![]() |
|
![]() |
ik heb clearasil ook een tijdje gebruikt en bij mij werkte het ook niet. Het is eigenlijk niet zo'n goed middeltje omdat het je huid te hard uitdroogt en aantast. Ik maak m'n huid gewoon elke zo goed mogelijk schoon en doe er een beetje dagcrème voor vette huid op. Hierdoor vermindert de talgproductie en krijg je minder puistjes.
|
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Of er een causaal verband is tussen het gebruik van Clearasil en het ontstaan van puistjes weet ik niet. Ik weet wel dat Clearasil weinig nut heeft. Puistjes ontstaan door verstopte talgkliertjes, dus een vette huid zal eerder kans hebben op het ontstaan van puistjes dan een droge. Gewoon vaak wassen met zeep helpt du al puistjes voorkomen.
|
![]() |
|
Ik blijf erbij dat we tegenwoorig veel teveel rommel op onze huid smeren.
Cremetjes om de huid overdag er zo en zo uit te laten zien, lotionnetje om het er weer af te halen, onder douche om -hydrateren -antipuistjes -makeupremovend -..., dan een nachtcreme om huid te ontspannen en romme lvan overdag teniet te doen, af te wisselen met anti-rimpel creme. Waar zijn we nu mee bezig... Waarom je gezicht niet gewoon met water en een washandje / eigen hadn wassen? Of een tijdje boven warm water hangen met je hoofd, zo gaan je porien open en kan je al die talg gewoon wegvegen... (alhoewel dit ook uitdroogt). Rommel bestrijden met rommel veroorzaakt meer rommel, imho. |
![]() |
||
Citaat:
nouja, ik weet niet waar ik dat gelezen heb. veel verhalen erover...
|
Hmjah het klopt wel, clerasil reinigt de poriën, maar het vet dat er normaal in zit is dan ook weg, en je huid is dan nóg vatbaarder voor ophoping v/d talgklieren, omdat die als een gek gaan werken om weer vet in de poriën te krijgen. Dus ja, als je het een dagje dan niet gebruikt is 't 3x zo erg terug.
||
Citaat:
REIE
|
![]() |
Af en toe een reinigingsmasker doet wonderen
![]() ![]() Op je voeding letten helpt ook zeker (althans bij mij). Ik merk echt het verschil tussen wanneer ik gezond eet of niet ![]() |
![]() |
||
Citaat:
en wat betreft clerasil; Ik vind het ook rotspul, het irriteert als de tering. Ik gebruik nu producten die gewoon goed reinigen en niet agressief zijn van dr van der Hoog ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Help me (puistjes-probleem) dominique192 | 12 | 21-03-2011 18:02 | |