Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Als 'verbrasemen' een bestaand woord was dan was het voltooid deelwoord ervan 'verbrasemd' en niet 'verbrasemt'.
Wild LANGUAGE appeared! Go, Mean! Enemy LANGUAGE used KOFSCHIP! It's SUPER EFFECTIVE! Means accuracy fell! Mean used GRAMMAR! GRAMMAR backfired! Mean suffers double damage! |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik lees nu een Kuifje waar meerdere malen 'jou' wordt gebruikt in plaats van 'jouw' en ook een keer 'wordt je'. Als ik vanavond me verveel zal ik de plaatjes eens opzoeken en inscannen.
En ik kreeg een brief of ik na mijn afstuderen een betaalde stage wil doen, en daar zit een foldertje bij waar groot op staat: "JOUW STAGE YOUR STAGE" En dat kan natuurlijk een woordgrap zijn, maar het ziet eruit als een dikke vertaalfout ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Zowel 'verbraseming' als 'verbrasemen' staan niet in de Van Dale, dus het zijn beide geen bestaande woorden. Echter; als een dergelijke verbastering bewust en op taalkundig correcte wijze gebeurt en als uit de context blijkt dat het een bepaald communicatief doel dient dat niet anders bereikt had kunnen worden, dan is de fout door de vingers te zien. In jouw geval is dat allemaal duidelijk niet het geval. Nu niet zo draaien en voortaan je huiswerk Nederlands maken, dan komt alles goed.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Het lijkt me toch heel duidelijk dat ik met 'bestaand woord' in dit geval 'Nederlands woord' bedoelde, discussiegeile popjes van me
![]() En omdat ik vrees dat ik anders een waarschuwing krijg voor offtopic gepost: twee fragmenten uit de feedback die ik heb gekregen op mijn scriptie. "Make a résumé samenvatting of your whole scriptie & then you come at the end of with your statement." "In this part introduce the concept propaganda with the elements you will use in your analysis, but to avoid repetition (you will use these elements, in a deeper way, in your analysis) use them here in a short (& compact) form & in 3.1 you re-use them gedetailleerd." ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Muziek |
Where is the love..? freakieflower | 53 | 13-11-2003 20:56 | |
De Kantine |
de zeg-maar-ziekte Verwijderd | 101 | 16-10-2003 14:52 | |