Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-02-2005, 15:42
TopDrop
TopDrop is offline
Veel mensen zeggen dat het geluid van een koptelefoon vele malen beter is dan dat van die oortjes die je in je oor moet doen. Ik heb dus besloten om zo'n koptelefoon aan te schaffen, maar ik weet er zelf niks vanaf. Welke koptelefoons zijn aan te bevelen? Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Ik zat zelf te denken aan deze.
Vooral omdat Sennheiser wel bekend staat om z'n goede microfoons en koptelefoons.

Is dit een goede keus?

(in denk dat dit topic hier moet, omdat het gaat om de koptelefoon en niet om de muziek)
Advertentie
Oud 25-02-2005, 16:16
Verwijderd
Dat hangt volledig van je eigen smaak af. Ik heb zelf een Sennheiser HD565 Ovation en een PX100. Die eerste is echt een huiskamerhoofdtelefoon, halfopen met enorme oren. Die kun je niet meenemen. Die PX100 is een 'vouwbare' hoofdtelefoon die je heel klein kunt opbergen. Maar toch lijkt de laatste meer bas te hebben, het geluid is onevenwichtiger, minder verfijnd. Wat je ervan vindt kun je echt alleen bepalen door te gaan luisteren voordat je er een koopt.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2005, 16:58
TopDrop
TopDrop is offline
Ja ok, maar als ik m bijvoorbeeld via internet bestel kan dat dus niet. Vandaar dus ook mijn vraag
Oud 25-02-2005, 20:47
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
nare man schreef op 25-02-2005 @ 17:16 :
Dat hangt volledig van je eigen smaak af. Ik heb zelf een Sennheiser HD565 Ovation en een PX100. Die eerste is echt een huiskamerhoofdtelefoon, halfopen met enorme oren.
Ah jawel, dat kan best. Wel een beetje jammer dat-ie half-open is, maar het is nog steeds minder storend dan die oordopjes, die ook een teringherrie maken aan de buitenkant.

@TS, dat ding wat je op het oog hebt duwt wel op je oren, en misschien vind je dat wel vervelend. Grotere koptelefoons gaan helemaal om je oren heen.
Oud 25-02-2005, 21:23
Verwijderd
Citaat:
TopDrop schreef op 25-02-2005 @ 17:58 :
Ja ok, maar als ik m bijvoorbeeld via internet bestel kan dat dus niet. Vandaar dus ook mijn vraag
Gewoon: niet via internet bestellen!
Met citaat reageren
Oud 25-02-2005, 22:15
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 25-02-2005 @ 21:47 :
@TS, dat ding wat je op het oog hebt duwt wel op je oren, en misschien vind je dat wel vervelend. Grotere koptelefoons gaan helemaal om je oren heen.
Ja ok, maar hij moet ook wel een btje makkelijk mee te nemen zijn. Ik heb trouwens ook nog nooit zo'n ding echt lang opgehad, dus ik weet niet of dat na een tijdje minder lekker gaat zitten.. Ik hoef 'm ook niet de hele dag op, gewoon in een tussenuurtje en onderweg naar huis.

Ik ga binnenkort maar eens een paar winkels langs denk ik. Kijken wat zij er over te zeggen hebben.
Oud 25-02-2005, 23:20
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
TopDrop schreef op 25-02-2005 @ 23:15 :
Ja ok, maar hij moet ook wel een btje makkelijk mee te nemen zijn.
Neem dan maar dopjes, die kan je tenminste in je hol kwijt.
Zo'n koptelefoon kan toch de hele dag om je nek hangen, wat is het probleem dan?
Oud 26-02-2005, 10:38
MaHo
MaHo is offline
Het moet er ook nog een beetje uitzien he
Met citaat reageren
Oud 26-02-2005, 10:43
Dave Rhubarb
Dave Rhubarb is offline
Waar wil je hem voor gebruiken? over het algemeen is de regel: hoe groter de schelp hoe voller/beter het geluid. Maar dit is natuurlijk niet altijd zo. Persoonlijk vind ik alle Sennheisers beneden de 120 euro, ruk. en volstaat een philips daar nog mee. Ik zelf heb voor huis tuin en keuken gebruik een opvouwbare van philips, klein, en uitstekend geluid. Hij valt om je oren heen ( gesloten) waardoor je veel mooier geluid hebt dan open hoofdtelefoons, vooral meer bas. Maar de vraag is vooral waarvoor wil je hem gebruiken? voor achter je pc kan je ook best een dj achtige hoofdtelefoon kijken ( 120 euro), of zelfs een studio ( vanaf 200) , als je hem wilt hebben voor je school enz koop een philips of koss, koss is iets duurder maar echt super mooi , sony heeft ook z'n goede. Sennheisers gingen bij mij snel stuk zijn te groot, zitten niet lekker, en klonken ruk, maar dat is persoonlijke ervaring..
Oud 26-02-2005, 10:43
Verwijderd
Citaat:
MaHo schreef op 26-02-2005 @ 11:38 :
Het moet er ook nog een beetje uitzien he
Dat is toch vrij irrelevant lijkt me. Als je dat ding op hebt zie je echt niet hoe je eruit ziet, maar als die hele mooie hoofdtelefoon wel kutgeluid hebt ben je mooi genaaid.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2005, 01:49
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Dave Rhubarb schreef op 26-02-2005 @ 11:43 :
Waar wil je hem voor gebruiken? over het algemeen is de regel: hoe groter de schelp hoe voller/beter het geluid. Maar dit is natuurlijk niet altijd zo. Persoonlijk vind ik alle Sennheisers beneden de 120 euro, ruk. en volstaat een philips daar nog mee. Ik zelf heb voor huis tuin en keuken gebruik een opvouwbare van philips, klein, en uitstekend geluid. Hij valt om je oren heen ( gesloten) waardoor je veel mooier geluid hebt dan open hoofdtelefoons, vooral meer bas. Maar de vraag is vooral waarvoor wil je hem gebruiken? voor achter je pc kan je ook best een dj achtige hoofdtelefoon kijken ( 120 euro), of zelfs een studio ( vanaf 200) , als je hem wilt hebben voor je school enz koop een philips of koss, koss is iets duurder maar echt super mooi , sony heeft ook z'n goede. Sennheisers gingen bij mij snel stuk zijn te groot, zitten niet lekker, en klonken ruk, maar dat is persoonlijke ervaring..
Ik ben vrij vaak van huis, dus ik wil m gaan gebruiken voor onderweg enzo en op school. Als ik thuis muziek wil luistere dan doe ik dat wel op mn 5.1 surround van mn computer. Hij moet dus een een btje praktisch zijn (stevig en niet te snel stuk) en lekker zitten. Voor de rest maakt het niet zoveel uit hoe ie eruit ziet.

Laatst gewijzigd op 27-02-2005 om 01:52.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2005, 20:41
aap777
aap777 is offline
Met een Sennheiser zit je vast wel goed. Ik heb zelf de PC150 van Senneheiser, dat is er een met microfoon. Ik doe veel online-gaming. De geluidskwaliteit vind ik best goed.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2005, 20:50
]{ing
]{ing is offline
sennheiser vind ik niet degelijk. beyerdynamic is een topmerk maar akg en grado schijnt ook erg goed te zijn.

dit neem je alleen niet makkelijk mee. koss portapro misschien een beter idee?
Met citaat reageren
Oud 28-02-2005, 22:40
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Bij zo'n sennheiser kunnen die stekkertjes bij de oorschelpen wel eens gaar worden, en dat is mooi kut.
Oud 28-02-2005, 22:42
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 28-02-2005 @ 23:40 :
Bij zo'n sennheiser kunnen die stekkertjes bij de oorschelpen wel eens gaar worden, en dat is mooi kut.
heb ik vaak gehad, vandaar nooit meer sennheiser. wat een materiaal/ontwerp..
Met citaat reageren
Oud 01-03-2005, 03:20
Marcus
Marcus is offline
AKG heeft erg goede koptelefoons, maar als we dan toch op die tour zijn: kijk ook eens naar Technics, Pioneer en Prodjusr. Die hebben ook erg fijne koptelefoons. Maar dat is meer op dj's gericht.
Oud 01-03-2005, 04:12
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
]{ing schreef op 28-02-2005 @ 23:42 :
heb ik vaak gehad, vandaar nooit meer sennheiser. wat een materiaal/ontwerp..
Daarom Beyer, want die gasten claimen dat ieder onderdeel ook los te krijgen is, als reserve, etc.
Oud 01-03-2005, 04:36
-Will-
-Will- is offline
Ik heb een grote van Philips en een grote van JVC.

Die van Philips zit véél lekkerder en geeft stukken beter geluid.

Ik heb ook deze van Sony maar die zit echt niet lekker:

Oud 01-03-2005, 09:14
MacArt
MacArt is offline
ik heb die pmx60, prima dingtje hoor.. en wat discreter dan zo'n grote.
Bovendien worden je oren niet afgesloten en hoor je dus nog wel iets van de buiten wereld.

ik heb ook een keer een, en dan niet schrikken van de naam, prodjuser SPL 127 gehad, ook best wel goed. Die is alleen echt wat meer voor dj's e.d bedoeld.. gaat ook smerig hard als je wil
Wel betaalbaar though..
(naam klinkt wat goedkoop, like skytronic ofzo )
Oud 01-03-2005, 09:48
Middlefinger1
Middlefinger1 is offline
ik heb deze http://www.sennheisercommunications.com/pr-pc150.html en die is erg goed
Oud 01-03-2005, 11:44
Verwijderd

De sony mdr-g52, de beste die ik ooit heb gehad

Heb ik destijds ook 30 euro voor betaald.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2005, 22:21
Marcus
Marcus is offline
Citaat:
Dukko schreef op 01-03-2005 @ 12:44 :
[afbeelding]
De sony mdr-g52, de beste die ik ooit heb gehad

Heb ik destijds ook 30 euro voor betaald.
30 hele euro's

mijn Technics RP-DJ1210 kostte 149,- maar voor die kwaliteit en functies betaal je ook .

linkje naar webshop
Oud 02-03-2005, 09:39
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
nare man schreef op 25-02-2005 @ 22:23 :
Gewoon: niet via internet bestellen!
Je kunt toch ook eerst in de winkel beluisteren en daarna op internet kopen?
Oud 02-03-2005, 09:42
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
nare man schreef op 26-02-2005 @ 11:43 :
Dat is toch vrij irrelevant lijkt me. Als je dat ding op hebt zie je echt niet hoe je eruit ziet, maar als die hele mooie hoofdtelefoon wel kutgeluid hebt ben je mooi genaaid.
Er zijn genoeg design kop telefoons, betaal je wel voor, maar immers voor een beetje style betaal je atlijd .
Oud 03-03-2005, 11:10
TopDrop
TopDrop is offline
Ik heb laatst bij een paar winkels gekeken, en daar kwam ik deze tegen (plaatje). Voor de rest heb ik bijna geen andere met nekband gezien. Ze hadden een 1 of andere vreemde van jvc bij de kijkshop, maar dat leek me niks.

Ik vind dit ding er echt niet uitzien

Naja, nog maar ff verder kijken. Ik denk dat die andere van sony, stukje trug in dit topic, wel een goeie kans maakt.

Zoiets lijkt me wel goed . (=Sony MDR-G72LP)
Advertentie
Oud 09-03-2005, 10:01
Rareman2
Rareman2 is offline
Nee, die van JVC bij de kijkshop (JVC HAB15SL) is idd niks. Heb die destijds voor een bedrag van 12 euro gekocht geloof ik, maar hij zit echt voor geen meter. Na verloop van tijd zakt hij steeds lager op je oren.
Daarom ben ik nu zelf ook opzoek naar een nieuwe koptelefoon. Ik zit nu te kijken naar de Sony MDR-Q 25. Deze staat in het Dixons-krantje voor 25 euro.

Iemand misschien ervaringen mee?

Laatst gewijzigd op 09-03-2005 om 10:09.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 18:54
Verwijderd
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 28-02-2005 @ 23:40 :
Het is wel zo dat bepaalde modellen er veel gevoeliger voor zijn dan de andere. Mijn HD545, die ik een jaar of 2 gehad heb, heeft 3x kapotte stekkers gehad. Mijn huidige HD580 heb ik nu een jaar of 3 en zit nog aan z'n eerste stekkertjes
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 19:04
MacArt
MacArt is offline
shure maakt tegenwoordig ook oordopjes, heb er geen ervaring mee, maar voor 500,- zullen ze wel behoorlijk goed zijn
Oud 15-03-2005, 13:34
Marcus
Marcus is offline
Citaat:
MacArt schreef op 14-03-2005 @ 20:04 :
shure maakt tegenwoordig ook oordopjes, heb er geen ervaring mee, maar voor 500,- zullen ze wel behoorlijk goed zijn
In-ear monitoring, kost wat, heb je ook wat aan. Is vervanging voor de monitoren die normaal op de vloer lagen. Leuk voor thuisgebruik maar het geld kan je ook anders kwijt.
Oud 15-03-2005, 14:16
]{ing
]{ing is offline
het schijnt dat die Shure E5C's (van 499 $) helemaal niet zo geweldig klinken als je 'gewoon' muziek luistert..
Met citaat reageren
Oud 15-03-2005, 15:16
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 02-03-2005 @ 10:39 :
Je kunt toch ook eerst in de winkel beluisteren en daarna op internet kopen?
Daar gaan hele winkelketens tegenwoordig failliet aan... mensen die zich in de winkel uitgebreid dingen laten demonstreren en vervolgens rustig naar huis tuffen om het via internet te bestellen.
Oud 17-03-2005, 17:26
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
M@rco schreef op 15-03-2005 @ 16:16 :
Daar gaan hele winkelketens tegenwoordig failliet aan... mensen die zich in de winkel uitgebreid dingen laten demonstreren en vervolgens rustig naar huis tuffen om het via internet te bestellen.
Ja erg netjes is het natuurlijk niet. Aan de andere kant verdienen zij ook weer aan naieve of onverschillige mensen die zonder enige research zomaar een produkt kopen waar heel veel marge op zit. Computerwinkels doen vaak zo zielig, ik vind het wel meevallen.

Wat ik wel jammer vind is dat de technische kennis en vakmanschap van computerwinkels verwatert, vooral door aldi/lidl/ah computers (wat een serieuze (prijs)concurrent is voor computerwinkels). En prijs is tegenwoordig het belangrijkste, en specificaties (lees: cijfertjes). Je goed laten informeren als consument gebeurt helaas weinig meer.

Ook op dit forum, vraagt iemand uitgebreid advies, komen er goede adviezen ook. Uiteindelijk wordt het een hema-PC (ik noem maar even wat ). Ja kijk, wat doe je daar tegen? Consumenten zijn veelal gewoon dom, moet ik concluderen. Als ik een goede koptelefoon wil informeer ik op forums e.d. En uiteindelijk zal ik zelf wel een keuze maken, maar wel een objectieve keuze. Maar veel mensen zitten heel anders in elkaar en die zien ergens wat en kopen toch maar iets, of laten zich ompraten door een sneaky verkoper die verder totaal geen technische kennis heeft, maar wel handig kan inpraten op mensen. Commercie...
Oud 17-03-2005, 19:48
twain4me
twain4me is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 17-03-2005 @ 18:26 :
Ja erg netjes is het natuurlijk niet. Aan de andere kant verdienen zij ook weer aan naieve of onverschillige mensen die zonder enige research zomaar een produkt kopen waar heel veel marge op zit. Computerwinkels doen vaak zo zielig, ik vind het wel meevallen.

Wat ik wel jammer vind is dat de technische kennis en vakmanschap van computerwinkels verwatert, vooral door aldi/lidl/ah computers (wat een serieuze (prijs)concurrent is voor computerwinkels). En prijs is tegenwoordig het belangrijkste, en specificaties (lees: cijfertjes). Je goed laten informeren als consument gebeurt helaas weinig meer.

Ook op dit forum, vraagt iemand uitgebreid advies, komen er goede adviezen ook. Uiteindelijk wordt het een hema-PC (ik noem maar even wat ). Ja kijk, wat doe je daar tegen? Consumenten zijn veelal gewoon dom, moet ik concluderen. Als ik een goede koptelefoon wil informeer ik op forums e.d. En uiteindelijk zal ik zelf wel een keuze maken, maar wel een objectieve keuze. Maar veel mensen zitten heel anders in elkaar en die zien ergens wat en kopen toch maar iets, of laten zich ompraten door een sneaky verkoper die verder totaal geen technische kennis heeft, maar wel handig kan inpraten op mensen. Commercie...

een gewone winkel is duurder omdat er een boel meer bij komt kijken, dat is geen zielig doen maar gewoon waar.
Als je dan vervolgens misbruik gaat maken van die service etc ben je gewoon verkeerd bezig.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2005, 11:09
Enlightenment
Enlightenment is offline
Dat klopt natuurlijk wel, maar dat is nu eenmaal zo. Als jouw prijzen hoger zijn dan bij anderen door hogere service, dan heeft de winkel ingecalculeerd dat sommigen dan toch bij andere winkels kopen. Meestal is dat niet zo, omdat consumenten na de goede service/voorlichting een goed gevoel hebben bij die winkel, en als het prijsverschil niet heel groot is het gewoon daar koopt.

Ik vind het wel meevallen, ik hoor veel computerwinkels erg zielig doen over hun business. Het is inderdaad een stuk minder dan voorheen, door verschillende oorzaken. Aan de andere kant is er ook een tijd geweest dat er gewoon 40% marge zat op een computersysteem en de computerwinkels goud geld verdienden.
Oud 18-03-2005, 20:30
Preaper
Preaper is offline
Citaat:
twain4me schreef op 17-03-2005 @ 20:48 :
een gewone winkel is duurder omdat er een boel meer bij komt kijken, dat is geen zielig doen maar gewoon waar.
Als je dan vervolgens misbruik gaat maken van die service etc ben je gewoon verkeerd bezig.
Er is nergens gesteld dat wanneer je gebruikt maakt van service je verplicht bent tot een aankoop. De service gebruiken en vervolgens naar een goedkopere concurrent gaan is gewoon slim zakelijk bezig zijn. Je bent op die manier niet minder achterbaks bezig als die verkopers die mensen producten aansmeren terwijl ze weten dat ze beter kunnen krijgen.
Oud 18-03-2005, 23:31
twain4me
twain4me is offline
Citaat:
Preaper schreef op 18-03-2005 @ 21:30 :
Er is nergens gesteld dat wanneer je gebruikt maakt van service je verplicht bent tot een aankoop. De service gebruiken en vervolgens naar een goedkopere concurrent gaan is gewoon slim zakelijk bezig zijn. Je bent op die manier niet minder achterbaks bezig als die verkopers die mensen producten aansmeren terwijl ze weten dat ze beter kunnen krijgen.
dat noem ik alles behalve zakelijk.

voorbeeld:

de fotozaak hier op de hoek heeft een mooie colectie aan digi zooi.
stel: Ik heb erg intressen in zoon ding en loop er dus heen. Om vervolgens in een lekker verwarmt winkeltje onder het genot van een bakje koffie. de voor en nadelen van bepaalde types te bespreken. Vervolgens gaan meneer en ik buiten en binnen een paar plaatjes schieten. zodat de voor en nadelen ineens heel duidelijk in beeld zijn en begrijpbaar voor elke mongool.

als je dan vervolgens een eikel wilt zijn. Dan moet je de uitgekozen cam vooral op het inet gaan kopen.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2005, 00:08
masterdj
masterdj is offline
Stanton DJ 2000!
Neutraal klankbeeld, goeie pasvorm
Prijs: ca. 90 euro
Oud 19-03-2005, 00:18
JCG
JCG is offline
Citaat:
Preaper schreef op 18-03-2005 @ 21:30 :
De meeste winkel waar ik goede service doen dat omdat ze een product willen verkopen. Tuurlijk probeert elke verkoper je net een iets duurder product te verkopen. Ze hebben de omzet nodig om te kunnen eten. Maar service vind ik ook geld waard. Als het mij 20 euro meer kost maar dan weet ik wel dat precies het product heb wat ik wil, vind ik dat het waard. Nu heb ik het niet over iets van 5 euro natuurlijk.

Bijvoorbeeld, toen ik me brommer kocht mocht ik hem een dag al lenen. Dus kon ik echt testen of het wel mijn model brommer was. Die brommer was daar wel 100 euro duurder dan in een andere winkel, maar daar mocht ik geeneens op die brommer zitten. Toen ik eenmaal die brommer had gekocht en er ging wat kapot werd dat zonder gezeik gemaakt. Terwijl later ik verhalen gehoort heb dat bij die andere winkel ze heel erg zeikte over wat wel en niet over de garantie valt. Ik had de pech dat mijn motorblok kapot ging (niet de schuld van de winkel), maar ik kreeg wel zonder gezeik een wel motorblok ( zo'n motorblok kost over de 500 euro). Had ik hem voor die 100 euro goedkoper gekost hadden ze het motorblok waarschijnlijk niet kosteloos vervangen. Dus uiteindelijk was het voor mij goedkoper om hem voor 100 euro duurder te kopen.
En mij ervaring is: wanneer een winkel goede service verleent tijdens de verkoop, ze dat ook onder de garantie doen. Natuurlijk is het de vraag of je die garantie nodig hebt, maar vindhet toch wel een veilig gevoel als ik weet dat met een betrouwbare winkel te maken heb
Reageren

Regels voor berichten