Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-10-2002, 21:34
Martin
Martin is offline
Ik moet het volgende vervangen in mijn PC:

- Processor
- Moederbord
- RAM

Ik wil een nieuwe processor hebben van 2,5 ghz (nu is ie 500 mhz). Dan heb ik ook (volgens mij) een nieuw moederbord nodig omdat ik anders met het aantal pootjes van de processor in de problemen kom.
Ook wil ik graag mijn RAM vergroten, ik zit nu nog met 64 mb maar wil dit graag uitbreiden naar 256 mb.

Welke merken kan ik het beste nemen en hoeveel zal ik ongeveer kwijt zijn?

Laatst gewijzigd op 29-10-2002 om 21:51.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-10-2002, 21:59
Verwijderd
Citaat:
chatfreak schreef:
Ik moet het volgende vervangen in mijn PC:

- Processor
- Moederbord
- RAM

Ik wil een nieuwe processor hebben van 2,5 ghz (nu is ie 500 mhz). Dan heb ik ook (volgens mij) een nieuw moederbord nodig omdat ik anders met het aantal pootjes van de processor in de problemen kom.
Ook wil ik graag mijn RAM vergroten, ik zit nu nog met 64 mb maar wil dit graag uitbreiden naar 256 mb.

Welke merken kan ik het beste nemen en hoeveel zal ik ongeveer kwijt zijn?
waom 2,5 gig !??? Denk ook dat je dus over Intel praat hé !??

Maar jah, wat jij wilt.

Tsja, je hangt voor een nieuw Mobo, cpu en ram

Tussen de € 300 en € 470 ongeveer denk ik.

Heb je wel goede 3d kaart, anders slaat de upgrade nergens op en is het overkill !!!
Met citaat reageren
Oud 29-10-2002, 22:06
Koen
Koen is offline
Citaat:
Ikedea schreef:

Heb je wel goede 3d kaart, anders slaat de upgrade nergens op en is het overkill !!!
Dat is natuurlijk niet helemaal waar. Als ie graag wil gamen wel ja, maar dat is er niet bij gezegd. In dat geval kan je idd beter ook een nieuwe video kaart kopen. Maar overkill is meer 't geval van een snelle videokaart met een trage CPU.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2002, 22:10
Verwijderd
Citaat:
Koen schreef:
Dat is natuurlijk niet helemaal waar. Als ie graag wil gamen wel ja, maar dat is er niet bij gezegd. In dat geval kan je idd beter ook een nieuwe video kaart kopen. Maar overkill is meer 't geval van een snelle videokaart met een trage CPU.
ik bedoelde: heb jij een brakke videokaart en wil je gewoon normale dingen op je pc doen, is die CPU +mobo en ram een overkill !
Met citaat reageren
Oud 29-10-2002, 23:26
Droyd
Droyd is offline
Het is aan te nemen dat hij wel wil gamen met die proc volgens mij...aan die 3dkaart zal hij even niet aan gedacht hebben
Oud 30-10-2002, 07:08
Martin
Martin is offline
Ik speel nooit spelletjes op mijn pc en ben dit ook niet van plan. De reden dat ik voor die 2,5 gig ga is dat ik graag vooruit kijk. Dan kan mijn computer weer een jaartje of 2 / 3 mee.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2002, 08:51
Koen
Koen is offline
Citaat:
Ikedea schreef:
ik bedoelde: heb jij een brakke videokaart en wil je gewoon normale dingen op je pc doen, is die CPU +mobo en ram een overkill !
Dat is dus niet waar. Voor 'normale' zaken op een Pc, gewoon internetten, tekstverwerken, enz, heb je praktisch 0,0 videokaart nodig. Een beetje grafische kracht is af en toe wel handig, maar niet echt nodig.

De vraag is echter, als je er niet veel zware applicaties op draait, is een upgrade naar 2,5ghz dan niet een beetje overdreven?
Met citaat reageren
Oud 30-10-2002, 10:55
Verwijderd
Citaat:
chatfreak schreef:
Ik speel nooit spelletjes op mijn pc en ben dit ook niet van plan. De reden dat ik voor die 2,5 gig ga is dat ik graag vooruit kijk. Dan kan mijn computer weer een jaartje of 2 / 3 mee.
Vergeet dat alsjeblieft.

Neem eentje die nu goed voldoet, want over een jaartje of 2 / 3 draaien we waarschijnlijk op 64 bit.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2002, 11:45
L@CuTu$
L@CuTu$ is offline
Citaat:
******** schreef:
want over een jaartje of 2 / 3 draaien we waarschijnlijk op 64 bit.
En dan zijn Automagisch alle 32 Bit's Machine's Obsolete ?

toch ben ik blij dat ik een 64 Bit's Machine bezit die gaat dan teminste nog wel ff mee tot dat er 128Bit's CPU's zijn ;-)

(128Bit's CPU's hebben een data precisie die compleet nutteloos is 64Bit's is _zat_ daarom zullen we waarschijnlijk nooit een machine zien met 128Bit's precisie )
Oud 30-10-2002, 12:12
Verwijderd
Citaat:
L@CuTu$ schreef:
En dan zijn Automagisch alle 32 Bit's Machine's Obsolete ?
Microsoft zal met 64 bit OS komen, software zal voor 64 bit gecompileerd zijn.

Wat is jouw 16-bit 286 nu nog waard?
Met citaat reageren
Oud 30-10-2002, 12:23
Diablos
Diablos is offline
Citaat:
******** schreef:
Vergeet dat alsjeblieft.

Neem eentje die nu goed voldoet, want over een jaartje of 2 / 3 draaien we waarschijnlijk op 64 bit.
je mag toch hopen dat dan de pc ook eindelijk eens aan de 128bit is begonnen
Oud 30-10-2002, 14:21
Droyd
Droyd is offline
Citaat:
L@CuTu$ schreef:

(128Bit's CPU's hebben een data precisie die compleet nutteloos is 64Bit's is _zat_ daarom zullen we waarschijnlijk nooit een machine zien met 128Bit's precisie )
Een 128Bit cpu die 128Bit programma's draait kan toch sowieso sneller werken dan een 64Bit proc...dan is 128Bit toch niet nutteloos...? denk ik...?
Oud 30-10-2002, 15:34
de postbode
de postbode is offline
Citaat:
chatfreak schreef:

hmm, tsja, als je nooit spelletjes speelt en/ of zware apz draait. heb je dan wel een computer upgrade nodig? waar draai je nu op? en wat bevalt daar niet aan.
en evt kun je nu een kleine upgarde doen en dan als het weer nodig is nog een keer... (denk aan een duron/ xp op een goedkoop plankje met niet te veel ram) dat kost je bijna niets en je kan er als je toch niet echt gamed of flink zit te fotosoepen (of ietd dergelijks) dan weer even tegen aan.

en dat hele 64bit verhaal dat zal allemaal wel 128bit zal nog wel een poosje duren.

-de postbode-
Oud 30-10-2002, 16:50
Q
Q is offline
Ik zou in jouw situatie gewoon een nieuwe PC kopen. (incl. monitor) Maar dan kan je wel de normale dingetjes op een vlotte manier doen, zoals cd'tjes branden en internetten.

SAMENSTELLING

AMD XP 1700 /266Mhz
64MB DDR ATI Radeon 8500 DVI +TV-out
30Gb 5400Rpm ATA133
16xDVD 48XCD
Plextor 48x24x48 Burnproof CD-rewriter
10/100 Fastethernet
256MB DDR266 pc2100
YS 300W 4x 5.25 2xHDD 2x FDD AMD / Intel Certify (behuizing)
Toetsenbord met extra funtie toetsen
5 knops internet scrollmuis
270Watt PMPO Stereo Speakerset
Iiyama 17"

PLUS

- USB 1.0
- TV-Out
- DVI-out
- Mogelijkheid tot dual monitor
- S-VHS --> tulp converter
- Tulp kabel voor TV-out

1 jaar garantie

768,- euro PC
219,- euro MONITOR
---------------------------
987,- euro TOTAAL

Maar mag ook was anders... wat jij wilt.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2002, 19:44
de postbode
de postbode is offline
Citaat:
Q schreef:
Ik zou in jouw situatie gewoon een nieuwe PC kopen. (incl. monitor) Maar dan kan je wel de normale dingetjes op een vlotte manier doen, zoals cd'tjes branden en internetten.

SAMENSTELLING

AMD XP 1700 /266Mhz
64MB DDR ATI Radeon 8500 DVI +TV-out
30Gb 5400Rpm ATA133
16xDVD 48XCD
Plextor 48x24x48 Burnproof CD-rewriter
10/100 Fastethernet
256MB DDR266 pc2100
YS 300W 4x 5.25 2xHDD 2x FDD AMD / Intel Certify (behuizing)
Toetsenbord met extra funtie toetsen
5 knops internet scrollmuis
270Watt PMPO Stereo Speakerset
Iiyama 17"

PLUS

- USB 1.0
- TV-Out
- DVI-out
- Mogelijkheid tot dual monitor
- S-VHS --> tulp converter
- Tulp kabel voor TV-out

1 jaar garantie

768,- euro PC
219,- euro MONITOR
---------------------------
987,- euro TOTAAL

Maar mag ook was anders... wat jij wilt.
waarom zou ie een nieuw systeem moeten kopen
a. hij vraagt er niet naar
b. een nieuw susteem is wel even wat duurder dan alleen een mobo/proc/geheugen.
c.waarom??????????????????

-de postbode-
Oud 31-10-2002, 11:07
Q
Q is offline
Citaat:
de postbode schreef:
waarom zou ie een nieuw systeem moeten kopen
a. hij vraagt er niet naar
b. een nieuw susteem is wel even wat duurder dan alleen een mobo/proc/geheugen.
c.waarom??????????????????

-de postbode-
Omdat je anders ongeveer alles wat die heeft moet vervangen. En bij elk winkeltje wat kopen is duurder dan in een keer een nieuwe aanschaffen. De PC die die heeft is afgeschreven om geld uit te geven voor iets wat niets meer waard is is geld weggooien. Dan geef je nu zo'n 200 euro uit voor iets wat 0 oplevert. Je krijgt een rommelsysteem. Ik dacht vroeger ook dat upgraden heel goedkoop was, totdat ik me met de inkoopvoorwaarden en noem het maar op ging bemoeien. Volgens de procedures is het goedkoper om iets nieuws te kopen dan iets ouds beter te maken. Hou je een PC van 3 jaar oud en zet daar nieuwe dingen in dan is de kans dat deze stuk gaat erg groot. De kans dat een nieuwe stuk gaat is kleiner. Op den duur is de nieuwe goedkoper, tenzij je hem maar 1 maal per week gebruikt om soitaire te spelen...

p.s. Het hoeft niet, maar ik zou het zo wel doen

Laatst gewijzigd op 31-10-2002 om 11:09.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2002, 13:06
Verwijderd
Citaat:
Q schreef:
Omdat je anders ongeveer alles wat die heeft moet vervangen. En bij elk winkeltje wat kopen is duurder dan in een keer een nieuwe aanschaffen. De PC die die heeft is afgeschreven om geld uit te geven voor iets wat niets meer waard is is geld weggooien. Dan geef je nu zo'n 200 euro uit voor iets wat 0 oplevert. Je krijgt een rommelsysteem. Ik dacht vroeger ook dat upgraden heel goedkoop was, totdat ik me met de inkoopvoorwaarden en noem het maar op ging bemoeien. Volgens de procedures is het goedkoper om iets nieuws te kopen dan iets ouds beter te maken. Hou je een PC van 3 jaar oud en zet daar nieuwe dingen in dan is de kans dat deze stuk gaat erg groot. De kans dat een nieuwe stuk gaat is kleiner. Op den duur is de nieuwe goedkoper, tenzij je hem maar 1 maal per week gebruikt om soitaire te spelen...

Met citaat reageren
Oud 31-10-2002, 13:08
de postbode
de postbode is offline
Citaat:
Q schreef:

dat het goedkoper is valt behoorlijk tegen hoor... een mobo+geheugen+proc kost je iets van 300-400 euro afhankelijk van wat je koopt. een hele nieuwe pc is al gouw het dubbele. wat bedoel je verder met inkoopvoorwaarden en ''noem het maar op''
verder is de kans dat ie stuk zou gaan net zo groot als het een nieuwe pc (ok. misschien als er in de oude setup een slechte voeding zat)

-de postbode-
Oud 01-11-2002, 02:09
Blizz
Blizz is offline
ik zou er ook een goedkope 32 mb videokaart ofzo bij kopen want als je een 4 mb videokaart hebt en dan zo'n goede pc dan loopt heel windows nog steeds haperig.. (ikke heb 1 dag ofzo een 4mb kaartje gebruikt vandaar ) dus koop een leuk matroxje... tenzij je natuurlijk al een videokaart hebt die snel genoeg is.
Reageren

Regels voor berichten