Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-10-2002, 15:16
rafael_vd_vaart
rafael_vd_vaart is offline
AMD athlon xp 2000
Aopen HQ48
3,5 '' diskdrive 1,44 mb
40 GB E-IDE 7200 RPM
52 speed lite-on
AMD moederbord
256 MB DDR 266 MHz
Geforce 4 mx 64 mb
15 '' lite-on LCD
Logitech cordless desktop optical
Creative 4.1 4400 speakers
Windows XP

Dit alles kost bij elkaar ongeveer 1380 euro.
Ik wil een nieuwe computer voor van alles en nog wat. Ik speel niet echt veel spellen erop, daar heb ik een PS2 voor dus vandaar niet zo'n sterke videokaart.
Hoe vinden jullie hem verder?
Is de prijs kwaliteit verhouding een beetje goed?
Zijn er nog andere betere alternatieven? En weten jullie misschien of die 15 '' lite-on LCD monitor een goede is?? Hij is iig redelijk betaalbaar voor een LCD scherm.

Alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-10-2002, 16:14
Thompie
Thompie is offline
als je toch nie zoveel spelluh doet waarom dan zon processor
Met citaat reageren
Oud 29-10-2002, 16:40
rafael_vd_vaart
Om toch een beetje snelheid erin te hebben.
Ok, het kan ook wel een stuk minder zijn maar dit is natuurlijk altijd wel handig.
Het zal niet alleen voor games goed zijn
Met citaat reageren
Oud 29-10-2002, 17:16
de postbode
de postbode is offline
hmm, ja, zoasl al gezegd.. proc is in vergelijking met de rest een beetje overdone.. en wat voor moederbord wil je percies gaan gebruiken?
verder kan je misschien wat geld op je proc besparen voor betere speakers (of losse speakers+versterker).

-de postbode-
Oud 29-10-2002, 17:25
rafael_vd_vaart
Citaat:
de postbode schreef:
hmm, ja, zoasl al gezegd.. proc is in vergelijking met de rest een beetje overdone.. en wat voor moederbord wil je percies gaan gebruiken?
verder kan je misschien wat geld op je proc besparen voor betere speakers (of losse speakers+versterker).

-de postbode-
euh, ik dacht een Gigabyte 7VRXP,
maar hier heb ik weinig verstand van.
Ja, ok. Ik zou wel wat op de processor kunnenbesparen ja. Maar scheelt dat veel, en zijn die speakertjes dan niet zo goed??
Met citaat reageren
Oud 29-10-2002, 20:33
de postbode
de postbode is offline
Citaat:
rafael_vd_vaart schreef:
euh, ik dacht een Gigabyte 7VRXP,
maar hier heb ik weinig verstand van.
Ja, ok. Ik zou wel wat op de processor kunnenbesparen ja. Maar scheelt dat veel, en zijn die speakertjes dan niet zo goed??

hmm, veel zag het besparen op een proc je niet echt opleveren (misschien een euro of 50).. dat mobo is prima veel goede dingen over gelezen/gehoord. veel onboard opties, stabiel, en niet al te duur.
die speakers zijn niet slecht of zow. maar meestal klinken dat soort pc setjes gewoon minder goed dan een maar boxen met een versterker er aan. dat laatste hoeft niet eens zoveel te kosten, een tweedehands versterker vind je zo en een paar boxen moet ook wel aan te komen zijn.
mijn broertje heeft laatst een 5.1 setje aangeschaft (craetive 5300) dat klinkt best goed en mooi, maar als ik het verglijk met bij boxen (wharfdale) en versterker (onkyo) klinkt het toch anders.. (--> moeilijk een omschrijving te geven). het beste is om een keer naar zo'n setje te gaan luisteren, en dan te vergelijken met een set boxen+versterker.

-de postbode-
Oud 29-10-2002, 21:24
BTL_BTR
BTL_BTR is offline
Ik snap niet helemaal waarom je een 52x lite-on wilt kopen Koop dan gelijk een dvd-speler zou ik zeggen. Zoveel duurder is die vast niet
Met citaat reageren
Oud 29-10-2002, 22:16
rafael_vd_vaart
Citaat:
BTL_BTR schreef:
Ik snap niet helemaal waarom je een 52x lite-on wilt kopen Koop dan gelijk een dvd-speler zou ik zeggen. Zoveel duurder is die vast niet
Aopen DVD speler voor 59 eurootjes???
Met citaat reageren
Oud 29-10-2002, 23:22
Droyd
Droyd is offline
Lijkt volgens mij ok...zelfs die lite on nix verkeerds aan hoor, wees blij dat je hem zo goedkoop kan krijgen...

Ikzelf heb ooit mijn versterker aan de geluidskaart geschakeld en dat klonk heel wat beter...vader heeft toen wel moeten helpen om te solderen maar uiteindelijk werkte alles prima

Die computerboxen zijn meestal zwaar kut als je wat om je klank geeft idd
Oud 30-10-2002, 16:55
Q
Q is offline
Ik had een simpele pc zo samengesteld.

Url naar vorige post

Citaat:
Droyd schreef:
Lijkt volgens mij ok...zelfs die lite on nix verkeerds aan hoor, wees blij dat je hem zo goedkoop kan krijgen...

Ikzelf heb ooit mijn versterker aan de geluidskaart geschakeld en dat klonk heel wat beter...vader heeft toen wel moeten helpen om te solderen maar uiteindelijk werkte alles prima

Die computerboxen zijn meestal zwaar kut als je wat om je klank geeft idd
Ik heb een oude versterker dr op gedaan met zo'n 6 speakers (normale audio) en een basbox. Klinkt super! K hou nie zo van die PC boxjes.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2002, 18:47
rafael_vd_vaart
Citaat:
Q schreef:
Ik had een simpele pc zo samengesteld.
Is op zich wel goed ja, maar ik vind een TFT schermpje toch wel erg mooi en handig. Ook wou ik al die Logitech Cordless desktop.
Verder scheelt het niet zo heel veel. Volgens mij bespaar je niet zo erg veel op een processor dus dat was m'n rede om dan maar een xp 2000 te nemen
Met citaat reageren
Oud 01-11-2002, 15:12
rafael_vd_vaart
Kan iemand mij verder nog iets vertellen over mogelijke TFT 15" schermen.
Ik denk nu aan de LiteOn Litepanel 150 (H15AAU) en de Hercules Prophetview 720. Heeft iemand nog andere suggesties.
Aanbevelingen zijn welkom
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten