Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-10-2002, 18:23
Insanity
Insanity is offline
Hoi Allemaal,

Ik heb een broertje die momenteel in 6VWO zit. Hij heeft nog geen idee wat hij wil studeren. "Iets met wiskunde" ...
Hij heeft een profiel natuur en techniek. Hij zat zelf te denken aan wiskunde, econometrie of technische wiskunde. Nou vraag ik me af of er tegenwoordig met die tweede fase uberhaupt nog wel mensen naar dat soort zware studies kunnen gaan. Wiskunde is zijn beste vak, maar hij is er ook weer niet geweldig in. Geen wiskundeknobbel volgens mij. Informatica wil hij niet doen... iemand ideeen van een leuke studie waar wiskunde in zit? Of misschien sites waar je begeleiding kunt krijgen met je studiekeuze? Bijvoorbeeld door een testje te doen ofzo? En zijn er mensen die zelf iets met wiskunde doen, en dan met name de bovengenoemde. Is het echt zo moeilijk, wat kun je ermee etc.

In ieder geval alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-10-2002, 18:52
Kat
Kat is offline
http://www.fontys.nl/fit/welcome.asp

daar staat wel een leuke test... er zijn er nog wel meer, moet je ff met google zoeken ofzo.
Oud 17-10-2002, 23:56
Ilsje
Ilsje is offline
decaan op school weet misschien ook wel scholen, open dagen etc.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2002, 11:05
Insanity
Insanity is offline
Nou ja.. die decaan die weet het dus ook niet. Erg slecht enzo. Broertje bezoekt allerlei open dagen, gaat overal langs (hij is al in Leiden, Utrecht, Amsterdam, Eindhoven geweest) en heeft ook al meegelopen met opleidingen als Wiskunde, Technische Wiskunde en Technische Informatica. Maar het is en blijft geen ster in wiskunde. Ik bedoel.. ik moet hem bijles geven en ik ben ook geen ster erin. Ik dacht gewoon dat jullie misschien wel wat wisten.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2002, 11:17
Insanity
Insanity is offline
Citaat:
Kat schreef:
http://www.fontys.nl/fit/welcome.asp

daar staat wel een leuke test... er zijn er nog wel meer, moet je ff met google zoeken ofzo.

Heb ik al gedaan, maar het is niet wat hij zocht. Hij wil eigenlijk gewoon een lijst ofzo van studies die bestaan zodat hij kan uitzoeken wat hem leuk lijkt. Op school hebben ze wel zo'n boek maar daar staat echt niet alles in en daarnaast vond ie het vervelend om eerst tig pagina's door te nemen waar beroepen als "kok" enzo door te spitten. Hij moet ook nog schoolonderzoeken leren
Met citaat reageren
Oud 08-11-2002, 21:52
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Technische bedrijfskunde? Heb je wiskunde en economie en veel computergedoe...
Ik zou gewoon eens wat sites van universiteiten langsgaan en bij de studies kijken wat ze inhouden.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2002, 10:08
Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
technische bedrijfskunde (of bijnagelijke dingen als handelingenieur of technische bestuurskunde) inderdaad, bouwkunde, kunstmatige intelligentie, industrieel ontwerpen
de lichtere bèta studies waarvan ik er zelf ook een van ga doen
bij wiskunde krijg je wel veel hulp in nijmegen:
tutors (leraren middelbare school die helpen bij werkcolleges), 11 eerstejaars, 20 werknemers
Oud 11-11-2002, 11:35
waaromniet?
waaromniet? is offline
Is het niet een klein beetje raar dat jij dingen probeerd uit te zoeken terwijl je een broertje in V6 hebt zitten, ik neem aan dat die goed voor zichzelf op kan komen?
Oud 12-11-2002, 20:42
Verwijderd
Bij elektrotechniek zit ook best veel wiskunde, vooral in het eerste jaar. En het lijkt me ook een leuke studie, want ik ben het zelf ook van plan om te gaan doen.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2002, 15:48
Nozz
Nozz is offline
Geodesie heeft ook veel met wiskunde te maken. Het gaat dan om hele pittige cases. Kijk eens op http://www.studeergeodesie.nl
Met citaat reageren
Oud 13-11-2002, 15:56
marlies
marlies is offline
Citaat:
waaromniet? schreef:
Is het niet een klein beetje raar dat jij dingen probeerd uit te zoeken terwijl je een broertje in V6 hebt zitten, ik neem aan dat die goed voor zichzelf op kan komen?
hij probeert gewoon aardig te zijn. Hij helpt waarschijnlijk graag mensen. Of zijn broertje goed voor zichzelf op kan komen, dat staat hierniet, maar dat heeft er niet denk niet al te veel mee te maken. Hij wil gewoon hulpvaardig zijn
Oud 13-11-2002, 16:49
Miess
Miess is offline
Ik studeer zelf technische wiskunde (aan de TU Eindhoven) en je hoeft echt geen ster te zijn in wiskunde. Ik denk dat als je een 7 staat; dat je dan al redelijk ver komt. Het gaat meer om je motivatie en of je het interessant vind.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten