Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-10-2002, 15:22
U-NiQ
U-NiQ is offline
Ik heb net een topic gelezen over oppervlakkige vrienden en toen vond ik dit:

Het is een feit dat jongens minder intiem praten met andere jongens dan meisjes met elkaar doen.
Meisjes kunnen met elkaar hele gesprekken voeren over bijvoorbeeld hun relaties, hun lichamelijke problemen, hun seksuele ervaringen en ga zo nog maar even door.
Jongens doen dat in ieder geval minder vaak.

En nu bedacht ik me net dit:

Maar ALS jongens intieme dingen over hun leven kwijt willen, wordt het meestal tegen een meisje verteld!
Ik ben van mening dat de MEESTE (Let op: dus niet ALLE jongens! ) jongens geen intiem gesprek aangaan met een andere jongen.
-- > Wel zijn er jongens die intieme gesprekken aangaan met meisjes (In de vorm van vrienden, of in de vorm van relaties) ! < --

Herkenning? Mee eens? Niet mee eens? Tell me ..

Ik ben toch benieuwd hoe jullie op mijn gedachtes gaan reageren.

Laatst gewijzigd op 28-10-2002 om 15:26.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-10-2002, 15:24
Roos
Roos is offline
Volgens mij klopt het wel. I kweet iig een hele boel intieme dingen over verschillende jongens, die hun vrienden ook niet weten.

Jongens vragen vaak advies over meisjes aan meisjes "denk je dat ze me leuk vindt?" "zou jij het leuk vinden als je vriendje dit deed?" etc
Oud 28-10-2002, 15:27
Verwijderd
True.

Ik zal aan een meisje veel meer dingen vertellen dan aan een jongen, terwijl ik met jongens veel losser en oppervlakkiger omga.

Komt omdat er tussen jongens altijd een bepaalde concurrentie hangt ofzo, weet niet precies hoe ik dat omschrijven moet.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2002, 15:30
Tha White Eagle
Tha White Eagle is offline
Citaat:
******** schreef:
True.

Ik zal aan een meisje veel meer dingen vertellen dan aan een jongen, terwijl ik met jongens veel losser en oppervlakkiger omga.

Komt omdat er tussen jongens altijd een bepaalde concurrentie hangt ofzo, weet niet precies hoe ik dat omschrijven moet.
AGREED!!!!
Oud 28-10-2002, 15:43
tacidvs
tacidvs is offline
******** heeft het ook volgens mij bij het rechte eind.
Oud 28-10-2002, 15:50
Verwijderd
het klotp inderdaad wel, ik praat daar vaker met miesjes over...

.... maar ik had/heb ook een vriend die veel van me weet enzo
Met citaat reageren
Oud 28-10-2002, 16:04
ABrules
ABrules is offline
Tja, jongens horen hier niet met elkaar over te praten, maar ik denk dat de reden is omdat jongens veel meer in groepen rondhangen met elkaar... meisjes zijn toch vaker met zijn 2en, als ik met een vriend van mij alleen ben kunnen er nog wel eens tja... intieme gesprekken komen, maar in een groep gebeurt dat gewoon niet... meisjes zijn vaker met zijn 2en zeg maar en dan gaat dat makkelijker... maar tegen meisjes, en dan ben ik dus alleen met dat meisje komen er weer meer intiemere gesprekken dan bij jongens dat is wel waar... bij mij dan, maar dat komt omdat tja... meisjes lijken er meer over na te denken ook, kan heel goed niet zijn, maar ja ik praat liever met meisjes ofzo... over intieme dingen weet niet wat dat is... misschien om een wit voetje te halen ofzo
Met citaat reageren
Oud 28-10-2002, 16:40
Rufus
Rufus is offline
helemaal mee eens. Waarom. tsja dat is op de een of andere manier makkelijker. Met jongens heb je 't er minder over. waarom weet ik niet. Daar is niet echt een reden voor ofzo, maar daar heb je 't gewoon minder over.
Oud 28-10-2002, 16:43
Chiel Vermerg
Chiel Vermerg is offline
Niet waar, ik vertel aan mijn vrienden net zo goed wat me bezighoudt, op wie ik verliefd ben etc als aan mijn vriendinnen
Met citaat reageren
Oud 28-10-2002, 17:01
Psychopath
Psychopath is offline
waar. is zo.
Oud 28-10-2002, 17:30
charly not
charly not is offline
Volgens mij klopt het ook wel..
Ook als ik bijvoorbeeld naar mijn broertjes kijk.. Met hen heb ik ook weleens van dat soort gesprekken, en ik weet eigenlijk zeker dat ze dat niet met vrienden hebben. Volgens mij is jongens onder elkaar veel meer van "ow, ja dat is een lekker wijf"
en inderdaad niet echt intiem.
Oud 28-10-2002, 17:33
Loezzel
Loezzel is offline
Ik weet van mijn vriend dat hij eerst alles aan mij vertelt, en daarna alles aan zijn beste vriend. Maar ik denk dat hij dan een uitzondering is zo wat, dus dat jouw gedachtes best wel eens kunnen kloppen...
Oud 28-10-2002, 18:36
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
******** schreef:

True.

is bijna helemaal waar.

in mijn geval is er één jongen waaraan ik echt alles kan vertellen zonder de 'bepaalde concurrentie' die er is volgens ********.
Oud 28-10-2002, 19:57
lieve
lieve is offline
Mee eens!

Ik heb inderdaad ook het idee, dat jongens minder intieme gesprekken met elkaar aangaan, dan meisjes! Zoals vandaag bijvoorbeeld... we waren met een groepje iets gaan drinken.. de jongens waren aan het poolen, en aan het praten over de voetbal... terwijl de meisjes aan een tafeltje leuk en ongegeneerd aan het praten waren over hun maandstonden,en over hun lichaam..
Wij hebben er gewoon geen problemen mee! Wij praten gewoon voluit over wat er is!

Een van m'n vrienden, verteld me alles en heeft me al verschillende keren gezegt dat hij nog nooit met iemand anders(jongen/meisje)heeft kunnen praten op de manier dat wij dat doen! Hij kan me echt ALLES vertellen! Ik sta altijd klaar, voor een vriend/in met een probleem!

Daardoor dat ik ook van het idee ben, dat jongens inderdaad veel minder intieme gesprekken aangaan met elkaar, dan meisjes! En dat jongens dan ook meer intieme gesprekken aangaan met een goede vriendin ofzo...

Groetjes Lieve,xxx
Oud 28-10-2002, 21:45
Tom
Tom is offline
Mwa vind van niet.. praat ook best over intieme dingen gewoon met een vriend, waarom niet, zijn t toch je vrienden voor.
Oud 29-10-2002, 00:28
Stainleszs
Stainleszs is offline
Citaat:
******** schreef:
True.

Whahahaha ik ben het dus voor de verandering weeres voor 100% net iedereen oneens. Ik praat met meiden ook wel goed maar ik praat met mijn vrienden nog altijd het beste hoor. En concurentie??? get a life zeg, ik heb met mijn vrienden echt geen concurentie gevoelens met oog op meiden. Neej sorry als ik ergens meej zit dan vertel ik alles aan me vrienden ik vraag raad hoe ik moet reageren met meisjes enzo. Dus compleet niet meej eens...
Oud 29-10-2002, 07:29
Herrie
Herrie is offline
Het ligt denk ik aan je vrienden.

Over het algemeen zijn jongens niet echt gevoelig, of ze laten het niet merken, zeker niet tegenover andere jongens.

Toch heb ik wel vrienden met wie ik over alles praat, omdat ze net zo gevoelig zijn als mij en het dus niet uitmaakt mocht ik een keer in tranen uitbarsten. Ze zullen mij daar echt niet om 'pesten' ofzo en ik hun ook niet!

Wel is het zo dat ik met vrouwen vaak emotioneler ben wanneer ik over intieme zaken praat. Tegenover jongens probeer je je toch een beetje 'groot' te houden..
Met citaat reageren
Oud 29-10-2002, 09:09
Verwijderd
Ik heb best 'intieme' gesprekken met m'n beste vriend. Natuurlijk niet over wat we met elkáár zouden doen , maar over wat we allemaal uitgespookt hebben e.d. Zelfs tips & truuks worden uitgewisseld

Overigens heb ik dat ook met een goede vriendin van me, daar kan ik ook overal mee over praten en het is wel fijn te horen wat méisjes nou fijn vinden, met die informatie uit de eerste hand kun je goed uit de voeten
Met citaat reageren
Oud 29-10-2002, 11:27
ABrules
ABrules is offline
Ja goed nu zie ik een hoop jongens zeggen dat ze wel intieme gesprekken hebben met jongens, maar dat is dan altijd maar tegen 1 jongen of tegen 1 jongen tegelijk. Ik doe dat ook heel soms om de simpele reden dat ik normaal met een groep jongens ben en adn komt er gewoon niets van.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2002, 11:48
Verwijderd
ik ken jongens genoeg die op de speelplaats samentroepen en dan ongegeneerd praten over schaamhaar scheren, seks, relaties, gevoelens etc. het hangt maar van je vriendenkring af, als je 't mij vraagt.

xxx
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten