Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-01-2002, 17:50
pluizeb33stje
pluizeb33stje is offline
Hai,
Ik neem de pil (Microgynon 30). Ik ben donderdag met een nieuwe strip begonnen, maar vrijdag ben ik een pilletje vergeten, en daar dacht ik zaterdagavond aan.. te laat dus. Ik heb dus pas men maandstonden gehad.
Ik heb gemeenschap gehad die vrijdag en zaterdagmorgen. En die vrijdag en zaterdag ervoor ook.. Is er een kans dat ik zwanger ben nu ik dat ene pilletje ben vergeten (het was het tweede pilletje van de nieuwe strip)? Of moet ik enkel oppassen voor de komende maand? Kan iemand me hier op antwoorden met tamelijk veel zekerheid?
Met citaat reageren
Oud 27-01-2002, 18:04
ragel
ragel is offline
De kans dat je zwanger bent is volgens mij heel klein. Je kan namelijk 24 uur na de 'geplande' tijd je pil nog innemen voor het gevaarlijk wordt. Als je je pil normaal 's avonds neemt, is er dus niets aan de hand, neem je hem normaal 's morgens, is de kans dat je zwanger bent nog heel erg klein. Volgens mij hoef je je dus geen zorgen te maken!

Succes!

Ragel
Met citaat reageren
Oud 27-01-2002, 18:06
pluizeb33stje
pluizeb33stje is offline
Ik kon men pil van vrijdag niet meer binnen de tijd innemen. Ik had men eerste ingenomen donderdagavond rond 22h, dus had ik men pil ten laatste zaterdagmorgen rond 10h moeten innemen, maar ik dacht er pas 's avonds aan..
Met citaat reageren
Oud 27-01-2002, 18:11
PV
PV is offline
volgens mij kan je dat trugvinden in de bijsluiter.. staat ergens zo'n schemaatje.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2002, 16:54
Snufje
Snufje is offline
1 tablet vergeten in week 1:

neem de vergeten pil zodra u eraan denkt, ook als dit zou betekenen dat u twee tabletten op hetzelfde moment moet innemen. Neem verder de tabletten eer op de gebruikelijke tijd in, maar u moet tevens gedurende 7 dagen extra voorbehoedsmiddelen gebruiken. Als u de week voor het ovreslaan gemeenschap hebt gehad moet u rekening houden met een kans op zwangerschap. Neem in dat geval direct contact op met de dokter...

Letterlijk uit de bijsluiter van microgynon 30..
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten