Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-11-2002, 21:59
knights
knights is offline
zijn er misschien meer havisten (of anders mag ook) die echt geen toffe opleiding konden vinden?

en wat ben je uiteindelijk gaan doen ?
Oud 18-11-2002, 14:27
Verwijderd
Ik zat vorig jaar op de Havo, wist niet wat ik wilde, ben dus Vwo gaan doen, zit nu in 6 Vwo. Ik hoop dat ik slaag, ga dan psychologie studeren hier in Maastricht. Maar ja, ik weet echt niet of dat is wat ik wil...
Met citaat reageren
Oud 18-11-2002, 15:24
Verwijderd
ga es met je decaan praten, daar zijn die mensen speciaal voor gemaakt
Met citaat reageren
Oud 18-11-2002, 19:49
Miess
Miess is offline
Citaat:
vleermuissie schreef:
ga es met je decaan praten, daar zijn die mensen speciaal voor gemaakt
Mijn ervaring is dat je meer hebt aan van die stomme reclame folders aangezien decanen vaak toch niet veel meer weten uit te kramen als: bezoek die en die website eens.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2002, 21:42
Verwijderd
Citaat:
Miess schreef:
Mijn ervaring is dat je meer hebt aan van die stomme reclame folders aangezien decanen vaak toch niet veel meer weten uit te kramen als: bezoek die en die website eens.
dan heb ik zeker een superdecaan
(engelse lerares, mentrix en decaan ineen, misschien is dat het )
maar mijn decaan zegt echt niet alleen bezoek die en die website es. ze praat echt met je, is in je geinteresseerd, weet ongeveer alle open dagen uit haar hoofd, als je niet weet wat je wil kan je zo'n interessetest doen (niet dat die dingen echt werken, maar iig wel wat )
Naja, mijn decaan kan iig meer als alleen maar 'bezoek die en die website es' uitkramen
Met citaat reageren
Oud 19-11-2002, 14:49
knights
knights is offline
thanks voor alle ideeen, maar me decaan roept vanalles maar het trekt me niet echt, en nog eenjaar scholen daar
nee thanks

ben van vwo 4 -> havo 4 gegaan omdat ik niets deed
ga ik nu niet weer vwoen
Oud 19-11-2002, 16:17
guesst
guesst is offline
Loop alle studies af die dr zijn op HBO-niveau (heb begrepen dat je dat wilt)..Welke opleiding je in eerste instantie wel 'aaspreekt' , hoeft niet te zeggen: geweldig, dit is het, olé...
Neem aan dat daar wel een paar opties uitkomen, ga die uitzoeken, wat het precies inhoudt, waar het is, blabala..

Kortom: ga niet zitten kniezen in een hoekje: nix is voor mij gemaakt, want een opleiding vinden die precíes bij je past is behoorlijk moeilijk...Als je je best ervoor doet kom je heus wel iets tegen wat je engiszins aanspreekt!

Goodluck...(enne: je bent niet de enige die met dit probleem kampt hoor!)

Greetz Guesst!
Met citaat reageren
Oud 24-11-2002, 21:10
damaetas
damaetas is offline
wat volgt is wat ik heb gedaan:

ergens een boekje zoeken waar alles instaat wat je kan studeren en dan doorstrepen wat je zeker niet wil, uiteindelijk (je hebt nu nog wel tijd genoeg, ga er gewoon elke maand ff met een rooie balpen doorheen) blijven er nog een paar richtingen over waar je info over moet zoeken. zo wordt je keuze al heel wat klaarder
Oud 25-11-2002, 13:31
Ertensoep
Ertensoep is offline
Citaat:
vleermuissie schreef:
maar mijn decaan zegt echt niet alleen bezoek die en die website es. ze praat echt met je, is in je geinteresseerd, weet ongeveer alle open dagen uit haar hoofd, als je niet weet wat je wil kan je zo'n interessetest doen (niet dat die dingen echt werken, maar iig wel wat )
Naja, mijn decaan kan iig meer als alleen maar 'bezoek die en die website es' uitkramen
ow...
Oud 25-11-2002, 13:39
Verwijderd
Citaat:
Ertensoep schreef:
ow...
nah, toen jij haar wat wou vragen, en ze met S bezig was, was ze heel erg geinteresseerd in S
misschien wat minder in jou, maar dat kwam omdat ze toen gewoon heel druk bezig was met S
Met citaat reageren
Oud 25-11-2002, 14:31
Miess
Miess is offline
Citaat:
vleermuissie schreef:
Denk inderdaad dat je dan een superdecaan hebt. Toen ik zelf nog op de school zat waar ik nu lesgeef (die decaan zit er nog steeds), wist hij zelfs niet eens wat de toelatingseisen voor psychologie waren. Dat vind ik niet kunnen, als je eens kijkt hoeveel mensen er zijn die dat gaan doen. Dan moet je dat als decaan zijnde toch wel weten!
Met citaat reageren
Oud 25-11-2002, 14:43
Verwijderd
Citaat:
Aryáve schreef:
Dan zie ik je misschien wel bij het introductieweekend Woon je in Maastricht?
Ja, k woon in Maastricht
Heb je MSN?
Met citaat reageren
Oud 25-11-2002, 14:51
Verwijderd
Citaat:
Miess schreef:
Denk inderdaad dat je dan een superdecaan hebt. Toen ik zelf nog op de school zat waar ik nu lesgeef (die decaan zit er nog steeds), wist hij zelfs niet eens wat de toelatingseisen voor psychologie waren. Dat vind ik niet kunnen, als je eens kijkt hoeveel mensen er zijn die dat gaan doen. Dan moet je dat als decaan zijnde toch wel weten!
juist zulk soort dingen hoort een decaan te weten ja...

misschien kan je em vertellen wat 'ie allemaal moet weten als decaan Dan hebben jou leerlingen iig wel wat aan je (vroegere) decaan
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten