Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Vaak heb je niet bijzonder veel keus. Net zoals vroeger met UPC, heb je in veel regio's in Nederland nog steeds niet veel keus. Als je geluk hebt kun je kiezen uit XS4ALL en Planet o.i.d., maar soms heb je ook maar keuze uit één provider.
Ik heb zelf Basic ADSL bij XS4ALL. Dat is een lijntje met een snelheid van 768Kbps downstream en 128Kbps upstream. In de praktijk vertaalt zich dat in downloaden met 80-85 Kb/sec en uploaden met 13-14 Kb/sec. Je ping ligt rond de 40 naar Nederlandse servers. Je betaalt er 51,50 euro per maand voor, plus de aansluitkosten en het doe-het-zelfpakket (als je slim bent neem je dat, anders betaal je honderdvijftig euro extra). Dat doe-het-zelfpakket met een Alcatel USB-modem kost geloof ik 75 euro (de set-upkosten van KPN bedragen ook 75 euro). Je kunt de actuele prijzen natuurlijk nalezen op www.xs4all.nl Ik ben er erg tevreden over. Een vriend van mij in de buurt heeft Planet Internet en daar ligt de snelheid beduidend lager, ook omdat Planet z'n Basic-ADSL abonnement nog niet verhoogd heeft (het is nu nog 512Kbps). Als je geluk hebt en het abonnement van Demon Internet (https://services.nl.demon.net/xdsl/) kunt krijgen, dan zou ik dat nemen. Zoals je op die site kunt zien krijg je voor 65 euro per maand en wat aansluitkosten een abonnement met 2048Kbps downstream en maar liefst 512Kbps upstream ![]() |
![]() |
|
Breedband begint vanaf 512/256kbit. Met 128kbit gaat eMule/eDonkey niet echt fijn. Als je alleen wilt surfen is ADSL Lite genoeg voor rond de €25 à €35.
Wil je flink downloaden, dan kan ik je Cistron MAXX aanbevelen. Dit is een ongelimiteerde ADSL verbinding. 8Mbit downstream en 512kbit upstream, met een limiet van 100GB per maand. €99 per maand. Wil je iets er tussenin, dan zou je aan 1024/512 of 2048/512 kunnen denken. Goede providers zijn XS4ALL en Cistron. www.xs4all.nl www.cistron.nl
|
![]() |
bij de weg
Planet basic is maar 256 downstream en 64 upstream net zoals bij alle andere providers de Lite-versies ofzo ikzelf heb zonnet-lite het werkt uitstekend en een Pink van meestal 150 op nederlandse servers d8 ik(kan ook engels zijn) test je snelheid en kijk op deze site eens |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wat overigens niet wil zeggen dat je die snelheid ook meteen hebt: op GoT zijn de verhalen over beloofde verhogingen die er na vier weken nog niet waren legio. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Mja oke, maar bij mij is de snlheid meteen omhoog gegaan sinds de verhoging, gelukkig ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Code:
Pingen naar octopuz.org [80.84.233.14] met 32 byte gegevens: Antwoord van 80.84.233.14: bytes=32 tijd=18 ms TTL=250 Antwoord van 80.84.233.14: bytes=32 tijd=20 ms TTL=250 Antwoord van 80.84.233.14: bytes=32 tijd=18 ms TTL=250 Antwoord van 80.84.233.14: bytes=32 tijd=22 ms TTL=250 Pingen naar loadbalancer.tweakers.net [213.239.154.35] met 32 byte gegevens: Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=17 ms TTL=250 Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=19 ms TTL=250 Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=17 ms TTL=250 Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=19 ms TTL=250
|
Ik heb adsl comfort bij planet.
Ik heb het gelijk genomen toen het hier(Heerhugowaard e.o.) kwam. T heeft me nix gekost, dat was toen de introductieactie. Ik heb het dus via Planet en ben er tevreden mee. Maar ik had daarvoor nog een telefoonaansluiting dus....
||
Citaat:
||
Citaat:
Maar 128kbit upstream vind ik echt te weinig. Dan kun je eMule/eDonkey wel vergeten, want die gebruiken 10KB/s upstream, en dan houdt je nog maar heel weinig over om te kunnen downloaden (downloaden kost ook upstream). Gevolg: je kunt naast eMule/eDonkey niet lekker meer surfen, en gamen kun je vergeten. Als ik @ 40KB/s upload is mn ping nog steeds 14 tot 50ms, wat natuurlijk ideaal is. Maar als je niet veel wilt downloaden via P2P (KaZaA uitgezonderd) dan is dat wel een mooie keus ja, goedkoop is het zeker.
||
Citaat:
ja en wat dl tegelijk betreft.. alles is beter dan eDonkey.. die moet gewoon uitzetten ![]() je moet je prioriteiten vast leggen ![]()
||
Citaat:
ADSL is daarintegen veel stabieler en heeft hogere uploadsnelheden. Ook heb je bij ADSL bijna altijd een statisch IP adres, terwijl kabelboeren je een dynamisch IP adres geven. Dit kan belangrijk zijn als je servers wilt gaan draaien, want dan moet je met dynDNS oplossingen gaan werken, en zit een echt domein er niet in.
||
Citaat:
En wat bedoel je met "alles is beter dan eDonkey"? eMule kan je vast ook niet?
||
Citaat:
of je upload en je gamed. of je download en je gamed niet tegelijk. wat ik bedoel met: alles is beter dan eDonkey is dat is niet tegen dat soort p2p prgramma`s kan en ze dus ook niet gebruik net zoals kazaa en dus ook emule (wat ik wel degelijk ken).. alternatieven zijn er genoeg maar daar moet je je in verdiepen (ftp, fxp om maar iets te noemen. maar mensen met dat soort p2p denken dat dat het beste is.. ach ja: who am i to judge ![]()
Laatst gewijzigd op 27-02-2003 om 09:57. |
![]() |
|
ik werk bij zonnet helpdesk
![]() enne dat de kpn pakketten maakt geen kut uit bij welke isp je ze haalt. zonnet doet ook nog versatel pakketten. family is vrij cheap enzo. kanttekening, geen idee wat ze bij versatel uithalen. als je problemen hebt met je verbinding dan ben je meestal goed de lul ook ![]() verder geen idee hoe de pings enzo zijn. denk dat family wel aardig is, iig voor surfen enzo ![]() als je nog vast ip wil moet je snel zijn, versatel gaat dingen veranderen met paths enzo waardoor je dynamisch ipkrijgt :X
|
![]() |
||
Citaat:
Dat jij eMule en eDonkey een slecht P2P-programma vindt, moet je verder zelf weten. Maar eMule en ShareReactor zijn niet voor niets zo populair geworden.
||
Citaat:
![]() (ok dat was de beste vergelijking waar ik mee kon komen.. ![]() dat het populair is heeft niets met de kwaliteit te maken btw kazaa is ook niet hoogstaand en ook populair en gelimiteerd moet je nooit nemen, alleen als je er echt van overtuigd bent dat je uitsluitend gaat surfen, en niet gaat dl want dan zit je zo aan je limiet
||
Citaat:
Dat lijkt me ook weer overdreven. Een leuk 1024/512 abo met 20GB limiet is heel goed te doen voor dingen downloaden. En nog enigszins betaalbaar met €59/maand. Ennuh, roken is niet slecht, roken is dodelijk.
||
Citaat:
dan kan ik pas een oordeel geven. ennuh als roken dodelijk is.. lijkt het mij toch best wel slecht.
|
Bij Lite abo's gaat het geeneens om de snelheid, 256kbit is wel aardig. Maar met een datalimiet van 1GB of 2GB kun je downloaden vergeten, eens per maand een filmpje misschien, maar dan houdt het ook snel op. Het abo is voornamelijk bedoeld als chat/surf/email abo, en daarvoor is het uitstekend geschikt.
|
![]() |
Maar wat ook misschien een probleem kan vormen bij keuze uit adsl-abo's, is het feit dat sommige mensen hun telefoonaansluiting bij bijvoorbeeld Priority Telecom (onderdeel van UPC) hebben en niet bij KPN.
EN ik zie dat bijna allemaal via KPN gaan, dus is het voor die mensen niet mogelijk of zijn er nog mogelijkheden? |
![]() |
||
Citaat:
Maar ik weet niet of mensen met een andere aansluiting, dus niet van KPN, ook ADSL kunnen aanvragen, zou je bij je telco moeten vragen.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
slechte internetverbinding Hoii | 13 | 31-01-2007 21:37 | |
Software & Hardware |
Laptop kopen MB | 3 | 14-08-2006 09:00 | |
Algemene schoolzaken |
Help met deze enquête Parus Caeruleus | 23 | 13-02-2004 15:40 | |
Software & Hardware |
[Wireless] PCI WLAN Adapter nodig voor Asus WL-500g aap777 | 6 | 03-12-2003 14:48 | |
Software & Hardware |
[adsl] verschillen? Harrie | 22 | 28-11-2002 17:45 | |
Software & Hardware |
ADSL - Hier echt niet verkrijgbaar via ISDN? Snufje | 11 | 01-11-2001 17:06 |