Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-01-2003, 15:39
summer1986
summer1986 is offline
Stel, je hebt voor het vak ckv2 veel interesse. Daarnaast zijn je grootste hobby's dansen, zingen en acteren, en heb je hier al wat lessen in gevolgd. Je zit in 5 havo, en het ziet er naar uit dat je dit jaar slaagt. Je lijkt nog te jong en te weinig talent te hebben voor een acteursopleiding op de toneelschool.

Wat zou jij dan volgend jaar gaan doen?

(Ja sorry, maar ik weet het zelf niet meer, het lijkt wel alsof ik veel te veel over studies enz heb nagedacht...)

Help me!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-01-2003, 15:56
Verwijderd
Citaat:
summer1986 schreef:
Stel, je hebt voor het vak ckv2 veel interesse. Daarnaast zijn je grootste hobby's dansen, zingen en acteren, en heb je hier al wat lessen in gevolgd. Je zit in 5 havo, en het ziet er naar uit dat je dit jaar slaagt. Je lijkt nog te jong en te weinig talent te hebben voor een acteursopleiding op de toneelschool.

Wat zou jij dan volgend jaar gaan doen?

(Ja sorry, maar ik weet het zelf niet meer, het lijkt wel alsof ik veel te veel over studies enz heb nagedacht...)

Help me!
je hebt intresse in dansen, zingen, acteren? maybe: toneelschool, dansacademie heb je geloof ik ook, filmacademie (weet niet of dat te maken heeft met acteren, kunt iig info opvragen), ckv2 vindt je heel leuk? misschien is kunstgeschiedenis iets, of kunstacademie (en dan een bepaalde richting) enz...
Met citaat reageren
Oud 07-01-2003, 20:17
load_harmony
load_harmony is offline
je zegt dat je denkt dat je de toneelacademie niet aan kan. In Den Bosch is een 1-jarige opleding, een goede ondergrond voor als je verder wil. Er zijn meer 1 jarige sopleidingen, waardoor je een erg goede basis hebt om aangenomen te worden. Bijvoorbeeld in Noorwegen, www.volkshogescholen.nl of www.yfu.nl en kies dan voor kunstprogramma;s. En meer van die dingen. Als je zeker weet dat je er in verder wil meot je echt gaan zoeken. Misschien is creative therapie wat, of de opleiding voor drama docent. Je kan dan ook CKV gaan geven, en leert een hoop (duh). Is ook nog super tof.

Mijn grote advies is GEWOON PROBEREN! ga desnoods dit jaar nog wat acteerlessen volgen bijvoorbeeld bij www.muzerie.nl (ik heb geen idee waar je woont). Afgewezen worden bij een auditie is niet zo erg, dat gebeurt zo vaak, maar het niet proberen, is nog dommerrrrrr !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

LOVE, PEACE
Oud 07-01-2003, 22:15
Balance
Balance is offline
Ik zou heel veel ervaring op gaan doen.
Op een toneelacademie waar ik ben geweest is mij aan geraden door bijna alle studenten die ik gesproken heb, om pas naar zo'n academie te gaan als je 19 of 20 bent.
Het schijnt echt waanzinnig zwaar te zijn (zeker het eerste jaar met het behalen van je propedeuse).

Wat ik dus zou doen is óf zo'n 1jarige opleiding gaan volgens óf werken óf gewoon bij amateurtoneel mee gaan spelen, aangezien je daar ook veel van leert.
Maar dit zou ik dus sowieso doen, gezien de adviezen die werden gegeven.
Oud 08-01-2003, 09:52
KrizzZzZZzzjE :P
KrizzZzZZzzjE :P is offline
Kunstacademie richting drama ofzo,
volgens mij worden er daar minder strenge eisen gesteld dan op op de dansacademie of toneelschool.
Tijdens je studie daar kun je natuurlijk elk jaar weer proberen toegelaten te worden op een andere school.

ofzow
Reageren

Regels voor berichten