Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-10-2002, 12:12
Genesis
Genesis is offline
Oke een tijdje geleden heb ik wat gepost met de mededeling dat mn harde schijf niet gedetecteerd werd. Die hd werd in een andere comp ook niet gedetecteerd, en een andere hd in de mijne wel! Dus ik heb een nieuwe 40Gb harde schijf gehaald, en gemonteerd net als die andere. Opstartdiskette erin, en nu loopt ie meteen in het begin steeds vast, als ie zegt 'Detecting Primary Master... Press F4 to skip'

F4 drukken werkt dan niet, [Del] ook niet, om eventueel in setup te komen..

help

Genesis
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-10-2002, 12:23
Verwijderd
Je weet zeker dat de jumpertjes op de schijf goed staan?
Met citaat reageren
Oud 08-10-2002, 13:30
Verwijderd
Hoe zit het eigenlijk met de verschillen ATA33/66/100?

Voor zover ik weet, zijn ATA66 en 100 compatible, maar als iemand nou nog een oudere ATA33 controller heeft, kan hij dan ueberhaupt een nieuwe schijf installeren?

Nog nooit geprobeerd eigenlijk

[edit]
Wat voor moederbord heb je?
Met citaat reageren
Oud 08-10-2002, 19:22
Genesis
Genesis is offline
Citaat:
PIE schreef:
Je weet zeker dat de jumpertjes op de schijf goed staan?
euhm.. pardon me? Eigenlijk ga ik er van uit dat de schijf goed is, het is een nieuwe schijf...

Genesis
Met citaat reageren
Oud 08-10-2002, 19:30
Genesis
Genesis is offline
Citaat:
******** schreef:
Hoe zit het eigenlijk met de verschillen ATA33/66/100?

Voor zover ik weet, zijn ATA66 en 100 compatible, maar als iemand nou nog een oudere ATA33 controller heeft, kan hij dan ueberhaupt een nieuwe schijf installeren?

Nog nooit geprobeerd eigenlijk

[edit]
Wat voor moederbord heb je?
euhm.. dat bovenste gelul begrijp ik niet, maar het zal best allemaal

heb even gezocht naar wat voor moederbord ik heb, maar kan het niet echt vinden.. Weet wel dat ik een pII 350mhz heb.. is dat genoeg?

Genesis
Met citaat reageren
Oud 08-10-2002, 20:06
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Citaat:
Genesis schreef:
euhm.. pardon me? Eigenlijk ga ik er van uit dat de schijf goed is, het is een nieuwe schijf...

Genesis
Vaak zitten de jumpers op je schijf er nog helemaal niet op, en dat zou op zich wel eens een probleem kunnen zijn (alhoewel hij je schijf zonder jumpers waarschijnlijk ook wel herkent als slave...).
Met citaat reageren
Oud 08-10-2002, 21:55
Orion16
Orion16 is offline
Probeer um anders alleen op een andere IDE poort zonder apparaten. Kan zijn dat je je cd-rom drive toevallig ook als master hebt ingesteld en ja dat kan conflicten met elkaar geven...

Ik neem aan dat dat jumpertje goed staat, meestal factury default = master, het lijkt me sterk dat ze m voor je op Slave zetten.

Pentium 2 350 is genoeg zolang je geen 160Gb schijven gaat gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2002, 22:21
Moonspell
Moonspell is offline
Helaas is het bij mij mis gegaan... had ook nieuwe hd gekocht ( maxtor 40 gig ) 7200 rpm ..))

en had ook een PII mobo... heb toen bios geflashed wat mis ging. Ws zul je bios update moeten doen.
Zitten wel risico's aan ( zoals dat bij mij, dat midden in de update ik ineens zonder aanraken van pc mn beeld zwart werd en ik mn mobo aan de muur kon hangen )

Dus denk niet dat je mobo hem pakt.

Anders is er altijd nog een prograamtje Maxblaster als je een maxtor hd hebt Maybe dat een optie?

Succes, Moonspell
Oud 09-10-2002, 00:05
Verwijderd
ATA-snelheden zijn volledig forward en backward compatible. Je kunt een ATA33-device op een ATA133 controller aansluiten, maar ook een ATA133-device op een ATA33 controller. Maakt geen zier uit; alleen in snelheid of course.

De factory-setting voor schijven is -iig bij iedere schijf die ik nieuw in handen heb gekregen was dat zo, en dat waren verschillende fabrikanten door de jaren heen- meestal Cable Select, en niet master oder slave. M.a.w; check je jumpersetting. Deze _moet_ goed staan, anders kun je 't shaken.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2002, 20:43
Genesis
Genesis is offline
okay ik ben met de hd terug gegaan naar de winkel, en die heeft hem doorgemeten en hij was gewoon stuk volgens die man en ik heb een andere meegekregen. Nou mooi dacht ik, probleem opgelost. Kom ik thuis, met deze werkte ie weer niet. Ik weer terug, hij deze hd weer doormeten, was deze dus ook stuk. Kortom: ik heb het vermoeden dat mn comp de hd zelf naar de kloten helpt

voeding ofzoow?

Genesis
Met citaat reageren
Oud 09-10-2002, 23:28
Danny
Danny is offline
Doorgemeten?
Oud 10-10-2002, 01:12
Verwijderd
Citaat:
Danny schreef:
Doorgemeten?
Eenvoudiger is het nakijken van de spanningen in 't BIOS; onder het kader "PC Health Status" oid.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2002, 11:47
Genesis
Genesis is offline
Citaat:
Danny schreef:
Doorgemeten?
ja dat zei ie.. en op bassi daarvan zei hij dat de schijf gewoon stuk was, en toen gaf hij me weer een andere mee. Feit is dus gewoon dat de hd stuk was, en dat de nieuwe nu dus ook stuk is.

Genesis
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten