Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-11-2002, 17:42
Zailens
Zailens is offline
Hoiz Peoples
Ik heb sinds kort een lange-afstand relatie
maar bijna al mijn vrienden keuren het af (terwijl sommige zelf een langeafstandrelatie hebben )
Ik ben het beu om altijd maar kritiek te slikken van vrienden dat ik verkeerde keuzes heb gemaakt
Het is toch mijn zaak, of niet?
Maar het irritantste is, dat mijn vrienden wel altijd rond me zijn, en mijn lief niet, dus "boel" krijgen met vrienden is niet echt aangeraden
Wat moet ik nu doen?
Oud 11-11-2002, 18:12
22B
22B is offline
Mijn vriendin woont op 228 km afstand van me. Mijn vrienden hadden in t begin ook zoiets van "Dat gaat niet" enzo. Maar na een tijdje merken dat ik me er niet door laat beinvloeden. Probeer wel je vrienden te houden. Stel dat het fout gaat, heb je ze wel weer nodig. Probeer dus ook regelmatig contact met ze te houden, gewoon nog samen uitgaan enzo.
Veel suc6 er in ieder geval mee!!!
Oud 11-11-2002, 18:41
luk@z
luk@z is offline
tsja.. ik heb ook zo'n relatie gehad.. juist door die afstand is 't uit gegaan Juist omdat ze niet naar me toekon als er wat is.. Wel logisch eigelijk, maarjah, toch wel beroerd (voor mij dan )
Oud 11-11-2002, 18:49
poecilotheria
poecilotheria is offline
hmmm 1 keer gehad maar het liefst nooit meer.........dat het zeker niet gebeurt hoor je mij niet zeggen maar ik vind het maar niks......
Oud 11-11-2002, 19:40
Verwijderd
mijn vriend woont 250 km verderop, en ik zal altijd iedereen advies geven om geen lange afstand relatie te nemen... kijk ik kan niet meer terug.. maar die anderen wel.. als je nou echt van haar houdt. okee ga er dan voor als je weet van jezelf dat je het kunt... maar anders.. nee probeer haar te vergeten...
Met citaat reageren
Oud 11-11-2002, 21:37
Herrie
Herrie is offline
Citaat:
Zailens schreef:
Hoiz Peoples
maar bijna al mijn vrienden keuren het af (terwijl sommige zelf een langeafstandrelatie hebben )
Ik ben het beu om altijd maar kritiek te slikken van vrienden dat ik verkeerde keuzes heb gemaakt
Maar het irritantste is, dat mijn vrienden wel altijd rond me zijn, en mijn lief niet, dus "boel" krijgen met vrienden is niet echt aangeraden
Wat moet ik nu doen?
Ik heb zelf ook een lange afstandsrelatie en m'n vriendin drijven er ook een beetje de spot mee Maar ik trek me daar weinig van aan... Ik weet wat zij voor mij voelt en wat ik voor haar voel......

Dat je er helaas niet altijd voor haar kan zijn is iets waar je voor kiest. Ik probeer haar altijd te steunen d.m.v. haar gewoon te bellen wanneer ze het nodig heeft! Er gewoon wel altijd voor haar zijn in alle mogelijke manieren, omdat de lichamelijke manier het niet toelaat.

Voor de rest moeten jullie zelf gewoon bepalen wat je wilt. Ik weet niet hoe ver jullie uit elkaar wonen (m'n g/f en ik 2000 km). Maar ik zou elkaar minimaal een week(end) per maand zien, om je relatie in stand te houden!
Met citaat reageren
Oud 11-11-2002, 22:21
Verwijderd
Citaat:
Zailens schreef:
Zeg dat dan gewoon tegen ze.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2002, 08:12
Wasteland
Wasteland is offline
Citaat:
Zailens schreef:
Hoiz Peoples
Wat moet ik nu doen?
Ik zie totaal geen heil in afstand relaties sorry.
Oud 12-11-2002, 08:41
Squall Is Back
Squall Is Back is offline
Ik vindt dat een lange afstandrelatie makkelijk kan. Het hangt er maar net van af hoeveel jezelf en je vriendin er in willen steken. Als je maar 50% voor elkaar gaat zal het niet lang houden maar als ze alles voor je betekend kan zoiets heel lang duren
Met citaat reageren
Oud 12-11-2002, 10:06
Tox
Tox is offline
Citaat:
Zailens schreef:

precies
Oud 12-11-2002, 10:41
*little_princess*
*little_princess* is offline
Mijn ex-vriend en ik hadden ook een lange afstands relatie... Hij woonde zo'n 90km bij me vandaan, maar we hebben toch nog een relatie gehad van +- 2 jaar. En het ging niet uit om de aftsand... Tegen mij werd ook altijd gezegd dat dat nooit lang goed kon gaan, maar dan luisterde ik gewoon niet. Enne 2 jaar is toch niet niets...

Laatst gewijzigd op 12-11-2002 om 10:46.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2002, 14:34
Ilsje
Ilsje is offline
Citaat:
Zailens schreef:
Hoiz Peoples
Wat moet ik nu doen?
Keuren je vrienden het af om de afstand of om de persoon zelf?
Met citaat reageren
Oud 12-11-2002, 14:47
moenbase
moenbase is offline
Citaat:
Zailens schreef:
Hoiz Peoples
1) Ik heb sinds kort een lange-afstand relatie
2) Ik ben het beu om altijd maar kritiek te slikken van vrienden dat ik verkeerde keuzes heb gemaakt
3) Maar het irritantste is, dat mijn vrienden wel altijd rond me zijn, en mijn lief niet, dus "boel" krijgen met vrienden is niet echt aangeraden
4) Wat moet ik nu doen?
1) Misschien omdat ze jou denken te kennen en zien dat jij het niet aan zou kunnen?
2) Het is jouw zaak. Maar, waarom dan dit topic als je er toch niet echt mee zit? Is dat
a) omdat 'wij' geen 'vrienden' zijn van je en dus niet kunnen oordelen over hoe het voor jou zou kunnen zijn. Maar wel graag andere meningen hoort.
b) omdat je graag wilt horen dat jij gelijk hebt.
3) Maar, daar heb je zelf voor gekozen. Als je het niet aankunt maak het dan uit.
4) (Volledig) achter je eigen keuze staan.

Mijn mening over een lange afstandsrelatie:
Ik vind dat het heel goed kan, mits beiden er voldoende aandacht aan besteden. Voor mijzelf heb ik vastgesteld dat ik het zou kunnen onderhouden. Maar goed, welk meisje is zo gek om het voor mij onderhoudbaar te maken. Dus met mij in zee te gaan, en dan vooral over een lange afstand.
Oud 12-11-2002, 15:09
Tangaslip Jongentje
Tangaslip Jongentje is offline
Kan niet jammer genoeg, tis alleen maar frusterend. Als je ouder bent ken het wel, omdat mensen dan op hunzelf wonen.
Oud 12-11-2002, 15:15
moenbase
moenbase is offline
Citaat:
Tangaslip Jongentje schreef:
Kan niet jammer genoeg, tis alleen maar frusterend. Als je ouder bent ken het wel, omdat mensen dan op hunzelf wonen.
Ik vind dat een rare reden
Oud 12-11-2002, 15:50
Innocent_goblin
Innocent_goblin is offline
Citaat:
Squall Is Back schreef:
Ik vindt dat een lange afstandrelatie makkelijk kan. Het hangt er maar net van af hoeveel jezelf en je vriendin er in willen steken. Als je maar 50% voor elkaar gaat zal het niet lang houden maar als ze alles voor je betekend kan zoiets heel lang duren
boekiiiieeboekkkk ik stem hiermee in
Met citaat reageren
Oud 12-11-2002, 16:28
miro
miro is offline
Je zegt zelf dat je t niet leuk vindt dat iedereen er over zit te zeiken. Lijkt me duidelijk dus wat je wil. Tuurlijk kan t, als je maar wil en elkaar kunt vertrouwen.

Mijn zus gaat btw al 5 jaar met iemand in zwitserland, gaat nog steeds goed.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2002, 16:36
'Sister Bliz
'Sister Bliz is offline
Citaat:
StefanLovertje schreef:
mijn vriend woont 250 km verderop, en ik zal altijd iedereen advies geven om geen lange afstand relatie te nemen... kijk ik kan niet meer terug.. maar die anderen wel.. als je nou echt van haar houdt. okee ga er dan voor als je weet van jezelf dat je het kunt... maar anders.. nee probeer haar te vergeten...
Heb(ben) jij (jullie) er echt zoveel moeite mee? Zie je nauwelijks positieve dingen ofzo? Moet je echt proberen te overwinnen, anders gaat het echt aan je vreten.
Waarmee ik echt niet mee wil zeggen dat het altijd makkelijk is en alleen maar positief, maar na 20 maanden Mtricht - Den Haag (zonder OV ) kan ik nog altijd zeggen dat ik het fijn vind (Als de NS een beetje meewerkt, althans ).
Oud 12-11-2002, 16:37
Innocent_goblin
Citaat:
'Sister Bliz schreef:
Heb(ben) jij (jullie) er echt zoveel moeite mee? Zie je nauwelijks positieve dingen ofzo? Moet je echt proberen te overwinnen, anders gaat het echt aan je vreten.
Waarmee ik echt niet mee wil zeggen dat het altijd makkelijk is en alleen maar positief, maar na 20 maanden Mtricht - Den Haag (zonder OV ) kan ik nog altijd zeggen dat ik het fijn vind (Als de NS een beetje meewerkt, althans ).
inderdaad die ranz ns is altijd aan het kloten en als je moet overstappen en ze weer eens vertraging hebben lukt dat niet natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 12-11-2002, 16:43
Squall Is Back
Squall Is Back is offline
Citaat:
Innocent_goblin schreef:
inderdaad die ranz ns is altijd aan het kloten en als je moet overstappen en ze weer eens vertraging hebben lukt dat niet natuurlijk
Ja die NS zuigt maar ondanks hun uitermate slechte service heb ik het er allemaal voor over om bij me schatje te kunnen zijn
Met citaat reageren
Oud 12-11-2002, 16:44
Innocent_goblin
Citaat:
Squall Is Back schreef:
Ja die NS zuigt maar ondanks hun uitermate slechte service heb ik het er allemaal voor over om bij me schatje te kunnen zijn
jaaaaaaaaaaaaaa ik oookkkkkkkkkkkkk
maar wat betreft maakt de ns misbruik van arme onschuldige mensies ! maar ik heb het er helemaaaaaaal vooor overrrrrrrr
Met citaat reageren
Oud 12-11-2002, 17:00
moenbase
moenbase is offline
Citaat:
Innocent_goblin schreef:
maar wat betreft maakt de ns misbruik van arme onschuldige mensies ! maar ik heb het er helemaaaaaaal vooor overrrrrrrr
Waarom misbruik?
Jij bent toch niet verplicht om met de trein te gaan, je mag ook je fiets pakken, of gezond gaan lopen.

Laatst gewijzigd op 12-11-2002 om 17:03.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2002, 17:00
Dark Angel
Dark Angel is offline
m'n vriend woont 1045 km ver weg. We hebben allebei al eerder een langeafstandsrelatie gehad, dus we wisten waar we aan begonnen... tot nu toe heb ik het er nog niet wanhopig moeilijk mee gehad.
't ligt ook wel een beetje aan je persoonlijkheid. Een zekere hardheid is nodig om tegelijkertijd contact met je vrien/din te onderhouden en hier je leven op de rails te houden....
Oud 12-11-2002, 17:02
Innocent_goblin
Citaat:
moenbase schreef:
Waarom misbruik?
Jij bent toch niet verplicht om met de trein te gaan, je mag ook je fiets pakken, of gezond gaan lopen. Als je echt om je vriend(in) geeft zou je dát er voor over hebben.
dat heb ik oooooooookkkk alleen mijn arme fiets houd dat neit vol
Met citaat reageren
Oud 12-11-2002, 17:05
moenbase
moenbase is offline
Citaat:
Innocent_goblin schreef:
dat heb ik oooooooookkkk alleen mijn arme fiets houd dat neit vol
Waarom geef je dan de ns de schuld voor het niet (op tijd) komen bij je meisje/vriendje? Je kunt toch lopend gaan.
Oud 12-11-2002, 17:08
Innocent_goblin
Citaat:
moenbase schreef:
Waarom geef je dan de ns de schuld voor het niet (op tijd) komen bij je meisje/vriendje? Je kunt toch lopend gaan.
ik weet de weg lopend niet
Met citaat reageren
Oud 12-11-2002, 18:37
'Sister Bliz
'Sister Bliz is offline
Citaat:
moenbase schreef:
Waarom misbruik?
Jij bent toch niet verplicht om met de trein te gaan, je mag ook je fiets pakken, of gezond gaan lopen.
Uhm, we hebben het hier over lange afstands relaties Als je nog geen rijbewijs hebt, valt er weinig anders te doen dan de trein nemen! :/
200+ km fietsen lijkt mij niet zo'n heel geschikt plan *kucht*.
Oud 12-11-2002, 19:23
etoile
etoile is offline
ik heb zelf ook een lange afstandrelatie gehad.

Het is mss mede door de afstand wel uit gegaan. Maar voor mezelf waren het gewoon andere redenen.

Ik zal zeggen ga gewoon door en trek je niets aan van wat je vrienden vinden of denken. Maar houd ze gewoon te vriend.
Er zijn al genoeg bewijzen dat langeafstandrelaties kunnen
Met citaat reageren
Oud 12-11-2002, 20:15
Pletterprater
Pletterprater is offline
Ik heb een vriendin in Italië

Een lange afstands relatie is af te raden als je perse altijd bij degene wilt zijn die je lief hebt

but then again, wie gaat er op de afstand letten als er liefde in het spel is? Kun jij toch niets aan doen dat toevallig die ver wonende jouw geliefde is? Besides, hoe kan het eigenlijk dat ieder ander zogenaamd zijn of haar liefde altijd dicht bij huis vind? Lijkt me erg toevallig, maar goed.

Ik ben gelukkig met mijn vriendin , ze is top

Maar ik moet je wel waarschuwen, ik azie haar maar eens in de zoveel maanden (dan wel voor een wat langere tijd, maar toch), weet dat je je geliefde wel heel erg gaat missen in die uurtjes dat je hem/haar het meeste nodig denkt te hebben. Je weet dat hij/zij er voor je is, maar dit is wellicht juist de reden waarom het nog erger aanvoelt.

Liefde doet pijn, maar ja, this liefde
Oud 12-11-2002, 20:21
moenbase
moenbase is offline
Citaat:
'Sister Bliz schreef:
Uhm, we hebben het hier over lange afstands relaties Als je nog geen rijbewijs hebt, valt er weinig anders te doen dan de trein nemen! :/
200+ km fietsen lijkt mij niet zo'n heel geschikt plan *kucht*.
Als er geen andere optie is dan zou je dat er toch voor over moeten hebben. Wat is de relatie anders nog waard als je niets voorelkaar over hebt.

Laatst gewijzigd op 12-11-2002 om 20:24.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2002, 20:24
Pletterprater
Pletterprater is offline
Citaat:
Wasteland schreef:
Ik zie totaal geen heil in afstand relaties sorry.
Hmmm, dus jij ziet geen heil in de relatie die ik ben begonnen? Of bedoel je meer voor een dergelijke relatie als jij die zou aangaan met iemand.
Oud 12-11-2002, 20:27
whizzer
whizzer is offline
ik ben wel een erg extreem voorbeeld, mijn vriendin woont in rome, en ik kan maar 1 ding zeggen; begin er niet aan, tenzij je mekaar in ieder geval 1x per maand ziet. Ik merk het zelf nu ook, dit is niet vol te houden, als je niet zeker weet of je dr 1x per maand ziet moet je er niet aan beginnen, ik spreek uit ervaring!
Oud 12-11-2002, 20:30
Pletterprater
Pletterprater is offline
Citaat:
moenbase schreef:
Als er geen andere optie is dan zou je dat er toch voor over moeten hebben. Wat is de relatie anders nog waard als je niets voorelkaar over hebt.
Okee Moenbase, laat ik het zo opstellen. Als je naast je vriendin nog een verder leven hebt, dan kan het lopen naar je vriendin en dan weer terug, teveel tijd in beslag nemen, en met teveel tijd bedoel ik dan dat als je daar bent, je weer terug moet gaan, omdat je op tijd naar bed moet om maandag weer naar school te gaan... bedoel... als ik nu met de fiets (een krakkemikkig ding dat die lange afstand nog niet eens vol zou houden) naar mijn vriendin zou rijden, zou ik op zijn best binnen 30 uur daar aankomen... oftewel, kan ik meteen weer terug, om dan nog maar net op tijd op school aan te komen of iets dergelijks

Zoals eerder al gezegd, gaat hier over lange afstands relaties, ook al gaat het over liefde, dan nog reis je niet 200+ km af om op tijd bij je vriend/vriendin te komen... besides, ondanks de verschrikkelijke vertragingen van de NS, ken ik nog steeds niemand die sneller rijd op zijn fietsje, of sneller loopt dan dat de treinen rijden. Oftewel, dan zou je al helemaal niet op tijd aankomen.
Oud 12-11-2002, 21:35
Optima
Optima is offline
ik heb nu de LANGSTE afstandrelatie die je maa rkunt bedenken: hij zit aan de andere kant van de wereld...voor 3 maanden...dan zorg ik ervoor dat hij voor de rest van zijn leven in nederland blijft
Oud 12-11-2002, 23:12
Pletterprater
Pletterprater is offline
Citaat:
Optima schreef:
ik heb nu de LANGSTE afstandrelatie die je maa rkunt bedenken: hij zit aan de andere kant van de wereld...voor 3 maanden...dan zorg ik ervoor dat hij voor de rest van zijn leven in nederland blijft
--flauw--

En niet kloppend, hoe ver denk jij namelijk dat die Belg van huis was??? (die de ruimte dus inging... om maar 1 van de zoveel astronauten te benoemen)
Oud 13-11-2002, 05:31
Dark Angel
Dark Angel is offline
Sorry, maar voor drie maanden tel ik het eigenlijk nauwelijks mee. Hij komt weer terug, en dan heb je 'm in de buurt.

't is even moeilijk, maar toch heel anders als wanneer je weet dat je elkaar hoogstens 1x in de maand kunt zien - en dat dat voorlopig niet gaat veranderen.
Oud 13-11-2002, 07:22
Verwijderd
Tis wel te doen, maar dichtbij is handiger en fijner.

Wat je moet doen? Wat jij zelf wilt, dat lijkt me duidelijk. Wil jij voor die relatie gaan, doe dat dan, heb dan schijt aan wat al je vrienden vinden. Praat er event. met ze over, zeg dat je het vervelend vindt hoe ze het doen, vraag waarom ze het doen, enz.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten