Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-04-2009, 09:16
AnonimousX
AnonimousX is offline
Hoi,

Ik ken een meisje (17) en samen hebben wij heel toffe, intieme gesprekken op MSN, ik heb het gevoel dat zij me echt vertrouwd (en ook omgekeerd), maar ik zie haar niet vaak. Nu zag ik haar onlangs op een fuif, maar ik durfde niets zeggen (dat is een totaal andere situatie dan op MSN, hé). Later zag ik haar kussen met een jongen, maar daar maak in geen probleem van.

Ik weet niet wat ik nu moet doen, ik heb haar echt heel graag en ben bezorgd om haar...
Ik weet niet of ik verliefd ben, want eigenlijk wil ik niet verliefd zijn, ik wil gewoon dat wij heel goede vrienden blijven die alles aan elkaar kunnen zeggen.

Komt dit jullie bekend voor? Wat zouden jullie doen in zo'n situatie?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-04-2009, 09:47
Lorelei
Lorelei is offline
Als je het zoenen met een andere jongen geen probleem vond, wat is het probleem dan wel precies?
Oud 26-04-2009, 10:29
AnonimousX
AnonimousX is offline
Citaat:
Als je het zoenen met een andere jongen geen probleem vond, wat is het probleem dan wel precies?
Het probleem is dat ik nu niet weet hoe ik verder moet, ik wil haar niet kwijt als vriendin. Ik vond het spijtig dat ze zoende met die jongen (maar niet omdat ik vond dat ik daar moest staan zoenen met haar), ik wil niet dat ze gekwetst raakt. Jullie weten ook wel dat een kus op een fuif meestal uitdraait op niets.

Ik wil gewoon weten of jullie deze situatie herkennen? Is het normaal dat ik haar zo graag heb dat ik zelfs niet verliefd wil worden, omdat ze toch maar gekwetst zou raken?
Met citaat reageren
Oud 26-04-2009, 12:42
Lies.je
Lies.je is offline
Je voelt je dus een goede vriend van haar door msn gesprekken, en voelt je erg met haar verbonden? ik zou in real ook eens met haar gaan praten
Met citaat reageren
Oud 26-04-2009, 13:15
AnonimousX
AnonimousX is offline
Citaat:
Je voelt je dus een goede vriend van haar door msn gesprekken, en voelt je erg met haar verbonden? ik zou in real ook eens met haar gaan praten
Het is niet zo dat ik nog nooit tegen haar gesproken heb "in real", hoor. Ik bedoelde dat we vaak serieuze gesprekken hebben via MSN, dat praat gemakkelijker.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2009, 16:25
Verwijderd
...Ik zie geen probleem.
Jij geeft om haar, zij geeft obviously ook om jou, anders zou ze je niet zo vertrouwen.

En ach, een kus op een feestje, daar moet je je niet zo druk om maken, denk ik. Wel lief dat je bezorgd bent, maar dat komt vast wel goed.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2009, 17:26
TheConfidant
TheConfidant is offline
Tara vindt het weer lief dat je bezorgd bent, maar ikzelf zie geen enkele reden. Ben je bezorgd omdat ze het er niet over heeft gehad met jou achteraf? Of vooraf, dat ze die jongen wel zag zitten? Ben je wel echt bezorgd, of misschien gekwetst?

Als je niet verliefd bent, is er geen enkele reden om je gekwetst te voelen. Als je elkaar vertrouwt zie ik geen enkele reden om bezorgd te zijn. Met een vertrouwen in elkaar komt er ook een vertrouwen in het inzicht van de ander; als zij ervoor kiest om met hem te zoenen, dan is dat haar keuze en is het, als vriend, niet aan jou om je daarmee te bemoeien als dat niet hoeft. Als er iets mis is met die jongen en zij weet dat niet, dan misschien.. Maar hier niet, lijkt me.

Je kunt nu zeggen 'Tja, ik voel me bezorgd/gekwetst omdat het zo uit het niets is gebeurd allemaal', maar - en dit is mijn onverbloemde mening - zo enorm goed bevriend kun je niet zijn als je enkel op msn een goed gesprek kunt voeren. Als je werkelijk goed bevriend bent, moet je in principe gewoon op die persoon af kunnen stappen. De vraag is dan waarom je niets durfde te zeggen. Je begint ook uit het niets over verliefdheid, dus misschien ben je dat wel - je hebt er in ieder geval over nagedacht. Maar goed, je wil vrienden blijven die alles aan elkaar kunnen vertellen. Misschien komen die gevoelens dan toch doordat het voor jou wat onverwacht is allemaal en ze er tegen jou wellicht (nog) niets over heeft gezegd.

Denk hier even over na, zou ik zeggen. En denk ook na over of het nou wel zo'n goede vriendschap is op dit moment. Een goede vriendschap bestaat uit meer dan online gesprekken; goede vrienden gaan in het dagelijks leven ook met elkaar om als dat mogelijk is. Misschien is het van haar kant een minder goede vriendschap dan jouw kijk erop. Misschien is ze van nature wel wat verlegen aangelegd. En voor hetzelfde geld was die jongen verder helemaal niet zo significant in haar leven en dat zoenen wel niet interessant genoeg om aan haar vrienden te vertellen.
Reageren

Regels voor berichten