Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Ik zal het voorbeeldje onthouden, dat zal een hoop schelen ![]() De uitslag krijg ik pas na de herfstvakantie, zal nog wel een tijdje duren.. Vorig jaar had ik id pw week een 4,3 voor grammatica ( ![]() k hoop dat het deze keer beter gaat ![]()
||
Citaat:
2) noem me gek, maar hier zou ik dus een voorzetselvoorwerp van maken. Het werkwoord is "verlangen naar", je zou niet kunnen zeggen "verlangen op" of "verlangen naast". Als het ww dan een vaste constructie is, is het voorzetselvoorwerp. Zo heb ik het geleerd... Trouwens, lijd. vw. en ond. kunnen nooit met een voorzetsel beginnen. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Zoals anderen hier al hebben gezegd:
Als je wilt weten wat het lijd. vw is: NOOIT de wat-vraag stellen (maar maakt de zin van actief naar passief en kijk wat meeveranderen moet) Voor zijn slagen is bijw. bep denk ik -->lijken blijken blijven schijnen zijn worden blijven: allemaal koppelwerkwoorden, zegt dus altijd iets over het onderwerp ik ben ziek, dat zegt iets over ik jan schijnt op vakantie te zijn, dat heeft natuurlijk met jan te maken Dit is allemaal nw deel van het gezegde onthoud het bovenstaande rijtje dat handig! |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
sάάἰ #1614 Noedelhap | 500 | 16-02-2012 23:03 | |
Eindexamens 2005 |
Een topic voor Vlaanderen Verwijderd | 168 | 01-07-2005 10:15 |