Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-11-2002, 13:15
*Fallen_Tear*
*Fallen_Tear* is offline
Hey

Ik ben echt een leek op het gebied van computers en sofware dus ik waarschuw jullie vast even

Ik HAD Kazaa op m'n pc staan, maar omdat dat erg veel problemen gaf ( oa. internet deed het niet meer, last van spyware enz. Dietkazaa hielp ook niet ) heb ik het er weer vanaf gehaald. Weet iemand een soortgelijk programma waarmee ik muziek kan downloaden en wat niet te ingewikkeld is?

Tnx
Oud 03-11-2002, 13:19
Verwijderd
Kazaa Lite

Anders Imesh. Maar goed; daar komt ook het betere sloopwerk aan te pas als je de spyware daar uit wilt rippen.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2002, 16:44
dafelix
dafelix is offline
honderden, o wat zeg ik, soms zelfs duizenden

probeer EDonkey of Overnet
Oud 03-11-2002, 17:00
a new noise
a new noise is offline
Soulseek he voor underground muziek
Oud 03-11-2002, 20:55
Paultjes
Paultjes is offline
Winmx
Met citaat reageren
Oud 04-11-2002, 00:10
dystopia
dystopia is offline
Chello? Probeer USEnet. Dobermann heeft ook Chello en vindt daar ook binaries. Alleen welke groepen dat weet ik niet precies.
Oud 04-11-2002, 00:23
Wasp
Wasp is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Chello? Probeer USEnet. Dobermann heeft ook Chello en vindt daar ook binaries. Alleen welke groepen dat weet ik niet precies.
Ik denk niet dat de topicstarter jou begrijpt hehe..
Citaat:
*Fallen_Tear* schreef:
Ik ben echt een leek op het gebied van computers en sofware dus ik waarschuw jullie vast even
Iig,

Probeer KaZaA Lite maar eens voor de grap.
Draait bij mij perfect, zonder spyware enzo.
http://www.kazaalite.com
Oud 04-11-2002, 08:26
Hellracer
Hellracer is offline
Ik heb een vraagje. Hoe werkt direct connect nou eigenlijk??? ik kan niks vinden kom wel op een hub maar als ik bij search iets invul dan gebeurt er niks. Kan iemand mij helpen.

Alvast bedankt
Oud 04-11-2002, 09:15
Verwijderd
Direct Connect (of DC) is wel een nuttig progje, kun je echt veel mee vinden.
Je kunt dan connecten op een server (hub heet dat) en dan kun je zoeken naar muziek, films enzo...

Hellracer, je moet bij opties ff instellen of je passive connection of active connection hebt; als je op een computer met directe internetverbinding zit moet je active doen en bij een netwerkcomputer moet je passive doen.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2002, 09:24
a new noise
a new noise is offline
bij DC moet je zelf ook VEEL delen, anders hebben ze je niet graag op een hub
Oud 04-11-2002, 14:19
D@mien
D@mien is offline
Citaat:
a new noise schreef:
bij DC moet je zelf ook VEEL delen, anders hebben ze je niet graag op een hub
Er is niets irritanter dan een dude die geen hol deelt terwijl jij 3/4 van je schijf openstelt...kben blij dat ze die dudes dr uit smijten..
Oud 04-11-2002, 15:03
de postbode
de postbode is offline
DC werkt echt prima het scheve is alleen een beetje dat de meeste goede hubs 30 gig+ shares zijn. en dat is niet voor idereen zo makkelijk. veel ''lagere'' hubs kom je veel mensen tegen met geen of weinig share, windows directories geshared en heel veel on geordende zooi. dat maakt het irri als je niet veel te sharen hebt.

-de postbode-
Oud 04-11-2002, 16:52
Hellracer
Hellracer is offline
tja daar heb ik nu ook last van. Kan net 1 tot 2 gig sharen en dan zit ik toch aan mijn limit. Maar bedankt voor het helpen snap nu al beter hoe het werk nogmaals bedankt.

Oja nog iets. Als ik nu iets aan het downloaden ben maar de gene waar ik aan het downloaden was gaat weg. Hoe kan ik dan mijn download resume ?????

Laatst gewijzigd op 04-11-2002 om 19:20.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2002, 23:19
Droyd
Droyd is offline
DC vind ik nu echt niet zo denderend...zoeken jullie dan ook hub per hub af...? (aangezien die search on all hubs functie het niet echt doet bij mij)
Oud 05-11-2002, 08:18
Hellracer
Hellracer is offline
Kan je dan zonder op een hub in gelogt te zijn searchen????? hoe dan ?
Oud 05-11-2002, 12:41
Verwijderd
Citaat:
dystopia schreef:
Ware het niet dat de newsfeed van binaries al weer 2 weken zó slecht is dat ik geen album binnen kan krijgen :/
Met citaat reageren
Oud 06-11-2002, 08:18
Hellracer
Hellracer is offline
Vraagje is er ook een mogelijkheid zoeken naar bestanden zonder op een hub inteloggen?? bijv dat je iets intikt en dan hij aan geeft op hub die bestanden staan ?? scheelt een heleboel gerot zooi
Oud 06-11-2002, 08:36
a new noise
a new noise is offline
Citaat:
Hellracer schreef:
Vraagje is er ook een mogelijkheid zoeken naar bestanden zonder op een hub inteloggen?? bijv dat je iets intikt en dan hij aan geeft op hub die bestanden staan ?? scheelt een heleboel gerot zooi
denk het niet, gaat een beetje tegen het principe van DC
Oud 06-11-2002, 20:23
Black Rainbow
Black Rainbow is offline
Citaat:
Hellracer schreef:
Die is er wel, en wel onder de naam GLOsearch, heel handig programma, maakt verbinding met hub, zoekt door de hub en gaat dan verder naar de volgende, heb je wat gevonden dan kan je via glosearch DC opstrarten en beginnen met downloaden, het is niet echt waterdicht, maar scheelt je wel een hoop tijd met zoeken.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2002, 14:23
Kanterz
Kanterz is offline
http://slsk.org
Met citaat reageren
Oud 07-11-2002, 16:27
de postbode
de postbode is offline
Citaat:
Kanterz schreef:
http://slsk.org
pagina kan niet weergegeven worden?
Oud 07-11-2002, 16:49
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Hellracer schreef:
Oja nog iets. Als ik nu iets aan het downloaden ben maar de gene waar ik aan het downloaden was gaat weg. Hoe kan ik dan mijn download resume ?????
Ik weet niet .. vroeger supporte DC nog wel resume maar later hebben ze het uit de code gehaald. Ik weet niet of ze het onderhand weer terug hebben gestopt.

Ikzelf gebruik gewoon DC++ en daar is Resume gewoon standaard aanwezig. Net als de mogelijkheid om met meerdere hubs te connecten en dus meerdere hubs tegelijkertijd af te zoeken.

Ik hoop wel dat ze ooit nog is een bandwidth limiter inprogrammeren, want DC met ADSL zuigt als de nete. zodra mensen van je gaan uploaden, gaat je eigen downloadsnelheid drastisch omlaag .. (Ik ben ook zo gemeen, dat zodra ik alles geshared heb en verbonden ben met hubs, ik de directory met mijn shares rename .. .. ik blijf dan gewoon verbonden met de hubs, maar niemand kan van me downloaden)

Meestal klik ik de bovenste 30 - 40 hubs aan. 10 ofzo, kom ik niet in omdat ze vol zijn of omdat ze DC++ haten, 15 ofzo kom ik niet in omdat ik geband ben vanwege de bovenste, en de rest kom ik gewoon in. Meestal vind ik ook wel wat ik zoek.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2002, 17:37
de postbode
de postbode is offline
Citaat:
Marcade schreef:
Ik weet niet .. vroeger supporte DC nog wel resume maar later hebben ze het uit de code gehaald. Ik weet niet of ze het onderhand weer terug hebben gestopt.

Ikzelf gebruik gewoon DC++ en daar is Resume gewoon standaard aanwezig. Net als de mogelijkheid om met meerdere hubs te connecten en dus meerdere hubs tegelijkertijd af te zoeken.

Ik hoop wel dat ze ooit nog is een bandwidth limiter inprogrammeren, want DC met ADSL zuigt als de nete. zodra mensen van je gaan uploaden, gaat je eigen downloadsnelheid drastisch omlaag .. (Ik ben ook zo gemeen, dat zodra ik alles geshared heb en verbonden ben met hubs, ik de directory met mijn shares rename .. .. ik blijf dan gewoon verbonden met de hubs, maar niemand kan van me downloaden)

Meestal klik ik de bovenste 30 - 40 hubs aan. 10 ofzo, kom ik niet in omdat ze vol zijn of omdat ze DC++ haten, 15 ofzo kom ik niet in omdat ik geband ben vanwege de bovenste, en de rest kom ik gewoon in. Meestal vind ik ook wel wat ik zoek.

jij hebt het dus duidelijk niet begrepen. zo werkt het dus ook niet. je shares laat je lekker staan geen gelame daarmee de mensen waarvan jou download sharen toch ook zooi? ik heb zelf ook adsl en ja, als je upload dan gaat je snelheid wat om laag. so wat dan laat je je computer wat langer draaien of zow.
verder is het handig om gewoon bij een hub te blijven. of een paar... dat is ook veel handiger voor het resumen van downloads etc.
zoasl ik al eerder heb gezegd blijft het een programma waar je alleen met een share van 30-40 gig lekker mee kan werken, in dat soort hubs kom je tenminste niet al dat gelame tegen.

-de postbode-
Oud 07-11-2002, 18:14
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
de postbode schreef:
jij hebt het dus duidelijk niet begrepen. zo werkt het dus ook niet. je shares laat je lekker staan geen gelame daarmee de mensen waarvan jou download sharen toch ook zooi? ik heb zelf ook adsl en ja, als je upload dan gaat je snelheid wat om laag. so wat dan laat je je computer wat langer draaien of zow.
verder is het handig om gewoon bij een hub te blijven. of een paar... dat is ook veel handiger voor het resumen van downloads etc.
zoasl ik al eerder heb gezegd blijft het een programma waar je alleen met een share van 30-40 gig lekker mee kan werken, in dat soort hubs kom je tenminste niet al dat gelame tegen.

-de postbode-
Als iedereen het zoals hij doet heb je al gauw een egoistisch systeem. P2P is juist bedoeld met geven en nemen in het achterhoofd. Bij Soulseek is het stukken socialer. Je hebt een userlist. Niet iedereen kan bij default bij je downloaden als je wilt. Ik ben niet beroerd om iemand iets te geven -sterker nog ik doe het graag- maar ik ga niet 13K mp3 sharen voor iedereen terwijl ik maar 32KB/sec upstream heb. Ik draai services op mijn lijntje die goed moeten functioneren. Daarentegen als iemand mij vraagt iets te downloaden mag dat best. Ook wanneer ik bij iemand iets download voeg ik diegene toe aan mijn userlist zodat diegene ook bij mij kan downloaden. Dit systeem dat ik hanteer vind ik geven en nemen op eerlijke basis.
Oud 07-11-2002, 21:01
de postbode
de postbode is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Als iedereen het zoals hij doet heb je al gauw een egoistisch systeem. P2P is juist bedoeld met geven en nemen in het achterhoofd. Bij Soulseek is het stukken socialer. Je hebt een userlist. Niet iedereen kan bij default bij je downloaden als je wilt. Ik ben niet beroerd om iemand iets te geven -sterker nog ik doe het graag- maar ik ga niet 13K mp3 sharen voor iedereen terwijl ik maar 32KB/sec upstream heb. Ik draai services op mijn lijntje die goed moeten functioneren. Daarentegen als iemand mij vraagt iets te downloaden mag dat best. Ook wanneer ik bij iemand iets download voeg ik diegene toe aan mijn userlist zodat diegene ook bij mij kan downloaden. Dit systeem dat ik hanteer vind ik geven en nemen op eerlijke basis.

als jij maar 32KB/s up hebt zullen veel mensen al niet bij je willen downloaden simpel omdat het ze te langzaam gaat. verder kan je bij DC ''slots'' instellen. zijde het aantal max users dat van jou download.
maar je hebt gelijk en zoals ik al zij in heel veel hubs word flink gelamed. zeker in hubs zonder ristricies of member hubs komen de boven staande taferelen voor. jammer want het systeem kan werken...

-de postbode-
Oud 07-11-2002, 21:57
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
de postbode schreef:
als jij maar 32KB/s up hebt zullen veel mensen al niet bij je willen downloaden simpel omdat het ze te langzaam gaat.
Mijn ervaring is toch anders: een queue van 1000 nadat ik wakker werd. Ik wil wel fatsoenlijk kunnen internetten ofcourse. Ik kijk een ander er ook niet op aan als hij/zij capped vanwege deze reden.

Citaat:
verder kan je bij DC ''slots'' instellen. zijde het aantal max users dat van jou download.
Dat kan bij Soulseek ook. Plus je kunt down/upstream cappen
Reageren

Regels voor berichten