Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-10-2002, 21:17
Starfish
Starfish is offline
Zit met iets dat soms irritant is voor mij, misschien dat iemand het herkend?
Mijn ouders zijn gescheiden, hebben wel allebei een nieuwe partner. Mn moeder is heel spiritueel bezig, stiefvader is paranormaal begaafd en heel het huis straalt zon beetje die sfeer uit.
Als er iets gebeurd of er is iemand ziek of heeft ergens last van ofzow, krijg je meteen een hele uitleg over wat het allemaal wel niet wil zeggen en hoe ik eraan moet werken enzow. Ik geloof ook dat het zo werkt, dat alles iets wil zeggen en dat je het moet gebruiken om er iets van te leren, maar soms word ik er gewoon zo moedeloos van, van altijd meteen die reactie erop.
Als ik zeg: mam, ik voel me niet zo lekker, ik heb koppijn, dan krijg je een hele uitleg, worden er boeken uit de kast getrokken... Terwijl ik dan zoiets heb van: laat me ff met rust.
Dan reageert zij van: "Lekker makkelijk om het niet te willen horen" en dat soort uitspraken.
Moet ik meer het het-ene-oor-in-en-het-andere-weer-uit-idee toepassen? Ik trek me erg veel aan van wat mn moeder zegt, maar soms is ze echt een flapuit terwijl ik met die info soms gewoon nix kan.
Oud 17-10-2002, 21:37
Mad^Athlete
Mad^Athlete is offline
Euhm misschien kun je misschien af en toe mijn tactiek toepassen, van niks zeggen tegen je ouders. Ook niet echt wat je optimaal noemt, maar je krijgt dan niet van dat soort preken. Alleen maar preken dat ik nix vertel e.d. Maar dat beginnen ze nu eindelijk ook wel af te leren
Oud 17-10-2002, 21:48
MazeMouse
MazeMouse is offline
Eeehm, is het niet makkelijker om tegen je ouders te zeggen dat als jij advies WIL je er wel om vraagt?
Oud 18-10-2002, 08:47
Starfish
Starfish is offline
Citaat:
MazeMouse schreef:
Eeehm, is het niet makkelijker om tegen je ouders te zeggen dat als jij advies WIL je er wel om vraagt?
Ja maar dan krijg je van: "dus je gelooft er alleen in als t jou uitkomt".
Oud 18-10-2002, 09:43
Verwijderd
Citaat:
Starfish schreef:
Ja maar dan krijg je van: "dus je gelooft er alleen in als t jou uitkomt".
Erm, geloof je er überhaupt in?

Ik denk dat je dit voor jezelf eens goed moet uitzoeken en dan voor jouw eigen mening proberen uit te komen.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2002, 10:54
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
******** schreef:
Erm, geloof je er überhaupt in?

Ik denk dat je dit voor jezelf eens goed moet uitzoeken en dan voor jouw eigen mening proberen uit te komen.
AMEN BROTHER! Nee even zonder gein. Als het je niet intereseert moet je er niet naar luisteren. ZE hebben te respecteren wat jij zelf geloofd. En als ze dat niet doen wat doe jij daar dan in hemelsnaam nog? Zoek dan iets of iemand die je wel respecteerd en geloofd.
Oud 22-10-2002, 22:29
CraigDavid
CraigDavid is offline
laat ze maar lekker lullen
je hoeft toch niet perse te luisteren?
zolang je ogen maar open blijven als ze praten is er nix aan de hand.
Oud 22-10-2002, 23:19
D@mien
D@mien is offline
Als je niet gelooft in die spirituele mumbo jumbo, zeg dat dan, en zeg dan ook dat ze je dr niet meer mee moet lastig vallen...et klinkt grof, maar als je et op de juiste toon brengt is et verdomde effectief..
Reageren

Regels voor berichten