Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-11-2006, 15:17
Verwijderd
Aangezien mijn neckband headphone vandaag redelijk gestorven is ben ik op zoek naar een nieuwe. Nou ben ik niet zeer into die spullen, dus ben ik op zoek naar advies.

Ik wil een koptelefoon met grote oorschelpen (dus geen neckband, en zeker geen oordopjes), eentje die over je hele oren gaat dus. Het liefst een kabel die ontkoppelbaar is in de koptelefoon zelf, en natuurlijk met een goede kwaliteit.

Ik zit te denken aan 40 à 50 euro. Zijn er echte aanraders in het hierboven aangegeven segment of is er weinig verschil in kwaliteit?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-11-2006, 16:09
ILUsion
ILUsion is offline
Niet echt wat je zoekt,
maar als je geen oordopjes wilt voor de slechts kwaliteit, kijk dan misschien naar in-ears. Dit zijn net oordopjes maar je steekt ze in je gehoorgang (terwijl gewone oordopjes in je oorschelp zitten). Hierdoor is de kwaliteit heel wat beter dan van oordopjes.

In je prijsklasse kan ik de EP-630 van Creative aanraden (zelf heb ik daar 2 paar van).

Als je echt grote koptelefoons wilt, kijk dan naar de klassieke merken als Sennheiser; maar ik heb geen idee of in dat prijssegment goede kwaliteit te vinden is. Eerste tip hiervoor is: loop gewoon een goede winkel (echte audiowinkel, Mediamarkt, Fnac, ... maar niet een Photo Shop of iets dergelijks), kijk wat ze daar hebben hangen en wat je aanstaat.
Oud 28-11-2006, 16:17
Verwijderd
Ik wil geen oordopjes vanwege het comfort, ik heb oren met een rare vorm waardoor oordopjes vaak kut zitten of pijn gaan doen, verder zijn oordopjes (en dan met name in ears) slechter voor je oren dan gewone koptelefoons, en ik ben redelijk zuinig op mijn gehoor.

Ik wil een grote koptelefoon omdat deze meer geluiden van buiten wegfilteren omdat ze je hele oor omsluiten, waardoor je muziek meer in stilte kunt horen, ipv met iedereen die er doorheen blèrt.

Dus vandaar. Ik zal eens bij de media markt gaan kijken as zaterdag.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2006, 16:45
ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
Shoarm schreef op 28-11-2006 @ 17:17 :
Ik wil geen oordopjes vanwege het comfort, ik heb oren met een rare vorm waardoor oordopjes vaak kut zitten of pijn gaan doen, verder zijn oordopjes (en dan met name in ears) slechter voor je oren dan gewone koptelefoons, en ik ben redelijk zuinig op mijn gehoor.

Ik wil een grote koptelefoon omdat deze meer geluiden van buiten wegfilteren omdat ze je hele oor omsluiten, waardoor je muziek meer in stilte kunt horen, ipv met iedereen die er doorheen blèrt.

Dus vandaar. Ik zal eens bij de media markt gaan kijken as zaterdag.
Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat in-ears zeker niet slechtt zijn voor je oren; hoe hoog je het volume opendraait is wel slecht voor je gehoor (en dan maakt het niet uit of je in-ears, oordopjes of eengewone koptelefoon draagt of dat je voor de luidsprekers van een Metal-optreden gaat staan; te veel druk op je oren = nefast). Goede in-ears filteren trouwens bijna al het geluid van buiten weg, dus moet je ze minder luid zetten om je muziek te horen (en ja, er zijn ook mensen die in-ears zo luid zetten als oordopjes, en ja, dan is het inderdaad veel slechter omdat de druk directer op je trommelvlies geprojecteerd wordt).

Maar als je het doet om het comfort kan ik het wel begrijpen.
Oud 28-11-2006, 17:12
Verwijderd
Bij een metaloptreden sta ik sowieso niet zovaak dus dat is mooi

het lijkt mij dat in-ear, zoals bij dat door jouw genoemde metal optreden, ook de druk op je oorkanaal verhoogt waardoor het eerder beschadigt raakt dan wanneer het geluid van verder af komt en dus de druk niet zo groot is.

Althans, zo kijk ik er tegenaan. Zo'n oordopje sluit je oorkanaal volledig af. Natuurlijk ligt het aan het volume dat jij er doorheen perst, maar ik denk dat een beschadiging eerder bewerkstelligd wordt door die in ear oordopjes dan door een grote koptelefoon.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2006, 17:31
light fighter
light fighter is offline
keb zelf twee koptelefoons en een stel in-ear. Ik ga echt voor de in-ears, filteren veel meer geluid van buiten af weg. Doet de koptelefoon een stuk minder.
Keb zelf een koptelefoon van sennheiser
Met citaat reageren
Oud 28-11-2006, 19:40
Verwijderd
SENNHEISER!!!!!
En dan wel de HD-200, heerlijke koptelefoon. Goed geluid, echt perrrfect.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2006, 20:02
]{ing
]{ing is offline
Weet niks voor 50 euro..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten