Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-04-2002, 14:01
Optima
Optima is offline

Zelf heb ik gemerkt dat de seksuele moraal snel verloren gaat als je eenmaal seks hebt gehad. De standaard is veel lager men gaat eerder met anderen seksueel contact aan.

Maar juist het feit dat relaties eindigen zou je toch voorzichtiger moeten maken om hetgeen wat je weggeeft. Het is misschien geen maagdelijkheid meer, maar het is nog steeds je lichaam, dat je geeft

Wat mij dwars zit is het feit dat wanneer je met iemand naar bed bent geweest er een bepaalde grens is overschreden. En point of no turning back. De mensen met wie ik gevreeën heb onder ogen komen is altijd ongemakkelijk. Omdat seks het hoogste is ( althans lijkt) wat je kunt bereiken. Maar waarom beginnen sommigen er dan zo snel aan?

Seks blijft een waardevol bezit, ook al ben je geen maagd meer.

(hetzelfde denk ik overigens over zoenen)
Oud 01-04-2002, 14:12
Verwijderd
Ik denk dat je zoiets wel kunt zeggen op het moment dat je niet verliefd bent, of geen relatie hebt. Maar op het moment dat je verliefd bent of een relatie hebt... dan is alles anders..
Vaak is het zo dat wanneer je je op je gemak voelt bij iemand, en als je van iemand houdt (wat in een relatie heel snel het geval is), dat je dan heel snel aan sex toe bent.

Dit is niet fout, want je luistert naar je gevoel. Pas wanneer de relatie voorbij is ga je nadenken. En omdat je dan niet meer het gevoel deelt dat bij die partner naar boven kwam, kun je je niet meer voorstellen dat je er zo snel aan toe was. Totdat je weer een nieuwe liefde vindt, en dan zul je zien dat je er even snel (of zelfs sneller) aan toe bent.

Het gaat allemaal om gevoel. En ik denk dat, hoe rationeel je ook bent, je gevoel toch een soort van macht over je heeft. Als iets goed voelt, heb je veel minder snel de neiging om iets te weigeren. En dat is niet fout, dat is natuurlijk!

en sex is en blijft inderdaad een waardevol iets, je lichaam ook! Maar op het moment dat je van iemand houdt, is het toch niet fout om je te geven, om je gevoel te volgen? Dat je er achteraf spijt van hebt, of er negatief tegenaan kijkt.. dat is jammer, maar daar denk je op zo'n moment niet aan.
Niemand doet tegen zijn zin aan sex (uitzonderingen daargelaten), dus eigenlijk doe je niets fout.

De manier waarop je er tegenaan kijkt, ligt helemaal aan het feit of je een relatie hebt of niet.

En daarbij: liefde maakt blind! Je rationele vermogen gaat snel achteruit wanneer je verliefd bent. Niet op elk vak natuurlijk, maar je kunt de relatie niet goed overzien. Dat kan pas achteraf!
Met citaat reageren
Oud 01-04-2002, 16:52
Verwijderd
Hmz, ben het wel iets met je eens, maar ik heb er een dubbel gevoel over. Aan de ene kant denk ik iets van, lang leve de lol, aan de andere kant is dat niets voor mij.

Eerst deed ik wel zo, wat zoenen betreft, toen ging het meer om het zoenen dan om de jongen. Ik ben uiteindelijk tot inkeer gekomen (en heb me gerealiseerd dat ik dat niet nodig heb om mijn zelfvertrouwen op peil te houden, want daar draaide het uiteindelijk allemaal om)... Gelukkig is het nooit tot het punt gekomen dat ik zomaar met iedereen het bed in dook... Het idee alleen al
Met citaat reageren
Oud 01-04-2002, 17:06
chanel
chanel is offline
helemaal met je eens, maar ik kan me ook wel voorstellen dat t makkelijker is zodra je eenmaal geen maagd meer bent
Oud 01-04-2002, 17:08
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Daar kan ik mezelf nou echt niet mee bezighouden. Sex is iets natuurlijks, waarom zou je er heel moeilijk over gaan doen?
Oud 01-04-2002, 19:11
Verwijderd
ik ben het met je eens, maar heb er geen ervaring mee want ik ben nog maagd
maar ik heb er ook wel over zitten denken, dat ik dus wél wil proberen het speciaal te houden, en ook niet zo snel met de volgende relatie naar bed te gaan...
Met citaat reageren
Oud 01-04-2002, 19:24
Verwijderd
het zal wel aan mij liggen maar ik heb er niks van gemerkt
Met citaat reageren
Oud 02-04-2002, 23:28
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Optima schreef:

Zelf heb ik gemerkt dat de seksuele moraal snel verloren gaat als je eenmaal seks hebt gehad.
Dat is geen moraal. Als je eenmaal sex hebt gehad wil je gewoon meer, en is de grootste drempel, angst, gewoon weg.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2002, 06:45
Günther
Günther is offline
Citaat:
Chimera schreef:
Dat is geen moraal. Als je eenmaal sex hebt gehad wil je gewoon meer, en is de grootste drempel, angst, gewoon weg.

idd i agree
Oud 03-04-2002, 10:02
Soullar
Soullar is offline
Citaat:
Chimera schreef:
tot het fout gaat en je er goed van geschrokken ben, dan kijk je wel weer uit en heb je weer 'drempelvrees'...
Oud 03-04-2002, 11:46
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Soullar schreef:
tot het fout gaat en je er goed van geschrokken ben, dan kijk je wel weer uit en heb je weer 'drempelvrees'...
Wat 'fout gaat'?
Met citaat reageren
Oud 03-04-2002, 13:30
baz mania
baz mania is offline
Mijn mening is dat de meeste jongens en meisjes voor het eerst met elkaar naar bed gaan uit nieuwsgierigheid, zo was het wel met mij.

Je ziet in films en je hoort vaak mensen zeggen dat het zo heel erg lekker is, dus wil je het zelf ook meemaken.

Voor een jongen is de 1e keer echt een leuke ervaring, maar voor een meisje vaak niet, daarom denk ik dat jongens vaker en sneller met iemand het bed in duiken dan een meisje.

mijn mening.

bas
Met citaat reageren
Oud 03-04-2002, 14:57
Verwijderd
Citaat:
baz mania schreef:
Mijn mening is dat de meeste jongens en meisjes voor het eerst met elkaar naar bed gaan uit nieuwsgierigheid, zo was het wel met mij.

Je ziet in films en je hoort vaak mensen zeggen dat het zo heel erg lekker is, dus wil je het zelf ook meemaken.

Voor een jongen is de 1e keer echt een leuke ervaring, maar voor een meisje vaak niet, daarom denk ik dat jongens vaker en sneller met iemand het bed in duiken dan een meisje.

mijn mening.

bas
Je hebt eigenlijk wel gelijk. Ook meer nieuwsgierigheid dan liefde, en nee, als ik alleen op die ervaring af ga, wil ik nooit weer
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten