Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-04-2004, 21:52
Sunray
Sunray is offline
Misschien kunnen jullie me helpen, aangezien dit toch het forum liefde&relatie is

Ik ben dus "zo'n meisje" dat geen relatie aan durft te gaan. Ik had t in andere topics al een beetje gelezen. Ik denk dat ik bang ben dat diegene mij zal gaan kwetsen. Maar weet niet 100% zeker of dat het is.Ik zit daar dus al een tijdje mee.
Ik heb nog nooit een vriendje gehad (ik ben 19), en dat vind ik wel lastig. Ik weet niet zo goed wat ik er tegen moet doen, tegen dat 'bang-om-gekwetst-te-worden-gedoe'.
Het is niet zo dat ik super lelijk ben of niet sociaal, want ik heb wel vriendinnen enzo.

Ik hoopte dat jullie misschien ideeen hadden, of het herkende?

als hier al een topic over is wil ik daar wel naar verwezen worden
Oud 09-04-2004, 22:03
Verwijderd
Je wil het dus wel, maar je durft niet omdat je bang bent dat hij je zal kwetsen?

Mja, tot nu toe ben ik altijd aan vriendjes gekomen door eerst bevriend met ze te raken, tot het moment dat we hele goede vrienden waren... Dus nooit zomaar ineens een relatie en dan pas elkaar leren kennen, dat kan ik gewoon niet.
Ik ben op die manier nooit gekwetst, bij drie vriendjes is het uitgegaan maar op een hele rustige manier, we konden er allebei goed over praten, dat werkt wel.

En met mijn huidige vriend zijn we vooral eerst heel erg goede vrienden geweest en toen besloten we allebei eigenlijk tegelijk dat we verder wilden, samen dus. Allebei vonden we het een beetje eng, maar doordat we het zo graag wilden en we elkaar niet wilden kwetsen, is het heel goed gegaan. En het gaat nog steeds goed.

Misschien is het dus een idee om jongens-vrienden te gaan maken? En dan zie je vanzelf wel of je het aandurft.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2004, 18:25
Sunray
Sunray is offline
hey Andijvie,

thnx dat je reageerde. Ik wil idd wel, maar ben bang dat ie mij zal gaan kwetsen (denk tenminste dat dat het is).
Ik begrijp wat je bedoelt, dat je eerst bevriend wordt met iemand en dan pas verliefd. Het is me nog nooit overkomen, maar misschien dat ik daar nog nooit voor open hebt gestaan (tis in principe niet zon goed idee om verliefd te worden op een vriend, toch? voor je vriendschap bedoel ik).

Het is wel een tactiek die ik zou kunnen uit proberen, dat als ik een jongen leuk vind, ik eerst vrienden met diegene wordt...

(wat je aan deze replay hebt weet ik ook nie, maarja )
Oud 10-04-2004, 18:31
kleinedraak
Hey meis!
Ik snap je volkomen. Ik wil zo graag weer eens verliefd worden maar dat lukt gewoon niet. Vroeger ben ik heel erg gekwets door jongens en jongens hebben mij vaak het gevoel gegeven dat ik niks voorstel of ze waren maar op een ding uit. Ik ben nu bang dat als iemand zegt datie me leuk vind, hij of alleen maar op een ding uit is, of hij me gewoon voor gek wil zetten. Ik heb ook veel vriendinnen enzo dus daar ligt het niet aan. Ik weet ook wel dat ik niet de aller knapste ben en mezelf ook misschien hierdoor afsluit van het verliefd worden. Ik denk dat ik minder moet nadenken en meer op mijn gevoel moet afgaan. Maar ik ben zoooo vaak teleurgesteld en pijn gedaan dat ik gewoon bang ben. Sorry dat ik geen nuttige tips maar ik snap je iig volkomen. Sterkte ermee...........
Met citaat reageren
Oud 10-04-2004, 20:01
Pixxa
Pixxa is offline
Hmm heb et niet helemaal gelezen maar ik denk dat je jezelf erover heen moet zetten, wees sterk voor jezelf. probeer een jongen te zoeken waarbij je je makkelijk voelt! niet een 1 of andere gozer die toevallig een biertje aanbied in je lokale pub .. schiet niet op.

Probeer open te staan voor nieuwe contacten, verken jongens ... ga met ze uit, ga met hem naar de bios, naar de stad, etc. etc.
Op een gegeven moment kan je wel merken of tie wat voor je over heb of dat het niet meer is dan beleefdheid waarna et dan ook stopt..

Je hoeft niet bang te zijn om af te gaan, zoiets hoort er nu eemaal bij, et doet zeer maar je redt et wel. je komt er zeker weten wel weer bovenop .. enne vergeet niet .. als je gekwetst wordt maakt et je uiteindelijk alleen maar sterker! je leert de toDo's en Dont's ...

Heb Hoop, et komt wel ok =)
Met citaat reageren
Oud 10-04-2004, 20:07
Daboman
Daboman is offline
Ik zit met hetzelfde probleem, alleen is bij mij de aard iets anders. Maar goed de kern is dat ik erdoor geen vriendin kan krijgen en dat is geloof ik hetzelfde. Ik kan het wat dat betreft heel goed met meisjes (ben een jongen) vinden, ik kan zelfs met een hele hoop vanalles bespreken, maar ook gewoon eens lekker maf doen en dat soort dingen, en jah, zelfs geflirt komt regelmatig voor en verloopt meestal heel leuk. Dus eigenlijk heb ik behalve goede vrienden ook een hoop goede vriendinnen. En ik ben ook iemand die snel vriendschappen legt.

Echter, op de momenten waarbij het er om gaat om het zo maar te zeggen gebeurt er iets vervelends. Dan doe ik alsof ik weer eens maf aan het doen ben en uiteindelijk komen we dan nog wel eens op het onderwerp relatie met elkaar hebben. Het meisje vraagt in dat geval vaak "zou je dat dan echt willen?" Op dat moment sla ik altijd volkomen dicht en zeg ik al nee voordat ik er erg in heb. Ik heb geen idee waardoor het komt (ik moet wel eerlijk bekennen dat ik meestal ook niet echt verliefd ben, maar we kunnen het dan meestal wel heel goed vinden. Wat ik ook al een paar keer heb meegemaakt is dat de omgeving erbij springt en zegt dat ik en persoon x een leuk koppel zouden vormen). De meisjes bij wie het er dan om ging hadden vaak al een vriend, maar soms ook niet. Ik noem hier nu wel een voorbeeld, maar vaak gaat het om soortgelijke situaties. Wat ik ook vaak hoor is dat ze de vriendschap niet in gevaar wil brengen (goh in zo'n geval wil je toch dat je niet zo makkelijk vriendschappen legt )

In ieder geval denk ik dat het prettig is om te weten dat je in dit soort dingen niet de enige ben. Graag hoor ik van iemand advies. Het is wel leuk om te zien dat je gewaardeerd wordt maar op zulke momenten heb je er niet veel aan, zeker als je het wel leuk zou vinden om eens een keer een relatie te hebben. Ik heb nog nooit verkering gehad.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2004, 20:10
Pixxa
Pixxa is offline
Hmmm next time eh zodra een meisje je vraagt of je een relatie ook niet zou willen bedenk je dan, neem een hap lucht en zeg dood simpel 'ja, zou ik niet verkeerd vinden'

maar et is natuurlijk niet moeilijk om zoiets eruit te gooie .. waarschijnlijk heb jij moeite met etgene wat erna komt?

'oh ja, waarom dan?' offe?
Met citaat reageren
Oud 10-04-2004, 20:14
Daboman
Daboman is offline
ik zeg impulsief nee, ik weet niet waardoor het komt. Ik heb al nee gezegd voor ik er erg in heb dus ik moet het dan wel heel snel bedenken.

Misschien is het ook een soort angst, een angst voor het onbekende. Of misschien zijn het gewoon de zenuwen. Zo van het gaat eindelijk eens een keer goed, en dan boem, ik weet niets meer te zeggen en dan gaat het weer verkeerd.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2004, 20:17
Pixxa
Pixxa is offline
Hmmm, trek je stoute schoenen aan knul! Al moet je je onderlip kapot bijten ... probeer geen N E E te zeggen, maar gwn JA

alleen, zorg wel dat het er normaal uitfloept en niet overenthousiast JAA!!! =)
Met citaat reageren
Oud 10-04-2004, 21:11
Sunray
Sunray is offline
het is idd prettig om te weten dat ik niet de enige ben, want dat idee heb ik soms wel. Maar aan de andere kant ken ik wel meer mensen die nog nooit n vriendje/vriendinnetje hebben gehad.

Dobaman, ik herken het gevoel van het impulsief nee zeggen wel. Ik zeg dan geen nee, maar sla wel volkome dicht, krijg buikpijn als iemand me leuk vind . Ook al vind ik diegene dan leuk, het gevoel is compleet over als diegene zegt dat ie mij leuk vind. Misschien is het wel, net als bij jou, angst voor het onbekende. Ik weet het niet zeker.
Als ik jou verhaal lees begrijp ik heel goed wat je bedoelt maar dan ga ik me ook wel afvragen waarom je niet eerst nadenkt voordat je nee zegt. dat je in elk geval het moment iets uitstelt.

Pixxa, thnx voor je advies. Ik voel dr wel wat voor om jongens te verkennen, zegmaar. Nu je het zo zegt, mensen in mijn omgeving zijn ook vaak veel aan het daten voordat ze een vriendje of vriendinnetje krijgen. Ik kan t in elk geval proberen hihi (hm nu nog n jongen )
Oud 10-04-2004, 21:44
Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
ik heb er ook last van. Mijn situatie lijkt wat op die van daboman. Ik heb ook nog nooit een serieuze relatie gehad. Ik weet van mezelf dat ik dolgraag een vriendinnetje wil, maar elke keer als het erop lijkt dat het eraan zit te komen blijkt het dat dat meisje mij niet 'op die manier' leuk vind of vind ik dat meisje toch niet echt perfect genoeg. ik denk dat ik gewoon onzeker overkom omdat ik gewoon weinig ervaring op t gebied heb, en dat straal ik ook wel uit dan...
Ik ben de laatste tijd wel een beetje aan het leren gewoon niet aan mn twijfels te denken als ik met een leuk meisje praat en er gewoon voor te gaan. Dan wordt ik wel eens een paar keer afgewezen, maar het gaat erom dat je eraan aan het werken bent..
Oud 10-04-2004, 23:21
Pixxa
Pixxa is offline
Hmm, wat msschien lomp klinkt maar toch wel werkt, er staat genoeg op internet ... surf een beetje rond ... staat genoeg hoe je et aan zou kunne pakken.

Ik wil best begrijpen dat je als je veel twijfelt etc. moeite heb om bepaalde cruciale stappen te zetten .. et kan verkeerd aflopen, net die kan die je niet wilt .. en dat kan je dan beter vermijden.

anders, waarom niet? je heb echt niets te verliezen ... het zal hun een zorg zijn dat je 'zeg maar' een blauwtje loopt. voor he weet zijn ze je vergeten.. naja en je moet gwn tegen jezelf blijven zeggen dat er wel weer een volgende keer komt. Je moet er voor jezelf voor zorgen dat je je op je gemak voelt met diegene waarmee je 'date', of praat.

Ik zeg vaak genoeg dingen die ik bij nader inzien slimmer had kunne brengen, wordt vaak genoeg nou noem et maar toe-gelachen (want echt uitlachen doen mn vrienden ook weer niet) maar dan heb ik zoiets van mwah, boeiend! of ik lul er overheen door et te verbeteren, te brengen op een andere wel duidelijke manier. ze kunne me wat, ik zeg wat ik denk =) enne, het voelt goed hoor! ik schaam er echt niet voor ...

Tja 't is een beetje durven in jullie geval denk ik. Maar als je et eenmaal gedaan heb, et voelt goed. Je bent tevreden zal je zien dat et een stuk makkelijker gaat die volgende keer.. kweet et zeker!
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 02:08
Verwijderd
ik denk dat als je echt smoorvelriefd op iemand bent, alle omstandigheden duizendmaal tegen een relatie kunnen pleiten, maar je het toch wilt proberen omdat je gokt op die ene kans in een miljoen dat het wel zal werken.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 14:10
annetjuh
annetjuh is offline
je zou misschien een vriendje moeten zoeken
waar je gewoon lol mee hebt
en dat eigenlijk het vriendje zelf op de tweede plaatst staat.
Dan zul je minder snel worden gekwetst omdat je er ook soepeler en losser in de ralatie zit. Dat kleffe gedoe wat sommigen hebben kan ik ook niet tegen. Dan voel ik mij belemmerd in mijn vrijheid maar meestal valt het achteraf wel mee.
Oud 11-04-2004, 16:42
koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
ik ben ook eens verschrikkelijk gekwetst door een jongen. Daarna geloofde ik jongens ook niet meer. Toch kon ik weer super lol hebben met een bepaalde jongen. We waren eerst gewoon vrienden en zijn dat heel lang geweest.

Hij liet wel merken dat hij me leuk vond maar ik wist het niet echt zeker. Toen kwam ik op vakantie die ene jongen weer tegen die mij zo gekwetst heeft. Ik viel weer als een blok voor hem maar weer werd ik gebruikt en kuste hij voor mijn ogen met een super goede vriendin.
Ik ben toen naar huis gegaan en die leuke jongen ving me op, was niet boos maar juist super lief en hij is nu na 20 maanden nog mijn vriendje!

Ik wist gewoon dat hij niet de 'bad guy' zou zijn. Hij was niet zo! Ik vertrouwde hem volkomen en dat is gewoon gegroeit!

Ik weet zeker dat dat zo ook ooit met jou zal gaan. Jongens moeten jou gewoon de tijd geven. Als hij alle geduld kan opbrengen en echt alles voor je doet weet je dat het goed zit en zal de rest vanzelf komen!
Oud 11-04-2004, 17:26
Verwijderd
ik ken het gevoel,...

hoe angstig het ook is,... gewoon gaan voor een persoon waar je je lekker bij voelt. Na een tijdje kom je erachter dat het allemaal wle mee valt!
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 17:30
erwtje
erwtje is offline
Citaat:
Daboman schreef op 10-04-2004 @ 21:14 :
ik zeg impulsief nee, ik weet niet waardoor het komt. Ik heb al nee gezegd voor ik er erg in heb dus ik moet het dan wel heel snel bedenken.

Misschien is het ook een soort angst, een angst voor het onbekende. Of misschien zijn het gewoon de zenuwen. Zo van het gaat eindelijk eens een keer goed, en dan boem, ik weet niets meer te zeggen en dan gaat het weer verkeerd.
precies heb ik ook!
Oud 12-04-2004, 12:50
Laurina
Laurina is offline
Citaat:
Sunray schreef op 09-04-2004 @ 22:52 :
Misschien kunnen jullie me helpen, aangezien dit toch het forum liefde&relatie is

Ik ben dus "zo'n meisje" dat geen relatie aan durft te gaan. Ik had t in andere topics al een beetje gelezen. Ik denk dat ik bang ben dat diegene mij zal gaan kwetsen. Maar weet niet 100% zeker of dat het is.Ik zit daar dus al een tijdje mee.
Ik heb nog nooit een vriendje gehad (ik ben 19), en dat vind ik wel lastig. Ik weet niet zo goed wat ik er tegen moet doen, tegen dat 'bang-om-gekwetst-te-worden-gedoe'.
Het is niet zo dat ik super lelijk ben of niet sociaal, want ik heb wel vriendinnen enzo.

Ik heb ongeveer hetzelfde ik durf mensen niet te dichtbij te laten komen omdat ik idd ook bang ben om gekwetst of zo te worden.

maar je komt heus wel iemand tegen waarbij jeje lekker voelt en die je situatie begrijpt.. doe het rustig aan het het komt allemaal wel goed daar hou ik me aan vast tenminste
Oud 12-04-2004, 20:10
Sunray
Sunray is offline
ik moet zeggen dat ik het intussen wel gehad heb met ´het rustig aandoen´enzo. ben nu 19, dan wordt wel s tijd voor een vriendje.

maarja, misschien ben ik wel gewoon ongeduldig in elk geval heb ik besloten dat het wel leuk is om eens wat meer te gaan daten. das soieso leuk, en dan zie ik wel wat er van komt. en dan wel goed onthouden dat ik me een beetje over die angst heen moet zetten. zoiets denk ik
Oud 12-04-2004, 23:21
Verwijderd
Citaat:
Sunray schreef op 09-04-2004 @ 22:52 :

je moet niet bang zijn om je te laten kwetsen! echt niet! het is ook onvermijdbaar in een relatie. Op een gegeven moment zul je echt gekwetst worden of je zult de ander een keer kwetsen. Van elkaar houden betekent ook een beetje elkaar haten... klinkt raar, maar mensen die van elkaaar houden doen elkaar vreemde dingen aan... succes je moet gewoon niet bang zijn en op een gegeven moment kom je vast wel een jongen tegen die je zoooooooo leuk vindt, dat je het waarschijnlijk heel maal niet erg vindt dat hij jou ooit mogelijk gaat kwetsen... dan heb je er alles voor over om bij hem te zijn
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten