Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-10-2002, 16:23
Dextopia
Dextopia is offline
The Sims, maar dan anders.
Wat is de overeenkomst tussen het wereldberoemde boek 1984 van Oswell en de succesvolle film The Truman Show met Jim Carrey in de hoofdrol? Het Big Brother element. Dat het immens populair is, blijkt wel uit het feit dat men heden ten dage wel houdt van lekker banaal binnenkijken in iemands (privé)leven. Tevens schijnt het een uitermate lucratief concept te zijn, zo bleek wel uit de verkoopresultaten van The Sims. Onglangs sloot uitgever Electronic Arts nog een miljarden deal met hamburgergigant McDonald's.

Puberende advocaatjes
Ook de Franse ontwikkelaar Monte Cristo Games probeert een graantje mee te pikken en richt zich in diens poging voornamelijk op een iets andere doelgroep dan The Sims dat doet. In The Partners (verpakt in een doos voorzien van prominent voorkomende leuzen als 'lust, macht, ambitie en verleiding') bestuur je namelijk een gelikte jonge advocaten met hormoonhuishoudingen van 16-jarige pubers. Het kantoor is, aan de andere kant, natuurlijk wel een bijzonder goede setting voor romantische avances.

The Partners moet het zogenaamde eerste soap opera computerspel zijn Het patserige advocatenwereldje is hiervoor natuurlijk bij uitstek geschikt voor. De tientallen strafpleiters die tot jouw beschikking staan, zijn stuk voor stuk stereotypetjes; van carrièregerichte, geëmancipeerde tutjes tot gladjakker wanna-be playboys. Zij zijn overigens we allemaal ruwe bolster, blanke pit. Onder gemaakte uiterlijks schuilen neurotische, misschien een beetje oversekste dertigers, elk met een speciale handleiding.

Bron: gamers
Site: http://www.gamershell.com/game/Sim-T...Partners.shtml
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-10-2002, 17:59
Marcade
Marcade is offline
jeetje ben je een kloon van nightmarez ofzo?
Met citaat reageren
Oud 20-10-2002, 14:24
DarkScorpion
DarkScorpion is offline
Hmm The Partners nooit van gehoord maar als je de screenshots bekijkt lijkt het wel tof.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2002, 16:55
Obi Wan
Obi Wan is offline
Citaat:
Marcade schreef:

Ik heb het al gespeeld maar vind er niet veel aan..

Hou niet van zulke sims
Met citaat reageren
Oud 20-10-2002, 17:45
Dextopia
Dextopia is offline
Citaat:
Marcade schreef:
nightamre? wie is dat
Met citaat reageren
Oud 20-10-2002, 18:13
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Dextopia schreef:
nightamre? wie is dat
Een ander figuur die hier rondwaart en dingen van andere boarden copy/paste naar deze dimensie.

NEwayz, ik heb "The Partners" ook gespeeld, voor 10 minuten. Ik werd gek van dat zeurende geluid van die loopende wave van mannetjes.

De graphics vond ik enerzijds wel mooier dan the Sims, maar de bewegingen en dergelijke vond ik minder flexibel en mooi gedaan dan in the sims.

De GUI is overduidelijk gejat van The Sims.

De besturing vond ik ook vreselijk. Ik heb geen middel mouse button, wel een indrukbare mousewheel, maar daar kan ik alleen maar mee inzoomen en uitzoomen. (wat trouwens op een vreemde manier gaat. Ik ben het anders gewend van spelletjes).

Met de knoppen rondzweven en met CTRL ingedrukt ronddraaien vond ik persoonlijk ook heel vermoeiend en irritant gaan.

Het idee zelf, met advocaten en cases enzo vind ik heel leuk, maar ik ben afgehaakt van wege de bovenstaande dingen.

Misschien dat ik het ander keertje nog een keer probeer te spelen. Zet ik wel geluid uit en winamp aan.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2002, 21:03
Vinzz
Vinzz is offline
spel schijnt enorm te zuigen ja
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten