Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Het collegegeld is voor het HBO als de universiteit even hoog. De kamerhuur verschilt in principe ook niet en ook je studiefincanciering is even hoog. Alleen kan het boekengeld verschillen. Maar het is zeker niet zo dat bij elke universitaire opleiding het boekengeld hoger is dan een willekeurige HBO. Bovendien verschillen de kosten per opleiding ook nogal. Zo heb je bijvoorbeeld als je een HTS opleiding doet veel practicumkosten terwijl als je een letterenstudie doet, je waarschijnlijk goedkoper uit bent. Rechten is de goedkoopste studie, geneeskunde en tandheelkunde de duurste (vanwege bijv. instrumenten enz. die je moet aanschaffen).
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Hmm poeh, rechten ben ik ook vrij veel aan boeken kwijt hoor. Volgens mij zijn er wel goedkoper studies (zoals de studie die ik vorig jaar deed). Maar het lijkt me enigszins vreemd om daar je studiekeuze op te baseren (zo lang het geen duizenden euro's scheelt dan...).
|
![]() |
je kan ook kjiken voor 2e hands boeken, winkels als de slegte enzo zijn in iedere studentenstad goed vertegenwoordigd.
maar als je op je boeken wil besparen vooral geen rechten, letteren, medicijnen, geschiedenis, techniek (vooral EL en WB zjin erg). Economie of chemie valt nog mee. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En bedenk, met een universitaire opleiding ga je later, als je mazzel hebt, meer verdienen dan met een hbo opleiding. ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|