Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Tering, ik zie nog niemand onder de 18 jaar reageren.
Maarja, ik hier dan ook maar met mn 19 jaartjes: toen ik 15 was was ik echt wel serieus verliefd hoor. Ik bedoel, meisjes komen al rond hun 11e in de puberteit, dan krijgen ze toch ook daana ergens volwassen gevoelens? Al die 15 jarigen met relaties zijn gewoon aan het 'leren', in ieder geval zo zie ik het. Als jij 14 bent en je hebt je eerste vriendje of vriendinnetje, dan weet je toch nog niet beter? Ik in ieder geval niet.
|
Verwijderd
|
ik denk wel dat je grotendeels gelijk hebt...
maar ik ben nu echt verliefd.. zoals ik nooit eerder (in me jonge leventje) heb gehad. en dan kan veel bij te kijken komen. en nu is het uit ![]() ik ga er wel altijd van uit dat als ik nu weer verliefd zou worden en verkering krijg dat het niet voor altijd is.. een jaar hooguit maar dat lijkt me als sterkt, maar dat betekent toch niet dat ik geen serieuze relatie kan hebben. en ik kan best een tijdje zonder haar.. hoef heus niet elke dag naar haar toe (hoewel ik dat wel wil), maar wil haar wel heeel vaak zien. en ik maak altijd tijd voor me vrienden. al mijn vrienden bij elkaar vind ik toch belangrijker dan een vriendinnetje, hoe moeilijk dat ook is. die vrienden zijn voor altijd, dat vriendinnetje is nu maar voor 'even'. omdat ik zoals je al zei nog te jong ben om te binden. ik begrijp je standpunt wel hoor ![]() generaliseer niet te veel! ik ben ook al bijna 16, minder dan een maand! ![]() |
![]() |
|
Tja ik weet het niet, maarja, als kinderen van die leeftijd ook al beginnen met seks!! (zie kranten de afgelopen tijd....)
Tja ik hield me op die leeftijd echt nog niet bezig met die dingen! Maarja, k maak me er maar niet druk om... maar inderdaad, ik zie ook wel eens dingen waarvan ik denk "huh?!?!'' *kijkt nog eens naar leeftijd* "heeeehhhh????" (mjah leeftijd kan natuurlijk ook nep zijn, maar toch..)
||
Citaat:
|
![]() |
K heb op mijn 14e ook relatie van een half jaar gehad. Ik denk dat ik het ook allemaal een beetje te serieus nam, want ik was kapot toen die jongen het uitmaakte. En kan je dat dan wel zijn, vragen jullie je natuurlijk af? (Ik was onderhand 15) Maar ik weet wel dat ik me toen echt zwaar kut voelde...
Misschien nemen mensen op die leeftijd het allemaal wel een beetje te serieus op, maar op dat moment is dat belangrijk voor je, en ooit hebben jullie je misschien ook zo gevoeld? Toen jij 6 was en verliefd op de populairste jongen uit de klas, voelde jij je ook klote als hij verliefd was op iemand anders...maar dat hoort bij de gevoelens op die leeftijd. Eén ding ben ik het trouwens wel heel erg mee eens... sex op je 13e, waar tegenwoordig idd veel over in het nieuws is, vind ik echt erg.... ![]() Verder is het wel weer goed gekomen met me hoor! ![]() Kben ondertussen al weer 15 maand samen met de jongen die op mijn 15e mijn hart brak... ![]() ![]() Kusje!
|
Verwijderd
|
nou ik ben dus volgende week 16 en ik heb ook al anderhalf jaar met een jongen, dus al vanaf mijn 14e.
en sorry hoor dat ik zo serieus denk over mijn toekomst met hem, waar we gaan wonen en wanneer we willen trouwen en of we wel of geen kinderen willen krijgen... maar ik ben dus geen type die een vriendje voor een weekje of avondje wilt, daarmee doe ik mezelf heel erg veel pijn.. omdat ik emotioneel ben en heel serieus aan iemand bind... ik heb ook een beste vriendin waar ik nooit ruzie mee heb, daar hecht ik me ook zo aan.. zo ben ik gewoon... ik ga mezelf geen pijn aandoen.. ik geef om mijn vriend, echt waar. en hij is zo goed voor me, ik weet gewoon dat ik eigenlijk nooit meer zo iemand kan krijgen.. zullen we verder praten over 10 jaar? dan zie je misschien (ik zeg misschien want zeker ben je nooit) dat hij toch degene was met wie ik oud wil worden.. en dat het dus niet stom was om een serieuse relatie te beginnen op mijn 14e en zijn 15e jaar... |
![]() |
|
Ik ben 16 en heb zojuist een relatie van ruim 2 jaar beeindigd.
Ik ben het gedeeltelijk met je eens, omdat mensen van mijn leeftijd zich in ieder geval (ook) met andere dingen bezig moeten houden dan met serieuze relaties en de problemen die dat met zich meebrengt. Dat is ook onder andere de reden waarom ik een punt achter die relatie heb gezet. En ook is het zo dat jonge mensen met een relatie vaak andere dingen lings laten liggen en alles met haar/zijn partner doen. En echt gezond is dat niet op zo'n leeftijd. Je mist veel dingen als je op een jonge leeftijd (20 -) een serieuse en vaste relatie hebt. Godzijdank dat ik dat nu eindelijk besef.. ![]()
||
Citaat:
![]() Ik zou er zelf ook niet aan moeten denken (nee, ook op mijn leeftijd niet) om dag en nacht bij een jongen te zijn. Ik breng graag veel tijd door met mijn vrienden. Ik heb een eigen leven en daar moet hij maar mee leren leven. Maar gelukkig dacht mijn ex daar net zo over ![]() Maargoed, dat is mijn mening en als andere mensen (die misschien dan wel jonger zijn) daar anders over denken, dan hebben wij daar toch niks over te zeggen? Goed, het is niet leuk voor hun vrienden enzo, maar dat zijn hun eigen consequenties, toch?
|
![]() |
Benefit of the doubt!
Zoals de engelsen dat zo mooi kunnen formuleren... Zoekt en gij zult vinden... Oftewel dat ligt voor iedereen anders. De een vind 'de ware' op 13 jarige leeftijd en de andere als hij 15 jaar ouder is. (sh)it happens
|
Verwijderd
|
Kan nu nog niet eens zo serieus wezen dat ik over de verre toekomst nadenk en ben nu bijna 21. Laat staan toen ik 14,15 was. Maar dat verschilt per persoon. Ik denk dat je ook niet altijd alles serieus moet nemen als een jongen of een meisje op zijn/haar 15,16e jaar al droomt over de toekomst, kan ook gewoon dromen wezen en dromen hoeven niet altijd serieus worden genomen.
|
![]() |
|
ehmzzz door mijn eigen friends ben ik in gaan zien dat het toch echt kan op zo´n leeftijd.
Zelf begon ik pas op mijn 16e eraan.. hehe.. achja Toen ik 14 was dacht ik er echt nog niet aan ofzo.
||
Citaat:
|
Of een chemische reactie nu plaatsvindt bij een adolescent of een beginnende puber doet er niet toe.
Het vroegrijpe heden ten dage is wel zorgelijk, aangezien relaties vaak een insluitend effect hebben en zodoende de algemene ontwikkeling van menig puistig wezen hinderen. Maar alas, wat doe je eraan?
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Sja...als het gebeurt, dan gebeurt het. Je kunt niet zomaar zeggen dat álle 15-jarigen nog in het stadium van kalverliefde zitten. Zij nemen hun 'relatie' behoorlijk serieus en voor hun op dat moment beperkte wereldje is het dat ook wel.
Verder speelt natuurlijk ook je leefomgeving mee. Als jij op je 15e, 16e al klaar bent met school en fulltime gaat werken, dan ben je eerder toe aan een vaste partner dan wanneer je nog tot je 24e moet studeren. Het (leuke) studentenleven is bijvoorbeeld moeilijk te combineren met een vaste vriend(in) in de zin van alleen tijd maken voor elkaar, terwijl mensen die op hun 18e fulltime moeten gaan werken daar eerder tijd voor hebben. Die zijn eerder volwassen, de rest van hun leven begint vroeger. Samengevat: de leeftijd maakt op zích niet uit, iedereen neemt zijn of haar verliefdheid serieus. Alleen de verhalen van 15-jarigen over trouwen zou ik niet serieus nemen, of ik heb érg met hen en hun ouders te doen. |
![]() |
|
Ik voel mij aangesproken.
Maar verliefd wordt iedereen en iedereen ondergaat die emotie als een serieus iets. Liefde is verlangen en om dat verlangen te stillen gaan mensen als ik, of iig uit die leeftijdgroep, voor hun serieuze relaties aan. Toekomst is niet iets om aan te denken op zo'n leeftijd, je doet wat je doet en je doet wat je hart toestaat en wil. Ik heb ook het idee dat ik op niemand anders verliefd zou kunnen worden dan op het meisje waar ik nu verliefd op ben. Jeugdige naďviteit waarschijnlijk, dat zie ik wel in. Maar ik geef het niet toe, omdat ik me werkelijk niet voor kan stellen dat het fout zou kunnen gaan (mochten we een relatie krijgen). Het is wel een verschrikkelijk lange tijd tot we misschien zouden gaan trouwen (oké, belachelijk idee op dit moment), en het minder serieuze relatiegedrag zou ik dan misschien niet meemaken... maar ja, pech! Ik hou van haar.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Verliefd op een foto? marn20 | 5 | 13-02-2015 18:46 | |
Liefde & Relatie |
Ik ben Turks en verliefd op een Nederlandse jongen Inez-Yalciner21 | 18 | 19-10-2013 00:57 | |
Liefde & Relatie |
op dezelfde jongen als mijn vriendin ninatje | 17 | 12-02-2004 23:47 | |
Liefde & Relatie |
houden van en verliefdheid... Angel Of Faith | 23 | 03-03-2003 10:19 | |
Liefde & Relatie |
verliefd op twee jongens tegelijk... *mystery* | 26 | 18-01-2003 13:23 | |
Liefde & Relatie |
Houde van en verliefd zijn?! Sasja! | 3 | 22-10-2002 14:13 |