Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-10-2002, 13:56
Missy_X
Missy_X is offline
Ik zit nu nog in de 3e van de SPH, maar doordat ik de stage niet aankan wil ik graag stoppen met school, ik zit nu alleen te twijfelen of het wel het beste is om te doen.
Maar als ik de SPh zou afmaken zou ik toch een baan op SPW niveau willen hebben later dus waarom zou ik dan nog verder gaan?
Ik ben er nu aan aan het denken om al te beginnen met werken in de kinderopvang. De benodigde opleiding heb ik dus wel al want doordat ik propedeuse en het 2e jaar SPH gehaald heb word ik gelijkgesteld aan iemand die SPW- diploma heeft.
Het is altijd al mijn wens geweest om in de kinderopvang te gaan werken maar toch blijf ik twijfelen...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-10-2002, 14:34
Verwijderd
Citaat:
Missy_X schreef:
Ik zit nu nog in de 3e van de SPH, maar doordat ik de stage niet aankan wil ik graag stoppen met school, ik zit nu alleen te twijfelen of het wel het beste is om te doen.
Maar als ik de SPh zou afmaken zou ik toch een baan op SPW niveau willen hebben later dus waarom zou ik dan nog verder gaan?
Ik ben er nu aan aan het denken om al te beginnen met werken in de kinderopvang. De benodigde opleiding heb ik dus wel al want doordat ik propedeuse en het 2e jaar SPH gehaald heb word ik gelijkgesteld aan iemand die SPW- diploma heeft.
Het is altijd al mijn wens geweest om in de kinderopvang te gaan werken maar toch blijf ik twijfelen...
Denk er nog even over na, zet alle voor- en nadelen even voor je op een rijtje. Als het je wens is om in de kinderopvang te gaan: streef die dan zeker na!!
Met citaat reageren
Oud 14-10-2002, 19:48
guesst
guesst is offline
Moeilijk!

Je zit nu in je 3e jaar en hebt er de helft nu al opzitten!
Ok..de stage is nu niet helemaal naar je zin om bepaalde redenen maar dat hoeft niet te zeggen dat je je zo blijft voelen de komende jaren..Misschien wil je wel liever een baan op SPW-niveau, vergeet niet dat je je HBO-diploma wel voor altijd hebt als je je studie afmaakt..

Misschien hou je wel heel lang een baan op MBO-niveau en kom je er na een aantal jaar achter dat je toch liever iets anders wilt, meer uitdaging of wat hogerop in het bedrijf. In dat geval heb je onwijs veel aan het feit dat je je HBO-papiertje hebt gehaald.

Probeer alles rustig op een rijtje te zetten en de situatie goed te relativeren..Hopelijk lukt het je..het is belangrijk je gevoel achterna te gaan maar probeer ook met je verstand te denken!

Heel veel suc6 iig!

Greetz Guesst
Met citaat reageren
Oud 14-10-2002, 19:52
Studentje
Studentje is offline
Je zegt dat je je stage niet aankan. Ik weet natuurlijk niet waardoor dat komt, maar als het door een ziekte of een vorm van (over)vermoeiheid komt, is het dan geen optie om er gewoon dit jaar uit te stappen, en dan volgend jaar weer verdergaan waar je gebleven was. Misschien is het dan ook een optie om de rest van dit jaar te werken in een kinderopvang, om te zien of dat je bevalt.

Op die manier weet je aan het einde van het jaar genoeg van het werken op MBO niveau(voorzover dat te definieren is) om een keuze te kunnen maken wat je verder wilt doen, lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2002, 08:47
Missy_X
Missy_X is offline
Bedankt, maar ik heb nu mijn besluit genomen dat ik niet verder wil met HBO. Ik kan de stage niet aan omdat ik teveel begeleiding nodig heb en dat ik veel dingen niet kan verwoorden die in mijn hoofd zitten. Maar ik ben toch geen carriere strevertje dus ik denk niet dat ik later spijt ervan zal krijgen want ik wil niet eens hogerop komen want dan krijg ik teveel op mijn nek en raak ik weer gestressed. Dus ik heb mijn keuze nu gemaakt.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2002, 12:00
Razzle
Razzle is offline
Ok, jouw keuze. Maar uit mijn standpunt vind ik het jammer
Oud 15-10-2002, 17:06
guesst
guesst is offline
Ok..fijn dat je voor jezelf de beslissing hebt kunnen maken..

Hopelijk gaat je het je goed bevallen, ik denk wel dat je iig al meer 'rust' in je hoofd zult krijgen!

Suc6 drmee!

Greetz Guesst
Met citaat reageren
Oud 16-10-2002, 11:48
Missy_X
Missy_X is offline
Hey ..ik ga toch door met SPH, weet dat het raar klinkt maar ik wil nu toch doorzetten omdat ik al met alles gestopt ben en ik wil nu eindelijk iets afmaken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten