Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-12-2001, 04:01
dolores_temp
dolores_temp is offline
wie heeft dat hier? wanneer constateer je dat je dat echt hebt? ik heb dat niet, lijkt me, maar ik doe het de laatste tijd wel al vaker... (vinger in m'n strot steken) ik doe dit BTW niet na een maaltijd, ik weet dat ik die voedingstoffen nodig heb om m'n lichaam normaal te laten functioneren, maar zodra ik wat shippies eet, of chocola, of wat dan ook, wat ik dus eigenlijk niet nodig heb, ga ik naar het toilet, en laat ik mezelf het uitbraken.. ik zie er eigenlijk het probleem niet van in, ik weet dat het slecht is, zowel voor je tanden enzo, als misschien voor je geestelijkheid, maar ik doe verder toch eigenlijk niets schadelijks? zolang het bij snoep/koek/chips etc uitkotsen blijft? ik heb sinds de zomervakantie amper gesnoept, maar ik zit momenteel absoluut niet lekker in m'n vel, en probeer me beter te voelen door te eten, veel te eten, na een tijdje word ik misselijk, maar blijf vaak door eten, "ik ben toch al verkeerd bezig," denk ik dan, en onder het eten weet ik dat ik over een kwartiertje weer achter de plee zit. als ik aan het kotsen ben denk ik, agh, wat ben ik stom bezig, ik kan het beste gewoon niet meer snoepen, net als eerst, dat ging echt veel beter! maarja, je het lukt me niet. ik ben trouwens best dun, m'n vader vindt me zelfs te mager enzo, dat vind ik nou wel weer onzin, maar ik weet zelf ook wel dat ik niet ontzettend dik ben ofzo. maar mijn angst is dus om aan te komen. afvallen hoef ik niet zo nodig, ja tuurlijk ,het is altijd leuk om te zien dat je een kilo lichter weegt, maar ik zit nu eigenlijk wel op 'n goed gewicht, maar ik ben zo bang om aan te komen. ik weet niet goed hoeveel ik nou kan eten om op het zelfde gewicht te blijven. ik fiets trouwens elke dag een half uur. ik weet ook wel dat het gerust niet erg is als ik een kilo'tje aan kom, en als het erom gaat dat ik voor jongens doe, slaat dat natuurlij kook helemaal nergens op. ik wil zelf echt mooi slank zijn, ik wil tevreden zijn, anders voel ik me gewoon niet goed.

sorry voor dit vage verhaal, maar ik vraag dus eigenlijk aan jullie of jullie denken dat het erg is als zo nu en dan m'n snoep uit braak. en natuurlijk het liefste een gedachte of wat ook om niet die chipzak te openen...

onwijs bedankt voor het lezen en het beandwoorden/reageren

dolores
Oud 13-12-2001, 05:44
Verwijderd
Pas als een arts zegt 'jij hebt boulimia', dan wordt geconstateerd dat je het echt hebt, dat kun je zelf niet doen. Wil je het weten, ga dan dus naar een arts.

Kotsen is wel schadelijk, wat je ook uitkotst. Zoals je zelf al zei, voor je tanden, maar ook voor je slokdarm. Al die zuren uit je maag die dan omhoog komen...tis niet gezond.

Kijk anders es op http://www.sabn.nl , das de site van de Stichting Anorexia Nervosa en Boulimia Nervosa, misschien heb je daar iets aan.

Probeer dat overgeven iig te stoppen, wat je ook overgeeft, je verruineerd je lichaam er mee. Eet dan liever wat minder chips ed, maar een appel ofzo, zodat dat overgeven niet nodig is.

[Dit bericht is aangepast door Leonoor (13-12-2001).]
Met citaat reageren
Oud 13-12-2001, 12:48
Lilla
Lilla is offline
Jah idd.. ipv snoep ensow kan je beter fruit eten of een muslireep ofsow.. iig iets waar je niet echt vet van wordt..(je moet ook 1,5 liter water drinken op een dag daar zit je ook vol van) ennuh een chippie of een patatje op zn tijd is echt niet erg hoor! je fietst immers een half uur per dag.. pas als je elke dag een zak chips of patat eet kan je dikker worden (niet iedreen) maar je moet gewoon proberen jezelf te beheersen, en anders wat meer bewegen..
Oud 13-12-2001, 14:07
halve gare
halve gare is offline
ik herken het hele verhaal van je... maar wil der verder hier er niet over hebben...
maar als je het nog kan stoppen.. dan probeer het! het is echt de moeite waard... als ik zo de verhalen lees van andere en mijn eigen ervaringen er bij plak...

wil je mailen is het altijd goed! ik_ben_raar@hotmail.com
Oud 13-12-2001, 14:10
Me_Myself_and_I
Me_Myself_and_I is offline
Citaat:
dolores schreef:
en natuurlijk het liefste een gedachte of wat ook om niet die chipzak te openen...
Nou je zegt dat je gaat braken als je vettigheid of zoetigheid gegeten hebt.. Op zich lijkt me dat niet zo'n leuke bezigheid, dus de volgende keer als je wil snoepen kun je jezelf afvragen of je het er wel voor over hebt om straks weer boven de plee te hangen..

Maaaaar op zich hoef jij echt niet alle snoep/chips te laten staan hoor, als je tevreden bent zoals jij, dan kun je best af en toe een snoeppie pakken zonder aan te komen Je moet gewoon even je grens zoeken. Hoeveel kan ik eten op een dag zonder aan te komen? In ieder geval niet al het lekkers uitbannen want dat hou je of niet vol of je gaat ongezonde dingen doen als braken

xxx
Eefje
Met citaat reageren
Oud 13-12-2001, 14:23
halve gare
halve gare is offline
Citaat:
Me_Myself_and_I schreef:
Nou je zegt dat je gaat braken als je vettigheid of zoetigheid gegeten hebt.. Op zich lijkt me dat niet zo'n leuke bezigheid, dus de volgende keer als je wil snoepen kun je jezelf afvragen of je het er wel voor over hebt om straks weer boven de plee te hangen..
sorry dat ik hier op reageer, maar voordat je zo ver komt dat je alles wat je 'slecht'eten vind gaat uitbraken kan je dat knopje in je hersens niet meer zo snel om zetten...

Oud 13-12-2001, 15:47
sanne60
sanne60 is offline
Ik denk dat je niet goed bezig bent en ik denk dat je dat zelf ook wel snapt. Een arts hoeft dat niet voor jou te constateren, je weet waarschijnlijk zelf ook dondersgoed dat je abnormaal bezig bent.Je zegt zelf al dat je je er super*** bij voelt en dat het gewoon niet goed met je gaat etcetce... only thing I can say: zoek hulp! Hoe eerder je erbij bent, hoe makkelijker je er weer vanaf komt!!
Suc6! x Sanne
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten