Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-09-2002, 22:07
Kozak
Kozak is offline
Ik had ergens gelezen dat bij de vorming van het universum de lichtsnelheid gelijk was aan die van de gravitatiesnelehid. Maar de lichtsnelheid die neemt af over tijd: v = c-(c^-1)t? De gravitatiesnelheid blijkt echter constant te zijn. Dus door een schip te bouwen die op gravitatie snelheid zich verplaatst kan het sneller dan licht gaan. Dit is toch gewoon onzin?
Oud 02-09-2002, 22:09
Tampert
Tampert is offline
ik weet neits van afnemende lichtsnelheid nee

dit lijkt me pure quatsch.
Oud 03-09-2002, 08:40
damaetas
damaetas is offline
Citaat:
Tampert schreef:
ik weet neits van afnemende lichtsnelheid nee

dit lijkt me pure quatsch.
en dat noemt zichzelf dan forumbaas, tssk: http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=183832

mag ik ff een duidelijke definitie van gravitatiesnelheid?
Oud 05-09-2002, 12:27
heumen
heumen is offline
Instantaan is mijn inziens gewoon een nederlands woord. Anyway, ik had nog nooit gehoord van een afnemende lichtsnelheid (en dat terwijl ik recent een college Algemene Rel. theorie heb gehad)en was hier dus over verbaasd. Het blijkt dat een onderzoeksgroep dit uit hun meetgegevens heeft afgeleid. Vanuit andere groepen is hier inmiddels al stevige kritiek (gehanteerde methode etc.) op verschenen. Of de lichtsnelheid afneemt is dus nog maar de vraag.
Wat je precies bedoelt met Gravitatiesnelheid is niet echt duidelijk.
Bedoel je hiermee de snelheid waarmee het heelal uitdijt?
Met citaat reageren
Oud 05-09-2002, 14:47
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Citaat:
heumen schreef:
Instantaan is mijn inziens gewoon een nederlands woord. Anyway, [..]

sorry sorry sorry ik kon het niet laten
Met citaat reageren
Oud 05-09-2002, 17:50
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
heumen schreef:
Instantaan is mijn inziens gewoon een nederlands woord.
Ik kwam het anders niet tegen in mijn Prisma woordenboek Nederlands en ook niet in het woordenboek van mijn Encarta Encyclopedie, dus ik ben eerder geneigd om het net als het verderfelijke "ergens voor gaan" als een anglicisme te beschouwen.
Oud 06-09-2002, 11:05
damaetas
damaetas is offline
Citaat:
mathfreak schreef:

Ik kwam het anders niet tegen in mijn Prisma woordenboek Nederlands en ook niet in het woordenboek van mijn Encarta Encyclopedie, dus ik ben eerder geneigd om het net als het verderfelijke "ergens voor gaan" als een anglicisme te beschouwen.
*kijkt wezenloos met kleine oogjes uit brak hoofd* zoveel nuchterheid op deze vakantiemorgen kan ik niet aan
Oud 08-09-2002, 10:19
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
wyner schreef:
is "ergens voor gaan" (bijv. "Ik ga ervoor!") een anglicisme? Heb dan het idee dat hij jaren geleden al ingeburgerd is...
De uitdrukking "ergens voor gaan" is een letterlijke vertaling van het Engelse "to go for something" (ergens naar streven) en is dus inderdaad een anglicisme, die tot mijn grote ergernis inderdaad al een aantal jaren is ingeburgerd. Zelfs de Vlaamse groep Clouseau meende in een van hun nummers een variant op deze uitdrukking te moeten gebruiken, terwijl de Vlamingen toch de naam hebben om erg puristisch te zijn wat taal betreft.
Oud 14-09-2002, 21:54
skatefamke
skatefamke is offline
ik heb wel eens gehoord op een of ander college dat de lichtsnelheid is afgenomen in de loop der jaren. ik heb geen flauw idee waar het mee samenhangt etc, maar tis wel eens zo tussen neus en lippen door genoemd.
Oud 24-09-2002, 23:02
Anaxagoras
Anaxagoras is offline
Citaat:
Tampert schreef:
Iets wat er niet toe doet!
Moet jij niet om een draaiorgel dansen met een rode roos in de hand?
Oud 25-09-2002, 22:55
Oen
Oen is offline
Ik weet dat ik met mijn natuurkunde leraar een tijdje terug een heel gesprek heb gehad over afnemende lichtsnelheid.
De hele beredenatie van hem ben ik spijtig genoeg vergeten.
Maar de conclussie was dat dit niet zomaar te zeggen valt (en dus ook niet zo is) en dat ik me maar beter moest bezig houden met mijn natuurkunde boek.
P.S. mijn natuurkunde leraar is voor mij een autoriteit.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten