Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-11-2002, 16:38
Eendje
Eendje is offline
Hoi, ik vraag me altijd af wat mensen eigenlijk allemaal denken. Dit is natuurlijk heel moeilijk te beantwoorden, en heeft heel vaak met de leeftijd te maken (of hoe oud je je ook voelt)
Fantaseren jullie vaak en zo ja, over wat? Denken jullie vaak aan problemen die met je zelf temaken hebben, of met andere mensen te maken hebben.

Misschien beetje rare vraag, maar kzou het best wel graag willen weten. Wat er in je hoofd gebeurd is natuurlijk wel allemaal heel persoonlijk etc, maar ben gewoon benieuwd

kwak
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-11-2002, 16:55
Boer_kameeL
Boer_kameeL is offline
IK denk veel, heel veel. Altijd wanneer ik niet praat of met iets bezig ben... Bv op tram, trein, bus, wandelend, 's avonds, ...

Over wat?

Zeker dat dat leeftijdsgebonden is. Over wat ik zie en meemaak, k probeer het in relatie te brengen met andere zaken. Over relaties (zowel vriendschappelijk als met een partner), wat anderen beweegt, hoe ze denken (psychologie dus), over banale zaken waar iedereen wel over denkt...

Waar ik over droom?
Perfecte wereld, betere mensen, andere omgevingen, de zaken die je op tv ziet (zowat superman zaken ), gestoorde dingen, vanalles....
Met citaat reageren
Oud 06-11-2002, 18:20
Miss Helena
Miss Helena is offline
In mijn hoofdje gaat heel veel rond....... Ik wil psychologie gaan doen, misschien dat t daar mee te maken heeft Denk aan mn eigen 'problems,' aan die van vrienden (kan t wel van me af zetten) en de rest van de wereld... Tja, ben n denker........
Oud 06-11-2002, 18:24
Verwijderd
Als ik die vragen zou gaan beantwoorden dan zou het een heel boekwerk worden...'k begin d'r dus maar niet aan.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2002, 19:02
Eendje
Eendje is offline
Helena: tof ik wil ook psychologie doen alleen kweet er nog niet echt veel van.

hehe, mjah tis misschien ook niet te beschrijven van wat er allemaal in je hoofd speelt :/

[offtopic]
Leonoor: is dat poesje van jou echt? , lief poesje wil ik later ook zon poesje , is dat een speciaal ras of zoiets? ik weet niet echt veel vanaf namelijk
Met citaat reageren
Oud 06-11-2002, 19:10
Verwijderd
Citaat:
Eendje schreef:

[offtopic]
Leonoor: is dat poesje van jou echt? , lief poesje wil ik later ook zon poesje , is dat een speciaal ras of zoiets? ik weet niet echt veel vanaf namelijk
Nee, 't is een namaak kat. Ze is echt, en ze is ook echt van mij. 't is een echte Europese korthaar. Oftewel een huis-tuin-en-keuken kat. Voor zo ver ik weet dan, komt uit het asiel. Kleur is grijs tabby (grijs 'gestreept')

Tis offtopic, maar toch ook weer niet, want ik denk heel veel over mijn katten. (foto andere kat op http://leonoor.scholieren.com/fleur )
Met citaat reageren
Oud 06-11-2002, 19:56
Eendje
Eendje is offline
haha damn ze zijn lief ik wil later ook een 2 kleine katjes alleen ben bang dat ik niet goed voor ze zal zorgen, dus wacht ik maar ff

ontopic:
dan fantaseer ik over hoe het later zal zijn met 2 dochtertjes en 2 kleine katjes ... mmm als ze elkaar maar geen pijn doen
Met citaat reageren
Oud 06-11-2002, 20:00
Verwijderd
Citaat:
Eendje schreef:
haha damn ze zijn lief ik wil later ook een 2 kleine katjes alleen ben bang dat ik niet goed voor ze zal zorgen, dus wacht ik maar ff

ontopic:
dan fantaseer ik over hoe het later zal zijn met 2 dochtertjes en 2 kleine katjes ... mmm als ze elkaar maar geen pijn doen
Kleine katjes worden groot.

Ik fantaseerde hoe het zou zijn als die twee (katjes) elkaar geen pijn deden...en zo waar, ze gingen lief tegen elkaar doen (was één van mijn mooiste verjaardagscadeautjes ). En tja, fantaseren over de toekomst, natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2002, 20:01
Gothic
Gothic is offline
ik denk veel na, over wat ik wil, hoe ik later wil leven, waar en hoe ik wil wonen, dat ik wil reizen, ik denk na over oude vriend, over overleden hond, over school, over uiterlijk, over te dik zijn, over vriendschap, liefde... Wat Leonoor al zei, als ik het moet beantwoorden wordt het een boekwerk...
Oud 06-11-2002, 20:10
Eendje
Eendje is offline
hehe, mjah ik bedoel eigenlijk over bepaalde onderwerpen, ik weet dat het te veel is om op te noemen over wat iemand wel niet over nadenkt

oops weet niet eens meer wat ik wil vragen... zus zit hele kleren kast leeg te halen en vragen of ik het mooi vind...

kleine katjes worden groot, maar ze blijven lief lijkt me echt tof, met zon katje samen in bed samenvallen ofzo
Met citaat reageren
Oud 06-11-2002, 20:18
the 6th gate
the 6th gate is offline
k probeer me soms wel eens een situatie voor te stellen waarin er iets gebeurt waardoor ik dat leuke meisje met een goeie reden ofzo aan kan spreken
verder zit ik vaak met liedjes in mn kop, nooit echt bijzonder erge dingen eigenlijk
Oud 06-11-2002, 20:46
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Eendje schreef:
hehe, mjah ik bedoel eigenlijk over bepaalde onderwerpen, ik weet dat het te veel is om op te noemen over wat iemand wel niet over nadenkt

Welke bedoel je precies?
Oud 06-11-2002, 20:53
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Eendje schreef:
Hoi, ik vraag me altijd af wat mensen eigenlijk allemaal denken. Dit is natuurlijk heel moeilijk te beantwoorden, en heeft heel vaak met de leeftijd te maken (of hoe oud je je ook voelt)
Fantaseren jullie vaak en zo ja, over wat? Denken jullie vaak aan problemen die met je zelf temaken hebben, of met andere mensen te maken hebben.

Misschien beetje rare vraag, maar kzou het best wel graag willen weten. Wat er in je hoofd gebeurd is natuurlijk wel allemaal heel persoonlijk etc, maar ben gewoon benieuwd

kwak
Ik fantaseer best vaak, vooral over hoe het zou zijn om een partner te hebben, aangezien ik dat toch wel mis. Ik denk inderdaad regelmatig aan problemen die met mezelf te maken hebben en sommige fantasieën van me hebben daar zelfs direct betrekking op. Het is in ieder geval wel zo dat datgene waaraan ik denk afhankelijk is van hoe ik me op dat moment voel.

Ik zag in een van je vorige replies dat je zelf graag psychologie zou willen doen. Ik ben zelf geïnteresseerd in de klinische psychologie, die zich bezighoudt met het ontstaan en het behandelen van psychische stoornissen. Indien je er belangstelling voor mocht hebben om daarover eens met me van gedachten te wisselen, dan kun je me bereiken op mijn e-mailadres arno.van.asseldonk@hetnet.nl.
Oud 06-11-2002, 21:53
Chelle
Chelle is offline
Over vanalles, mijn gedachtes gaan van sjoef, sjoef....
(beetje ally mc beal syndroom, alleen dan niet zo wanhopig )
Met citaat reageren
Oud 06-11-2002, 21:56
ScarletWithin
ScarletWithin is offline
heel kort antwoord: te veel.
zoveel dat ik het niet eens allemaal weet...waar ik het meest over nadenk is vooral negatieve dingen, zoals ziektes, doodgaan, het uit elkaar gaan van mij en mijn vriend. Allemaal dingen waar ik me geen zorgen over zou hoeven te maken.
Of ik denk na over dingen die ik gewoon raar vind, bijv. sommige woorden of gedragingen van mensen.
Oud 06-11-2002, 22:34
Verwijderd
Citaat:
Eendje schreef:

kwak
wat er op dit moment door m'n hoofd gaat is eigenlijk aleen maar verdriet en doood aaan de wereld, maar ja da's aanstellerij dat weet ik ook wel...
Met citaat reageren
Oud 07-11-2002, 10:49
Anne
Anne is offline
Ik denk altijd, ik fantaseer ook heel veel, vooral als ik m'n eentje door de stad loop of op de fiets zit. Waarover? Hmm... vooral over Een Bepaald Persoon (zie signature, die wel heel toepasselijk is in dit topic ). En verder.. ik weet het niet eens precies eigenlijk. Vroeger (toen ik 12 was ofzo) fantaseerde ik altijd dat ik het kleine zusje van Nick Carter was.
Oud 07-11-2002, 11:13
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef:
Als ik die vragen zou gaan beantwoorden dan zou het een heel boekwerk worden...'k begin d'r dus maar niet aan.
Amen
Met citaat reageren
Oud 07-11-2002, 12:13
Verwijderd
ik denk na over alles.. en aangezien bijna alles nu een zootje is, is het niet vaak rustig in me hoofd
Met citaat reageren
Oud 07-11-2002, 15:49
Verwijderd
Ik denk na over het leven, over geloven, over dingen die mensen tegen me zeggen en die me aan het denken zetten, over mijzelf en mijn plaats in deze maatschappij, over mijn toekomst, mijn verleden, wat ik waard ben en wie ik ben. Wat vriendschap is en wie mijn echte vrienden zijn. Ik denk na over 1001 dingen die voortdurend door mijn hoofd tollen..
Met citaat reageren
Oud 07-11-2002, 15:56
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Computer ik te vaak? Denk ik teveel na? Ben ik echt verliefd? Hoe kan ik verliefd zijn op een meisje als ik haar nog nooit heb gezien? Ik wil computeren, weten of ze al een berichtje terug heeft gestuurd! Nee, niet computeren, dan word je verliefd? Ik denk teveel. Stop stop! Je moet je niet hechten aan de computer! Nooit jezelf aan iets hechten! Denk aan wat er kan gebeuren, stel dat er brand komt? Dan heb je verdriet! Dat moet je voorkomen, zorg dat je nooit teleurgesteld word! Word nooit verliefd? Ik moet stoppen met computeren! Ik moet huiswerk maken. Hoe kan ik die 2,8 voor Duits ophalen? Het is toch zinloos. Ik kan net zo goed computeren. Of niet. Of wel...

Krijg je zo een indruk van wat zich er binnen een minuut in mijn hoofd afspeelt?
Oud 07-11-2002, 16:07
Sysy
Sysy is offline
Je kan beter vragen wat gaat er in mijn hoofdje niet om..

Van geloof tot sex van studie tot politiek... Hangt ook een beetje van het tijdstip van de maand/week/dag af. Zeker nu ik psychologie studeer, dat zet je nog wel is aan het denken, waar een mens wel niet toe in staat is, en dat de medische voordelen hier in de geindustrializeerde landen ook een groot nadeel voor je kan zijn. En natuurlijk jongens... pfff..
Maar ja over politiek op zich wat minder, dat interesseert me niet zoveel... maar ja over alles dus zo'n beetje denk ik na....
Oud 07-11-2002, 16:26
plonkie
plonkie is offline
Citaat:
Myself! schreef:
Ik denk na over het leven, over geloven, over dingen die mensen tegen me zeggen en die me aan het denken zetten, over mijzelf en mijn plaats in deze maatschappij, over mijn toekomst, mijn verleden, wat ik waard ben en wie ik ben. Wat vriendschap is en wie mijn echte vrienden zijn. Ik denk na over 1001 dingen die voortdurend door mijn hoofd tollen..
Ik sluit me daarbij aan, alhoewel ik jongens er aantoe moet voegen,

Ook denk ik na dat als ik ruzie heb, maakt nie uit met wie: wat heb ik fout gedaan, hoe kan ik da verbeteren, wie zat er fout, wie moet het goed maken, aan wie kan ik het vertellen

En zo zijn er nog duizenden dingen waar ik overnadenk

Groetjes Maaike
Oud 07-11-2002, 19:17
BlackMystery
BlackMystery is offline
welke vragen me zoal bezighouden de laatste tijd?
de eeuwige vraag waarom dat het leven er is
waarom dat ik hier ben
en wie of wat ik ben
en laatste tijd ook zeer hard afvragen of dat liefde wel bestaat
Met citaat reageren
Oud 07-11-2002, 19:36
Quiana
Quiana is offline
Nou ja, wat me echt bezig houdt nu..
Vooral mn zus, mn moeder, het project.
En wat geluk is, hoe ik het vind,
of ik het kan zijn.
Nouja, wel meer eiglijk,
maar meer onnozele dingen..
Oud 07-11-2002, 19:41
Destrøyer
Destrøyer is offline
ik denk de hele dag door over zaken waar ik fysiek op dat moment niet mee bezig ben. als ik op een stoel zit ben ik niet bezig met wat er allemaal aan die stoel wel niet mankeert, maar dan zijn mijn gedachten ergens ver weg. Of ik denk na over wat het later zal zijn, of ik denk na over practische problemen zoals een tijdsindeling. Om zo maar even te zeggen wat er in mijn hoofd allemaal omgaat, is onmogelijk; daar kan ik beter een boek over schrijven...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten