Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-02-2003, 10:51
SaturdayNightFever
SaturdayNightFever is offline
Ik wil even weten van de mensen met adsl, welke nou echt goed is en zeker een aanrader.
Wil graag denk ik een aansluiting via adsl en wil dus kijken hoe de ervaringen zijn met verschillende providers.

Alvast Bedankt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-02-2003, 11:00
Verwijderd
Vaak heb je niet bijzonder veel keus. Net zoals vroeger met UPC, heb je in veel regio's in Nederland nog steeds niet veel keus. Als je geluk hebt kun je kiezen uit XS4ALL en Planet o.i.d., maar soms heb je ook maar keuze uit één provider.

Ik heb zelf Basic ADSL bij XS4ALL. Dat is een lijntje met een snelheid van 768Kbps downstream en 128Kbps upstream. In de praktijk vertaalt zich dat in downloaden met 80-85 Kb/sec en uploaden met 13-14 Kb/sec. Je ping ligt rond de 40 naar Nederlandse servers.

Je betaalt er 51,50 euro per maand voor, plus de aansluitkosten en het doe-het-zelfpakket (als je slim bent neem je dat, anders betaal je honderdvijftig euro extra). Dat doe-het-zelfpakket met een Alcatel USB-modem kost geloof ik 75 euro (de set-upkosten van KPN bedragen ook 75 euro). Je kunt de actuele prijzen natuurlijk nalezen op www.xs4all.nl

Ik ben er erg tevreden over. Een vriend van mij in de buurt heeft Planet Internet en daar ligt de snelheid beduidend lager, ook omdat Planet z'n Basic-ADSL abonnement nog niet verhoogd heeft (het is nu nog 512Kbps).

Als je geluk hebt en het abonnement van Demon Internet (https://services.nl.demon.net/xdsl/) kunt krijgen, dan zou ik dat nemen. Zoals je op die site kunt zien krijg je voor 65 euro per maand en wat aansluitkosten een abonnement met 2048Kbps downstream en maar liefst 512Kbps upstream
Met citaat reageren
Oud 25-02-2003, 11:17
Enlightenment
Enlightenment is offline
Breedband begint vanaf 512/256kbit. Met 128kbit gaat eMule/eDonkey niet echt fijn. Als je alleen wilt surfen is ADSL Lite genoeg voor rond de €25 à €35.

Wil je flink downloaden, dan kan ik je Cistron MAXX aanbevelen. Dit is een ongelimiteerde ADSL verbinding. 8Mbit downstream en 512kbit upstream, met een limiet van 100GB per maand. €99 per maand.

Wil je iets er tussenin, dan zou je aan 1024/512 of 2048/512 kunnen denken.

Goede providers zijn XS4ALL en Cistron.

www.xs4all.nl
www.cistron.nl
Oud 25-02-2003, 11:47
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
nare man schreef:

Een vriend van mij in de buurt heeft Planet Internet en daar ligt de snelheid beduidend lager, ook omdat Planet z'n Basic-ADSL abonnement nog niet verhoogd heeft (het is nu nog 512Kbps).

ehhh dan zou ik maar eens met Planet gaan bellen want dat kan dus niet
Met citaat reageren
Oud 25-02-2003, 12:29
Verwijderd
Ik snap trouwens niet echt hoe Demon 't denkt te gaan redden. Als ik een paar XS4ALL mannen goed begrijp zeggen die dat Demon dik onder kostprijs zit -- Dat kan even goed gaan, maar op een gegeven moment gaat 't toch ophouden?
Met citaat reageren
Oud 25-02-2003, 12:30
Verwijderd
Ik zweer bij XS4ALL. We zijn van UPC naar XS4ALL fast-ADSL gegaan en wat een ongelovelijke verbetering op ieder denkbaar front. Het is alsof je je zelfbouwskelter verruilt voor een Ferrari.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2003, 12:57
Enlightenment
Enlightenment is offline
XS4ALL is een hele goede provider ja. Ook de eerste in Nederland, dacht ik.

Maar Demon is ook geen nieuwe provider, en ze zullen er heus wel wat winst op maken, op termijn tenminste.
Oud 25-02-2003, 21:29
Johnnie-mannuh
Johnnie-mannuh is offline
bij de weg
Planet basic is maar 256 downstream en 64 upstream
net zoals bij alle andere providers de Lite-versies ofzo
ikzelf heb zonnet-lite het werkt uitstekend en een Pink van meestal 150 op nederlandse servers d8 ik(kan ook engels zijn)
test je snelheid en kijk op deze site eens
Met citaat reageren
Oud 25-02-2003, 21:47
Verwijderd
Citaat:
Atje85 schreef:
ehhh dan zou ik maar eens met Planet gaan bellen want dat kan dus niet
Je hebt gelijk, Planet heeft het inmiddels ook verhoogd. Foutje van mijn kant.

Wat overigens niet wil zeggen dat je die snelheid ook meteen hebt: op GoT zijn de verhalen over beloofde verhogingen die er na vier weken nog niet waren legio.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2003, 00:49
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
nare man schreef:
Je hebt gelijk, Planet heeft het inmiddels ook verhoogd. Foutje van mijn kant.

Wat overigens niet wil zeggen dat je die snelheid ook meteen hebt: op GoT zijn de verhalen over beloofde verhogingen die er na vier weken nog niet waren legio.

Mja oke, maar bij mij is de snlheid meteen omhoog gegaan sinds de verhoging, gelukkig
Met citaat reageren
Oud 26-02-2003, 06:24
Octopus
Octopus is offline
Citaat:
nare man schreef:
Vaak heb je niet bijzonder veel keus. Net zoals vroeger met UPC, heb je in veel regio's in Nederland nog steeds niet veel keus. Als je geluk hebt kun je kiezen uit XS4ALL en Planet o.i.d., maar soms heb je ook maar keuze uit één provider.
Als er ADSL van KPN beschikbaar is heb je sowiezo veel keus. Maar bij andere netwerken zoals BBNed, Versatel etc. heb je ook keus uit meerdere providers.

Citaat:

Ik heb zelf Basic ADSL bij XS4ALL. Dat is een lijntje met een snelheid van 768Kbps downstream en 128Kbps upstream. In de praktijk vertaalt zich dat in downloaden met 80-85 Kb/sec en uploaden met 13-14 Kb/sec. Je ping ligt rond de 40 naar Nederlandse servers.
De ping naar Nederlandse servers is wel lager als 40! Ik heb zelf ook Basic van XS4All:

Code:
Pingen naar octopuz.org [80.84.233.14] met 32 byte gegevens:

Antwoord van 80.84.233.14: bytes=32 tijd=18 ms TTL=250
Antwoord van 80.84.233.14: bytes=32 tijd=20 ms TTL=250
Antwoord van 80.84.233.14: bytes=32 tijd=18 ms TTL=250
Antwoord van 80.84.233.14: bytes=32 tijd=22 ms TTL=250

Pingen naar loadbalancer.tweakers.net [213.239.154.35] met 32 byte gegevens:

Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=17 ms TTL=250
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=19 ms TTL=250
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=17 ms TTL=250
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=19 ms TTL=250
Oud 26-02-2003, 11:09
Martian
Martian is offline
Als jij of je ouders lid zijn van de HCC kan ik je HCCnet aanbevelen: 768/128 voor ongeveer hetzelfde geld als andere providers, maar ik heb er werkelijk nog nooit enige problemen mee gehad.
Oud 26-02-2003, 11:34
twim
twim is offline
Ik zweer ook bij XS4ALL
Vind ik de beste provider.
Ik heb Basic ADSL.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2003, 11:51
Hydraul!C FunK
Hydraul!C FunK is offline
Ik heb adsl comfort bij planet.
Ik heb het gelijk genomen toen het hier(Heerhugowaard e.o.) kwam.
T heeft me nix gekost, dat was toen de introductieactie.

Ik heb het dus via Planet en ben er tevreden mee. Maar ik had daarvoor nog een telefoonaansluiting dus....
Oud 26-02-2003, 11:56
Bartje
Bartje is offline
Citaat:
Martian schreef:
Als jij of je ouders lid zijn van de HCC kan ik je HCCnet aanbevelen: 768/128 voor ongeveer hetzelfde geld als andere providers, maar ik heb er werkelijk nog nooit enige problemen mee gehad.
ja klopt, ik heb ook hccnet, en ik heb er nog nooit problemen mee gehad..
Oud 26-02-2003, 12:06
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Martian schreef:
HCCnet is ook wel een goede provider, goedkoop voor leden.

Maar 128kbit upstream vind ik echt te weinig. Dan kun je eMule/eDonkey wel vergeten, want die gebruiken 10KB/s upstream, en dan houdt je nog maar heel weinig over om te kunnen downloaden (downloaden kost ook upstream). Gevolg: je kunt naast eMule/eDonkey niet lekker meer surfen, en gamen kun je vergeten.
Als ik @ 40KB/s upload is mn ping nog steeds 14 tot 50ms, wat natuurlijk ideaal is.

Maar als je niet veel wilt downloaden via P2P (KaZaA uitgezonderd) dan is dat wel een mooie keus ja, goedkoop is het zeker.
Oud 26-02-2003, 16:12
alwaysgood
alwaysgood is offline
nou als je de kans heb om kabel internet te hebben pak die dan
adsl is veelllllll te langzaam ik heb adsl maar kabel is gewoon
sneller en goedkoper en sneller neem kabel als het kan
Oud 26-02-2003, 16:45
niemand
niemand is offline
Citaat:
alwaysgood schreef:
kabel is niet overal zo snel, op sommige plaatsen is het echt heel brak
Met citaat reageren
Oud 26-02-2003, 16:56
BBEM
BBEM is offline
Citaat:
niemand schreef:
en of...
Oud 26-02-2003, 17:37
Bartje
Bartje is offline
Citaat:
Enlightenment schreef:
HCCnet is ook wel een goede provider, goedkoop voor leden.

Maar 128kbit upstream vind ik echt te weinig. Dan kun je eMule/eDonkey wel vergeten, want die gebruiken 10KB/s upstream, en dan houdt je nog maar heel weinig over om te kunnen downloaden (downloaden kost ook upstream). Gevolg: je kunt naast eMule/eDonkey niet lekker meer surfen, en gamen kun je vergeten.
Als ik @ 40KB/s upload is mn ping nog steeds 14 tot 50ms, wat natuurlijk ideaal is.

Maar als je niet veel wilt downloaden via P2P (KaZaA uitgezonderd) dan is dat wel een mooie keus ja, goedkoop is het zeker.
online game gaat goed met deze speed, ik heb er geen last van..
ja en wat dl tegelijk betreft.. alles is beter dan eDonkey.. die moet gewoon uitzetten

je moet je prioriteiten vast leggen
Oud 26-02-2003, 17:54
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
niemand schreef:

In Hilversum is Chello langzamer dan ISDN
Met citaat reageren
Oud 26-02-2003, 19:33
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
alwaysgood schreef:
Kabel en ADSL hebben elk hun eigen voordelen. Kabel is relatief goedkoop en heeft vaak hoge download snelheden. Uploaden gaat met kabel beduidend slechter, en op populaire uren zakt de snelheid in, soms zelfs op modemniveau.

ADSL is daarintegen veel stabieler en heeft hogere uploadsnelheden. Ook heb je bij ADSL bijna altijd een statisch IP adres, terwijl kabelboeren je een dynamisch IP adres geven. Dit kan belangrijk zijn als je servers wilt gaan draaien, want dan moet je met dynDNS oplossingen gaan werken, en zit een echt domein er niet in.
Oud 26-02-2003, 19:35
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
bartje1112 schreef:
online game gaat goed met deze speed, ik heb er geen last van..
ja en wat dl tegelijk betreft.. alles is beter dan eDonkey.. die moet gewoon uitzetten

je moet je prioriteiten vast leggen
Als je met 10KB/s upload, en met 30KB/s download, op je ADSL-verbinding met 128kbit upstream, hoe hoog is je ping dan? Controleer dat maar eens.

En wat bedoel je met "alles is beter dan eDonkey"? eMule kan je vast ook niet?
Oud 27-02-2003, 09:53
Bartje
Bartje is offline
Citaat:
Enlightenment schreef:
Als je met 10KB/s upload, en met 30KB/s download, op je ADSL-verbinding met 128kbit upstream, hoe hoog is je ping dan? Controleer dat maar eens.

En wat bedoel je met "alles is beter dan eDonkey"? eMule kan je vast ook niet?
dat bedoel ik met prioriteiten stellen.
of je upload en je gamed.
of je download en je gamed
niet tegelijk.

wat ik bedoel met: alles is beter dan eDonkey
is dat is niet tegen dat soort p2p prgramma`s kan
en ze dus ook niet gebruik net zoals kazaa en dus ook emule (wat ik wel degelijk ken)..
alternatieven zijn er genoeg maar daar moet je je in verdiepen (ftp, fxp om maar iets te noemen. maar mensen met dat soort p2p denken dat dat het beste is.. ach ja: who am i to judge )

Laatst gewijzigd op 27-02-2003 om 09:57.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2003, 21:15
Spacey
Spacey is offline
ik werk bij zonnet helpdesk (not to be proud of ;p)
enne dat de kpn pakketten maakt geen kut uit bij welke isp je ze haalt.
zonnet doet ook nog versatel pakketten.
family is vrij cheap enzo.

kanttekening, geen idee wat ze bij versatel uithalen.
als je problemen hebt met je verbinding dan ben je meestal goed de lul ook

verder geen idee hoe de pings enzo zijn.
denk dat family wel aardig is, iig voor surfen enzo

als je nog vast ip wil moet je snel zijn, versatel gaat dingen veranderen met paths enzo waardoor je dynamisch ipkrijgt :X
Oud 27-02-2003, 21:28
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
bartje1112 schreef:
dat bedoel ik met prioriteiten stellen.
of je upload en je gamed.
of je download en je gamed
niet tegelijk.

wat ik bedoel met: alles is beter dan eDonkey
is dat is niet tegen dat soort p2p prgramma`s kan
en ze dus ook niet gebruik net zoals kazaa en dus ook emule (wat ik wel degelijk ken)..
alternatieven zijn er genoeg maar daar moet je je in verdiepen (ftp, fxp om maar iets te noemen. maar mensen met dat soort p2p denken dat dat het beste is.. ach ja: who am i to judge )
Als je eMule gebruikt, upload en download je tegelijk. En dat gaat prima, ook als je daarnaast wilt gamen. Alleen komt het vaak voor bij zeer gelimiteerde abo's, dat de upstream verzadigd raakt, waardoor de packets vertraagd worden (wachtrij) en je pings omhoog schieten.

Dat jij eMule en eDonkey een slecht P2P-programma vindt, moet je verder zelf weten. Maar eMule en ShareReactor zijn niet voor niets zo populair geworden.
Oud 28-02-2003, 09:28
Bartje
Bartje is offline
Citaat:
Enlightenment schreef:
Als je eMule gebruikt, upload en download je tegelijk. En dat gaat prima, ook als je daarnaast wilt gamen. Alleen komt het vaak voor bij zeer gelimiteerde abo's, dat de upstream verzadigd raakt, waardoor de packets vertraagd worden (wachtrij) en je pings omhoog schieten.

Dat jij eMule en eDonkey een slecht P2P-programma vindt, moet je verder zelf weten. Maar eMule en ShareReactor zijn niet voor niets zo populair geworden.
roken is ook populair en dat is ook slecht
(ok dat was de beste vergelijking waar ik mee kon komen.. )
dat het populair is heeft niets met de kwaliteit te maken btw
kazaa is ook niet hoogstaand en ook populair

en gelimiteerd moet je nooit nemen, alleen als je er echt van overtuigd bent dat je uitsluitend gaat surfen, en niet gaat dl
want dan zit je zo aan je limiet
Oud 28-02-2003, 10:50
niemand
niemand is offline
Citaat:
Spacey schreef:
als je nog vast ip wil moet je snel zijn, versatel gaat dingen veranderen met paths enzo waardoor je dynamisch ipkrijgt :X
wanneer ergens gaan ze dat doen?
en is het dan niet zo dat als mn bak 24/7 online is ik wel elke keer mn ip mag houden?
Met citaat reageren
Oud 28-02-2003, 11:16
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
bartje1112 schreef:
en gelimiteerd moet je nooit nemen, alleen als je er echt van overtuigd bent dat je uitsluitend gaat surfen, en niet gaat dl
want dan zit je zo aan je limiet
Gelimiteerd moet je nooit nemen? Dus jij zegt dat 'ie 8Mbit ADSL moet nemen voor €99 - €119/maand moet nemen?
Dat lijkt me ook weer overdreven. Een leuk 1024/512 abo met 20GB limiet is heel goed te doen voor dingen downloaden. En nog enigszins betaalbaar met €59/maand.

Ennuh, roken is niet slecht, roken is dodelijk.
Oud 28-02-2003, 12:02
Bartje
Bartje is offline
Citaat:
Enlightenment schreef:
Gelimiteerd moet je nooit nemen? Dus jij zegt dat 'ie 8Mbit ADSL moet nemen voor €99 - €119/maand moet nemen?
Dat lijkt me ook weer overdreven. Een leuk 1024/512 abo met 20GB limiet is heel goed te doen voor dingen downloaden. En nog enigszins betaalbaar met €59/maand.

Ennuh, roken is niet slecht, roken is dodelijk.
dat heb ik niet gezegd.. hij moet eerst duidelijk maken wat ie er mee wil. (surfen, gamen, dl, ul)
dan kan ik pas een oordeel geven.

ennuh als roken dodelijk is.. lijkt het mij toch best wel slecht.
Oud 28-02-2003, 12:15
Verwijderd
Wij gebruiken HCCnet lite. Veel klagen heb ik niet, ik download toch geen films of games. En dat uurtje wachten op een nieuwe photoshop kan ik ook nog wel hebben.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2003, 12:28
niemand
niemand is offline
ik heb nu planet adsl standard (256/64)
als k in me nieuwe huis zit ga ik naar zon bb family (512/128), omdat planet in april een datalimiet van 1gb wil invoeren en omdat ik dan een wat hogere upload heb
Met citaat reageren
Oud 28-02-2003, 12:33
Enlightenment
Enlightenment is offline
Bij Lite abo's gaat het geeneens om de snelheid, 256kbit is wel aardig. Maar met een datalimiet van 1GB of 2GB kun je downloaden vergeten, eens per maand een filmpje misschien, maar dan houdt het ook snel op. Het abo is voornamelijk bedoeld als chat/surf/email abo, en daarvoor is het uitstekend geschikt.
Oud 01-03-2003, 14:43
SaturdayNightFever
SaturdayNightFever is offline
Maar wat ook misschien een probleem kan vormen bij keuze uit adsl-abo's, is het feit dat sommige mensen hun telefoonaansluiting bij bijvoorbeeld Priority Telecom (onderdeel van UPC) hebben en niet bij KPN.
EN ik zie dat bijna allemaal via KPN gaan, dus is het voor die mensen niet mogelijk of zijn er nog mogelijkheden?
Met citaat reageren
Oud 01-03-2003, 16:14
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
SaturdayNightFever schreef:
Maar wat ook misschien een probleem kan vormen bij keuze uit adsl-abo's, is het feit dat sommige mensen hun telefoonaansluiting bij bijvoorbeeld Priority Telecom (onderdeel van UPC) hebben en niet bij KPN.
EN ik zie dat bijna allemaal via KPN gaan, dus is het voor die mensen niet mogelijk of zijn er nog mogelijkheden?
Cistron was vroeger ook zelf telco aanbieder, nu huren ze het stukje telefoonlijn van de nummercentrale tot je huis van KPN. Maar Mxstream vangt KPN al helemaal veel voor, een vergoeding per MB.

Maar ik weet niet of mensen met een andere aansluiting, dus niet van KPN, ook ADSL kunnen aanvragen, zou je bij je telco moeten vragen.
Reageren

Regels voor berichten