Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-10-2002, 15:58
Tha Wheeliemaster
Tha Wheeliemaster is offline
dus dan kan ik gewoon bier zuipe met keelontsteking? is het nog goed ook!

klopt dit? ivm met een feest vrijdag en zaterdag op stap
Oud 16-10-2002, 16:11
Mephisto
Mephisto is offline
Alcohol ontsmet zeker, maar dan moet je wel PURE alcohol hebben. Bovendien heeft zoiets effect op geïnfecteerde wonden, niet op je keelonsteking.
Oud 16-10-2002, 16:27
CokemanLalalala
CokemanLalalala is offline
Citaat:
Mephisto schreef:
Alcohol ontsmet zeker, maar dan moet je wel PURE alcohol hebben. Bovendien heeft zoiets effect op geïnfecteerde wonden, niet op je keelonsteking.
idd
maar met keelontsteking kan je makkelijk drinken joh, zelfs al krijg je medicijnen. (als je geen amateur bent tenminste )
Met citaat reageren
Oud 16-10-2002, 16:39
Tha Wheeliemaster
haha oke dan thx

maar hoe izt dat dan met antibiotica als je dat krijgt? dan zou dat tog ook niks helpen?

Laatst gewijzigd op 16-10-2002 om 16:41.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2002, 17:20
Roos
Roos is offline
Ik neem aan dat je antibiotica hebt voor je keelontsteking?

Ik weet niet wat het effect van alcohol op zo'n kuurtje heeft.. maar met een combi van alcohol en paracetamol bijvoorbeeld, ga je vaak flink over je nek.
Oud 16-10-2002, 17:37
Snufje
Snufje is offline
Zoals de meesten al zeggen, pure alcohol ontsmet wonden. Keelontsteking is geen wond en het zal niet helpen genezen. Ik vraag me af of het verstandig is om alcohol te gaan drinken. het ligt er zowiezo aan of dat je antibiotica gebruikt. Dit kan fout gaan samen met alcohol, maar dat moet je dus even in de bijsluiter kijken.

En anders: je kan toch wel een weekendje zonder alcohol?
Met citaat reageren
Oud 16-10-2002, 20:32
Tha Wheeliemaster
ej jah, ik heb nog geen atibiotica... mijn keel is trouwes rood, en wat opgezwollen.... dit is nog niet dat het ontstoken is of wel? anders ga ik morgen ff naar de doc, als et slechter gaat
Oud 16-10-2002, 20:43
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Tha Wheeliemaster schreef:
ej jah, ik heb nog geen atibiotica... mijn keel is trouwes rood, en wat opgezwollen.... dit is nog niet dat het ontstoken is of wel? anders ga ik morgen ff naar de doc, als et slechter gaat
Hm.. hangt ervan af hoelang je dat hebt denk ik..
Als het echt erg is,
en je hebt er echt last van zou ik wel ff gaan ja..
Alcohol lijkt me trouwens idd niet echt slim
Oud 16-10-2002, 20:49
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Tha Wheeliemaster schreef:
Als je keel rood en opgezwollen is duidt dat volgens mij wel degelijk op een keelontsteking, dus het lijkt me inderdaad verstandig om toch maar je huisarts te raadplegen. Alcohol ontsmet inderdaad, maar het is geen remedie tegen keelontsteking. Mocht je antibiotica voorgeschreven krijgen van je huisarts, vraag dan of het kwaad kan om alcohol te drinken of niet. Om het zekere voor het onzekere te nemen zou je op dat feest en als je op stap gaat uitsluitend frisdrank kunnen nemen. Per slot van rekening is het gebruik van alcohol geen noodzakelijke voorwaarde om het naar je zin te hebben.
Oud 16-10-2002, 21:02
Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
[edit]ga nou niet gelijk de volgende keer dat je wél een wondje in je keel of mond hebt (bv bloedend tandvlees) je mond spoelen met pure alcohol[/edit]
Oud 16-10-2002, 21:08
Balance
Balance is offline
Citaat:
Dr. Oetker schreef:
[edit]ga nou niet gelijk de volgende keer dat je wél een wondje in je keel of mond hebt (bv bloedend tandvlees) je mond spoelen met pure alcohol[/edit]
hehehe, hij ken het toch best proberen?

maar goed, ontopic:

van: http://www.bierengezondheid.be/index...c409&Doc=forum

Citaat:
Alcohol en antibiotica

Vraag: Waarom mag je geen alcohol drinken als je antibiotica ingenomen hebt? Wat gebeurt er dan en is dit ook het geval voor andere medicijnen?
B.L.

Antwoord: Bij bijna alle antibiotica is het drinken van alcohol geen probleem. Alleen metronidazol (Flagyl) veroorzaakt in combinatie met alcohol een aantal bijwerkingen. Dit middel wordt voorgeschreven bij bepaalde geslachtsziekten en vaginale infecties. U kunt last krijgen van een verminderde eetlust, misselijkheid, hoofdpijn en soms een rood gezicht. Mogelijk geldt dit ook voor ketoconazol (Nizoral).
Ook sommige andere medicijnen geven problemen in combinatie met alcohol. Je vindt een overzicht van deze middelen in ons dossier.
Oud 16-10-2002, 22:43
Tha Wheeliemaster
thx lui, zla morgen kijken of het beter gaat.. anders ff naar doccie
Oud 17-10-2002, 08:01
Tha Wheeliemaster
oke gaat niet beter dus... het was volgens hem gewoon ontsteking of pheiffer, maar ik dnek gewoon ontsteking, wnat een meid waar ik mee heb gezoend, die had die week ook keelontsteking gehad.... en het was haast over ofzo toen ik met er zoende, daar zal et wel van gekomen zijn.. dnek k, maja heb nu antibioticashit.. en bier wordet niet voor me, kank nie eens doorslokke zonder pijn noujah benk tenminste wle goedkoop uit
Oud 17-10-2002, 15:26
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Mephisto schreef:
Precies.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten