Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-11-2002, 18:19
Anne
Anne is offline
Zoals jullie vast allemaal gehoord hebben, is vorige week zaterdag de acteur Richard Harris overleden, de man die professor Dumbledore in Harry Potter 1 (en 2) vertolkte. Aangezien Harry Potter in totaal 7 delen gaat tellen en Dumbledore in ieder geval nog voorkomt in de delen 3, 4 en 5 (verder weet ik nog niets), moet er iemand anders gezocht worden voor de rol. Welke acteur vind jij geschikt en waarom?

Zelf ga ik voor de acteur die Gandalf speelde in LOTR (ben z'n naam even kwijt). Waarom? Ach, het is een typische Dumbledore (vind ik dan).
Oud 01-11-2002, 18:30
Verwijderd
Er wordt gespeculeerd over Christoper Lee, Saruman uit LOTR.....
ach, het is bijna Ian McKellen
Met citaat reageren
Oud 01-11-2002, 18:42
Uice
Uice is offline
Carmen Electra
Oud 01-11-2002, 19:21
Arwyn
Arwyn is offline
Ik was zelf uitgekomen op Ian McKellen of Christopher Lee. Christopher wouden ze daar eerst ook al voor hebben ja, maar omdat hij het te druk had werd-ie het nie. Daarom lijkt dat mij een logische keuze.
Oud 01-11-2002, 21:11
Landslide
Landslide is offline
Ja Christopher Lee en Ian McKellen. Maar das alleen maar omdat zij lange haren en een lange baard hebben. Ik ga dan meer voor Ian McKellen denk ik, want die heeft echt zo'n wijs, vriendelijk hoofd..Maar Christopher Lee is ook altijd the badguy..
Oud 01-11-2002, 21:14
Anonymous John
Anonymous John is offline
Ik stem op een digitale Richard Harris.

Christopher Lee zie ik overigens niet zo zitten. Hij is geweldig als slechterik zowel in LOTR als in Episode II en zou IMO minder goed overkomen als behulpzame professor.
Oud 01-11-2002, 22:42
Verwijderd
zouden jullie misschien plaatjes van die personen kunnen posten?
want eigenlijk ken ik al die mensen niet zo...
Met citaat reageren
Oud 02-11-2002, 01:05
Joostje
Joostje is offline
ik zou het iig wel mooi vinden als ie perongeluk terugvalt in zn rol van Saruman en opeens allemaals Uruk-hai begint te fokken
Oud 02-11-2002, 08:07
Ieke
Ieke is offline
Christopher Lee Als sauruman:

Ian McKellen als gandalf:

Ik stem zelf voor Ian McKellen.
Oud 02-11-2002, 08:57
Missy Muffett
Missy Muffett is offline
heej khad ook ergens gelezen dat misschien de rol van Harry,
Hermelien en Ron zou worden overgenomen,.....kan dat? of heb ik gewoon grote onzin gelezen???
Met citaat reageren
Oud 02-11-2002, 09:05
Verwijderd
Citaat:
nathalie schreef:
heej khad ook ergens gelezen dat misschien de rol van Harry,
Hermelien en Ron zou worden overgenomen,.....kan dat? of heb ik gewoon grote onzin gelezen???

moeten ze niet doen...
waarom zouden ze dan gaan doen?? ze zijn toch goed...

@ieke, bedankt voor de foto's
Christopher Lee zie ik niet zo goed, maar Ian McKellen ziet er wel uit alsof ie de rol van dumbledore kan overnemen
Met citaat reageren
Oud 02-11-2002, 12:34
legatus
legatus is offline
De STAND-IN van Richard Harris, Harry Robinson, zal hoogstwaarschijnlijk de eer krijgen.
Oud 02-11-2002, 12:51
Verwijderd
Citaat:
Hagezussa schreef:
Ja Christopher Lee en Ian McKellen. Maar das alleen maar omdat zij lange haren en een lange baard hebben.
Ik denk niet dat die baard en lange haren echt zijn
Met citaat reageren
Oud 02-11-2002, 13:00
Aurora
Aurora is offline
Citaat:
Joostje schreef:
ik zou het iig wel mooi vinden als ie perongeluk terugvalt in zn rol van Saruman en opeens allemaals Uruk-hai begint te fokken
LoL

Ik vind Ian McKellen idd wel goed.. hij ziet er echt superlief uit.. en ik vond die Dumbledore er ook altijd heel lief uit zien.. duzjah.
Oud 02-11-2002, 16:13
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
vleermuissie schreef:

moeten ze niet doen...

@ieke, bedankt voor de foto's
Christopher Lee zie ik niet zo goed, maar Ian McKellen ziet er wel uit alsof ie de rol van dumbledore kan overnemen
Ik kon niet zo snel een betere vinden van Christopher Lee. Ook moet ik denken aan die upload pagina's. Als ze foto's te groot zijn doet ze het binnen de kortste keren niet meer.
Oud 02-11-2002, 18:24
Winner
Winner is offline
Prins Bernard
Oud 02-11-2002, 18:27
Verwijderd
Ik stem voor Ian McKellen. Hij rocks! Al vind ik het altijd jammer dat een rol over moet worden genomen door een andere acteur
Met citaat reageren
Oud 02-11-2002, 18:38
Verwijderd
Citaat:
vleermuissie schreef:

moeten ze niet doen...

Dat gaan ze misschien doen omdat Harry, Hermelien en Ron snellet IRL groeien dan hun personages. Het heeft niets met goed of niet goed te maken.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2002, 18:38
Verwijderd
Een echt goede vervanger vinden ze nooit, vrees ik (stem is anders, gezicht, enz.), maar het moet toch, dus ik denk dat idd die achteurs die Gandalf en Saruman spelen wel in aanmerking komen, vooral omdat de gezichten en de stemmen er aardig op lijken (en make-up doet wonderen).
Met citaat reageren
Oud 02-11-2002, 18:56
Breg
Breg is offline
ehm, misschien Ian McKellen hij ziet er echt uit als Perkamentus. Maar aan de andere kant zou ik misschien, als ik hem in die rol zou zien, iets hebben van: Heej, daar´s Gandalf.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2002, 22:22
Verwijderd
Citaat:
Milk schreef:
Dat gaan ze misschien doen omdat Harry, Hermelien en Ron snellet IRL groeien dan hun personages. Het heeft niets met goed of niet goed te maken.

zou wel jammer zijn...
Met citaat reageren
Oud 03-11-2002, 08:57
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Milk schreef:
Als ze met een interval van een jaar de nieuwe films uitbrengen is er niks aan de hand, maar ik ben bang dat ze dat niet meer gaat lukken. Het volgende deel laat wel erg lang op zich wachten.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2002, 10:52
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef:
Als ze met een interval van een jaar de nieuwe films uitbrengen is er niks aan de hand, maar ik ben bang dat ze dat niet meer gaat lukken. Het volgende deel laat wel erg lang op zich wachten.
Idd, die boeken worden steeds dikker, en de films dus ook steeds langer, want het is gewoon bijna niet samen te vatten tot iets korters.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2002, 12:52
Anne
Anne is offline
Citaat:
Winner schreef:
Prins Bernard
En Balkenende voor de rol van Harry Potter zeker?!

Even serieus: ik zou het heel jammer vinden als de rollen van Harry, Ron en Hermelien opeens door anderen gespeeld zouden worden. Ik denk dat ik dan niet meer naar de films zou gaan...
Oud 03-11-2002, 13:40
ABrules
ABrules is offline
Misschien kunnen ze ook Sean Connery doen, die heeft nog nooit een tovenaar gespeelt enne dan ga je niet zitten kijken van daar heb je Gandalf of Saruman... En als de spelers vervangen worden is idd wel jammer, maar op zich zal ik wel naar de films blijven gaan denk ik...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-11-2002, 14:38
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Citaat:
legatus schreef:
De STAND-IN van Richard Harris, Harry Robinson, zal hoogstwaarschijnlijk de eer krijgen.
Kan die acteren?

De enige acteur Harry Robinson in de IMDb is namelijk zo'n zestig jaar geleden overleden.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2002, 10:22
Tox
Tox is offline
Citaat:
CycLoner schreef:
Er wordt gespeculeerd over Christoper Lee, Saruman uit LOTR.....
ach, het is bijna Ian McKellen
Het wordt ook Christoper Lee
Oud 04-11-2002, 18:41
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
legatus schreef:
Hoorde ik ook. Lijkt me ook het best, dat ze iemand nemen die er op lijkt.

"Hee, Gandalf speelt mee in Harry Potter!"

"Nee joh, dat is Ian McKellen als Dumbledore."

"Huh?"
Oud 04-11-2002, 18:52
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Tox schreef:
Het wordt ook Christoper Lee
Bron?

Bron Harry Robinson:

http://us.imdb.com/StudioBrief/2002/20021028.html
Oud 04-11-2002, 19:53
Silent Enigma
Silent Enigma is offline
ik heb ook gehoord dat de Harry, Hermione en dat andere joch ermee kappen na HP 3... volgens Chris Columbus om ze ff wat rust te gunnen ofzo

en dat ze groeien IRL is juist goed, tussen de boeken zit er steeds een periode van een jaar, en als ze elk jaar een film maken...

<edit> hmmm niet elk jaar..., Prisoner of Azbakan staat voor 2004 gepland, vergeet bovenstaande <edit>

Laatst gewijzigd op 04-11-2002 om 19:57.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2002, 10:35
Ilsch
Ilsch is offline
kweenie.. maar het is wel stom als je zo'n serie films hebt.. en het zijn andere acteurs
Met citaat reageren
Oud 05-11-2002, 15:24
maantje tuurt
maantje tuurt is offline
gandalf uit lotr
Reageren

Regels voor berichten