Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-10-2002, 17:24
Boogie
Boogie is offline
De Nederlandse wielerploeg Rabobank is in onderhandeling met de Spanjaard Oscar Freire. De sprinter die dit jaar oa een rit won in de Tour de France en die in 1999 in Verona en in 2001 in Plouay wereldkampioen op de weg werd, moet weg bij zijn huidige Mapei-Quick Step, omdat deze ploeg stopt met de sponsoring.

bron: NOS Teletekst

Zou dit een goeie aanwinst zijn voor de Raboploeg. Is het fijn dat er iemand komt die per jaar een stuk of 10 of meer wedstrijden kan winnen? Maar kan een Spanjaard wel uit de voeten in Nederland en een Nederlandse ploeg, met vooral Nederlandse renners om hem heen? En komt de tactiek, die de Raboploeg zo attractief maakt, het aanvalslustige gedrag, dan niet in gedrang omdat men Freire dan moet helpen?

Laatst gewijzigd op 09-10-2002 om 09:40.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-10-2002, 17:35
Verwijderd
Het lijkt me wel een goede aankoop want op dit moment hebben ze niet echt goede sprinters. Ik denk dat je nu nog best je aanvallende tactiek kan behouden. Je hebt nu alleen het voordeel dat je ook mee kan doen om de overwinning als het op een sprint aan komt.
Maar of Freire zelf bij Rabobank past? Dat is nog wel de vraag.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2002, 19:09
DJ Incompetent
DJ Incompetent is offline
mooi, weer een goeie sprinter. k Vind toch wel dat een ploeg als rabobank die wel moet hebben. En tja, als de aanval niet lukt hebben ze altijd freire nog, t is niet dat ze alleen voor hem moeten gaan rijden. Verder zijn er natuurlijk zo veel wedstrijden, dat er altijd wel een paar voor hem bij zijn.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2002, 19:51
Tofke_H
Tofke_H is offline
Zoals de ballonnenman in vraag trekt, volgens mij past Freire niet bij de ploeg Rabobank. Het is idd een feit dat het een goede renner is, maar naar mijn mening niet voor de Nederlandse ploeg.
Oud 08-10-2002, 20:42
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Zou een goeie aankoop zijn, heeft Rabobank ook tenminste iets voor de sprints
Oud 08-10-2002, 21:13
scara
scara is offline
kweet niet of hij bij die ploeg past hoor, kzou hem eerder bij quick step-davitamon (of zoiets) zien, eerder iets voor hem

btw weet er iemand waar blijlevens naartoe gaat of blijft ie bij Lefevre?
Oud 08-10-2002, 21:15
Boogie
Boogie is offline
Citaat:
scara schreef:
kweet niet of hij bij die ploeg past hoor, kzou hem eerder bij quick step-davitamon (of zoiets) zien, eerder iets voor hem

btw weet er iemand waar blijlevens naartoe gaat of blijft ie bij Lefevre?
Geen idee eigenlijk
Oud 09-10-2002, 09:42
Boogie
Boogie is offline
Ook heeft de Rabobank de 28-jarige Deen Michael Rasmussen gecontracteerd. Deze ex-mountainbiker kwam dit jaar vooral in de bergen aardig uit de voeten. Hij won onder andere een rit in de Ronde van Burgos. De Raboploeg wil Rasmussen inzetten in de Waalse klassiekers, de Spaanse rittenkoersen en mogelijk de Tour de France.
Oud 09-10-2002, 15:40
Swami Salami
Swami Salami is offline
Hij zou me wel een versterking lijken voor rabo. Nu hebben ze steven de jongh als sprinter. Voor hem doen ze ook niet erg veel tijdens de koers dus met freire erbij zullen ze dat hopelijk ook niet gaan doen
Met citaat reageren
Oud 09-10-2002, 15:46
DJ Incompetent
Citaat:
Swami Salami schreef:
Hij zou me wel een versterking lijken voor rabo. Nu hebben ze steven de jongh als sprinter. Voor hem doen ze ook niet erg veel tijdens de koers dus met freire erbij zullen ze dat hopelijk ook niet gaan doen
denk je dat freire dat pikt?
Met citaat reageren
Oud 09-10-2002, 15:51
vreselijke fout
vreselijke fout is offline
Citaat:
DJ FLEM schreef:
denk je dat freire dat pikt?
Inderdaad dat pikt hij dus niet, hij eist natuurlijk dat het hele team voor hem gaat rijden. Ik zou het niet doen als ik rabo was.
Oud 09-10-2002, 16:48
Boogie
Boogie is offline
Freire is een sprinter die het kan afmaken, ook in grote wedstrijden. Steven de Jongh niet...
Oud 11-10-2002, 10:02
GTST Rulzz
GTST Rulzz is offline
Het is een goede renner en voor het imago van Rabobank zal het een goede zet zijn. Freire zal alleen als hij komt enkele renners mee willen nemen, dat zie je altijd bij sprinters. Want wie moet freire naar voren rijden voor een sprint?
Oud 11-10-2002, 10:06
Boogie
Boogie is offline
Citaat:
GTST Rulzz schreef:
Het is een goede renner en voor het imago van Rabobank zal het een goede zet zijn. Freire zal alleen als hij komt enkele renners mee willen nemen, dat zie je altijd bij sprinters. Want wie moet freire naar voren rijden voor een sprint?
Nou, Rabobank is bezig een aardig treintje te formeren. Ze hadden al Steven de Jongh, die in een echte massasprint te kort komt, maar een sprint aantrekken moet natuurlijk mogelijk zijn. En verder hebben ze voor het volgende seizoen de net niet topsprinter Robert Hunter aangetrokken. Ook hij moet in staat zijn een sprint aan te trekken. En hij rijdt dit seizoen al in de ploeg van Freire. Verder hebben ze de Duitser Robert Bartko aangetrokken. Dit is een sprinter tijdrijder, die vooral bekend is van de baan, maar ook op de weg uit de voeten kan en ook in staat geacht mag worden de sprint voor te bereiden voor Freire.
Oud 11-10-2002, 10:09
GTST Rulzz
GTST Rulzz is offline
Oh dat zal voor freire een goede rede kunnen zijn om naar Rabo te komen. Alleen zonde dat er dan nog maar weinig Nederlandse renners over blijven in de tour selectie.
Oud 11-10-2002, 12:58
DJ Incompetent
ah ze hebben hunter idd ook al, dat kan een topsprinter worden, t lijkt me toch geen goed id van rabo om freire te halen...
Met citaat reageren
Oud 11-10-2002, 18:14
Paultjes
Paultjes is offline
Sinds wanneer heeft de rabo zoveel geld over?Maar verder lijkt het me wel een goeie aankoop
Met citaat reageren
Oud 11-10-2002, 18:16
TheMANhimselve
TheMANhimselve is offline
Geef Dekkers maar een kans.
Ik zie liever dat er Nederlanders voor de Rabo rijden nu we maar 1 profteam op het hoogste niveau hebben. (bankgiro zie ik zonder de nodige investeringen niet aan de tour meedoen de komende jaren)
Met citaat reageren
Oud 12-10-2002, 15:47
Swami Salami
Swami Salami is offline
Citaat:
Oscar Freire (spa) rijdt de komende twee jaar voor de rabobankequipe meldt de Telegraaf.
Freire, die afkomstig is van Mapei, zal in de klassiekers een beschermde rol krijgen. Ook wordt hij als voornaamste troef uitgespeeld in massasprints
nos teletekst

ik vraag me af wat ze met die beschermde rol bedoelen. misschien leuk in milaan - san remo, HEW Classic en parijs - tours.
Maar voor de rest? Iedereen terug pakken die op de sart-tilman (spelling?) of de muur van geraadsbergen demarreert?

Hans Dekkers lijkt me nog wel erg jong.

Laatst gewijzigd op 12-10-2002 om 15:50.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2002, 15:58
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Tis rond.
Oud 13-10-2002, 16:58
scara
scara is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef:
Tis rond.
khoop voor freire dat hij de goeie keuze gemaakt heeft, maar ik betwijfel het !
Oud 13-10-2002, 18:18
Boogie
Boogie is offline
Citaat:
scara schreef:
khoop voor freire dat hij de goeie keuze gemaakt heeft, maar ik betwijfel het !
Is jouw argument niet gewoon op chauvinistische basis?
Oud 13-10-2002, 18:19
Boogie
Boogie is offline
Citaat:
Swami Salami schreef:
nos teletekst

ik vraag me af wat ze met die beschermde rol bedoelen. misschien leuk in milaan - san remo, HEW Classic en parijs - tours.
Maar voor de rest? Iedereen terug pakken die op de sart-tilman (spelling?) of de muur van geraadsbergen demarreert?

Hans Dekkers lijkt me nog wel erg jong.
Milaan-San Remo
Dwars door Vlaanderen
Grote Scheldeprijs
Amstel Gold Race
Rund um den Henninger Turm
HEW Cyclassics Cup
Parijs-Brussel
Parijs-Tours

Heb je toch al een aardige lijst, als je daar ook nog eens de rittenkoersen bij doet...
Oud 13-10-2002, 20:20
scara
scara is offline
Citaat:
Boogie schreef:
Is jouw argument niet gewoon op chauvinistische basis?
misschien wel een beetje
we zullen wel zien volgend jaar
maar rabo heeft eerder een ploeg van aanvallers, dus een sprint-systeem zullen ze denk ik niet maken, dus freire geisoleerd (alhoewel bij mapei het ook zoiets is)
mwa, kweet het niet
khoop dat het wel een mooi seizoen wordt voor hem, volgend jaar
Oud 13-10-2002, 23:27
DJ Incompetent
met hunter en de jongh erbij is dat toch een mooi treintje hoor
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-10-2002, 15:22
Boogie
Boogie is offline
Oscar Freire is bijna rond met Rabo-