Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-11-2002, 12:15
Wasteland
Wasteland is offline
Ik heb het gevoel dat ik door mijn depressie heel anders ben geworden. Eerst een zeer druk iemand die van alles bij elkaar zevert. Nu iemand die veel koeler en afstandelijker is. Iemand die veel agressiever tegen de dingen aan kijkt.
Oud 03-11-2002, 12:17
Quiana
Quiana is offline
Hm.. kan ja..
Ik zie bij mezelf ook wel dat ik ben verandert,
vooral als ik in een heldere periode zit.
Serieuser, pessimistischer.
Ik denk dat verandering er sowieso
bij hoort als je ouder wordt,
en bij een depressie merk je
dat misschien wel meer..
Oud 03-11-2002, 12:21
Wasteland
Wasteland is offline
Citaat:
Betamethason schreef:
Hm.. kan ja..
Ik zie bij mezelf ook wel dat ik ben verandert,
vooral als ik in een heldere periode zit.
Serieuser, pessimistischer.
Ik denk dat verandering er sowieso
bij hoort als je ouder wordt,
en bij een depressie merk je
dat misschien wel meer..
Jah, inderdaad. Maar het voelt zo raar aan allemaal. Kweenie, kan het gewoon niet goed plaatsen.
Oud 03-11-2002, 13:29
Gothic
Gothic is offline
in de pubertijd veranderen wij allemaal...
Oud 03-11-2002, 13:38
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
Gothic schreef:
in de pubertijd veranderen wij allemaal...
Dus is er waarschijnlijk ook nooit sprake geweest van een authentieke depressie.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2002, 13:54
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
Dus is er waarschijnlijk ook nooit sprake geweest van een authentieke depressie.
Dat heb je mij nooit horen zeggen Joost...

Als de dokter het zegt, dan is het zo
Oud 03-11-2002, 20:46
Anne
Anne is offline
*is ook veranderd* Ik denk dat ik serieuzer ben geworden, niet op alle gebieden , maar over het algemeen wel.
Oud 04-11-2002, 13:46
wondersbestaan
wondersbestaan is offline
Het is heel begrijpelijk dat je hierdoor bent veranderd. Je hebt veel meegemaakt, en hebt 'de dingen' van een heel andere kant bekeken. Je bent er mentaal een stuk door gegroeid, en waarschijnlijk ben je er ook veel volwassener door geworden. Maar het kan inderdaad wel heel kut voelen. Elke keer als je denkt dat je jezelf hebt leren kennen, ben je alweer veranderd, en moet je opnieuw beginnen. En dat is best wel heel vaag. Maar veel kan je er niet aan doen denk ik. Het is gewoon heel belangrijk dat je jezelf leert te accepteren, hoe moeilijk dat ook is.
Oud 05-11-2002, 09:59
HappyPhantom
HappyPhantom is offline
Iedereen maakt dat wel mee in zijn puberteit, al dan niet na/door een depressie/mindere periode/... Geleidelijk aan zal iedereen veranderen, alleen heb je het bij jezelf waarschijnlijk eerder in de gaten dan bij anderen.
Oud 05-11-2002, 11:41
Wasteland
Wasteland is offline
Citaat:
wondersbestaan schreef:
Het is heel begrijpelijk dat je hierdoor bent veranderd. Je hebt veel meegemaakt, en hebt 'de dingen' van een heel andere kant bekeken. Je bent er mentaal een stuk door gegroeid, en waarschijnlijk ben je er ook veel volwassener door geworden. Maar het kan inderdaad wel heel kut voelen. Elke keer als je denkt dat je jezelf hebt leren kennen, ben je alweer veranderd, en moet je opnieuw beginnen. En dat is best wel heel vaag. Maar veel kan je er niet aan doen denk ik. Het is gewoon heel belangrijk dat je jezelf leert te accepteren, hoe moeilijk dat ook is.
Zelf ontwikkeling en vooral het meemaken van veranderingen is bij mij een hele opgave. Ik heb de veranderingen eigenlijk nooit toegegeven maar nu ik op deze leeftijd terecht gekomen ben heeft alles een andere wending gekregen. De verandering die ik nou opmerk is van dusdanige omvang dat het zeer moeilijk is om alles te verwerken en te plaatsen.

P.S Bedankt voor je reactie!
Oud 05-11-2002, 14:16
Pletterprater
Pletterprater is offline
Citaat:
Wasteland schreef:
Zelf ontwikkeling en vooral het meemaken van veranderingen is bij mij een hele opgave. Ik heb de veranderingen eigenlijk nooit toegegeven maar nu ik op deze leeftijd terecht gekomen ben heeft alles een andere wending gekregen. De verandering die ik nou opmerk is van dusdanige omvang dat het zeer moeilijk is om alles te verwerken en te plaatsen.

P.S Bedankt voor je reactie!
(voor de anderen) Sinds wanneer heeft dit iets te maken met pubertijd als hij al 21 is? (/voor de anderen)

Eigenlijk wil ik nu gaan verwijzen naar een stukje tekst dat iemand anders ergens op dit forum heeft gezet:

je moet beginnen om alle dingen eens rustig op een rijtje gaan zetten daarna zou je eens kunnen kijken wat je er aan kunt doen. Praat erover met anderen, net als je nou doet. Denk maar zo voor alles is een oplossing.

Je zult dit stukje tekst wel herkennen schat ik.
Verandering is een zeer normaal verschijnsel, alles veranderd, constant, ook al denk je van niet. Bij grote veranderingen zoals deze, die je nu meemaakt, denk ik dat het slim is op een rijtje te zetten, hoe je eerst was, hoe je nu bent, of deze veranderingen positief zijn volgens jou en of deze veranderingen wellicht veranderd dienen te worden opdat ze positiever dan wel nuttiger uitkomen voor jou. Zoals de genie al zei toen hij bovenstaande quote schreef, zet alles op een rijtje. Op deze manier leer je er goed bij stil staan en... praat erover met anderen. (alhoewel ik weet dat je dit in ieder geval gedeeltelijk al doet)

Weet wel, dat alles goede en slechte kanten heeft, koeler en afstandelijker zijn is een manier om jezelf te beschermen en minder harde psychische klappen te ontvangen. Ook geeft het je de mogelijkheid naar de omgeving te kijken op een andere manier en... om dit nieuwe beeld van de omgeving te vergelijken met het beeld dat je zou hebben gehad van deze zelfde omgeving. Denk maar aan wat ik gister heb verteld (IRL), wel eens waar ging dat over een ander topic, maar zeer zeker kan jij het ook toepassen. Gebruik deze verandering ten goede van jezelf...
Oud 05-11-2002, 20:57
kleine wicca
kleine wicca is offline
Hmmm jah, nadat mn vriendje het had uitgemaakt wasik heel anders gaan denken. zovan jongens zijn eikels, en dat heeft ervoor gezorgd dat ik sterker ben geworden en mensen niet zo belachelijk snel vertrouw
Oud 06-11-2002, 17:05
Wasteland
Wasteland is offline
Citaat:
Pletterprater schreef:
(voor de anderen) Sinds wanneer heeft dit iets te maken met pubertijd als hij al 21 is? (/voor de anderen)

Je zult dit stukje tekst wel herkennen schat ik.
Verandering is een zeer normaal verschijnsel, alles veranderd, constant, ook al denk je van niet. Bij grote veranderingen zoals deze, die je nu meemaakt, denk ik dat het slim is op een rijtje te zetten, hoe je eerst was, hoe je nu bent, of deze veranderingen positief zijn volgens jou en of deze veranderingen wellicht veranderd dienen te worden opdat ze positiever dan wel nuttiger uitkomen voor jou. Zoals de genie al zei toen hij bovenstaande quote schreef, zet alles op een rijtje. Op deze manier leer je er goed bij stil staan en... praat erover met anderen. (alhoewel ik weet dat je dit in ieder geval gedeeltelijk al doet)

Weet wel, dat alles goede en slechte kanten heeft, koeler en afstandelijker zijn is een manier om jezelf te beschermen en minder harde psychische klappen te ontvangen. Ook geeft het je de mogelijkheid naar de omgeving te kijken op een andere manier en... om dit nieuwe beeld van de omgeving te vergelijken met het beeld dat je zou hebben gehad van deze zelfde omgeving. Denk maar aan wat ik gister heb verteld (IRL), wel eens waar ging dat over een ander topic, maar zeer zeker kan jij het ook toepassen. Gebruik deze verandering ten goede van jezelf...
Klopt maar door alle veranderingen in een keer opte merken ben ik depressief geworden. De klap is te groot en inderdaad net wat je zegt, alles op een rijtje zetten is hard nodig alleen kost dit veel tijd. Maar ik ben al bijna uit die fase naar mijn mening..... Zul je afgelopen maandag wel gemerkt hebben denk ik................
Oud 06-11-2002, 18:25
Pletterprater
Pletterprater is offline
Nee, inderdaad, daar heb je gelijk in... je was vorige maandag vrij zeker van je zaken en kwam in ieder geval vrolijk over. Euhm... topic nu beetje overbodig? ... of uiteraard nog goed te gebruiken voor andere mensen die in deprietje vallen.
Oud 07-11-2002, 13:16
Wasteland
Wasteland is offline
Citaat:
Pletterprater schreef:
Nee, inderdaad, daar heb je gelijk in... je was vorige maandag vrij zeker van je zaken en kwam in ieder geval vrolijk over. Euhm... topic nu beetje overbodig? ... of uiteraard nog goed te gebruiken voor andere mensen die in deprietje vallen.

Goed te gebruiken voor anderen.......... Overbodig is het nooit!!

Groeten,

Rob
Reageren

Regels voor berichten