Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-06-2005, 23:24
knippa
knippa is offline
Ik heb sinds een half jaar al t probleem dat ik moet overgeven als ik iets ga doen wat ik leuk of spannend vind.
Ik word dan opeens heel benauwd en gooi daarna alles eruit. De huisarts weet niet wat het is. Heeft iemand dit ook? En wat doe je er tegen?
Met citaat reageren
Oud 19-06-2005, 23:34
bamiPoep
bamiPoep is offline
spanning misshcien?
Oud 19-06-2005, 23:38
knippa
knippa is offline
Maar het is ook voordat ik uitga enzo, terwijl k dat gewoon leuk vind. Niet eng ofzo....
Met citaat reageren
Oud 19-06-2005, 23:43
bamiPoep
bamiPoep is offline
van te veel drank ga je nekken jah
is normaal niets om je zorgen over te maken
Oud 20-06-2005, 00:14
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
bamiPoep schreef op 20-06-2005 @ 00:43 :
van te veel drank ga je nekken jah
Dat weet ik als de beste
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 07:21
Verwijderd
't Lijkt me spanning, anders zou ik het ook niet weten.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 08:24
Cookie
Cookie is offline
Een bepaalde energie die je ff kwijtmoet?Kan ook zijn dat je er nu al van uit gaat dat je weer moet overgeven en dat het daarom een beetje blijft doorgaan.
Oud 20-06-2005, 08:58
Verwijderd
Citaat:
cookie16 schreef op 20-06-2005 @ 09:24 :
Een bepaalde energie die je ff kwijtmoet?Kan ook zijn dat je er nu al van uit gaat dat je weer moet overgeven en dat het daarom een beetje blijft doorgaan.
Idd, dat kan ook ja. Een gevoel van 'oh jee, nu zal ik wel weer moeten overgeven...' en dan komt het ook.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 13:26
Verwijderd
Citaat:
knippa schreef op 20-06-2005 @ 00:24 :
Ik heb sinds een half jaar al t probleem dat ik moet overgeven als ik iets ga doen wat ik leuk of spannend vind.
Ik word dan opeens heel benauwd en gooi daarna alles eruit. De huisarts weet niet wat het is. Heeft iemand dit ook? En wat doe je er tegen?
ik heb ongeveer hetzelfde, maar dan wel iets meer i.v.m. spanning. Heb geen flauw idee wat ik eraan kan doen, en idd, hetgeen Cookie zegt is ook een belangrijke factor.
Het is meer een psychisch probleem, weet echt niet wat er tegen helpt.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 14:03
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Het doet me denken aan:

Oud 20-06-2005, 14:07
phink
phink is offline
Misschien heb je ooit eerder overgegeven, en ben je -onbewust- bang dat het nog een x gebeurd?
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 14:23
Verwijderd
Misschien is het slim je te laten doorverwijzen naar een psycholoog/psychiater/oid, iemand die je kan helpen wanneer het een psychisch probleem is. Niets doen lijkt me ook niet fijn.

(Ik moest 'vroeger' (zo'n vier jaar geleden) altijd over geven wanneer ik naar mijn vriend ging of wanneer hij bij mij langs kwam, echt van de spanning, terwijl ik het niet éng vond, juist leuk. Dat is na verloop van tijd weggeëbt, telkens wanneer ik me een beetje misselijk voelde worden, ging ik wat water drinken en rustig ademen, dat hielp wel een beetje.)
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 14:42
;-)cow:-)boeh
;-)cow:-)boeh is offline
hey

ik heb het zelf ook. vroeger veel meer dan nu. maar idd ook toen ik naar mijn vriend ging moest ik overgeven en ik at ook heel weinig. ik denk dat het best wel normaal is. en dat het na een tijdje vanzelf over gaat. als je vaker van dat soort dingen mee maakt, gaat het wel over. heb je het ook alleen als je er naar toe gaat en niet als je er eenmaal bent?
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 14:57
Kevin D.
Kevin D. is offline
spanning

en eventueel een (onbewuste) spanning dat je alweer ziek word erbij.

Dit kan overgaan na een tijdje, helemaal vanzelf, maar als het te lang duurt kun je het beste naar een psycholoog gaan.

Of je kunt valeriaan eens proberen, dat is een rustgevend middel.
Oud 20-06-2005, 15:01
Cookie
Cookie is offline
Gefeliciteerd
Oud 20-06-2005, 15:04
Kevin D.
Kevin D. is offline
Citaat:
cookie16 schreef op 20-06-2005 @ 16:01 :
Gefeliciteerd
thnx!
Oud 20-06-2005, 15:09
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 20-06-2005 @ 15:23 :

Ik moest 'vroeger' (zo'n vier jaar geleden) altijd over geven wanneer ik naar mijn vriend ging of wanneer hij bij mij langs kwam, echt van de spanning, terwijl ik het niet éng vond, juist leuk. Dat is na verloop van tijd weggeëbt, telkens wanneer ik me een beetje misselijk voelde worden, ging ik wat water drinken en rustig ademen, dat hielp wel een beetje.
Dit heb ik dus ook gekregen, nadat ik een keer heel ziek werd en m'n (ex)vriendin toevallig tegelijkertijd aan m'n deur stond. Sindsdien is dat eigenlijk alleen maar verergert. Als je eenmaal voorbij de misselijkheid bent komt 't ook helemaal niet terug (tot de volgende keer dat je weer een afspraakje hebt ). En tis na 2 jaar nog ong. hetzelfde liedje bij mij. En water drinken helpt dan soms...

Dacht dat 'k een uniek probleem had, maar blijkbaar komt 't dus wel vaker voor...
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 15:55
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
phink schreef op 20-06-2005 @ 15:07 :
Misschien heb je ooit eerder overgegeven, en ben je -onbewust- bang dat het nog een x gebeurd?
Ik las pas een verhaal hierover van een meisje die dat had. Die durfde op een gegeven moment nergens meer naartoe omdat ze bang was om over te geven. Ook at ze bijna niet meer omdat ze dan ook bang was dat t kon gebeuren...

Het is sowieso psychisch...
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 16:38
Verwijderd
Citaat:
;-)cow:-)boeh schreef op 20-06-2005 @ 15:42 :
hey

ik heb het zelf ook. vroeger veel meer dan nu. maar idd ook toen ik naar mijn vriend ging moest ik overgeven en ik at ook heel weinig. ik denk dat het best wel normaal is. en dat het na een tijdje vanzelf over gaat. als je vaker van dat soort dingen mee maakt, gaat het wel over. heb je het ook alleen als je er naar toe gaat en niet als je er eenmaal bent?
Ik ging door het overgeven ook minder eten, omdat ik dacht dat het overgeven dan minder erg zou zijn (er zou immers nauwelijks iets aanwezig zijn om uit te spugen), maar dat maakte 't alleen maar ranziger en pijnlijker Ik ging echt enorm zuur overgeven, zo vies Maar goed, na een tijdje ging het dus steeds beter, ik heb er maar een paar maanden last van gehad (klinkt lang, maar ik zag mijn vriend maar om de twee weken, dus ik had er ook maar om de twee weken last van, dus maanden valt erg mee).

Als je er echt last van hebt, en het gaat niet over, dan zou ik echt hulp zoeken. Ik kan me heel goed voorstellen dat dingen zich opstapelen; je wil niet overgeven, je bent er zo mee bezig dat je zo gespannen wordt dat je juist wél over moet geven, die situaties wil je dan vermijden, dat worden steeds meer situaties... en uiteindelijk zit je liever binnen, lekker veilig, want daar hoef je niet over te geven (of kan je - als het echt niet anders kan - rustig overgeven zonder dat mensen er raar van op kijken). Probeer zo'n akelige route absoluut te voorkomen.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2005, 19:29
qghp
qghp is offline
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 20-06-2005 @ 15:03 :
Het doet me denken aan:

[afbeelding]

haha precies wat ik wou gaan posten
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten