Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Bekijk resultaten poll: ben jij aan de pil en hoe reageerden je ouders?
ja, mijn ouders hadden er geen problemen mee 3 42.86%
ja, maar mijn ouders waren/ zijn het er niet mee eens. 0 0%
ja, maar mijn ouders weten het niet. 0 0%
nee, het mag niet van mijn ouders 2 28.57%
nee, ik vind het niet nodig 2 28.57%
Aantal stemmers: 7. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-07-2013, 19:16
anoniempie199
anoniempie199 is offline
ik ben nu ruim 3 jaar ongesteld en wil graag aan de pil omdat ik heel veel buikkrampen heb en ik het fijn vind dat ik de pil kan doorslikken als ik op vakantie ben.
ik vind het ook handig omdat mijn cyclus verre van regelmatig is.

maar nu is het probleem dat ik het niet aan mijn moeder durf te vragen.
als er op de tv is over de pil komt is ze heel negatief over de pil. (zelf heeft ze wel de pil geslikt)

heeft iemand tips hoe ik mijn moeder kan vragen of ik aan de pil mag?
ik heb niet een "vertrouwens" band met mijn moeder.

please tips!!
Met citaat reageren
Oud 28-07-2013, 19:19
Verwijderd
Hoe oud ben je?
Met citaat reageren
Oud 28-07-2013, 19:37
Elin3
Elin3 is offline
Als je weer eens buikkrampen hebt lijkt me dat een goed moment om erover te beginnen. Eerst laten merken dat je er echt last van hebt en daarna als met haar bespreken of je niet aan de pil zou kunnen gaan.
Zij vindt het vast geen leuke gedachte dat haar dochter onnodig veel pijn heeft, wanneer de pil dat zou kunnen verhelpen.
Natuurlijk kunnen wij niet voorspellen hoe ze reageert, maar je kunt er het beste over praten. Dan weet je waarom zij er negatief tegenover staat (of blijkt dat mee te vallen) en kan je je eigen standpunt duidelijk maken.
Oud 28-07-2013, 20:00
anoniempie199
anoniempie199 is offline
Citaat:
Hoe oud ben je?
ik ben 17
Met citaat reageren
Oud 28-07-2013, 20:19
Verwijderd
Citaat:
ik ben 17
Dan heb je op zich geen toestemming van je moeder nodig.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2013, 21:36
DaichiDechu
DaichiDechu is offline
ik zou het in ieder geval vragen, verzin goeie redenen om aan de pil te gaan.
Mijn moeder was het er niet echt mee eens maar ik mocht het uiteindelijk wel
Met citaat reageren
Oud 29-07-2013, 07:46
Verwijderd
Mijn moeder heeft zelf de pil voor me geregeld toen ik 15 was, omdat ik anders ongesteld zou worden op vakantie.

Citaat:
Als je weer eens buikkrampen hebt lijkt me dat een goed moment om erover te beginnen. Eerst laten merken dat je er echt last van hebt en daarna als met haar bespreken of je niet aan de pil zou kunnen gaan.
Zij vindt het vast geen leuke gedachte dat haar dochter onnodig veel pijn heeft, wanneer de pil dat zou kunnen verhelpen.
Natuurlijk kunnen wij niet voorspellen hoe ze reageert, maar je kunt er het beste over praten. Dan weet je waarom zij er negatief tegenover staat (of blijkt dat mee te vallen) en kan je je eigen standpunt duidelijk maken.
Dit lijkt me een goede optie.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2013, 12:02
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik ben aan de pil en mijn ouders hadden er geen problemen mee. Ik zei gewoon 'mam, ik wil aan de pil' en toen zei zij 'oke'. Ze vroeg niet waarom (waarschijnlijk omdat ze ook niet gek is).

Overigens heb ik altijd buikpijn gehad, ook met pil. Ik heb toevallig de laatste keer nergens last van gehad, maar voor ik zeker weet dat het door deze pil komt, wil ik je geen valse hoop geven (en mezelf ook niet), dus ik wacht nog even af met mijn enthousiasme.
Je kunt je huisarts er wel om vragen, maar ik weet niet of hij/zij met zekerheid kan zeggen dat je met pil X geen buikpijn meer hebt, omdat elk lichaam anders is en ook anders reageert.

Ga eens met je moeder praten, zonder je vader of eventuele zusjes en broertjes. Zeg haar dat je graag aan de pil wilt, omdat je elke maand buikpijn hebt. Zeg ook dat het je handig lijkt een keertje door te slikken als je op vakantie bent. Als je gewoon rustig en duidelijk zegt waar het probleem zit, vind ze het misschien niet eens zo erg als jij denkt. Schiet niet gelijk haar mening af, ze heeft vast een goede reden niet positief over de pil te zijn.
Oud 29-07-2013, 12:21
Verwijderd
Als je boven de 16 bent hoef je uberhaupt geen toestemming van je ouders te hebben voor de pil (en als je jonger bent dan 16 dan kan je ook tegen de huisarts zeggen dat je niet wil dat ze het weten. Huisarts heeft zwijgplicht). Je kan gewoon een afspraak maken met je huisarts en dan geeft hij/zij je waarschijnlijk wel een recept.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2013, 13:59
Verwijderd
Is je moeder ertegen omdat ze denkt dat je dan lekker in de rondte gaat neuken, of vanwege hormoonshizzle? In het tweede geval zou ik haar sowieso meenemen naar de huisarts, dan kunnen jullie het er gedrieën over hebben. In het eerste geval zou ik het stiekem doen.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2013, 15:30
Em.
Em. is offline
Waarom is je moeder ertegen, inderdaad?

Verder stelde mijn moeder het zelf voor en later kwam de huisarts er ook mee, in verband met acne. Dus op zich heb ik alleen maar hoeven instemmen met 'o ja, laat ik aan de pil gaan'.

Regels voor berichten