Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-11-2002, 18:06
Saraï_h
Saraï_h is offline
waarom zijn mensen homosexueel/bisexueel?

dit vraag ik me al een poosje af vooral omdat het wel lijkt alsof er een invasie optreedt van bisexuele mensen, ze zullen er altijd al geweest zijn, maar vooral door de populairiteit van tatu bv komen er meerderen voor uit.

Volgens mij is het grootste gedeelte psychisch.
Zie het niet verkeerd, ik zie het niet als negatief, maar ik denk niet dat het aangeboren is.

Als een jongen veel naar een andere jongen toe trekt, zie je weleens dat een jongen alleen door de moeder is opgevoed en daardoor veel vrouwlijke karaktereigenschappen overneemt

Een meisje dat misbruikt is door een jongen word bang en trekt naar meisjes toe

Een meisje dat uitgekeken is op jongens wil het graag met meisjes proberen

Een jongen die al heel zn leven een perfect gezin heeft (moeder vader broertje z usje vredig warme sfeer) die ineens ook met jongens uitprobeerd omdat hij nieuwsgierig is en het na een poosje wel heel lekker vind en verliefd wordt op een jongen.

IS het wle goed dat het zo gestimuleerd word en geaccepteerd, want hoe geaccepteerder het wordt, hoe minder jongens en meisjes bij zichzelf nagaan of het wel goed is wat ze voelen, en hoe meer mensen ertoe neigen de verliefdheid op hetzelfde geslacht te uitten.

Ik zeg niet dat ik met het bovenstaande eens ben, maar hoe denken jullie erover?

(of is dit niet zon goeie topic)?

Laatst gewijzigd op 15-11-2002 om 18:10.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-11-2002, 18:17
Verwijderd
ik denk wel dat t goed is dat t zo open over gedaan wordt,want jaren geleden trouwde sommige mensen om maar niet raar gevonden te worden maar die zich geen raad wisten met zichzelf, nu t geaccepteerd wordt is t minder moeilijk om er voor uit te komen.

Mensen die bi of homo zijn die komen sowieso in de knoop met zichzelf denk ik,en dan is t alleen maar goed dat t niet onmogelijk om op mensen van t zelfde geslacht te vallen en dat mensen er niet zo moeilijk over doen(zullen er zat zijn die niet kunnen accepteren dat niet iedereen t zelfde is als zijzelf maar goed)
Met citaat reageren
Oud 15-11-2002, 18:22
Verwijderd
Citaat:
nirvana_girl schreef:
waarom zijn mensen homosexueel/bisexueel?
Waarom zijn mensen hetero? Is dat geen zelfde soort vraag?
Met citaat reageren
Oud 15-11-2002, 18:59
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Inderdaad, maar het gaat hier om de vraag waarom sommige mensen een afwijkende voorkeur hebben wat dat betreft, met afwijkend in de betekenis "verschillend ten opzichte van" en niet in de negatieve betekenis die sommige mensen wel eens aan dat woord menen toe te moeten kennen. Zie wat de oorzaken van bisexueel gedrag betreft overigens mijn reply in http://forum.scholieren.com/showthre...=bisexualiteit
Oud 15-11-2002, 19:13
wicce
wicce is offline
idd moeilijke maar ook interessante vraag.
ik denk eerlijk gezegd niet dat men het nu meer "is", ik denk dat men er nu meer voor uitkomt dan vroeger. Vroeger trouwde men, kreeg kinderen, huisje boompje beesje enzovoorts. Maar dan waren ze van binnen toch misschien wel homo seksueel.
en bi is dan nog een verder verhaal.

ik denk dat zoiets eigelijk wel aangeboren is.. wat helemaal nietsis om voor mij te zeggen want vaak kijkik liever naar de omstandigheden, maar ik vind homoseksualiteit en heteroseksualiteit toch ietsje anders.
Misschien is er een ander soort afstemming in de hormonen? maar als je die kant uitgaat moet je er wel verstand van hebben..
ik denk igg dat het aangeboren is, heteroseksualiteit en homoseksualiteit of beiden.

en tis helemaal niet vreemd dat men de afwijkendheid van homoseksualiteit ter discussie gaat stellen. het wordt nu steeds minder, maar in het hele bestaan van de mens is het "normaal" geweest dat het man+vrouw was. niet dat het in de praktijk zo was, maar men gaf er niet aan toe. maar, je kan dus niet zeggen dat je het niet niet normaal mag noemen, want normaliteit stem je af op de meerderheid van de samenleving..

Dat wil nog niet zeggen dat het juist is om te denken, maar het is de realiteit. natuurlijk is het liever "iedereen gelijk", dat geld lang niet voor alle dingen, maar hiervoor wel, alleen zijn we daar nog lang niet.

ik denk niet dat je als homoseksueel snel in de problemen komt. Dit ligt helemaal eraan wie je bent en of je een groot ego hebt ja of nee. of je homo seksueel bent is dan helemaal terzijde. het gaat er ten slotte om hoe jij je erover voelt, en als jij onzeker bent ben je meer geneigd om die gevoelens op andere te projecteren. hierdoor kan je minder goed contact leggen. ik denk dat dus weinig te maken heeft met je seksuele voorkeur, al doet het wel een schepje erboven op als je van nature al onzeker bent.
Oud 15-11-2002, 19:39
Verwijderd
Ik denk dat het bij de één komt door gebeurtenissen/omstandigheden, maar dat een ander 'zo geboren' wordt oid...
Met citaat reageren
Oud 15-11-2002, 20:42
utopian me
utopian me is offline
Citaat:
nirvana_girl schreef:
IS het wle goed dat het zo gestimuleerd word en geaccepteerd, want hoe geaccepteerder het wordt, hoe minder jongens en meisjes bij zichzelf nagaan of het wel goed is wat ze voelen, en hoe meer mensen ertoe neigen de verliefdheid op hetzelfde geslacht te uitten.
Achjaaa, de wereldbevolking is toch al veels te groot. Als je het zo bekijkt is het misschien wel goed dat er steeds meer mensen (voor uit komen) bi of homo zijn. Misschien is dat wel een manier van de natuur om zo de wereldbevolking kleiner te maken (lijkt me een iets wat zachtzinnige en onlogische manier, de natuur kent immers geen genade) maar je weet het niet.
Ik denk dat het idd zoals leonoor ook zegt aangeboren en gegroeid kan zijn.
Oud 16-11-2002, 10:25
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Deze is vrij simpel te beantwoorden. Dat zit in de natuur. Er is sowieso de man-vrouw (of vrouw-man net wat jij wil) combinatie nodig om te overleven. Hoe zorg je anders voor het nageslacht?
Oud 16-11-2002, 10:35
Verwijderd
Citaat:
MazeMouse schreef:
Deze is vrij simpel te beantwoorden. Dat zit in de natuur. Er is sowieso de man-vrouw (of vrouw-man net wat jij wil) combinatie nodig om te overleven. Hoe zorg je anders voor het nageslacht?
homoseksueel zijn of biseksueel zit ook in de natuur hoor...
Met citaat reageren
Oud 16-11-2002, 11:29
Verwijderd
Citaat:
MazeMouse schreef:
Het andere zit kennelijk ook in de natuur. Een relatie tussen een man-vrouw heeft btw niet altijd nageslacht tot gevolg (één van de twee kan onvruchtbaar zijn of bv. geen kinderen willen) , die redenering klopt dus niet.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2002, 14:08
Verwijderd
ik ben van mening dat iedereen bisexueel is en dat geslacht niet uitmaakt. Er is echter wel een voorkeur. Sommige hebben een grotere voorkeur voor hun eigen geslacht en sommige juist meer voor het andere geslacht.

Maar das mn persoonlijke mening
Met citaat reageren
Oud 16-11-2002, 16:49
Verwijderd
ik denk dat het wel aangeboren is...
bij 90 % dan...
want er zijn genoeg mensen die niet eens homo- of biseksueel willen zijn dus...

en sommige... tsjah... die doen het missschien voor de kick ofzo...
Met citaat reageren
Oud 16-11-2002, 17:29
Anne
Anne is offline
Ik ben het met Myself! eens. Ik denk dat iedereen in zekere mate bi is, de een alleen meer dan de ander. Ik denk ook dat dit aangeboren is, zie het als een stof, waar de één meer dan de ander van bezit. (maar dit weet ik dus niet zeker )
Ook denk ik dat mensen er nu makkelijker voor uit durven komen. Misschien door het succes van Tatu (die clip is nou niet bepaald allesverhullend), misschien omdat de maatschappij ook moderner is geworden, mensen kijken er minder snel van op.
Oud 16-11-2002, 17:30
Saraï_h
Saraï_h is offline
volgens mij kun je hier uren over na denken.. maarja het is zoals het is he. en t zal wel goed zijn
Oud 16-11-2002, 20:52
Gothic
Gothic is offline
Dat voorbeeld van misbruikte meisjes komt me bekend voor... ik kan er ook wel inkomen...
Oud 20-11-2002, 15:44
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef:
Het andere zit kennelijk ook in de natuur. Een relatie tussen een man-vrouw heeft btw niet altijd nageslacht tot gevolg (één van de twee kan onvruchtbaar zijn of bv. geen kinderen willen) , die redenering klopt dus niet.
Man - Vrouw: op z'n minst een kans op nageslacht
Man - Man / Vrouw - Vrouw: op geen enkele manier nageslacht

Het zit toch in de menselijke natuur om te overleven, daarom voelen vrouwen zich aangetrokken tot gespierde mannen en mannen tot vrouwen met grote bekkens. (natuurlijk erg gegeneraliseerd)

Ik ga hier niet de discussie aan of homosexualiteit wel of niet 'onnatuurlijk' is, want dat is imho 1 van de domste discussies ooit.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2002, 15:55
Verwijderd
Citaat:
Myself! schreef:
ik ben van mening dat iedereen bisexueel is en dat geslacht niet uitmaakt. Er is echter wel een voorkeur. Sommige hebben een grotere voorkeur voor hun eigen geslacht en sommige juist meer voor het andere geslacht.

Maar das mn persoonlijke mening
nou ik ben niet bisexueel, en daar veranderd jouw mening nix aan, ik heb nix tegen bisexuele of homo's of whatever, ik vind het allemaal best. maar je gaat mij niet vertellen dat er in mij toch een stukje zit wat mannen mooi vind

ik vind het eigenlijk niet eens een mening, het is ieders eigen gevoel, dat kan geen mening zijn
Met citaat reageren
Oud 20-11-2002, 15:58
Verwijderd
Citaat:
suicidal eendje schreef:
nou ik ben niet bisexueel, en daar veranderd jouw mening nix aan, ik heb nix tegen bisexuele of homo's of whatever, ik vind het allemaal best. maar je gaat mij niet vertellen dat er in mij toch een stukje zit wat mannen mooi vind

ik vind het eigenlijk niet eens een mening, het is ieders eigen gevoel, dat kan geen mening zijn
Ze valt jou niet aan, hoor.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2002, 16:02
Verwijderd
i know, maar ze heeft het over algemeen, daar hoor ik dus ookbij
Met citaat reageren
Oud 20-11-2002, 17:55
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
eXo schreef:
Ik ga hier niet de discussie aan of homosexualiteit wel of niet 'onnatuurlijk' is, want dat is imho 1 van de domste discussies ooit.
Dat hoeft ook niet, want uit observaties door biologen is gebleken dat homosexualiteit ook bij andere diersoorten dan de mens voorkomt, dus is homosexualiteit iets natuurlijks, aangezien wij net als de andere dieren deel uitmaken van de natuur.
Reageren

Regels voor berichten