Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-01-2002, 21:55
Me_Myself_and_I
Me_Myself_and_I is offline
Hallo mensen,

Ik heb best vaak (eens in de week ofzo) last van een keiharde steek bij m'n hart zo erg dat je niet meer kan ademen, ik weet niet of het in m'n hart is of in m'n long. Het is niet zo dat ik me op dat moment inspan ofzo. Vandaag lag ik rustig op bed en toen had ik het ook. Dus eerst een harde steek en daarna blijft het nog een paar minuten doorzeuren en uiteindelijk gaat het wel weg, maar ik vind het doodeng! Ik denk steeds dat ik een hartaanval ofzo heb

Is er misschien iemand die hier iets van weet en mij hopelijk gerust kan stellen?

Alvast bedankt,
xxx
Eefje
Met citaat reageren
Oud 20-01-2002, 10:47
stefanietje
stefanietje is offline
Citaat:
Me_Myself_and_I schreef:
Hallo mensen,

Ik heb best vaak (eens in de week ofzo) last van een keiharde steek bij m'n hart zo erg dat je niet meer kan ademen, ik weet niet of het in m'n hart is of in m'n long. Het is niet zo dat ik me op dat moment inspan ofzo. Vandaag lag ik rustig op bed en toen had ik het ook. Dus eerst een harde steek en daarna blijft het nog een paar minuten doorzeuren en uiteindelijk gaat het wel weg, maar ik vind het doodeng! Ik denk steeds dat ik een hartaanval ofzo heb

Is er misschien iemand die hier iets van weet en mij hopelijk gerust kan stellen?

Alvast bedankt,
xxx
Eefje
lijkt op hyperventilatie...had ik ook...is nu zo goed als over...
Oud 20-01-2002, 11:15
halve gare
halve gare is offline
zo iets had ik ook alleen bij mij waren het de aanhechtingen van je spieren tussen je ribben. die konden soms echt ontzettend pijn doen en dan had ik het gevoel dat me longen uit elkaar klapte maar dat zijn dus gewoon spieren die er over heen lopen.
Oud 20-01-2002, 11:33
Me_Myself_and_I
Me_Myself_and_I is offline
Citaat:
stefanietje schreef:
lijkt op hyperventilatie...had ik ook...is nu zo goed als over...
Nee het is niet zo dat ik niet meer kan ademen. Ik kan dan nog net zo goed ademen als normaal, maar ik doe het niet, omdat dat teveel pijn doet.

xxx
Eefje
Met citaat reageren
Oud 20-01-2002, 11:50
Ingemar
Ingemar is offline
Dat heb ik ook wel eens, en dat is waarschijnlijk dan een spiertje wat verkeerd zit. Doet erg veel pijn maar is niet schadelijk!
Oud 20-01-2002, 12:29
babygirl
babygirl is offline
Ik heb dat ook al eens gehad dat was dan altijd als ik nog maar net gegeten had en dat kwam omdat ik veel te vlug at. Misschien moet je er eens mee naar de dokter gaan als het te veel pijn doet.
xxx
Een belgisch meisje
Met citaat reageren
Oud 20-01-2002, 13:29
M@rco
M@rco is offline
Ik had het eerst ook wel eens... misschien gewoon groeipijn ofzo, je hart groeit immers ook?
Oud 20-01-2002, 13:32
psilo
psilo is offline
ja heb ik ook wel es last van, schrok er eerst vet van omdat er nogal wat mensen met een hartkwaal bij ons in de familie zitten.. maar het schijnt dus gewoon iets met die spieren daar te zijn idd
Oud 20-01-2002, 16:06
marieke_temp
marieke_temp is offline
ja, heb ik ook wel. echt bij vlagen. dan ineens 5x in een week, dan weer maanden niet. mooi dak nu weet wat het is, als dat tenminste klopt met die spiertjes.... gaat het wel weer helemaal over??
Oud 20-01-2002, 19:22
shampooflesje
shampooflesje is offline
ik zal je heel misschien geruststellen:

ik heb dat ook gehad en ik was ook ongerust, dus ben ik naar de dokter gestapt. de dokter vertelde me dat mensen met hartklachten een drukkend gevoel op hun hartstreek hebben, alsof er een olifant op hen staat of een band strak om hun heen zit. maar dat wat jij hebt is een spiertje die niet helemaal goed zit ofzo.

dat vertelde de dokter tenminste aan mij, maar als je het niet vertrouwt moet je ff naar je huisarts gaan. die kan je waarschijnlijk sowieso geruststellen.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2002, 20:48
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Heb ik dus ook...

Net zo.

Soms val ik dan gewoon neer, alsof ik bewusteloos ben, terwijl ik dan helemaal wakker ben. Maar iedere beweging doet dan ZO erg pijn...

Dan kan ik echt niets meer, is eng.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2002, 19:06
SuperS
SuperS is offline
had ik ook: ware me ribbe die stonde beetje fout heb m'n rug recht late zette en nu ist weer goed

Regels voor berichten