Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-11-2002, 16:49
MrfUbU
MrfUbU is offline
Ik heb vandaag te horen gekregen dat ik geen pheiffer heb. Ik weet dus niet wat ik nu wel heb. Ben heel snel moe net alsof ik niet me gedachten op de wereld sta, beetje vreemd. Het lijkt net alsof ik niet goed wakker word s'ochtends vroeg alsof ik nog steeds in een droom leef. P.s. Ik gebruik geen drugs, alcohol enz.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2002, 16:56
ekki
ekki is offline
hmm, vervelend. misschien kan je je op wat anders laten testen dat ook moeheid veroorzaakt. cytomegalie is een broertje/zusje van pfeiffer.
Oud 06-11-2002, 00:12
Silent Enigma
Silent Enigma is offline
Citaat:
ekki schreef:
hmm, vervelend. misschien kan je je op wat anders laten testen dat ook moeheid veroorzaakt. cytomegalie is een broertje/zusje van pfeiffer.
het cytomegalovirus idd (waar ong. de helft van de nederlanders positief voor is), maar dat kreng is vrij onschuldig.

overigens, er zijn oneindig veel aandoeningen die moeheid veroorzaken... als je er ontzettend veel last van hebt en als de huisarts niet met een goede diagnose of een aanwijzing tot een diagnose komt, moet je misschien even met de psycholoog overleggen (uiteraard in overleg met huisarts)

vaak zijn er onderliggende oorzaken waar de psycholoog beter achter kan komen dan de huisarts.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2002, 07:22
ekki
ekki is offline
Citaat:
Silent Enigma schreef:
het cytomegalovirus idd (waar ong. de helft van de nederlanders positief voor is), maar dat kreng is vrij onschuldig.

overigens, er zijn oneindig veel aandoeningen die moeheid veroorzaken... als je er ontzettend veel last van hebt en als de huisarts niet met een goede diagnose of een aanwijzing tot een diagnose komt, moet je misschien even met de psycholoog overleggen (uiteraard in overleg met huisarts)

vaak zijn er onderliggende oorzaken waar de psycholoog beter achter kan komen dan de huisarts.
idd, er zijn ook veel virussen die moeheid kunnen veroorzaken terwijl het virus daar eigenlijk niet voor 'bedoeld' is.

alternatieve geneeswijzen? is een mogelijkheid...
Oud 06-11-2002, 10:59
Silent Enigma
Silent Enigma is offline
Citaat:
ekki schreef:
idd, er zijn ook veel virussen die moeheid kunnen veroorzaken terwijl het virus daar eigenlijk niet voor 'bedoeld' is.

alternatieve geneeswijzen? is een mogelijkheid...
het hoeft niet eens zozeer een virus te zijn, het kan ook het gevolg zijn van een ongezonde levensstijl. wat op dit forum vaak wordt genoemd is een onregelmatig ritme. daar zit natuurlijk ook wat in.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2002, 18:17
Verwijderd
tja kheb er ook last van...
maar bij mij schuiven ze het af op: "dat mijn lichaam nou eenmaal snel (HEEL SNEL) moe is"

en daarmee is et dan heerlijk opgelost
Met citaat reageren
Oud 07-11-2002, 12:24
Miss Helena
Miss Helena is offline
en ikke heb wel pfeiffer
Oud 12-11-2002, 11:19
Verwijderd
Hmz :/
Ik heb ook bloed laten testen vanwege moeheid, was geen pfeiffer, geen bloedarmoede alhoewel het wel beetje op t randje zat, en wel een te hoge bezinking...
En naja nu moet ik over een week ofzo weer naar dokter als ik nog steeds moe ben, dus zie dan wel...
Met citaat reageren
Oud 13-11-2002, 15:20
K-Cobain
K-Cobain is offline
Ik heb dit dus ook al een tijd. Ik moet me al sinds een half jaar laten testen op pfeiffer, maar dat was omdat ik zelf d8 dat ik het zou hebben. (Ik heb me namelijk wel op andere dingen zoals bloedarmoede en suikerziekte (om andere redenen) laten testen.) Maar daar kwam toen iets belangrijkers tussen.

Maar wat ik wou zeggen: misschien kun je naar de chiropracter, daar ben ik ook een tijdje heen geweest. Ik ben gestopt omdat ik naja.. daarom. Maar iig niet omdat ik er geen vertrouwen in had. Misschien kun je dat proberen ipv een psycholoog. Nou, succes!
Met citaat reageren
Oud 13-11-2002, 16:08
halve gare
halve gare is offline
moet zeggen ben laast nadat ik al een jaar vermoeid thuis was naar een natuurarts geweest en die kon vrij snel zien wat het was en zei dat ik na nieuwjaar alweer een stuk beter zal voelen! en dan heb je eerst een jaar thuis gezeten bij een psycholoog gelopen want het was allemaal psychisch en bij zo'n natuurarts kon je er achter wat je echt hebt en kan je ook nog eens helpen!! erg aan te raden!

maar jammer genoeg kunnen ze het natuurlijk ook nie altijd vinden maar je hjebt bij een natuurarts wel een veel grotere kans

Regels voor berichten