Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Probeer um anders alleen op een andere IDE poort zonder apparaten. Kan zijn dat je je cd-rom drive toevallig ook als master hebt ingesteld en ja dat kan conflicten met elkaar geven...
Ik neem aan dat dat jumpertje goed staat, meestal factury default = master, het lijkt me sterk dat ze m voor je op Slave zetten. Pentium 2 350 is genoeg zolang je geen 160Gb schijven gaat gebruiken. |
![]() |
|
Helaas is het bij mij mis gegaan... had ook nieuwe hd gekocht ( maxtor 40 gig ) 7200 rpm ..))
en had ook een PII mobo... heb toen bios geflashed wat mis ging. Ws zul je bios update moeten doen. Zitten wel risico's aan ( zoals dat bij mij, dat midden in de update ik ineens zonder aanraken van pc mn beeld zwart werd en ik mn mobo aan de muur kon hangen ) Dus denk niet dat je mobo hem pakt. Anders is er altijd nog een prograamtje Maxblaster als je een maxtor hd hebt ![]() Succes, Moonspell
|
Verwijderd
|
ATA-snelheden zijn volledig forward en backward compatible. Je kunt een ATA33-device op een ATA133 controller aansluiten, maar ook een ATA133-device op een ATA33 controller. Maakt geen zier uit; alleen in snelheid of course.
De factory-setting voor schijven is -iig bij iedere schijf die ik nieuw in handen heb gekregen was dat zo, en dat waren verschillende fabrikanten door de jaren heen- meestal Cable Select, en niet master oder slave. M.a.w; check je jumpersetting. Deze _moet_ goed staan, anders kun je 't shaken. |
![]() |
|
okay ik ben met de hd terug gegaan naar de winkel, en die heeft hem doorgemeten en hij was gewoon stuk volgens die man en ik heb een andere meegekregen. Nou mooi dacht ik, probleem opgelost. Kom ik thuis, met deze werkte ie weer niet. Ik weer terug, hij deze hd weer doormeten, was deze dus ook stuk. Kortom: ik heb het vermoeden dat mn comp de hd zelf naar de kloten helpt
![]() voeding ofzoow? Genesis |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
Harde schijf oude computer Verwijderd | 13 | 21-08-2008 14:31 | |
Software & Hardware |
[HDD] 1.8" op 2.5 of 3.5 IDE aansluiting ]{ing | 10 | 29-06-2006 08:56 | |
Software & Hardware |
[HD]PC loopt vast + foutmelding Someboy | 9 | 03-12-2005 11:02 | |
Software & Hardware |
[Storage] 2e device op ATA kabel werkt niet ysselsteyn | 8 | 13-12-2004 23:44 | |
Software & Hardware |
[Harde schijf] echt aan zijn einde? boehoe | 7 | 13-07-2004 11:27 | |
Software & Hardware |
[Win XP] Externe HDD wordt niet herkend TIGEK | 4 | 10-06-2004 00:10 |