Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-11-2002, 17:24
wortelQ
wortelQ is offline
Om een relatie met iemand te hebben met je van hem/haar houden.
Om een relatie te beginnen is verliefd zijn wel zo makkelijk.

Een relatie beginnen met iemand van wie je houd, terwijl je op een ander verliefd ben gaat niet echt werken.....
Oud 06-11-2002, 18:34
Herrie
Herrie is offline
Citaat:
Verliefdheid is een emotie. Emoties komen voort uit gedachten die wij over een gebeurtenis en / of entiteit hebben. Gedachten kunnen gemodificeerd worden.
Een uitspraak van de grote ******** in een ander topic hier

Ik denk dat je best je leven kan delen met iemand met wie je heel veel gemeen hebt. Het verliefd zijn is van tijdelijke aard.

Ik denk dat liefde belangrijker is in een relatie. Tevens denk ik dat liefde er bij sommige mensen al heel snel kan zijn, bij andere mensen duurt dit langer
Met citaat reageren
Oud 06-11-2002, 19:48
Gothic
Gothic is offline
Zoek met 'zoek' naar een topic van nare man - Verliefdheid is Onzin... Daar staat dit in, en nog beter verwoord ook
Oud 06-11-2002, 19:58
fruitvliegje
fruitvliegje is offline
Ik denk dat je elkaar wel zeker graag moet zien.
ALs die jongen of meisje dezelfde achtergrond en interesses ofzo heeft,ok
maar wie weet is die persoon oersaai ofzo...
Er moet gewoon iets aan hem/haar zijn dat je ene diep gevoel geeft,zodat je je leven ermee wil delen.

that's my point of view
Met citaat reageren
Oud 06-11-2002, 20:01
fruitvliegje
fruitvliegje is offline
quote:
Verliefdheid is een emotie. Emoties komen voort uit gedachten die wij over een gebeurtenis en / of entiteit hebben. Gedachten kunnen gemodificeerd worden.

jep,wijze uitspraak, maar voor graag zien telt dit niet denk ik, of voor houden van.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2002, 20:23
Piccola
Piccola is offline
Ik snap sowieso al niet dat je met gewoon een vriend seks wilt hebben. Ik kan geen seks met iemand hebben als ik niet van hem hou, want anders voel ik er niets bij. Ik ga mijn leven toch niet delen met iemand waar ik niet van hou?!? En nu heb ik het over de soort liefde die je hebt voor je geliefde en niet voor gewoon een goeie vriend(in). Die liefde is heel anders. Najah, vaag, kan het ook niet goed onder woorden brengen, maar ben het in ieder geval heel erg oneens met je stelling.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2002, 21:25
wortelQ
wortelQ is offline
Ik denk ook wel dat je naar elkaar toe moet groeien, en dat kan zeker zonder verliefheid. Maar ik denk niet dat je een relatie begint zonder verliefd te zijn. Ten minste, dat zou ik dnek ik niet doen.
Wat dan wel weer kan (naar mijn mening) is na elkaar toe groeien, op een bepaald punt verliefd worden en vervolgens een relatie beginnen. En dan gaat die verliefdheid langzaam weg en komt er "houden van" voor in die plaats, die op zijn beurt ook al ver voor de relatie en de verliefdheid aanwezig kan zijn.

In het kort: Een relatie BEGINNEN zonder verliefdheid lijkt MIJ niet zo logisch. Maar een relatie hoeft niet te stoppen als de verliefdheid weg is. "Houden van" is genoeg om een relatie staande te houden. Maar dat kan ook heel goed buiten een relatie, of zelfs naast een andere relatie.
Reageren

Regels voor berichten