Tara vindt het weer lief dat je bezorgd bent, maar ikzelf zie geen enkele reden. Ben je bezorgd omdat ze het er niet over heeft gehad met jou achteraf? Of vooraf, dat ze die jongen wel zag zitten? Ben je wel echt bezorgd, of misschien gekwetst?
Als je niet verliefd bent, is er geen enkele reden om je gekwetst te voelen. Als je elkaar vertrouwt zie ik geen enkele reden om bezorgd te zijn. Met een vertrouwen in elkaar komt er ook een vertrouwen in het inzicht van de ander; als zij ervoor kiest om met hem te zoenen, dan is dat haar keuze en is het, als vriend, niet aan jou om je daarmee te bemoeien als dat niet hoeft. Als er iets mis is met die jongen en zij weet dat niet, dan misschien.. Maar hier niet, lijkt me.
Je kunt nu zeggen 'Tja, ik voel me bezorgd/gekwetst omdat het zo uit het niets is gebeurd allemaal', maar - en dit is mijn onverbloemde mening - zo enorm goed bevriend kun je niet zijn als je enkel op msn een goed gesprek kunt voeren. Als je werkelijk goed bevriend bent, moet je in principe gewoon op die persoon af kunnen stappen. De vraag is dan waarom je niets durfde te zeggen. Je begint ook uit het niets over verliefdheid, dus misschien ben je dat wel - je hebt er in ieder geval over nagedacht. Maar goed, je wil vrienden blijven die alles aan elkaar kunnen vertellen. Misschien komen die gevoelens dan toch doordat het voor jou wat onverwacht is allemaal en ze er tegen jou wellicht (nog) niets over heeft gezegd.
Denk hier even over na, zou ik zeggen. En denk ook na over of het nou wel zo'n goede vriendschap is op dit moment. Een goede vriendschap bestaat uit meer dan online gesprekken; goede vrienden gaan in het dagelijks leven ook met elkaar om als dat mogelijk is. Misschien is het van haar kant een minder goede vriendschap dan jouw kijk erop. Misschien is ze van nature wel wat verlegen aangelegd. En voor hetzelfde geld was die jongen verder helemaal niet zo significant in haar leven en dat zoenen wel niet interessant genoeg om aan haar vrienden te vertellen.