echt de keel uit. Heb vaak genoeg ervaren dat de uiteindelijke mens (man, vrouw, indiaan, afrikaan of european) hetzelfde ageert en reageert. Als het er op aankomt. En dat verschil voornamelijk bepaald wordt door hormoonproductie zelf (niet door lichamelijke aspecten) en educatie. Die eerste valt mee te leven, de tweede is een kwestie van tijd. En ik vind dat man en vrouw veel verder naar elkaar toegegroeid zijn dan in het verleden. Maar nog niet optimaal. (overigens geloof ik niet een gelijkstelling van man en vrouw, maar ik spreek hier duidelijk over gelijkWAARDIGing). En dat laatste verwijt ik aan het in hokjes delen van geslachten. En nu heb ik mijn post scriptum beeindigd ![]() [Dit bericht is aangepast door DruidessI (05-02-2002).] [Dit bericht is aangepast door DruidessI (05-02-2002).]
||
Citaat:
Waar je je al niet druk om kan maken. Dat een clitoris een niet-doorontwikkelde penis is, maakt de vrouw toch niet minderwaardig ofzo? Vind het ook wel logisch, voor een vrouw is het voor de voortplanting niet noodzakelijk om klaar te komen. |
![]() |
||
Citaat:
![]() K, back on topic. Appels en peren zijn niet met elkaar te vergelijken. Mensen en mensen wel. De man is een mens, de vrouw is een mens en ze hebben vrijwel 100% dezelfde genen. Als je de verschillende ontwikkelingstadia van een embrio bekijkt, en dan met name naar de groei van de geslachtsorganen kun je gewoon ZIEN dat de clitoris van een vrouwelijk embrio 'vergroeit' tot een penis. Het is heel leuk dat je met een prachtige 'hokjestheorie' komt (goh, als we nog niet doorhadden dat je een fministe was wisten we het toen wel...), maar het is gewoon wetenschappelijk aangetoont. Net als het feit dat mannen de beginselen van melkklieren in hun borsten hebben en dat de prostaat hun versie van een baarmoeder is. We zijn nou eenmaal grotendeels hetzelfde en we beginnen ook allemaal 100% hetzelfde. Jij was een eitje en een zaadje en ik ook. Niet zo gek dus dat we allebei een boel onderdelen gemeen hebben. Overigens snap ik niet wat het probleem nou is. Wat maakt het nou in godsnaam uit? Wordt jij minder vrouw omdat je clitoris een lul had kunnen zijn? Wordt ik minder man omdat ik onderontwikkelde melkklieren in mijn borsten heb? Lijkt me niet he? Zeur dan ook niet zo. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Ok Whuzz,
Als eerste wil ik erop terugkomen dat ik - met nadruk - niet vergeleken wil worden met de feministen die de verziekte vorm van feminisme aanhangen! ![]() Waar ik naar streef is dat er niet onnodige verschillen (dat wil zeggen stereotyperingen) aangebracht moeten worden. Ik heb een tijdje in een speelgoedzaak gewerkt, waar die verschillen zo enorm worden benadrukt dat het afgrijselijk is. Ja, ik weet dat er verschillen zijn. Biologisch van aard. Maar er zijn ook enorm veel verschillen cultureel van aard. En ik ben tegen deze laatste vorm van verschillen. En nu on-topic: de eigenlijke reden waarover ik viel was de topic zelf. Daarna werd er weliswaar gesproken over het omgekeerd - de penis een volgroeide clitoris -... maar toch. Sowieso vind ik niet-volgroeid inderdaad minderwaardig klinken. Wetenschappelijk gesproken: misschien kun je inderdaad ze gaan vergelijken, maar politiek gezien kan dit misbruikt gaan worden door irritante opmerkingen van 1 van de sexen. Daarom ben ik daar het liefst voorzichtig mee. Verder vraag ik me wetenschappelijk gesproken af in hoeverre dit juist is: - een clitoris scheidt geen vocht af, toch? - de urinebuis komt niet in de clitoris uit De overeenkomsten zouden wellicht met de zwellichamen te maken hebben... en wellicht met de positie waar deze zich op het lichaam bevindt, maar tja,... dan kun je het ook over die borsten gaan hebben... Eigenlijk vind ik dit gewoon een onnodige discussie. Suzan Ps.: www.malepregnancy.com al eens gezien? ![]() ![]()
|
![]() |
Hmmm, de urinebuis van een vrouw komt maar net onder de clitoris uit, is ook een zwellichaam, heeft dezelfde zenuw-verbindingen..
Conclusie? Eenzelfde begin dat tot twee verschillende organen kan uitgroeien. Ofwel tot een volgroeide clitoris of een volgroeide penis... Duz geen gezeur over clitoris = onvolgroeide penis, daz zo'n onzin ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() Suzan
|
![]() |
oke hier komt nog een kleine stelling ofzo :-P
als je naar je balzak kijkt (en ook verder naar achter) lijkt et wel alsof 2 stukken vel aan elkaar gehecht zijn... dr zit een soort randje dat je ook bij een hechting ziet dus.. zouden dit aan elkaar gegroeide schaamlippen kunnen zijn? wat je ook als kind hebt, is dat je teelballen na je geboorte moeten 'indalen' in die zak.. dus ze groeien er niet in, waardoor dat spul pas later 'dicht' hoeft te groeien... zomaar iets waar ik nu ineens aan dacht hoor :-P edit: okee, dat stond dus ook al hierboven (maar heeft niemand op gereplied) sorry! [Dit bericht is aangepast door @pie (08-02-2002).]
|
![]() |
Ja het klopt wel ja. Ik zou zeggen: verdiep je eens in de embryogenese. Mannen hebben XY chromosomen en vrouwen XX. Omdat mannen Y hebben groeit de clitoris verder en bij vrouwen niet. De schaamlippen bij mannen voegen samen en bij vrouwen niet.
Dus niets onfeminitisch, maar gewoon natuurlijk. |
![]() |
|
|