|
|
Bekijk resultaten poll: ben jij aan de pil en hoe reageerden je ouders? | |||
ja, mijn ouders hadden er geen problemen mee |
![]() ![]() ![]() ![]() |
3 | 42.86% |
ja, maar mijn ouders waren/ zijn het er niet mee eens. |
0 | 0% |
ja, maar mijn ouders weten het niet. |
0 | 0% |
nee, het mag niet van mijn ouders |
2 | 28.57% |
nee, ik vind het niet nodig |
2 | 28.57% |
Aantal stemmers: 7. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
![]() |
|
Ik ben aan de pil en mijn ouders hadden er geen problemen mee. Ik zei gewoon 'mam, ik wil aan de pil' en toen zei zij 'oke'. Ze vroeg niet waarom (waarschijnlijk omdat ze ook niet gek is).
Overigens heb ik altijd buikpijn gehad, ook met pil. Ik heb toevallig de laatste keer nergens last van gehad, maar voor ik zeker weet dat het door deze pil komt, wil ik je geen valse hoop geven (en mezelf ook niet), dus ik wacht nog even af met mijn enthousiasme. Je kunt je huisarts er wel om vragen, maar ik weet niet of hij/zij met zekerheid kan zeggen dat je met pil X geen buikpijn meer hebt, omdat elk lichaam anders is en ook anders reageert. Ga eens met je moeder praten, zonder je vader of eventuele zusjes en broertjes. Zeg haar dat je graag aan de pil wilt, omdat je elke maand buikpijn hebt. Zeg ook dat het je handig lijkt een keertje door te slikken als je op vakantie bent. Als je gewoon rustig en duidelijk zegt waar het probleem zit, vind ze het misschien niet eens zo erg als jij denkt. Schiet niet gelijk haar mening af, ze heeft vast een goede reden niet positief over de pil te zijn.
|
Verwijderd
|
Als je boven de 16 bent hoef je uberhaupt geen toestemming van je ouders te hebben voor de pil (en als je jonger bent dan 16 dan kan je ook tegen de huisarts zeggen dat je niet wil dat ze het weten. Huisarts heeft zwijgplicht). Je kan gewoon een afspraak maken met je huisarts en dan geeft hij/zij je waarschijnlijk wel een recept.
|
![]() |
|
Waarom is je moeder ertegen, inderdaad?
Verder stelde mijn moeder het zelf voor en later kwam de huisarts er ook mee, in verband met acne. Dus op zich heb ik alleen maar hoeven instemmen met 'o ja, laat ik aan de pil gaan'.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Doorschrijven of niet? l-i-e-n-n-e | 7 | 30-06-2008 19:02 | |
Lichaam & Gezondheid |
Het grote piltopic # 11! Daantje_0705 | 500 | 18-06-2005 19:00 | |
Psychologie |
Borderline (BL) MisterDJ | 10 | 11-05-2005 06:11 | |
Psychologie |
moeder+broer verslaving droppiej | 22 | 20-09-2004 20:24 | |
Lichaam & Gezondheid |
Het Grote Piltopic #6 dindjemek | 497 | 22-02-2004 11:45 | |
Seksualiteit |
ik maak me zorgen om mijn 14 jarige vriendin die al maanden vrijt zonder de pil nikky3x3 | 7 | 08-06-2002 17:47 |