Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-10-2002, 14:36
Student
Student is offline
Heej mensen,

Ik heb een klein probleempje.. Het klinkt vrij lullig geloof ik, maar ik zit er toch mee.

Ik heb een zeer gevoelige vriendin. Als we ruzie hebben dan is ze altijd vrij snel in tranen.. Dan voel ik me verschrikkelijklijk schuldig en dan wil ik haar het liefst in m'n armen nemen en helemaal doodknuffelen. Maar ik heb het gevoel dat dit niet helemaal juist is. Ik ben dan immers niet zonder reden boos op haar, en als er niets 'uitgevochten' wordt, schiet je ook niets op. Dat merk ik nu dus ook. Elke keer komen dezelfde kleine ruzietjes weer boven drijven, maar ze worden niet uitgepraat! Ik weet niet hoe ik dit op moet lossen

Moet ik gewoon doorgaan haar te troosten als ze zo verdrietig is en verder niets doen? Ik weet het niet, ik ben er iig niet goed in..

Alvast bedankt,
Student
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-10-2002, 14:45
Sithan
Sithan is offline
Jeetje ik zou eerlijk gezegd ook niet weten hoe je daarop moet reageren...
Maar hoewel je (en waarschijnlijk de meesten) de neiging krijgen te troosten zou ik toch proberen, ook al lijkt dat nogal koud, dat huilen te negeren en proberen door te gaan met het uitpraten...
Oud 14-10-2002, 14:46
Roos
Roos is offline
Hmm.. moeilijk, mischien moet je het er eens met haar over hebben op een moment dat jullie geen ruzie hebben. Ik snap dat je niet gelijk wilt 'toegeven' als zij moet huilen, maar je wilt ook niet bot zijn.
Misschien is het een goed idee haar even alleen te laten als ze moet huilen, dan kan zij ook even nadenken en als ze een beetje is afgekoeld kunnen jullie verder praten.
Oud 14-10-2002, 14:49
Piccola
Piccola is offline
Mjah sorry, maar ik zou haar gewoon een keer laten huilen. Verder niet gaan troosten en knuffelen enzo. Anders krijgen jullie idd steeds weer ruzie om dezelfde dingen en dat gaat zo irriteren! Het moet gewoon een keer goed uitgesproken worden en niet altijd maar ff vergeten worden omdat zij zo verdrietig is.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2002, 14:54
Verwijderd
Het ene hoeft het andere niet uit te sluiten.

Je kan haar best troosten als ze huilt, maar het desondanks proberen uit te praten. Misschien op een iets zachtere toon, maar als iets gezegd moet worden, moet het er gewoon uit.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2002, 15:00
Lindansje
Lindansje is offline
Ik ga ook heel snel huilen, maar dat gaat eigenlijk tegen mijn wil in . Dus eigenlijk wil ik altijd leievr dat we gewoon doorpraten en dat die tranen genegeerd worden. Op een gegeven moment (als het heel vaak gebeurd), gaat het er op lijken dat de huilende partij zielig doet en dat is helemaal niet de bedoeling.

Vraag eens aan haar wat jij het beste kunt doen als zij huil tijdens een ruzie
Oud 14-10-2002, 15:26
miro
miro is offline
Ik moet ook altijd heel snel huilen als ik ruzie heb met mn vriend Gelukkig trekt hij zich daar niks van aan en kunnen we gewoon normaal "uitruzien" zeg maar. T zou toch te gek zijn als hij elke keer dat ik moet huilen mij gaat troosten in plaats van gewoon de ruzie uit te praten? Ik zou je dr dus niks van aantrekken, waarschijnlijk is je vriendin net zo'n emotionele doos als ik Je kunt beter zorgen dat de ruzie goed uitgepraat wordt dan dat je de ruzie vergeet en haar gaat troosten.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2002, 15:35
Stainleszs
Stainleszs is offline
Ben hier net een dag op dit forum, en ik merk dat ******** zeer wijs is

Maar troost haar, maar tijdens dat ze in je armpjuuhs uithuilt moet je gewoon met een zachte stem je standpunt duidelijk maken, trap dan alleen niet in haar snikkende JA MAAR. Blijf gewoon doorgaan tot ze het inziet of misschien jij het inziet, maar stop niet met praten als ze huilt voer het gesprek alleen troostend verder met dezelfde standpunten.
Oud 14-10-2002, 15:39
Loezzel
Loezzel is offline
Ikzelf moet ook altijd heel snel huilen, al heb ik bijna nooit ruzie met mijn vriend. Maar als dat een keer voorkomt, dan moet ik meteen huilen. Hij laat mij altijd huilen om me te laten voelen dat ik toch wel fout zit. En dan na een minuut of 5 komt ie me troosten. Dan praten we er nog een keertje rustig over en dan is alles weer goed
Oud 14-10-2002, 16:12
Missy Muffett
Missy Muffett is offline
Citaat:
Lindansje schreef:
Ik ga ook heel snel huilen, maar dat gaat eigenlijk tegen mijn wil in . Dus eigenlijk wil ik altijd leievr dat we gewoon doorpraten en dat die tranen genegeerd worden. Op een gegeven moment (als het heel vaak gebeurd), gaat het er op lijken dat de huilende partij zielig doet en dat is helemaal niet de bedoeling.

Vraag eens aan haar wat jij het beste kunt doen als zij huil tijdens een ruzie
dat heb ik ook, dan wil ik juist helemaal niet huilen maar dan komen die tranen toch, vind ik nie echt geweldig.
maja ff ontopic: kdenk dat je gewoon ff moet wachten tot ze wat gekalmeerd is en dan weer verder gaan. of gewoon doorgaan met je gesprek en dan kalmeerd ze maybe onder t luisteren (omdat je gelijk hebt of dat ze het met je eens is) naja beetje vaag, khoop dat je het een beetje snapt
Met citaat reageren
Oud 14-10-2002, 16:15
Brainiacus
Brainiacus is offline
Citaat:
Stainleszs schreef:
Ben hier net een dag op dit forum, en ik merk dat ******** zeer wijs is
Mee eens.

Valt voor de rest weinig over te zeggen... balanceer het gewoon uit.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2002, 15:22
vrolijkevlinder
vrolijkevlinder is offline
Zeg wat je hierboven heb gezegd tegen haar.

succes
Oud 24-10-2002, 16:04
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
Student schreef:
Heej mensen,

Ik heb een klein probleempje.. Het klinkt vrij lullig geloof ik, maar ik zit er toch mee.

Ik heb een zeer gevoelige vriendin. Als we ruzie hebben dan is ze altijd vrij snel in tranen.. Dan voel ik me verschrikkelijklijk schuldig en dan wil ik haar het liefst in m'n armen nemen en helemaal doodknuffelen. Maar ik heb het gevoel dat dit niet helemaal juist is. Ik ben dan immers niet zonder reden boos op haar, en als er niets 'uitgevochten' wordt, schiet je ook niets op. Dat merk ik nu dus ook. Elke keer komen dezelfde kleine ruzietjes weer boven drijven, maar ze worden niet uitgepraat! Ik weet niet hoe ik dit op moet lossen

Moet ik gewoon doorgaan haar te troosten als ze zo verdrietig is en verder niets doen? Ik weet het niet, ik ben er iig niet goed in..

Alvast bedankt,
Student
Een gevoelige vriendin is in ieder geval stukken beter dan een superarrogante vriendin -vind ik!- Dat je haar op zo'n manier probeert te troosten, dat zou ik in eerste instantie ook doen maar probeer haar toch voorzichtig en niet kwetsend uit te leggen waarom zij iets verkeerd heeft gedaan of whatever als jullie ruzie hebben.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2002, 18:22
20marianne12
20marianne12 is offline
Praat er misschien eens met je vriendin over. Ik huil namelijk als ik boos ben omdat ik boos ben, niet omdat ik verdrietig ben ofzo, en als ik huil tijdens een ruzie wil ik ook gewoon door ruzieen ... maar goed uhm ik snap wel dat het een probleem is voor je ja... Suc6 ermee!
Oud 24-10-2002, 19:50
moenbase
moenbase is offline
Je kunt haar ook niet laten huilen.
Reageren

Regels voor berichten