Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-11-2002, 15:15
Mysterons
Mysterons is offline
Mijn hoofd naar beneden. Ik zit op het zachte zand. De zee weerkaatst de dansende vlammende kleuren van de zon. Paars, oranje, geel. En daar zit ik. Mijn rok fladdert in de wind, mijn haren wapperen vrolijk mee. Ik ben de wind, ik ben de zee. Ik teken met mijn vinger hartjes in het zand, namen, woorden, zinnen. In mijn hoofd is het chaos, ik voel de wind door mijn gedachten waaien. Waarom jij, waarom. Pijn. Wind. Licht. Zee.

Dan sta ik op. Ik steek mijn tenen in het zand. Ik tuur over de horizon. De zon doet pijn aan mijn ogen. Plotseling ren ik, ik ren. Hard met de wind mee langs het strand, met mijn voeten door het water. Alles rent, mijn gedachten, mijn lichaam, mijn ziel, mijn liefde. Dan laat ik me vallen, midden in het water. Alles word rustig. Stil. Hoor je de golven van de zee? Dat ben ik. Ik ben de zee. En jij bent niks meer. Niks. Nu ben ik de zee, en ik mag de regels bepalen. Koud. Nat. Ik ril en ik sta op. Ik loop drijfnat uit het water als een zeemeermin. Kijk niet naar mij. Het is over nu.

Mijn tranen zijn zouter dan de zee. Ik ga weer zitten op mijn plek. Drijfnat. Mijn rok is te zwaar om te fladderen, mijn haren zijn te nat om te wapperen. Stil nu. Het is over. De wind is gaan liggen. Mijn hoofd is leeg, geen gedachten. Het is goed. Mijn tranen, de zon, de zee, de stilte. Ik ben alleen.
Oud 10-11-2002, 15:27
Quiana
Quiana is offline
Mooi..
Kweenie, het deed me wel iets, zoals die gevoelens worden
omschreven. k Snap niet echt wat er met de persoon
gebeurt is, mja, hier is dat ook niet echt
belangrijk denk ik..
t Doet me denken aan een soort gedichtje..
Oud 11-11-2002, 16:51
Mysterons
Mysterons is offline
Citaat:
Betamethason schreef:
Mooi..
Kweenie, het deed me wel iets, zoals die gevoelens worden
omschreven. k Snap niet echt wat er met de persoon
gebeurt is, mja, hier is dat ook niet echt
belangrijk denk ik..
t Doet me denken aan een soort gedichtje..

dankje

het is niet echt de bedoeling dat je weet wat er met de persoon gebeurd is. bij mij zat in mn hoofd dat haar liefde haar verlaten heeft. maar het kan ook iets heel anders zijn
Oud 11-11-2002, 21:31
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Mooi gedaan

volgens mij gaat dit over jezelf he

Vind dat je het heel mooi hebt verwoord. Leest ook lekker enzo, maarr het stoort mij een ietsiepietsie heel klein beetje () dat je steeds van die korte zinnetjes of termen gebruikt. zoals bijv: Waarom jij, waarom. Pijn. Wind. Licht. Zee.
dat hoort wel bij de sfeer van dit verhaaltje, en af en toe is het leuk maar je gebruikt ut het hele verhaal door EN ja anderen kunnen dit mooi vinden maar ik vind het iets minder.

maar voor de rest kan ik me heel goed inleven en vind ik het dus heeeel leuk opgeschreven
Met citaat reageren
Oud 11-11-2002, 21:33
Mysterons
Mysterons is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef:
Mooi gedaan

volgens mij gaat dit over jezelf he

Vind dat je het heel mooi hebt verwoord. Leest ook lekker enzo, maarr het stoort mij een ietsiepietsie heel klein beetje () dat je steeds van die korte zinnetjes of termen gebruikt. zoals bijv: Waarom jij, waarom. Pijn. Wind. Licht. Zee.
dat hoort wel bij de sfeer van dit verhaaltje, en af en toe is het leuk maar je gebruikt ut het hele verhaal door EN ja anderen kunnen dit mooi vinden maar ik vind het iets minder.

maar voor de rest kan ik me heel goed inleven en vind ik het dus heeeel leuk opgeschreven
dankjewel

ja het gaat over mezelf

mja.. die korte woordjes.. die horen er nou eenmaal in
Oud 12-11-2002, 21:19
Vlooienband
Vlooienband is offline
Erg mooi geschreven. Je verwoord alles goed, stijlvol. Je doet het zo dat de lezers zich het perfect voor kunnen stellen. Dat ig een goed punt, dat zeker.

Probeer echter te letten op hindelijke herhaling. Bijvoorbeeld de HH van zinsdelen, probeer de zinnen zo af te wisselen, dat je niet meer dan twee APO (ander zinsdeel, persoonsvorm, onderwerp) of OPA (onderwerp, pv, ander zinsdeel) achter elkaar zet, dat leest niet prettig.
Ook heb je dat bij woorden zelf, hinderlijke herhaling. In jouw verhaal is het gepast, maar m.i. staat het minder mooi bij stukjes zoals...
"Plotseling ren ik, ik ren."
Maar dat is heel persoonlijk.
Oud 13-11-2002, 16:43
Mysterons
Mysterons is offline
Citaat:
scimmia schreef:
Erg mooi geschreven. Je verwoord alles goed, stijlvol. Je doet het zo dat de lezers zich het perfect voor kunnen stellen. Dat ig een goed punt, dat zeker.

Probeer echter te letten op hindelijke herhaling. Bijvoorbeeld de HH van zinsdelen, probeer de zinnen zo af te wisselen, dat je niet meer dan twee APO (ander zinsdeel, persoonsvorm, onderwerp) of OPA (onderwerp, pv, ander zinsdeel) achter elkaar zet, dat leest niet prettig.
Ook heb je dat bij woorden zelf, hinderlijke herhaling. In jouw verhaal is het gepast, maar m.i. staat het minder mooi bij stukjes zoals...
"Plotseling ren ik, ik ren."
Maar dat is heel persoonlijk.

een kenner.

ik weet niet precies wat je bedoeld, maar volgens mij snap ik het wel een beetje. die herhaling van woorden en stukjes zijn expres, het hoorde zo, het moest er gewoon zo tussen..
Oud 14-11-2002, 07:57
Vlooienband
Vlooienband is offline
Citaat:
MoonDance schreef:
een kenner.

ik weet niet precies wat je bedoeld, maar volgens mij snap ik het wel een beetje. die herhaling van woorden en stukjes zijn expres, het hoorde zo, het moest er gewoon zo tussen..
Ik kan je een overduidelijk voorbeeld van HH geven:

Een voorbeeld, wat leest fijner:

Toen ik vanochtend opstond ging ik de honden zo snel mogelijk uitlaten. Jazz en Sam, ze stonden al te kwijlen op mijn kussen. De eerste verkocht ik een rotschop, omdat het kleine schattige pupje dondersgoed weet dat hij niet op MIJN kussen mag kwijlen. Ik schoot in mijn spijkerbroek en hield mijn T-shirt, waar ik de hele nacht in had geslapen, aan. Toen de honden me naar buiten trokken sloeg de kou me om mijn oren. Het was winter, geen zomer. Verdoem het leven op de Mont-Blanc.

Toen ik vanochtend opstond ging ik de honden zo snel mogelijk uitlaten. Jazz en Sammy stonden bovenop mijn kussen te kwijlen. Ik verkocht de eerste een rotschop, omdat het pupje dondersgoed weet dat hij niet op MIJN kussen mag kwijlen. Ik schoot in mijn spijkerbroek en hield mijn T-shirt, waar ik de hele nacht in had geslapen, aan. De honden trokken me naar buiten en de kou sloeg me om mijn oren. Het was winter, geen zomer. Verdoem het leven op de Mont-Blanc.
Oud 14-11-2002, 19:54
Mysterons
Mysterons is offline
Citaat:
scimmia schreef:
Ik kan je een overduidelijk voorbeeld van HH geven:

Een voorbeeld, wat leest fijner:

Toen ik vanochtend opstond ging ik de honden zo snel mogelijk uitlaten. Jazz en Sam, ze stonden al te kwijlen op mijn kussen. De eerste verkocht ik een rotschop, omdat het kleine schattige pupje dondersgoed weet dat hij niet op MIJN kussen mag kwijlen. Ik schoot in mijn spijkerbroek en hield mijn T-shirt, waar ik de hele nacht in had geslapen, aan. Toen de honden me naar buiten trokken sloeg de kou me om mijn oren. Het was winter, geen zomer. Verdoem het leven op de Mont-Blanc.

Toen ik vanochtend opstond ging ik de honden zo snel mogelijk uitlaten. Jazz en Sammy stonden bovenop mijn kussen te kwijlen. Ik verkocht de eerste een rotschop, omdat het pupje dondersgoed weet dat hij niet op MIJN kussen mag kwijlen. Ik schoot in mijn spijkerbroek en hield mijn T-shirt, waar ik de hele nacht in had geslapen, aan. De honden trokken me naar buiten en de kou sloeg me om mijn oren. Het was winter, geen zomer. Verdoem het leven op de Mont-Blanc.

ja, de laatste :/
Oud 14-11-2002, 20:14
Vlooienband
Vlooienband is offline
Citaat:
MoonDance schreef:
ja, de laatste :/
Dat bedoel ik. In het laastet is het wel evenwichtig afgewisselt en in het eerste verhaaltje niet.

Laatst gewijzigd op 14-11-2002 om 20:17.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2002, 13:40
Mysterons
Mysterons is offline
Citaat:
scimmia schreef:
Dat bedoel ik. In het laastet is het wel evenwichtig afgewisselt en in het eerste verhaaltje niet.
ok.. dankjewel
Reageren

Regels voor berichten