Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Hij vindt haar absoluut niet aantrekkelijk, maar kan erg leuk met haar praten. Ze zaten op school ook voortdurend met elkaar te grappen, haast als broer en zus. Ik zag beiden sinds groep 5 haast elke dag op school (ook in het voortgezet onderwijs) en er was nooit meer tussen hun. Het kan dus zonder meer. |
![]() |
|
![]() |
Voor het real life telt ie wel grotendeels denk. Met mijn beste vriendin heb ik heel lang terug wel een tijdje wat mee gehad.
Voor iets minder sterke vriendschappen telt ie niet, want iedere jongen heeft volgens mij wel genoeg gewone vriendinnen die niet aan jullie eisen voldoen. In mij geval ken ik die gewoon uit de kroeg en van het sporten en dan is er nooit liefde aan te pas gekomen, net zoiets als dat je goed bevriend bent met een meisje van school. |
![]() |
|
Nee, ik weet niet hoe je die 'onzin' verzint? Waarom kan een jongen en een meisje niet gewoon een vriendschap hebben? Nu moet ik wel zeggen dat ik tot nu toe altijd verliefd werd op mijn beste vriend
![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() Heb zat vriendschappen met meiden waar ik verder niks van wil, of wilde, of wat dan ook...
|
meer dan de helft van mijn vrienden zijn jongens. nou en die heb ik echt niet allemaal leuk gevonden ofzow..
tis puur vriendschappelijk en ik ben het dus oowk absoluut niet eens met deze stelling.. je kan best vriendschap hebben met iemand van het andere geslacht zonder iets voor hem/haar te voelen of gevoeld te hebben |
![]() |
|
![]() |
Ik ben het ook niet eens met de stelling. Er zijn toch genoeg jongens waar je helemaal niet op die manier naar kijkt, maar die je wel gewoon aardig kunt vinden. Eigenlijk geloof ik niet eens dat je geen vriendschap zonder bijbedoelingen kunt hebben met iemand die je wel redelijk aantrekkelijk vindt - als je iemand aantrekkelijk vindt hoef je daar heus niet altijd iets mee te doen, daar hoeven niet altijd speciale gevoelens uit voort te komen.
Maar sowieso denk ik dat er voor iedereen al een redelijk groot aantal jongens/meisjes is die helemaal niet aantrekkelijk zijn. Ook niet lelijk of afstotelijk, maar gewoon niet aantrekkelijk. Je valt toch niet op iedereen? |
![]() |
|
Onzin. Ik heb een hele goeie vriendin en ik sluit niet uit dat óf ik óf zij ooit verliefd word op de ander. Ik zeg niet dat dat gaat gebeuren, maar ik sluit het niet uit. Toch geloof ik niet dat dat de vriendschap in de weg móet staan. Ik zie haar als vriendin om wie zij is en dat geldt andersom waarschijnlijk ook (niet bijdehand gaan doen: andersom moet je 'vriendin' natuurlijk vervangen voor 'vriend'
![]()
Laatst gewijzigd op 02-11-2002 om 10:37. |
![]() |
|
![]() |
Och ja, nog helemaal vergeten... en wat als de man homo is??? Bedoel, die reden hebben jullie ook nog niet uitgelegd (ja, je zal misschien wel weer voor doen alsof dat er niet bij hoort, maar telt wel degelijk, anders moet je maar niet op komen draven met een niet kloppende stelling)
|
![]() |
Ik heb 3 hele goeie vrienden. Die vriendschappen zijn niet begonnen doordat ik één van hen meer dan leuk vond of andersom, maar toen we eenmaal vrienden waren is het wel eens lastig geweest.
één van hen heeft mij een tijd heel leuk gevonden, ik heb één van hen heel lang meer dan leuk gevonden en dat is ook wel wat meer geworden. We hebben nooit écht iets met elkaar gehad maar wel gezoend en zo. Voor de derde heb ik nooit meer gevoeld en hij ook niet voor mij. Dus een vriendschap hoeft echt niet te ontstaan doordat er meer is maar als een jongen en een meisje goeie vrienden zijn is de stap naar meer voelen voor elkaar best klein. Je kent elkaar goed en kan heeel goed met elkaar opschieten, dus dat vind ik niet zo gek. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Overigens: mijn optiek is dat het vrijwel onmogelijk is om een 'echte' zuivere vriendschap te hebben tussen een jongen en een meisje. De enige situaties waarin J en M een zuivere vriendschap zouden kunnen hebben is waarin één van de twee dusdanig jong is dat een relatie absoluut uitgesloten is en die waarin één van de twee niet op het andere geslacht valt. Voor het overige is het bijna onmogelijk. |
Advertentie |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
ik ben het ook niet met de stelling eens. want je kunt zeker wel bevriend zijn met iemand die niet in dat rijtje hoort... klasgenoten ofzo... |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik ben het niet met de stelling eens. Als ik bij mezelf naar de vrienden die ik heb kijk dan passen ze lang niet allemaal in dat rijtje thuis. Slechts 1 vriend is een goede vriend van mn ex, en komt dus in jouw rijtje voor. Bij de rest ligt het allemaal anders en dat weet ik ook heel zeker aangezien hetgeen elkaar leuk vinden (wat dus niet het geval is) wel ter sprake is gekomen.
|
![]() |
|
![]() |
Hmmm.....mijn beste vriend is wel mijn ex......niet dat het veel voorstelde wat wij hadden maar toch, ik kan nu alles tegen hem zeggen en hou gewoon als vrienden van hem. Verder heb ik wel vrienden waar ik neits voor gevoel heb maar die vriendschappen zijn toch wat minder hecht.....
|
Verwijderd
|
uh...
m'n beste vrienden zijn inderdaad ex'en, en jongens waar ik ooit verliefd op ben geweest ... ![]() joris en sam zijn m'n laatste twee ex'en van david heb ik ooit zot gestaan dat zijn dan echt wel m'n allerbeste vrienden, ik heb ook "écht héle goeie vrienden", pieter en maarten enzo, maar daar heb ik nooit echt iets voor gevoeld geloof ik. ken ik wel al het grootste deel van m'n leven, kan er ook mee te maken hebben. m'n goeie vrienden, heb ik nooit zot van gestaan en ken ik eigenlijk ook nog niet zo heel erg lang (geen jaaaaaaaren en jaaaaaaaaren, wel een jaar of vier ofzow) nouwjaaahhhhh... xxx |
![]() |
|
Deze stelling is dus echt FOUT! Mijn beste vriend en ik hebben altijd kei veel lol samen, naar feesten samen, blijft bij mij slapen, maar allemaal ZONDER sexuele spanning of een van die voorwaarden die je noemde. Ik ken hem nu een ruim half jaar en we hebben het er ook wel over gehad samen en we zeiden allebei dat we nooit iets met de ander zouden willen. PUUR vriendschappelijk dus. Hiermee is je hele stelling dus onderuit gehaald!
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Voor iemand die als nickname logisch heeft, heb je niet erg veel kaas gegeten van logica. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Als iemand zegt: 'het kan niet'. En iemand anders bewijst van wel dan is de stelling toch onderuit gehaald, dan is er helemaal geen sprake van een uitzondering, want er is bewezen dat het wel kan. anders moet je de stelling aanpassen! Het is voor mij meer dan LOGISCH dat als zij denken dat het niet kan, ik en anderen bewijzen van wel, de stelling onderuit gehaald is!!!!! ![]() |
![]() |
|
![]() |
Ik denk dat iedereen wel vriendschappen heeft met leden van 'het andere geslacht' terwijl dat niets betekent op sexueel gebied of iets in die richting.
Maar ik denk ook dat het wat hechtere vriendschappen betreft per persoon verschilt. De een kan nu eenmaal beter met zo'n situatie omgaan dan de ander. Het is ook afhankelijk van op welke mensen je valt als pure vrienden en op welke wat verliefdheid of sexuele aantrekkingskracht betreft. Qua uiterlijk. Ik bedoel: als je de neiging hebt om altijd naar wat meer 'good-looking' types toe te trekken, heb je een groter kans dat je daar ook verliefd op wordt dan wanneer je met iedereen vrienden wordt. Nu kun je wel als weerwoord gebruiken van: als je alleen maar op modepopjes afstapt ben je een oppervlakkig typje (dat is ook wel een beetje zo naar mijn mening) maar veel mensen gaan wel zo te werk als ze vrienden maken in bijvoorbeeld een nieuwe omgeving. Dus. |
![]() |
|
Hangt volgens mij van het soort mensen af. Ik kan perfect met een mooi, aantrekkelijk, slim, gezellig, ....... Meisje een vriendschap hebben zonder verdere interesse, maar ik kan dit niet met dit meisje indien ze een "playermeisje" of discoheekganger is, dan wil ze altijd meer.
Zelde voor dit type jongens, die willen ook altijd meer... Type "eeuwige puber" zeg maar. Misschien zitten jullie in dit wereldje? ![]() |
![]() |
||
Citaat:
hm...vaag je bent 13 en je kent die gast al bijna 14 jaar ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
*schopt stelling onderuit*
slaat nergens op. ik heb genoeg goede vriendinnen zonder dat ik hun ooit leuk heb gevonden of via een andere vriend(in) van me kende. misschien dat een jongen zo wel sneller vriendschap sluit, dat klinkt wel weer logisch, want dan leer je dat meisje meteen weer wat beter kennen en kan je haar toch iets beter vertrouwen, een vriend(in) van je doet het immers ook. en de meisjes die ik leuk vond.. tja, met hun kan ik wel opschieten hoor maar echt goede vrienden zijnn we niet |
![]() |
|
Ik denk dat er een zekere waarheid in de stelling zit. Al mijn betere vriendinnen zijn of exxen van vrienden of ex van mezelf. Ik ken verder niemand in mijn vriendengroep die een vriendin erop nahoudt en echt zodanig bevriend is dat ie bij diegene over de vloer komt en vertrouwd, zonder dat er sprake is geweest van verliefdheid. Klopt dan niet helemaal met de stelling, daar mijn vriendinnen verder geen verkering hebben ofzo.
|
3 van m'n beste vriendinnen zjin onbeantwoorde liefdes, maar de vriendin waar ik 't meest mee omga ben ik nooit verliefd op geweest hoor, dus die stelling klopt maar gedeeltelijk...
|
Innige vriendschap tussen jongens en meisjes is niet mogelijk. Er is altijd een seksuele spanning waardoor een van de twee uiteindelijk verliefd zal worden.
De enige mogelijkheden voor vriendschap tussen jongens en meisjes zijn: *broer-zus *mensen die een relatie met elkaar hebben gehad, heel intiem zijn geweest, maar beiden geen gevoel meer voor elkaar hebben *mensen die elkaar al vanaf de vroege jeugd kennen (samen in bad enzo hebben gezeten) Deze stelling las ik in een of ander artikel... ik was het er in de eerste plaats niet mee eens, maar toen ik er beter over nadacht, zat er wel een kern van waarheid in. Ik heb zelf aan het begin toegevoegd, innig... want ik denk dat oppervlakkige vriendschappen met iedereen wel mogelijk zijn... In ieder geval dus, ik bedacht me, dat mijn beste twee vrienden een ex en een neef zijn (die neef, ja daarmee heb ik dus in bad gezeten tot mijn 8ste ofzo) de andere goede vriend die ik had, werd verliefd op me... deze tekst postte ik net in een andere topic, ik las het in een wetenschappelijk tijdschrift, er is dus onderzoek naar gedaan... de meeste mensen van jullie die roepen dat ze wel vrienden hebben, vallen in categorie 3, zo lijkt me... de rest... maak je borst maar nat, uiteindelijk zal een van jullie twee verliefd worden ![]() oh ja, en je weet natuurlijk niet of de ander op jou verliefd is geweest of is... als het om vriendschap gaat, kunnen mensen goed dingen verborgen houden!! en het gaat hier om innige vriendschappen mensen, echt diepe vriendschappen, die je met maar heel weinig mensen hebt, zeg maar met een stuk of 5 hoogstens... oh ja2... en... a gay is a girls best friend!! ![]()
Laatst gewijzigd op 08-11-2002 om 17:21. |
![]() |
||
Citaat:
Ik heb 1 goeie vriendin, waarmee ik een behoorlijk hechte band heb. Zoals eerder gezegd in dit topic: ik sluit niet uit dat één van ons verliefd wordt, maar dat hoeft onze vriendschap toch niet in de weg te staan? Als ik verliefd zou worden dan kan ik 2 dingen doen, het haar wel of niet vertellen. In het eerste geval is het voor mij moeilijker om van die verliefdheid af te komen, maar dat zal uiteindelijk gebeuren. In het tweede geval is het voor mij makkelijker om over haar heen te komen, maar de vraag is wat dat met onze vriendschap zal doen. Wat ik wil zeggen is dat een verliefdheid een vriendschap niet in de weg hoeft te staan.
|
Ik vind het wel moeilijk om een goede vriendschap met een meisje op te bouwen.. Vooral omdat er vaak gevoelens van hun kant komen die niet wederzijds zijn.. Dit is vaak ook de reden dat de vriendschap verslechterd wat ik erg jammer vind..
Zelf ben ik een tijdje heel erg close geweest met een meisje.. Dit begon als vriendschap, maar al snel werd ik stapelgek op dr.. Zij vond mij ook leuk, maar was bang dat als we wat met elkaar zouden krijgen en dit verkeerd zou gaan, dat onze band dan ook kapot zou gaan.. Uiteindelijk was het juist andersom, omdat zij geen gevoelens voor mij had en ik al 2 jaar helemaal gek op haar was, wilde ik haar niet meer zien omdat ik er zelf aan ten onder ging.. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
hhmm.. nou mn huidige vriend kent mijn beste vriend helemaal niet, ik heb mn beste vriend op sgool leren kennen en ik heb mn vriend en mn beste vriend 1x aan elkaar voorgestelt (ong. 2 weken geleden) maar het is wel zo dat mn vriend soms denkt dat hij me kwijt raakt aan mn beste vriend omdat die alles van me weet.. (mijn vriend weet btw ook heel veel.. maar sommige dingen vertel ik tog liever aan mn beste vriend bv. problemen in mn relatie met mn vriend, voor zover die er zijn)
||
Citaat:
mannen en vrouwen zijn geschapen om zich voort te planten, nu heeft de natuur daarom iets heel slims bedacht, namelijk: seksuele spanning tussen jongens en meisjes, die is er, in ieder geval bij een van beiden partijen (als je geluk hebt bij twee) ik ben het met je eens dat verliefdheid niet in de weg staat voor vriendschap, maar 'men' zegt dat vriendschap alleen niet mogelijk is... ik dacht er gewoon over na
|
Ik ben van mening dat een pure vriendschap tussen een jongen en een meisje alleen kan plaatsvinden wanneer geen van hen extra gevoelens koestert voor de ander. Wanneer dit wel gebeurd is het aan 1 kant:
Vriendschappelijke liefde en aan de andere kant van de relatie: Vriendschappelijke + verliefdheid Het is dus niet in evenwicht, en daardoor denk ik dat het niet mogelijk is. Wat ik trouwens een veel interessantere vraag vind is: Wat is het verschil tussen een liefdesrelatie en een vriendschappelijke relatie? Vriendschappelijke relaties kunnen ook heel erg hecht en diep zijn, evenals gezonde liefdesrelaties. [Misschien iets om een keertje een topic van te maken]
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Mijn eerste kus Donny must die | 141 | 29-03-2005 13:28 | |
Liefde & Relatie |
geen relatie aan durven gaan Sunray | 19 | 12-04-2004 23:21 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Boekverslag meisje niemand.... HELP! flipkip | 2 | 13-06-2003 08:41 | |
Verhalen & Gedichten |
Kies een boek voor de nieuwe bespreking! Ieke | 21 | 09-05-2003 10:02 | |
Liefde & Relatie |
[Chatvriendin ontmoeten] Vriend doet moeilijk Timmert | 90 | 27-02-2003 09:59 | |
Liefde & Relatie |
What should I do mysteryyy | 22 | 15-02-2002 16:10 |