Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
'k heb ff beetje gezocht. Misschien docent drama? Moet je ook wel toelatingsexamen voor doen...maar ja...
http://www.kunstopleidingen.nl/courses.php?l=nl&s=c2 <-- beetje onder aan de pagina (één na laatste blok met links) |
![]() |
|
Verwijderd
|
Landelijke oriëntatiecursus Theaterscholen Nederland
De landelijke oriëntatiecursus theaterscholen Nederland is speciaal bedoeld voor jongeren die een theateropleiding willen gaan volgen en echt willen weten welke opleiding het best aansluit bij de eigen ideeën en mogelijkheden. Het is de mogelijkheid om te ervaren wat het is om van theater je vak te maken en te weten te komen wat de diverse opleidingen bieden. De vier hogescholen voor de kunsten die een theateropleiding aanbieden erkennen alleen deze cursus. Wil je naar het theateronderwijs en wil je weten wat er te koop is.volg dan de Landelijke oriëntatiecursus theaterscholen Nederland:http://www.lo-theater.nl/ http://www.hku.nl/usadb/fac/fac-nl/t...o_theater.html Misschien is dat wat? |
![]() |
|
Die orientatiecursus is alleen wel heel erg duur (600 euro) had namelijk via het centrum waar ik toneel speel ook de kans om dat te doen dus ik heb bedankt. Als je nu meer ervaring wilt opdoen met theater moet je net zoals mij gewoon lessen nemen ergens (hier in Nijmegen heb je De Lindenberg bv. ik weet niet waar jij woont) of meedoen aan een productie bij zo'n centrum (moet je meestal wel auditie doen).
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Maar idd, als het alleen gaat om de toneelervaring is een toneelvereniging ed waarschijnlijk goedkoper. 'k denk alleen dat je bij die oriëntatiecursus wel beter les krijgt en meer zult leren, en niet alleen maar het toneelspelen zelf. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Jaaaah dat is zeker wat! Maar dat doe ik al ![]() ![]() |
![]() |
|
![]() |
Ik las ook ergens dat een meid, na haar eindexamen, ook graag naar de toneelschool wilde. Maar omdat ze pas 17 was, wilde ze daarvoor nog meer ervaring op doen. Net als ik dus wil...
En er stond dat ze eerst een paar jaar 'amateurtheater' had gedaan. Kan dit inderdaad?? Want dat lijkt me echt super leerzaam!! Kan iemand mij er meer over vertellen?? |
![]() |
|
Wij hebben hier een "centrum voor de kunsten", hier kan je dramalessen nemen en dat is hartstikke leuk. Misschien heb je in jou woonplaats ook zoiets? Of anders moet je eens in de telefoongids kijken, of anders in een culturele instelling (een muziekcafee, schouwburg ofzow) vragen of er ergens info te krijgen is over amateurgezelschappen. Is echt tof!
En ik zou gewoon proberen aan de toneelschool, nee heb je en ja kun je krijgen, en bovendien is iedereen zo jong als je van de middelbare afkomt.... Als je je daarnaast opgeeft voor een andere studie kan het niet mis! Veel succes ![]()
|
Verwijderd
|
Ik weet niet waar je woont...maar om voor Rotterdam een voorbeeld te geven, daar heb je het Hofplein theater...maar volgens mij mag je max. 16 zijn als je daar bij komt (vrij professioneel ed is dat wel). En bij de SKVR (Stichting Kunstzinnige Vorming Rotterdam) heb je ook toneellessen/-groepen ed. En vaak heb je ook wel van die amateur verenigingen, zoeken en iedereen vragen om mee te zoeken.
|
![]() |
|
Als ik jou was zou ik gewoon amateurlesjes volgen, doe ik ook. Je leert daar echt very veel van, gewoon simpele technieken en je krijgt ervaring met toneelspelen. En het is gewoon LEUK. Je kunt je ook voorbereiden door op school mee te doen met toneel.
Nou ja suc6 dr mee.. Maybe zie ik je later wel op de toneelschool...
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Theaterschool.. GEWELDIG! Kimstarr. | 8 | 27-10-2009 16:15 | |
Algemene schoolzaken |
De tijd dringt, en ik weet het nog niet... Lakitu | 13 | 11-02-2003 14:26 | |
Algemene schoolzaken |
Heel veel interesse voor het vak: ckv 2 summer1986 | 4 | 08-01-2003 09:52 | |
Algemene schoolzaken |
zit hier iemand op het conservertorium of weet ik het hoe je dat spelt Rioto | 23 | 17-08-2002 22:36 | |
Lifestyle |
Wat wíl je nog binnen nu en 5 jaar hebben? S | 120 | 21-07-2002 19:56 | |
Algemene schoolzaken |
Van gymnasium naar Toneelschool freakie | 6 | 23-01-2002 14:25 |