Ten eerste wil even kwijt dat het onnodig is om tweemaal hetzelfde besturingssysteem op een systeem te installeren. Maar goed, dat zal dan wel weer aan mij liggen.
Ten tweede is het volgens de MS naamconventie niet / maar \ (Lekker mierenneuken, ik weet het).
Oké, en dan nu antwoorden op je vraag.
Je zou XP op een NTFS partitie kunnen installeren, en jezelf toevoegen aan de groep Administrators. Daarmee kun je nu zoveel afschermen als je wilt (Ook partities, mits deze ook NTFS zijn). Hiermee bespaar je een hoop ellende die met het installeren van twee identieke besturingssystemen komt.
Mocht je volharden in dit dwaze plan. Dan is het best mogelijk XP op een aparte partitie te plaatsen. De bootmanager zorgt dat tijdens het opladen gekozen kan worden tussen XP1 en XP2. Probleem is wel, dat iedereen tijdens het bootproces vrij is om te kiezen tussen XP1 en XP2.
Ik kan maar 1 goede tip geven: Ga je eens verdiepen in de bestandsbeveiliging van NTFS.
Mocht dit niet volstaan als antwoord, koop dat een verwisselbaar HD slot. Dan kan iedereen zijn eigen HD gebruiken.
Laatst gewijzigd op 27-10-2002 om 18:55.
|