Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-10-2002, 17:55
LittleProblem
LittleProblem is offline
en dat wil ik niet

Ik heb vanaf begin dit jaar tot eind mei een relatie gehad met een meisje. Eind mei maakte ze het uit - op zich wel op een goede manier, heel eerlijk enzo - om vervolgens 6 dagen later iets met een andere jongen te krijgen, met wie ze voor zover ik weet nu nog steeds - gelukkig - samen is.

In de periode dat we bij elkaar waren zeiden we altijd dat als het ooit uit zou gaan we vrienden zouden blijven, en daar hoopte ik ook op, ook al wist ik ergens wel dat het niet zo zou gaan... En zo ging het ook niet: na mei heb ik haar nooit weer gezien. Ik heb wel op MSN met haar gechat, maar verder niet.

Ik heb het gevoel dat ik in mijn relatie met haar heel veel dingen verkeerd heb gedaan, maar zij zegt van niet... maargoed, dat zegt iedereen natuurlijk om de klap bij de ander minder hard aan te laten komen. Maar ik geef mezelf de schuld ervan dat het tussen ons kapot is gegaan, en daar ga ik zelf aan onderdoor.

Wat ik op dit moment wil is ten eerste de hoop kwijtraken dat het ooit weer wat wordt tussen ons... Ik weet dat het niet kan, ze is gelukkig met haar vriend, maar ik blijf toch diep in mijn hart nog hopen... En ten tweede wil ik mijn vriendschappelijke relatie met haar proberen te... redden zegmaar. Ik ben haar kwijtgeraakt als geliefde, dat kan ik accepteren... maar ik wil haar niet helemaal uit mijn leven kwijtraken.

Wat ik dus eigenlijk van jullie wil vragen is hoe ik ten eerste die hoop bij mezelf kan wegnemen... en ten tweede hoe ik een vriendschappelijke relatie met haar moet starten... Ik zou er op dit moment haast letterlijk een moord voor doen om haar gewoon even te zien... Ook al ziet zij mij niet, gewoon om te zien dat alles goed met haar gaat enzo...

Bedankt dat jullie dit lezen.

PS Omdat dit mijn 1e post is moeten jullie niet denken dat dit een grap is. Ik zit ook nog op een andere naam op het forum, maar omdat een aantal forummers mij kent heb ik deze naam gemaakt... Het gaat ze namelijk niets aan, dit is echt niet iets waar ik trots op ben
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-10-2002, 18:04
**~yvie~**
**~yvie~** is offline
ik kan je niet helpen, maar ik wil je wel zeggen dat je niet de enige bent met dit probleem want ik heb hetzelfde probleem, bij mij ist nu 3 maanden uit geloof ik ongeveer, en ik heb het zelfde probleem, dat ik hem dus nie uit me hoofd krijg en die hoop van dat we ooit weer bij elkaar komen helemaal niet, ik krijg hem dus jhelemaal nie uit me hoofd,
en over dat vrienden blijven, dat zei me ex duzz ook, nou ik heb hem een paar keer gesproken op msn een smsjes gehad enne een keer gebeld 2 , en dat dan nog in het begin toen net pas uit was
ik ben het meisje met wie die het langst heeft gehad, maar ook de enige ex waar die geen contact eiogelijk meer mee heeft, en da denk ik , ik was de enige met wie je serieus had, en met mij heb je egen contact meer
niet dat ik het eiugelijk zou willen , want ik zou het niet aankunnen ik ben daar te goevoeilig voor ..maargoed
je kampt dus niet al enigste met dit problee
Oud 13-10-2002, 19:21
I'ts Moi
I'ts Moi is offline
Ik weet precies waar je het over hebt, echt! Het is echt heel vervelend, mijn ex maakte het ook uit en we besloten om vrienden te blijven en dat ging goed totdat hij na een week met een meisje zoende (zijn huidige vriendin) voor mijn neus. Hij heeft t verpest. Maargoed de meeste kennen dat verhaal. Maar ik heb nog altijd een stille hoop dat t goed komt, maar ik moet hem uit m'n hoofd zetten. En ik geef je een advies of je het opvolgt weet ik niet en ik verplicht je tot niets, maar het is echt beter dat je (voorlopig) geen contact met haar hebt. Ik heb nu al 4 weken niet meer met m'n ex gesproken en het doet me heel erg goed. Het geeft me zelf de mogelijkheid om verder te gaan, niet bij hem te blijven hangen. Het gevolg van vriendschap is dat je toch nog enigzins gevoelens blijft houden, en dat is zeer verwarrend. Ik heb ook zoiets van, ik zou best even willen zien hoe het met m gaat, maar omdat hij mij ontwijkt gebeurt dat bijna niet. Hij woont vlakbij, maar fietst bijvoorbeeld nooit meer langs mijn huis ofzo... Normaal zag ik m ook nog wel eens met uitgaan, maar ik ben de laatste weken niet in staat om uit te gaan... dus ja.. Maar aan de andere kant is het alleen maar beter dat ik hem niet zie... Komen mijn gevoelens ook niet in de verleiding om raar te gaan doen... Nouja ik wens je sowieso veel sterkte ermee...

Kuzzje IK
Oud 13-10-2002, 22:21
Verwijderd
Het is moeilijk om je identiteit geheim te houden als een bepaalde forummer je wel iets beter kent dan alleen van het forum..
En nee, ik vind het niet belachelijk. Ik kan het zelfs heel goed begrijpen.. Ik ben nu al allemaal manieren aan het bedenken waardoor ik niet in zo'n situatie ga komen, mocht het ooit uitgaan..

Ik kan je alleen echt geen advies geven, ik zou hetzelfde werken. Ik zou ook hoop houden, al zou er recht in m'n gezicht worden gezegd dat het nooit meer goedkomt. Maar ik weet wel dat het alleen maar moeilijker gaat worden als je haar meer gaat spreken, meer gaat zien..
Je kunt het het beste afsluiten door de komende tijd (ook al is het een jaar, en ook al is het moeilijk) weinig tot geen contact meer met haar te hebben, zodat je 'zonder haar' kunt leven..
Dat zou hetgeen zijn wat ik zou hebben gedaan in jouw situatie. Ik weet dat het heel cliché klinkt, maar het spreekwoord is wel een beetje op waarheid berust: Uit het oog, uit het hart..

En natuurlijk niet letterlijk, maar wel qua gevoel.. ga verder met wat je altijd doet, ga verder met muziek maken, ga dingen doen met vrienden (nog groter cliché..) en probeer het ook leuk te krijgen zonder (aan) haar (te denken).

En pas om het moment dat je echt door kunt gaan, als je echt alleen kan zijn, of misschien alweer een nieuwe vriendin hebt, moet je haar weer gaan ontmoeten.. Ik denk dat dat het beste is.. Maargoed, neem dit niet als waarheid, IK ben het maar..

Het is moeilijk, maar niet onmogelijk..
Je weet als het goed is mijn (nieuwe) mobiele nummer, dus als je er echt over wilt praten mag je me altijd bellen.. (ik ben niet meer zo vaak (actief) op msn omdat ik het nogal druk heb)

In ieder geval heel veel sterkte! En hoop tot snel!

Kus

Laatst gewijzigd op 26-07-2013 om 08:56. Reden: naam verwijderd
Met citaat reageren
Oud 14-10-2002, 06:29
Verwijderd
Citaat:
**~yvie~** schreef:
ik kan je niet helpen, maar ik wil je wel zeggen dat je niet de enige bent met dit probleem want ik heb hetzelfde probleem, bij mij ist nu 3 maanden uit geloof ik ongeveer, en ik heb het zelfde probleem, dat ik hem dus nie uit me hoofd krijg en die hoop van dat we ooit weer bij elkaar komen helemaal niet, ik krijg hem dus helemaal nie uit me hoofd,
en over dat vrienden blijven, dat zei me ex duzz ook, nou ik heb hem een paar keer gesproken op msn een smsjes gehad enne een keer gebeld 2 , en dat dan nog in het begin toen net pas uit was
ik ben het meisje met wie die het langst heeft gehad, maar ook de enige ex waar die geen contact eiogelijk meer mee heeft, en da denk ik , ik was de enige met wie je serieus had, en met mij heb je egen contact meer
niet dat ik het eiugelijk zou willen , want ik zou het niet aankunnen ik ben daar te goevoeilig voor ..maargoed
je kampt dus niet al enigste met dit problee
Zo schijnt het vaak te gaan... noggal vaag. Hier ook.
Je kunt er niet veel aan doen igg dan : Go with the flow en voor jezelf iets nieuws opbouwen ZONDER hem. Suc6
Met citaat reageren
Oud 14-10-2002, 19:52
angel_undercover
angel_undercover is offline
3 maanden, 5 maanden..

ik ben al een jaar vrijgezel doordat ik nogsteeds gevoelens heb voor mijn ex.. en ik kan me heel goed in jou verhaal inkomen.

Citaat:
Ook al ziet zij mij niet, gewoon om te zien dat alles goed met haar gaat enzo...
mijn ex had zelf op een gegeven moment gevraagd (via email) of we nogeens wat konden gaan doen, bijkletsen dus.
Dit is ook misschien een methode wat je kunt proberen? bellen is helemaal direct..

En ze zeggen dat je pas over je gevoelens komt als je een nieuwe relatie begint.. maar dat is juist zo moeilijk als je nog gevoelens voor je ex hebt..

Citaat:
Wat ik op dit moment wil is ten eerste de hoop kwijtraken dat het ooit weer wat wordt tussen ons... Ik weet dat het niet kan, ze is gelukkig met haar vriend, maar ik blijf toch diep in mijn hart nog hopen...
hier weet ik helemaal geen antwoord op, die hoop heb ik na een jaar nog, hoewel ik al die tijd al weet dat het nooit meer wat wordt..

Als je erover wilt praten kun je me mailen op bianca@dj-triplem.com
Oud 17-10-2002, 08:14
LittleProblem
LittleProblem is offline
Citaat:
angel_undercover schreef:
3 maanden, 5 maanden..

ik ben al een jaar vrijgezel doordat ik nogsteeds gevoelens heb voor mijn ex.. en ik kan me heel goed in jou verhaal inkomen.

mijn ex had zelf op een gegeven moment gevraagd (via email) of we nogeens wat konden gaan doen, bijkletsen dus.
Dit is ook misschien een methode wat je kunt proberen? bellen is helemaal direct..

En ze zeggen dat je pas over je gevoelens komt als je een nieuwe relatie begint.. maar dat is juist zo moeilijk als je nog gevoelens voor je ex hebt..

hier weet ik helemaal geen antwoord op, die hoop heb ik na een jaar nog, hoewel ik al die tijd al weet dat het nooit meer wat wordt..

Als je erover wilt praten kun je me mailen op bianca@dj-triplem.com
Ik ga je gelijk mailen Bedankt!
Met citaat reageren
Oud 17-10-2002, 14:01
apresskier
apresskier is offline
Heej!

Dat is echt een rotsituatie waar je niet één-twee-drie uit zult gaan komen denk ik; je gevoel laat zich namelijk niet zo maar regelen.

Je bent in ieder geval al goed op weg door te beseffen, verstandelijk, dat het niks meer wordt tussen jullie; dat is alvast heel belangrijk. Maar dat je diep van binnen nog blijft hopen, dat is niet meer dan normaal. Je bent toch erg verliefd op haar geweest en geeft nog altijd veel om haar.

Gun jezelf de tijd, praat erover met mensen waarmee je erover kunt praten en probeer in ieder geval positief te blijven. Doe leuke dingen met je vrienden en vriendinnen, en probeer haar in ieder geval een beetje te 'vergeten'...

Je schreef dat je graag het contact met je ex wilt herstellen, als vrienden. Wanneer je dat echt wilt moet je dat vooral niet laten! Het kan namelijk heel goed zijn dat je nog op vriendschappelijk niveau een hele mooie band met haar kunt krijgen. Let er wel op dat je misschien qua gevoel toch af en toe een deukje oploopt: je wordt namelijk wel vrij direct geconfronteerd met haar nieuwe vriendje en de 'waarheid'... namelijk dat zij je niet meer als potentiele vriend ziet...

Van de andere kant: dat kan natuurlijk ook weer louterend voor je werken... je kunt zo makkelijker over je probleem heenstappen na verloop van tijd.

In ieder geval veel succes ermee!
Oud 17-10-2002, 20:02
Buffy
Buffy is offline
wat als ik nu ga zeggen dat ik na 10 maand nog steeds vna mijn ex houd???

wij hebben 2 jaar verkering gehda en sinds december 2001 is het uit tussen ons. hij had 4 dagen later wat met een meisje van zijn school. iets wat ik hem erg kwalijk heb genomen. maar jah.... het is eingelijk ook geen wonder dat ik nog steeds van hem houd, want we zijn na die tijd nog heel vaak met elkaar geweest en soms ook wel meer dan dat. we hebben beide ook alweer een paar korte relaties gehad, maar we blijven heel close. morgen ga ik zelfs samen met hem naar mijn penvriendin toe, een reisje waar we 1,5 uur over doen. dat doe je niet zomaar met je ex volgens mij, maar bij ons hangt onze "relatie" wat tussen vriendschap en liefde in.

liefs buffy
Reageren

Regels voor berichten