Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-09-2002, 21:33
BendeBen
BendeBen is offline
ja ik wil dus een een koptelefoon kopen
want mn moeder is mn muziek nogal zat, en ik wil wel wat vaker luisteren dan dat half uurtje per dag ofzo

koptelefoon dus
een goeie

dus hebben jullie nog een aanrader?
prijs maakt me *nog* niet zoveel uit
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-09-2002, 21:42
CryptapiX
CryptapiX is offline
in ieder geval een sennheiser

eentje met een draad.. de draadloze kunnen namelijk storen en zij nvaak een stuk zwaarder..

ok de draad series:
ik heb zelf een hd490-II ERG fijn.. zit goed, is niet duur (50euro) en geluidskwaliteit is perfect...

alles boven de hd490 is ook goed.. alleen duurder

www.sennheiser.de
Met citaat reageren
Oud 26-09-2002, 23:21
Verwijderd
Oei; je *MOET* so wie so in de winkel gaan luisteren zélf.

Tips kunnen hier wel gegeven worden; maar koop NOOIT blind!

Ga in de betere audiozaak eens luisteren naar de Sennheiser HD590. Na een middagje luisteren in een audiozaak vond ik die het indrukwekkendst klinken. Mijn muzikale voorkeuren liggen toch wel bij de wat steverige muzieksoorten over het algemeen. Neem zelf een CD mee (liefst origineel) die je goed kent, en luister op een 'normaal' geluidsniveau. Liever wat zachter. Ga ook niet met de treble/bass schuiven; luister alle koptelefoons met +0dB -- dan is-ie op z'n naturelst en komt de ware aard van de koptelefoon naar voren. Je ogen sluiten zorgt er ook vaak voor dat je geconcentreerder naar de muziek kunt luisteren.

Het proberen/testen is -vind ik- het leukste wat er is, neem er dus ook lekker de tijd voor.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2002, 03:00
MaakUt
MaakUt is offline
kep ook sennheiser.. wel aanrader maar idd even luistere in winkel
Oud 27-09-2002, 11:14
Dutchian
Dutchian is offline
Ik zelf ga liever voor de wireless koptelefoons. Nooit een draad in de weg. Van storing heb ik geen last en met de meeste koptelefoons kan je je batterij zo weer opladen in de transmitter bijv. of als je je koptelefoon weer terugneerzet dan wordt de accu opgeladen.
Uiteraard is met draad toch betere kwaliteit maar ik heb gekozen voor dat rot draadje weg.

Ohja, ALS je liever een draadloze wilt, kijk dan uit met de FM koptelefoons. Die hebben meestal wel een flink bereik (100m) en je kan dan leuk met andere mensen hun muziek meeluisteren als er meerdere in je straat zitten met zo'n koptelefoon.
Oud 27-09-2002, 11:54
Verwijderd
Ik heb zelf de Sennheiser HD565 'Ovation', die was destijds rond de driehonderd gulden. Het type wordt inmiddels niet meer gemaakt en is vervangen door de hogere nummers zoals de HD590 die Dobermann noemt. Het zijn goede hoofdtelefoons met een lekkere fitting en een mooi geluid. Maar je moet natuurlijk zelf de knoop doorhakken na in een goede hifizaak geluisterd te hebben, met muziek waarvan jíj weet hoe het hoort te klinken.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2002, 13:48
]{ing
]{ing is offline
fuck sennheiser (en al helemaal de 570, die klinkt voor geen meter), ik heb hier een Sennheiser HD250-II linear, een HD210 en een HD580 precision, de 580 en de 210 hebben beiden een kapotte connector gehad waarvoor de hoofdtelefoon geretourneerd moest worden, fijn 24 maanden garantie, maar iets eraan doen? nee hoor, de 210 werd teruggestuurd naar mij door sennheiser, met een stickertje erop, met kapotte connector..
volgende word een sony v700 dj of een pioneer
Met citaat reageren
Oud 27-09-2002, 14:27
Dwarfie
Dwarfie is offline
Ik heb zelf een Sennheiser HD470, niet echt een topmodel ofzo... Ik gebruik hem toch ook alleen maar 's ochtends als er nog mensen slapen of 's avonds als er al mensen gaan slapen
Voor de rest gewoon losse versterker + boxen...
Oud 27-09-2002, 14:38
Koen
Koen is offline
Ik twijfelde tussen een Sennheiser HD 570 en 590. Ik vond echter het prijsverschil niet helemaal opwegen tegen de kwaliteit die je inleverd met de HD 570. Dus ben ik voor de HD 570 gegaan, in mijn ogen (/oren), een prima koptelefoon voor een aardige prijs.

Laatst gewijzigd op 27-09-2002 om 20:34.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2002, 14:47
Verwijderd
Citaat:
Koen schreef:
Ik vond echter het kwaliteitsverschil niet helemaal opwegen tegen de kwaliteit die je inleverd met de HD 570.
Prijsverschil neem ik aan?

Interesting topic btw
Met citaat reageren
Oud 27-09-2002, 15:14
]{ing
]{ing is offline
Pioneer SE-DJ-5000

50mm drivers.
3000mW belastbaarheid (max).
105dB gevoeligheid (1mW).
Impedantie 55 Ohm.
Freq. bereik: 5-28kHz.

145 euro
Met citaat reageren
Oud 27-09-2002, 20:31
Koen
Koen is offline
Citaat:
henri schreef:
Prijsverschil neem ik aan?

Uhm... oops
Met citaat reageren
Oud 27-09-2002, 22:20
MacArt
MacArt is offline
ik heb een hoofdtelefoontje van 60 euro ofzoiets gekocht... ding is geweldig, behalve als je er op gaat liggen... dan ken die kapot gaan enzo...

maar wat mijn punt is: hij's behoorlijk goed. tot 127spl geen vervorming enzo.
Sennheiser zal mischien wel een ietwat bete geluid geven, maar als je naar de prijs kijkt van dat ding...
naja kijk zelf maar: www.prodjuser.com

Ik vind um igg toppie
Oud 28-09-2002, 10:09
Verwijderd
Citaat:
]{ing schreef:
fuck sennheiser (en al helemaal de 570, die klinkt voor geen meter), ik heb hier een Sennheiser HD250-II linear, een HD210 en een HD580 precision, de 580 en de 210 hebben beiden een kapotte connector gehad waarvoor de hoofdtelefoon geretourneerd moest worden, fijn 24 maanden garantie, maar iets eraan doen? nee hoor, de 210 werd teruggestuurd naar mij door sennheiser, met een stickertje erop, met kapotte connector..
volgende word een sony v700 dj of een pioneer
Da's inderdaad een zwak punt van Sennheiser. Ik moet trouwens wel zeggen dat die connectoren van de HD590 een heel stuk beter zijn dan zijn voorgangers. Ik heb ook nog een HD545 gehad; en daar zijn de connectoren ook twee keer braque van geworden. Overigens vielen de kosten van een nieuw stekkertje geheel onder garantie, en de zaak in kwestie had 'm op voorraad liggen.

Maar ach, ik vind dat dan nog niet opwegen tegen de onvoorstelbaar goede kwaliteit die die dingen geven.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2002, 16:00
Billy_bob
Billy_bob is offline
koop een technics altijd lekker geluid hmmmm, alleen een beetje aan de duren kant maarja de sennheisers zijn oook niet goedkoop .
Oud 13-10-2002, 15:56
Hans Kazan
Hans Kazan is offline
Ach ja, zelfs een sennheiser klinkt nog beter dan je zelfgemaakte koptelefoon !
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten