Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-02-2002, 14:52
Me_Myself_and_I
Me_Myself_and_I is offline
Ik heb een paar vraagjes over de huisarts.
Ik wil er namelijk om een bepaalde reden heen, maar ik wil niet dat mijn ouders erachter komen. Kan dit? Sommige mensen zeggen van wel, maar mijn ouders betalen toch voor mijn bezoekjes?!

En is het ook belangrijk wat voor verzekering we hebben?

Alvast bedankt,
xxx
Eefje

[EDIT]Nog 1 vraagje: Kun je zomaar zonder afspraak binnenvallen bij een huisarts?![/EDIT]

[Dit bericht is aangepast door Me_Myself_and_I (07-02-2002).]
Met citaat reageren
Oud 07-02-2002, 14:57
Deugenietje
Deugenietje is offline
Ik dacht altijd dat een huisarts zwijgplicht had
Oud 07-02-2002, 15:00
Me_Myself_and_I
Citaat:
Deugenietje schreef:
Ik dacht altijd dat een huisarts zwijgplicht had
Ja volgens mij ook, maar ik snap niet helemaal hoe dat dan met die rekeningen moet.. Want die zijn toch voor mijn ouders. Of krijgen mijn ouders die niet eens te zien en gaan ze gelijk door naar de verzekering? En maakt het per verzekering ook nog uit of mijn ouders ze te zien krijgen? (bijvoorbeeld een verzekering die niet alles dekt ofzo..?)
Met citaat reageren
Oud 07-02-2002, 15:03
Verwijderd
Ik ben ook 1x zonder medeweten van mn ouders naar de huisarts gegaan. Ik heb hem vanuit een fooncel gebeld toen (bij gebrek aan beltegoed ) en had tegen de secretaresse verteld dat ik niet wilde dat mijn ouders van mijn bezoekje op de hoogte waren. De rekening wordt dan naar je verzekering gestuurd. Mn ouders hebben er inderdaad nooit iets van gemerkt.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2002, 15:18
~sweetgirl~
~sweetgirl~ is offline
Citaat:
Me_Myself_and_I schreef:

[EDIT]Nog 1 vraagje: Kun je zomaar zonder afspraak binnenvallen bij een huisarts?![/EDIT]

Nou je moet toch wel een afspraak maken. Das bij onze huisarts tenminste zo. Behalve als het spoed is...

Met citaat reageren
Oud 07-02-2002, 16:24
ekki
ekki is offline
je moet eigenlijk altijd een afspraak maken bij de huisarts, behalve als hij/zij inloopspreekuur heeft.

de rekening: waar die heen gaat hangt af van je verzekering. bij mij (ik heb anoz) gaat ie rechtstreeks naar m'n verzekering, ik heb tenminste nog nooit een rekening van de huisarts gezien.

maar je zal hem/haar zelf ff moeten bellen en gewoon vragen hoe dat gaat. je huisarts zal heus wel begrijpen dat je ouders niks mogen weten als je dat vertelt.

hij heeft inderdaad zwijgplicht.

overigens, als het over de pil gaat (je weet maar nooit) kan je ook naar de rutgers stichting gaan.

succes!
Oud 07-02-2002, 18:02
Me_Myself_and_I
Citaat:
ekki schreef:
overigens, als het over de pil gaat (je weet maar nooit) kan je ook naar de rutgers stichting gaan.

succes!

Thanks!
Met citaat reageren
Oud 07-02-2002, 20:30
Verwijderd
Alles is al gezegd.
Wat er met de rekening gebeurd verschilt idd per verzekering. Misschien kan de doktersassistente (of hoe noem je zo'n iemand) je vertellen hoe dat bij jou zit. En anders kun je je ouders altijd nog wijs maken dat je last heb van hoofd- of keelpijn oid en dat je daar voor gaat.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2002, 20:55
Me_Myself_and_I
Citaat:
Leonoor schreef:
Alles is al gezegd.
Wat er met de rekening gebeurd verschilt idd per verzekering. Misschien kan de doktersassistente (of hoe noem je zo'n iemand) je vertellen hoe dat bij jou zit. En anders kun je je ouders altijd nog wijs maken dat je last heb van hoofd- of keelpijn oid en dat je daar voor gaat.
Oja! Goeie tip, dankje!
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten